Łódzkie frikobusy
Co do cen - nie byłbym przekonany, że są ujednolicone. Nie wiem, jak jest w Tesco, ale w Leroy Merlin różnice są nawet na obszarze samej Łodzi (w Porcie jest drożej niż w Manufakturze). W przypadku Castoram różnice są jeszcze większe, bo w każdym sklepie można dostać materiały (np. płyty MDF) od innych dostawców. Ale może dotyczy to tylko marketów budowlanych, a ogólnych nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Łodzianom łatwiej będzie wybrać się na zakupy do Centrum Handlowego Ptak w Rzgowie, zwłaszcza w weekendy.
W marcu zaczną kursować bezpłatne autobusy między hipermarketem Carrefour przy ul. Kolumny 36, a CH Ptak. Będzie można nimi podróżować w weekendy, pierwszy kurs wyjedzie z Łodzi około godz. 10.
- Takie połączenie istniało kilka lat temu, ale zmienił się przewoźnik i zostało zawieszone - tłumaczy Paweł Babski z CH Ptak. - Wróciliśmy do negocjacji, podpisaliśmy nową umowę. Autobusy będą kursowały średnio co godzinę. To oferta głównie dla klientów detalicznych, którzy nasze centrum odwiedzają właśnie pod koniec tygodnia - dodaje dyrektor Babski.
To nie koniec. Szefowie "Ptaka" chcą
uruchomić kolejne połączenie, by ułatwić dotarcie do centrum klientom z Radogoszcza.
Prowadzą także negocjacje w sprawie autobusu linii 70, który od stycznia jeździ do "Ptaka" warunkowo. To połączenie jest bowiem współfinansowane przez władze centrum, a unijna dyrektywa zabrania świadczenia usług transportowych na zasadach komercyjnych. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi musiał więc wypowiedzieć umowę, ale władze centrum mają nadzieję, że uda się zawrzeć nowe porozumienie na zmienionych zasadach.
1 marca dojdzie do zmian na liniach bezpłatnych CH Pasaż Łódzki. Swoją trasę zmieni linia Górna (nie wjedzie na Chojny Zatorze, za to zahaczy o pl. Niepodległości), zlikwidowana zostanie linia Teofilów, którą zastąpi nowa linia Centrum.
Nowe trasy:
REAL GÓRNA:
Trasa: REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI) - Radwańska, Politechniki, Rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego, Broniewskiego, Rondo Insurekcji Kościuszkowskiej (gdzie zawraca), Broniewskiego, Rzgowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, Rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka, Jana Pawła II, Obywatelska, Politechniki, Radwańska - REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI);
REAL CENTRUM:
Trasa: REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI) - Jana Pawła II, Włókniarzy, Lutomierska, Klonowa, Kasprzaka, Zielona, 1 Maja, Żeromskiego, Plac Barlickiego, Żeromskiego, Politechniki, Radwańska - REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI);
Podsumowując - rezygnują z wjazdu na duże osiedla, stawiając za to na Śródmieście. Moim zdaniem większy potencjał jeśli chodzi o generowanie potoków klientów mają wielkie osiedla, zaś linie do Centrum mają zazwyczaj większy odsetek "podjeżdżających" do pracy, urzędów itp. Wystawiam zatem zmianom negatywną ocenę, dotychczasowe linie Górna i Teofilów mają naprawdę dobry przebieg, więc nie wiem po co te kombinacje
Nowe trasy:
REAL GÓRNA:
Trasa: REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI) - Radwańska, Politechniki, Rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego, Broniewskiego, Rondo Insurekcji Kościuszkowskiej (gdzie zawraca), Broniewskiego, Rzgowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, Rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka, Jana Pawła II, Obywatelska, Politechniki, Radwańska - REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI);
REAL CENTRUM:
Trasa: REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI) - Jana Pawła II, Włókniarzy, Lutomierska, Klonowa, Kasprzaka, Zielona, 1 Maja, Żeromskiego, Plac Barlickiego, Żeromskiego, Politechniki, Radwańska - REAL (CH PASAŻ ŁÓDZKI);
Podsumowując - rezygnują z wjazdu na duże osiedla, stawiając za to na Śródmieście. Moim zdaniem większy potencjał jeśli chodzi o generowanie potoków klientów mają wielkie osiedla, zaś linie do Centrum mają zazwyczaj większy odsetek "podjeżdżających" do pracy, urzędów itp. Wystawiam zatem zmianom negatywną ocenę, dotychczasowe linie Górna i Teofilów mają naprawdę dobry przebieg, więc nie wiem po co te kombinacje
Ktoś może po prostu nie lubić odwiedzać hipermaretów, które ma najbliżej. Jest tłok, nie ma ulubionych sklepów w galerii, itd.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia na Teofilów miała sens, ale w częstotliwości co 30min. Obecnie, co 1h nie była zbyt ciekawa w porównaniu do Carrefoura jeżdżącego praktycznie co chwila. O Tesco nie wspominam bo podobno tam po wprowadzeniu karty pustki Mimo wszystko zamiast wyginać ją przez Plac Barlickiego (stamtąd możemy przecież dojechać do Tulipana...) skróciłbym najzwyczajniej do Dworca Łódź Żabieniec.
