Strona 1 z 5

Zerówka

: czw 17:34, 21 cze 2007
autor: domi13a
Nie mogłem się doczekać kiedy zerówka znowu zacznie kursować. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: zerówka znowu będzie jeżdzić

: czw 17:40, 21 cze 2007
autor: domi13a
KMST napisało:
Już po raz piąty na ulicach Łodzi pojawia się linia "0" - wakacyjna linia turystyczna. Na "Zerówce", uruchomionej przez MPK-Łódź Sp. z o.o. wspólnie z KMST, obsługę konduktorską zapewniają wolontariusze z Klubu Miłosników Starych Tramwajów.

"Zerówka" kursować będzie od 24 czerwca 2007 r. w każdą niedzielę aż do 30 września włącznie.

W tym roku trasa linii "0" ulega zmianie ze względu na planowane prace związane z remontami w ramach budowy trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Trasa
Kierunek I: Zdrowie - Konstantynowska, Legionów, Zielona, Narutowicza, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska - Wycieczkowa

Kierunek II: Wycieczkowa - Warszawska, Łagiewnicka, Dolna, Zgierska, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Kilińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - Zdrowie.

Odjazdy
Ze Zdrowia:
13:00, 15:00, 17:00*
Z pętli Wycieczkowa:
14:00, 16:00
*) zjazd do zajezdni Dąbrowskiego



Bilety
Ceny biletów pozostają na tym samym poziomie, co w zeszłym roku.

Bilet normalny kosztuje 2 złote.

Bilet ulgowy kosztuje 1 złoty, a przysługuje następującym pasażerom:
-- Dzieciom i młodzieży do lat 16
-- Emerytom i rencistom

Z opłat zwolnione są:
-- dzieci do lat 4
-- osoby powyżej 70 roku życia.

Pasażerowie mogą nabyć również abonamenty wieloprzejazdowe. Są to 12-przejazdowe karnety po 9 i 18 zł.

Wszystkie ww. bilety mozna nabyć u konduktora.

: śr 13:10, 19 wrz 2007
autor: o3r
Na dwie ostatnie niedziele zjazd do zajezdni odbywać się będzie ciekwawą trasą:
od Zachodniej: Pomorska, KONSTYTUCYJNA, Narutowicza, Kopcińskiego, Dąbrowskiego - ET2. Zjazd nie będzie się odbywał przez Kilińskiego, by nie robić tłoku. (Aktualne rozkłady jazdy zerówki już na stronie MPK.)

: pt 15:52, 27 sie 2010
autor: o3r
Przypominam, że w najbliższą niedzielę będzie ostatnia okazja do przejechania się zerówką. Gratką dla kolekcjonerów biletów będą jednorazowe bilety serii C, których wydrukowano tylko po 30 z każdego nominału. Numeracja trochę nietypowa, bo 101-130 Obrazek

: pn 06:38, 30 sie 2010
autor: estimate85
Czemu MPK zrezygnowało z uruchamiania linii "0" we wrześniu?
Czyżby aż tak krucho z frekwencją bywało w ostatnim miesiącu w ub.r.?

: pn 11:23, 30 sie 2010
autor: o3r
Ogólnie frekwencja jest niska, choć ostatni weekend przyniósł dość dobry wynik. Zobaczymy jak będzie w przyszłym roku.

: pn 16:07, 30 sie 2010
autor: berger.m
Właśnie, przydałby się powrót wrześniowej Zerówki Obrazek Ja na przykład znacznie częściej miałbym okazję jeździć nią we wrześniu i innych miesiącach, niż w wakacje Obrazek

: pn 17:07, 30 sie 2010
autor: o3r
Jeśli miałoby to wyglądać tak, jak twoje wybieranie się na zebranie KMST, to rozumisz wisz... Obrazek

: śr 19:33, 22 cze 2011
autor: o3r
W tym roku linia będzie kursować w ramach ŁLTZ. Niestety to jedyna możliwość utrzymania linii. Szczegóły wkrótce.

