Strona 5 z 5

Re: Zerówka

: pn 22:42, 08 lip 2019
autor: Jordi
Dokładnie. Te T to w tym roku na razie kompletny niewypał.

Zamiast T1 lepiej byłoby przywrócić 9A, tylko inaczej niż zazwyczaj tzn. od Zdrowia do np. Radiostacji, albo Widzewa Stadion, żeby w soboty dał takt 7.5/10, a w niedziele 10.

Zamiast T2 lepiej wydłużyć jakąś linię, żeby robiła "kółeczko" po Zdrowiu. Np. w godzinach 9-19 puścić 52 z Kurczaków JP II, Bandurskiego, Krzemieniecką, Konstantynowską, Włókniarzy na Kaliski.

W Łagiewnikach-Arturówku tak naprawdę 85 powinno być co 15, a 51-61 starczy co 20.

Re: Zerówka

: wt 10:11, 09 lip 2019
autor: SoPelek
Przypomnę tylko, że obecnie 52 jest komunikacją zastępczą. Mowy więc nie ma, by robić kółeczka wokół Zdrowia.

Re: Zerówka

: wt 10:28, 09 lip 2019
autor: Jordi
Taka z niej KZ, że jak jestem po 17 przy Legionów, to wiezie zazwyczaj 2-3 osoby... 93 to samo. Cały taraban ludu wylewa się na Mickiewicza i Karolewskiej i obie jadą prawie na pusto (widziałem już 2-3 razy samego kierowcę). Od Legionów do Kaliskiej nikt praktycznie tym nie jedzie, bo jest masa dojścia na jakiekolwiek przesiadki...

Ludzie jadący 8 wybierają inne relacje - jest ŁKA na Żabieniec, jest 76, równolegle 65 jedzie... 97 jest przecież.


U nas z KZ jak nie za mało dają (Z1 pamiętne na Chojnach będące jedyną sensowną KM na niemałym obszarze zamiast co 12/20 mieliśmy na busikach co 20/30/40 w weekendy), to tu na jeden przystanek i to z niewygodną mocno przesiadką dają zamiast 12/15/20, 10/10/15 mając kilka lepszych opcji :roll: Jedyny plus to takt całodzienny 30 93 i tyle.

Re: Zerówka

: śr 23:55, 10 lip 2019
autor: Kpc21
Czyli obsługa N-kami jakiejś standardowej linii była lepszym wyjściem.

Tylko na Wycieczkową już się nimi nie pojedzie (one nie są dwukierunkowe, nie? poza tym na Skrzydlatej chyba i tak brakuje rozjazdu do tego, by dało się zrobić oblot). Na Zdrowie – owszem.

Re: Zerówka

: sob 19:51, 27 lip 2019
autor: SoPelek
Dzisiaj stoję na przystanku na Zielonej, jedzie T1, to nie omieszkałem przejechać się tym wehikułem. Brygada zwykła 805-tkowa, więc argumentów zabytkowych nie biorę pod uwagę.

Zainteresowanie jest dwustopniowe. Pierwsze zaczyna się na Zielonej i ludzie dojeżdżają nim do Fabrycznego, gdzie wysiadają. Na Fabrycznym wsiada druga grupa, która dojeżdża do Stajni, gdzie wysiada. Są osoby, które wychodzą poza tą normę, ale to wyjątki przy ogóle.
Tak doszła mnie myśl, że ta trasa może być uargumentowana utrzymaniem relacji "Fabryczny-Stajnia" z tygodnia obsługiwaną przez 18. Tylko dlaczego ma miejsce to tylko w jedną stronę...

Myślę, że ten temat już wyczerpaliśmy. Tak tylko chciałem się podzielić spostrzeżeniem, gdy przeżyłem to na "własnej skórze".

Re: Zerówka

: ndz 20:34, 28 lip 2019
autor: komlo13
Linie turystyczne miałyby jakikolwiek sens, gdyby faktycznie obsłużyły rejony rekreacyjne, tak jak to było w ubiegłym roku. Tramwaj T1 mógłby jeździć że Zdrowia przez Zieloną na Skrzydlatą (Obsada na M6S), a T2 jak w tamtym roku Łagiewniki - Arturówek przez Doły (W ubiegłym roku w słoneczne weekendy był ładnie zapełniony). Musiałoby być to też bardziej rozgłoszone, jakimiś plakatami czy coś.

Re: Zerówka

: ndz 20:47, 28 lip 2019
autor: Kpc21
A gdzie N-ka?

