Łódzkie frikobusy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
zbychooo
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Post autor: zbychooo »

Ja dziś widziałem około godziny 11 linię Radogoszcz - Tesco więc chyba Bałuty zachowały swoje linie
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Hmm... No cóż... Informacje jakie do nas docierały mówiły o pełnej likwidacji linii Tesco. Widać Bałuty ostatecznie się dogadały i linie zostały (ciekawe na jak długo?), co nie zmienia faktu, że na Widzewie linie zlikwidowano, więc można powiedzieć, że informacja potwierdziła się połowicznie. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

EI pisze:Tesco na Widzewie likwiduje bezpłatne autobusy
Obrazek

Tesco na Widzewie zrezygnowało z wożenia łodzian bezpłatnymi autobusami. Od nowego roku klienci tego hipermarketu nie mogą już korzystać z darmowych przejazdów.

Tesco na Bałutach zachowało jeszcze darmowe autobusy, ale jeśli okaże się, że klienci, zamiast dojeżdżać nimi do sklepu, po prostu podróżują po Łodzi, i te linie mogą zostać zlikwidowane.

- Bezpłatne autobusy wprowadzaliśmy oczywiście po to, by przywozić nimi naszych klientów do sklepu i odwozić po zakupach w rejony osiedli - mówi Przemysław Skory, rzecznik prasowy sieci Tesco. - Przeprowadziliśmy jednak badania, z których wynika, że w przypadku Widzewa wiele osób traktowało nasze autobusy jak darmowe środki komunikacji miejskiej. Takich przypadków było wiele, dlatego podjęliśmy decyzję o likwidacji połączeń.
::: Reklama :::

Pracownicy Tesco jeździli w autobusach i obserwowali pasażerów. Jak się okazało, wielu nie dojeżdżało do sklepu, tylko wysiadało po drodze.

- I właśnie to zadecydowało, że zlikwidowaliśmy te przejazdy - dodaje rzecznik.

Autobusy widzewskiego Tesco wykonywały codziennie po 19 kursów w godzinach od 8 do 21. Jeździły na 3 trasach, z parkingu przed hipermarketem na Olechów, Dąbrowę i w rejon pl. Niepodległości.

- Wielka szkoda, bo wsiadałam na przystanku przy al. Rydza-Śmigłego i za darmo jechałam na zakupy - mówi Grażyna Wiśniewska, emerytowana łodzianka. - Teraz chyba zmienię sklep i będę jeździła do Reala przy al. Piłsudskiego, bo tam wciąż są darmowe połączenia.

Inne łódzkie hipermarkety na razie nie zapowiadają likwidacji darmowych linii.

- Jeździmy normalnie i nie planujemy zmian - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzecznik prasowy sieci Real.
- Express Ilustrowany
Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

EI pisze:- Wielka szkoda, bo wsiadałam na przystanku przy al. Rydza-Śmigłego i za darmo jechałam na zakupy - mówi Grażyna Wiśniewska, emerytowana łodzianka. - Teraz chyba zmienię sklep i będę jeździła do Reala przy al. Piłsudskiego, bo tam wciąż są darmowe połączenia.
Emeryci w wielu przypadkach mają już darmowe przejazdy (renta, skończone 70 lat). Poza tym jeśli ktoś wybiera się już na zakupy do dużego marketu to chyba powinien mieć na bilet autobusowy.