A Real Chojny to jeszcze większy wygibas. Nie spodziewałbym się potoku klientów z Placu Niepodległości a samo Nowe Rokicie i tak było dobrze obsłużone.
Tak jak wspomniał mig, Real rezygnuje z dużych osiedli na rzecz miasta. Tak więc obie zmiany mocno moim zdaniem nietrafione.
A Real Chojny to jeszcze większy wygibas. Nie spodziewałbym się potoku klientów z Placu Niepodległości a samo Nowe Rokicie i tak było dobrze obsłużone.
Tak jak wspomniał mig, Real rezygnuje z dużych osiedli na rzecz miasta. Tak więc obie zmiany mocno moim zdaniem nietrafione.
Jakiś powód tych zmian musieli mieć i zakładam, że raczej były to ich obserwacje korzystania z autobusów na poszczególnych odcinkach niż strzelanie w ciemno.
I mimo wszystko podtrzymuję zdanie, że większość pojedzie tam gdzie bliżej i lepsza komunikacja. Z Teofilowa raczej do Carrefoura albo Tesco (fakt, teraz w Teskaczach zawsze są miejsca siedzące) niż Reala na JPII 30 minut naokoło, Chojny pewnie wybierają Carrefoura, tak jak na Retkinię nikt poza Realem się nie zapuszcza po klientów.
I mimo wszystko podtrzymuję zdanie, że większość pojedzie tam gdzie bliżej i lepsza komunikacja. Z Teofilowa raczej do Carrefoura albo Tesco (fakt, teraz w Teskaczach zawsze są miejsca siedzące) niż Reala na JPII 30 minut naokoło, Chojny pewnie wybierają Carrefoura, tak jak na Retkinię nikt poza Realem się nie zapuszcza po klientów.
Zgadzam się z Migiem, rezygnacja z obsługi dużych osiedli to błąd. Zatorze z pewnością jest większym generatorem ruchu niż pl. Niepodległości. Bo szczerze wątpię, by tłumy pasażerów jechały komunikacją miejską pod Uniwersal po to, by wsiąść w darmobus i pojechać do Pasażu Łódzkiego. Teraz zrobią się z tego po prostu linie darmowe "odciążające" MPK, a w konsekwencji władze marketu stwierdzą, że nie wożą swoich klientów i zrezygnują z opłacania tych autobusów.
[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/50/71/4a92b8c5223f5_z.jpg[/img] pisze:Tesco w Łodzi zlikwidowało bezpłatne autobusy
Od 1 czerwca klienci Tesco już nie zabiorą się spod hipermarketu przy ul. Pojezierskiej bezpłatnym autobusem. W Łodzi Tesco zlikwidowało dwie linie kursujące na Bałuty i Radogoszcz.
- Bardzo żałuję, bo pracuję niedaleko i po pracy wygodnie mi było robić tu zakupy i wracać do domu - mówi Aleksandra Niezgoda, która dojeżdżała na Radogoszcz.
Decyzję o likwidacji bezpłatnych autobusów Tesco podjęło, bo okazały się nierentowne.
- Obserwowaliśmy, ilu naszych rzeczywistych klientów podróżuje autobusami Tesco na zakupy, a ile osób traktuje je jako darmową komunikację miejską - mówi Michał Sikora, rzecznik sieci. - Okazało się, że naszych klientów jest na tyle mało, iż utrzymywanie linii się nie opłaca. Jak każde przedsiębiorstwo minimalizujemy koszty. Środki przeznaczane dotychczas na autobusy wrócą do sklepu i zostaną przeniesione na np. lepszą ofertę cenową czy inne udogodnienia dla klientów, poprawiające komfort zakupów.
Autobusy Tesco pozostały jeszcze w Łodzi przy hipermarkecie przy ul. Widzewskiej.
No nie wiem czy przywrócą. Na Radogoszcz jest 84 i 89, w okolice Bałuckiego 99, na Julianów 81 i 87, na Teofilów 81, 84, 87, 89. Stracił tylko zachodni Żubardź po stamtąd bezpośrednio nic nie jedzie (oprócz N5 w nocy ). Zatem dojazd jest. Poza tym parking jest dość mocno zapełniony samochodami. Klientów tam naprawdę nie brakuje.