Re: Zerówka

: ndz 21:14, 28 lip 2019
autor: komlo13
Zapomniałem o N-ce :).
Można by było zdać ją na jedną brygadę którejś z normalnych linii (tak jak w poprzednich latach była na 43). 9B chyba nie jest dobrym pomysłem, bo ma długą, obleganą trasę, a standardowi pasażerowie chyba nie byli by zadowoleni z drewnianych siedzeń, ale 7B już mogłoby być, biorąc pod uwagę że jeżdżą tam GT6, które standardem podróży tylko nieznacznie przewyższają N-ke :). N-ka nieodłącznie kojarzy się ze Zdrowiem, więc zdecydowanie powinna tam jeździć, ale tegoroczne T1 to wielki niewypał.

Re: Zerówka

: ndz 22:08, 28 lip 2019
autor: Jordi
W ten weekend i tak było miejscami całkiem nieźle. Ale fakt faktem, że tegoroczne T1 i T2 to jednak porażki.

Sukcesami za to są 85 co 20 minut i wydłużone 55. Pokusiłbym się za rok nawet przekierować wszystkie 55 między 10 a 20 na Młynek :)

Re: Zerówka

: ndz 22:18, 28 lip 2019
autor: nowy1212
M6S idą do kasacji więc taka linia Zdrowie-Skrzydlata odpada

Ogólnie widać że sukcesem są te linie które po prostu wzmocniono lub lekko zmieniono trasę. Za rok zatem nie ma sensu tworzyć linii T tylko należy wzmocnić to co jest.
Zatem za rok zrobić 85 i 55 tak jak w tym roku. Pytanie co zamiast linii tramwajowej. Ja byłbym po prostu za taktem 15min w soboty i niedziele przez cały dzień (7-18) na linii 9B. Nie wiem jak tam 7B czy linia jest popularna jak tak to można dać 7C Zdrowie-pl Niepodległości i tu wysłać N-kę.
Jeśli takiej potrzeby nie ma to cóż może darować sobie taką N-kę w wakacje i częściej wysyłać ja w ciągu roku gdy są święta?

Re: Zerówka

: ndz 22:37, 28 lip 2019
autor: komlo13
Wzmocnienie 85 jest jak najbardziej bardzo potrzebne na wakacje, nie mniej jednak brakuje takiej linii jak w ubiegłym roku T2, która połączyła by Łagiewniki, Doły i Arturówek. N-ki faktycznie nie trzeba na siła wciskać gdzieś na wakacje.
A M6S idą do kasacji? Nic nie słyszałem. A M8CN modernizacji pozostawiono dwukierunkowość? Można by było je skierować na T na Skrzydlatą.

Re: Zerówka

: ndz 22:43, 28 lip 2019
autor: SoPelek
Tylko ja nie widzę potrzeby zabierania pojazdów z częścią niskopodłogową na linię wakacyjną, która tam będzie miała napełnienie na dwa kursy dziennie, a cały dzień przewozi powietrze.
Jak koledzy wyżej piszą, wzmocnić to co jest obecnie i nie będzie potrzeby puszczania czegoś dla samego puszczania.

Co do eNki, to zbytnio nie ma kiedy jej częściej puszczać. W styczniu jest WOŚP, w lutym Walentynki, w marcu Dzień Kobiet, w maju Noc Muzeów, potem właśnie jeździła na TLT, Święto Niepodległości i raz na pięć lat w grudniu Parada. I w stronę tej ostatniej bym się kierował, by co rok robić w ten dzień symboliczny przejazd po mieście, jednym góra dwoma wagonami.

Re: Zerówka

: ndz 22:57, 28 lip 2019
autor: komlo13
Faktycznie, tramwajowe T nie ma większego sensu, natomiast autobusowe dałbym w takiej relacji jak rok temu, jako alternatywę dla 51, 61 i 85.

Re: Zerówka

: ndz 23:25, 28 lip 2019
autor: Jordi
Moim zdaniem w sytuacji, gdy zamknięte są podmiejskie trasy, najlepszym wyjściem jest powrót Zerówki. Np z Placu Niepodległości Piotrkowską, Źwirki, Kościuszki, DTC, Kilińskiego, Północną, Zachodnią, Legionów na Zdrowie.

Prócz eNki możnaby dorzucić Kanciaka. Wtedy kurs równo co godzinę po trasie z najważniejszymi miejscami w Łodzi.