Standardowo Express wybrał do wywiadu osobę starszą. Można było się spodziewać zdania, że kobieta zmieni sklep.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ja też zmienię. Co prawda dojazdy i tak mam "za darmo" (bo migawkę i tak kupuję - niezależnie od zakupów w hipermarketach), ale do Tesco od komunikacji miejskiej jest zwyczajnie za daleko, żeby mi sie chciało dochodzić.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Co prawda jest jedna linia obsługująca Chojny, Dąbrowę i Zarzew, ale mało dostępna, bo o market zahacza tylko w jednym kierunku. Z punktu widzenia Olechowa faktycznie jest nienajlepiej.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Zaobserwowałem któregoś razu takie zjawisko związane z linią Carrefour Dąbrowa być może z Tesco było podobnie. Otóż masa ludzi wsiada na przystanku Tatrzańska/Przybyszewskiego i Tatrzańska/Grota-Roweckiego i wysiada przy Dąbrowskiego na rynek i do domu handlowego Pionier. Dalej autobus jedzie zazwyczaj z niewielką liczbą pasażerów. Może to też nie podobało się władzom Tesco?
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Tak właśnie było, w przeciwnym kierunku też pełno ludzi wsiadało przy Broniewskiego/Tatrzańska i potem tam na osiedlu i wysiadało przy Pionierze.
Obrazek
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Z Realem jest identycznie. Ludzie z jednego rynku na drugi jeżdżą. Nawet jeden kierowca kiedyś narzekał, że musi stać długo na przystanku Tatrzańska/Przybyszewskiego zanim te pół autobusu wysiądzie, potem wsiądzie druga połowa i za 2-3 przystanki (na Broniewskiego) to samo... Pewnie dlatego np. Carrefour w drodze powrotnej nie ma przystanku na Przybyszewskiego/Tatrzańska, bo by chyba 3/4 osób tam wysiadało.
Podobnie przystanek Tesco na Niciarnianej w kier. na Dąbrowę. Czekam kiedyś na 82 i jakoś tak dużo ludzi było, nie wiedziałem dlaczego? Za moment patrzę, a tu Tescobus jedzie Obrazek Autobus odjechał to może ze dwie osoby zostały, które faktycznie czekały na 82, a reszta za free na Dąbrowę.
Na Tesco Olechów też autobus w kier. marketu mimo rozkładu nie zatrzymywał się przy Maszynowej. Raz widziałem jedną dziewczynę, która wsiadła przy Rondzie Inwalidów i przed przystankiem na Maszynowej zaczęła wciskać "stop". Kierowca zaczął zwalniać, ale po spojrzeniu w lusterko i zorientowaniu się w sytuacji zrezygnował z zatrzymania się na przystanku. W sumie też nie raz mi się zdarzało przejechać kilka przystanków darmobusem po trasie (np. z Czernika czy Przyjaźni na Zakładową), ale jeden przystanek to już wg mnie troche przegięcie. W ogóle standardem na linii Olechów było też wsiadanie ludzi gdzieś na Zakładowej i wysiadka przy Juranda przy pętli MPK.

BTW - jakby oprócz 75 zrobili podjazd pod Tesco także dla linii 98 to ja bym aż tak nie narzekał. I tak najczęściej mam migawkę na wszystkie linie, wiec byłoby o tyle lepiej, że po zrobieniu zakupów do autobusu byłoby bliżej. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale Real Retkinia to by się mógł jednak w drugą stronę na Dw. Kaliskim zatrzymywać.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

jakie przegięcie? Publiczna linia. Ja tak robię zawsze kiedy mi po drodze i nie widzę w tym nic złego.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Bros pisze:Zaobserwowałem któregoś razu takie zjawisko związane z linią Carrefour Dąbrowa być może z Tesco było podobnie. Otóż masa ludzi wsiada na przystanku Tatrzańska/Przybyszewskiego i Tatrzańska/Grota-Roweckiego i wysiada przy Dąbrowskiego na rynek i do domu handlowego Pionier. Dalej autobus jedzie zazwyczaj z niewielką liczbą pasażerów. Może to też nie podobało się władzom Tesco?
Podobna sytuacja jest w liniach 70, 75, 77. Tatrzańska to jedyny odcinek, który uzasadnia przegubowce na 77 przez większość dnia. W tym przypadku jednak jest sporo gapowiczów.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Kiedyś słyszałem jak próbowano z tym walczyć bodajże w Toruniu. Puszczano dwa autobusy jeden za drugim - pierwszy tylko zbierał pasażerów z trasy, drugi tylko wysadzał tych, którzy wsiedli pod marketem. Teoretycznie to mogło ukrócić pasażerów niemarketowych i podobno przez pewien czas nawet się sprawdzało.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

No cóż - z mojego punktu widzenia Tesco strzeliło sobie samobója. Jako mieszkaniec Dąbrowy mam 4 hipermarkety do wyboru (Real, Tesco, Carrefour x2) i korzystałem z nich wymiennie. Teraz pozostaną mi 3 - bo do Tesco za pomocą 75 nie mam ochoty jeździć, poza tym po co mam płacić, skoro do pozostałych mam za darmo?