: śr 20:18, 22 cze 2011
autor: px33
Ale w sumie dlaczego niestety? Na pewno będzie więcej pasażerów i będą bardziej zadowoleni. A wpływy z biletów całkowicie pokrywały koszty utrzymania i był z tego jakiś zysk dla MPK/KMST? Jeśli jest już normalne finansowanie to teraz przydałaby się druga brygada żeby zrobić z 0 atrakcyjną turystycznie linię (warszawska T ma ZTCW 3 brygady i jeździ częściej niż raz na godzinę)

: śr 21:29, 22 cze 2011
autor: mch
Hola, hola, nie tak szybko. Miasto nie ma worka bez dna. Nie rozpędzajcie się z tą dodatkową brygadą. Btw, najpierw od lat słyszy się wnioski o włączenie zerówki w taryfę miejską, a kiedy wreszcie do tego dochodzimy, to nagle z ukrycia wychodzą malkontenci, którym to nie pasuje. Nie rozumiem tego, no ale cóż. Widocznie za głupi jestem, żeby pojąć takie zjawiska socjologiczne. Obrazek Zadowoleni powinni być przede wszystkim posiadacze biletów okresowych.

Uprzedzam pytania jak włączenie dodatkowej linii w taryfę ŁLTZ ma się do cięć na innych połączeniach komunikacyjnych: zerówka jest finansowana z innej puli, przeznaczonej specjalnie na takie akcje.

: czw 13:16, 23 cze 2011
autor: o3r
Zresztą nie ma wagonu, który mógłby obsłużyć drugą brygadę zerówki. MPK nie chce dać Lilpopa, a poza tym szkoda by było go niszczyć na krzywych torach.

Taryfa ŁLTZ z pewnością uczyni linię bardziej dostępną, choć sprzedaż biletów przez konduktorów była jedną z atrakcji linii. Ale nie ma co narzekać, ważne, że jeździmy Obrazek

: pt 17:04, 24 cze 2011
autor: berger.m
o3r pisze:Taryfa ŁLTZ z pewnością uczyni linię bardziej dostępną, choć sprzedaż biletów przez konduktorów była jedną z atrakcji linii. Ale nie ma co narzekać, ważne, że jeździmy :)

A nie mogliby sprzedawać biletów ŁLTZ? Korzyść byłaby wówczas podwójna :) A nie mogliby otrzymać też uprawnień kontrolerów biletów? :>

: pt 17:32, 24 cze 2011
autor: SEC
A nie mogliby otrzymać też uprawnień kontrolerów biletów? :>
Chciałbyś za darmo użerać się z ludźmi? Zgłoś się.

: pt 18:50, 24 cze 2011
autor: berger.m
W Zerówce mogłaby być zasada pokazywania biletu przy wejściu konduktorowi, a jeśli wsiądzie pasażer z biletem do skasowania, mógłby go skasować konduktor Obrazek Trzeba tylko zakupić albo zbudować jakąś ręczną wersję elektronicznego kasownika Obrazek

: pt 18:52, 24 cze 2011
autor: px33
Wystarczy dziurawić bilety dziurkaczem jak w zerówce. Ewentualnie można po nich pisać długopisem godzinę

: pt 22:41, 24 cze 2011
autor: Kpc21
Same dziurki nic nie dadzą, bo z biletu czasowego robi nam się jednoprzejazdowy i znika korzyść wynikła z włączenia "0" do LTZ. Musiałby być zestaw: dziurki+godzina+data. Taborowy można sobie darować Obrazek

: pt 22:44, 24 cze 2011
autor: Adamix
Wystarczyłby jeden kasownik przy pierwszych drzwiach, można by też wtedy zrobić wsiadanie pierwszymi i problem gapowiczów by się rozwiązał. Menelstwo i tak nie będzie wsiadać, bo tramwaj dziwny, inny, to i pewnie dobrze pilnowany.

: sob 15:00, 25 cze 2011
autor: SEC
Zdziwiłbyś się. Ludzie są chamscy i za grosz nie mają wyczucia dobrego smaku. Wsiada taki z browarem i myśli, że jest paniskiem. Nawet nie zwraca uwagi co to za tramwaj. Powie, że ma miesięczny i co mu kto zrobi? Trzeba tylko jeszcze takiego wyrzucić i tu zaczynają się schody. Przypomnę, że konduktor nie będzie miał uprawnień kontrolera. Nie wiem, może tak jest tylko w Łodzi. W innych miasta w centrum nie ma takich scen, jakie są u nas.

: sob 19:54, 25 cze 2011
autor: kuba_bed
No bo tutaj centrum miasta to patologia, większość to zdezelowani ludzie, niestety...