Poza tym jeszcze bym zrozumiał, gdyby taki macher wykręcił Real czy własnie Carrefour na Przybyszewskiego - bo oba są położone w miarę blisko przystanków normalnej komunikacji, ale położone głębiej w osiedlu Tesco? Szczególnie od strony Olechowa to wygląda źle - w porównaniu z podwożącym pod same drzwi Realem czy Carrefourem leżące przecież bliżej Tesco wypada z konkurencji.

Zresztą ogólnie Tesco słabo dba o klienta - brak porządnego programu lojalnościowego, rzadko jeżdżące darmobusy (teraz już w ogóle) - co najwyżej dłuższe godziny otwarcia, nic więcej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

[offtop] dziś byłem w tesco. Nic tam nie ma i jest drożej niż w sklepiku pomiędzy moim akademikiem a Sheratonem Obrazek [/quote]

Cóż, to chyba pierwszy market, który zdecydował się na likwidację darmobusów, nie? Zobaczymy czy to nie początek jakiejś fali.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Cóż, do mojego ulubionego sklepu nigdy nie było darmobusów. Na dodatek teraz mam do niego dłuuuugą drogę. A i tak jest lepszy od tych wszystkich Tesków, o!
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Dla mnie Damobusy (zwłaszcza Real'a) to takie łódzkie autobusy pospieszne. Płacę za migawkę, więc koszt mi różnicy nie robi, ale takim np. Tesco się z Dąbrowy na Niciarniana/Piłsudskiego po prostu jechało szybciej niż '75'. No i Frikobus podjeżdża pod drzwi sklepu, a np. do Carrefoura na Rzgowskiej od przystanków kawałek jest.
'98' pod Tesco to chyba dobry pomysł na przyszłość - "zniechęcacz" do korzystania z autobusu wobec konkurencyjnej '10'.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Do 10 nie trzeba specjalnie zachęcać w szczycie kiedy można tą linią podgonić nawet 2-3 kolejne 98 na odcinku Włókniarzy-Kopcińskiego.
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Kazik pisze:Dla mnie Damobusy (zwłaszcza Real'a) to takie łódzkie autobusy pospieszne. Płacę za migawkę, więc koszt mi różnicy nie robi, ale takim np. Tesco się z Dąbrowy na Niciarniana/Piłsudskiego po prostu jechało szybciej niż '75'. No i Frikobus podjeżdża pod drzwi sklepu, a np. do Carrefoura na Rzgowskiej od przystanków kawałek jest.
'98' pod Tesco to chyba dobry pomysł na przyszłość - "zniechęcacz" do korzystania z autobusu wobec konkurencyjnej '10'.

Echh... następny chce majstrować przy dobrej linii. Dopóki nie będzie tramwajów na Olechowie nie może być mowy o żadnym mieszaniu przy 98. Koniec i kropka. Co z tego że pokrywa się ona w dużej części z 10 skoro obie linie jeżdżą wyładowane po brzegi? Osobiście pokusiłbym się o stwierdzenie, że 10 i 98 ze sobą nie konkurują a wzajemnie się uzupełniają.

A co do tescobusów, to rzeczywiście kiepski pomysł z ta likwidacją. Rzadko korzystam z hipermarketów, ale jeśli już to jest to właśnie TESCO na Widzewie. I choć nie zawsze korzystałem z darmobusów to jednak spacer od Maszynowej nie jest krótki a zimą na pewno nie należy do przyjemności.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

No tak, napisałem że pomysł na przyszłość, ale nie sprecyzowałem, że chodzi o moment, kiedy już tramwaj na Olechów będzie. Mój błąd.
ODPOWIEDZ