Łódzkie frikobusy
Podejrzewam że może im przez to spaść frekwencja. Sporo osób jeździło nimi nie do M1, a na innych trasach. Z drugiej strony prawdopodobnie wyrobienie tej karty to żaden problem. Nie wiem jak jest w Tesco, ale w Realu jej odpowiednik jest darmowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tak. Ale przypadkowy pasażer (nie posiadający karty Tesco), jadący jeden czy 2 przystanki (a więc nie interesujący się rozkładem tylko czekający na pierwsze co podjedzie), z darmobusu nie będzie mógł skorzystać. Będzie musiał czekać na autobus liniowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Chyba sobie żartujesz. Jechałem wczoraj Tesco Olechów i nikt niczego ode mnie nie żądał. Ba, frekwencja ok. 100% miejsc siedzących, co nie tak często się na tej linii zdarza.pawelczyk pisze:A teraz ciekawostka. Od dzisiaj aby wsiąść do frikobusa Tesco trzeba... wylegitymować się kartą ClubCard Wsiadanie za okazaniem karty odbywa się wyłącznie pierwszymi drzwiami
Jest to pomysł póki co tylko Tesco Bałuty, ale mówię to z naciskiem na póki co
Wsiadanie odbywa się pierwszymi drzwiami, trzeba zeskanować kod kreskowy z karty na specjalnym czytniku () umieszczonym koło kierowcy. Zrobiłem dziś tylko jedno kółko na linii Teofilów, a widziałem i słyszałem tyle nieporozumień, sprzeczek, emocji, wyzwisk i awantur co w całym poprzednim roku. Zdziwienia było jeszcze więcej. Doszło do tego, że kierowca groził odmową dalszej jazdy z pasażerem, który wsiadł bez okazania bez karty. Wzburzeni pasażerowie zapowiadają pisanie skarg itp. Opóźnienie z powodu tego zamieszania wyniosło ok. 10 minut. Ja rozumiem, że Tesco ponosi całość kosztów utrzymania linii więc w pewnym sensie "wolnoć Tomku w swoim domku", ale przyniesie to więcej szkody niż pożytku na dłuższą metę.
Pewnie zaraz się zrobi niezły szum w mediach.
Wsiadanie odbywa się pierwszymi drzwiami, trzeba zeskanować kod kreskowy z karty na specjalnym czytniku () umieszczonym koło kierowcy. Zrobiłem dziś tylko jedno kółko na linii Teofilów, a widziałem i słyszałem tyle nieporozumień, sprzeczek, emocji, wyzwisk i awantur co w całym poprzednim roku. Zdziwienia było jeszcze więcej. Doszło do tego, że kierowca groził odmową dalszej jazdy z pasażerem, który wsiadł bez okazania bez karty. Wzburzeni pasażerowie zapowiadają pisanie skarg itp. Opóźnienie z powodu tego zamieszania wyniosło ok. 10 minut. Ja rozumiem, że Tesco ponosi całość kosztów utrzymania linii więc w pewnym sensie "wolnoć Tomku w swoim domku", ale przyniesie to więcej szkody niż pożytku na dłuższą metę.
Pewnie zaraz się zrobi niezły szum w mediach.
Podejrzewam że kierowca to zauważy. Już lepsze byłoby coś płaskiego, np. doładowanie do komórki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie przejdzie z trzech powodów. Raz, że skanowana rzecz musiałaby być bardzo mała, inaczej nie zmieściłaby się w otwór czytnika, dwa - jak się zeskanuje jakiś inny kod to zaświeci się czerwony krzyżyk a nie zielona strzałka na czytniku, trzy - kierowca by to zauważył.px33 pisze:A kod z gazety czy butelki wody też można było zeskanować, nikt tego nie próbował?
Natomiast rodzina może jechać na jedną kartę.
Zastosowane rozwiązanie ma jeden plus - możliwość pomiaru frekwencji, ale też tylko orientacyjne ze względu na powyższe.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 2 razy.
I właśnie eliminuje przypadkowych pasażerów, zostaną prawdziwi klienci Tesco. Oraz stali użytkownicy, którzy nie są klientami Tesco - po prostu wyrobią sobie tą kartę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tesco zlikwiduje darmowe autobusy?
Albo karta lojalnościowa Clubcard albo nici z bezpłatnego kursu.
Tesco sprawdza, czy bezpłatnymi autobusami, za które płaci sieć, podróżują jej klienci, czy łodzianie, którzy oszczędzają na przejazdach komunikacją miejską. Jeśli okaże się, że ci drudzy to liczniejsza grupa, bezpłatne autobusy z logo sklepu mogą zniknąć z łódzkich ulic.
Autobusy, które czekają na pasażerów przed marketem przy ul. Pojezierskiej, mają teraz otwarte tylko przednie drzwi. Przy wejściu znajduje się czytnik, który skanuje karty wydawane klientom Tesco podczas zakupów. Osób, które nie mają karty, kierowca nie zabiera. - A co, jeśli akurat zapomnę karty - irytuje się Ewelina
Jagiełło, klientka Tesco. - To żadne kryterium, ktoś może przecież wyrobić sobie kartę, by jeździć darmo po mieście, a w Tesco wcale nie kupować. Trudno mi uwierzyć, że szefowie marketu uruchamiając linię, nie liczyli się z tym, że będą też wozić nieklientów.
- Chcemy sprawdzić, jaki procent korzystających z autobusu to nasi klienci. To da nam wiedzę o tym, co z punktu widzenia klientów jest lepszą inwestycją: zapewnienie bezpłatnego transportu czy może raczej przeznaczenie tych pieniędzy na obniżenie cen w sklepie - odpowiada Michał Sikora, rzecznik Tesco.- Wstępne wyniki analiz otrzymamy w marcu.
Pozostałe sieci sklepów w Łodzi nie mają takich planów, a nawet chcą się rozwijać.
- Od marca zamierzamy uruchomić bezpłatną linię weekendową łączącą hipermarket Carrefour Górna z Centrum Handlowym Ptak - mówi Maria Cieślikowska, rzecznik sieci.
Z bezpłatną komunikacją musieli się natomiast pożegnać klienci Tesco w Skierniewicach. Autobusy woziły też mieszkańców Łowicza i Rawy. Szefowie marketu zrezygnowali z nich już kilka lat temu.
Darmowe autobusy mogą także tylko wspominać zduńskowolanie. Jeszcze kilka lat temu linia należała do sklepu Intermarche. Market został, autobusu nie ma.
Tymczasem bezpłatne autobusy cieszą się dużą popularnością w Piotrkowie za sprawą centrum Focus Mall. Dwa razy dziennie wożą mieszkańców Bełchatowa, Opoczna, Tomaszowa i Radomska. Największym zainteresowaniem cieszą się autobusy wyjeżdżające w trasę tuż przed zamknięciem galerii handlowej. W niektórych brakuje miejsc.
źródło: http://www.lodz.naszemiasto.pl/artykul/773486,tesco-zlikwiduje-darmowe-autobusy,id,t.html#7ca54b56c4dfdd5d,1,3,5
Tesco znów zaczyna swój frikobusowy bełkot. Chyba zapomnieli jak to było z liniami na Olechów i Dąbrowę - ciekawe dlaczego je w rok po likwidacji odwiesili? Prócz osób jeżdżących samochodami to pies z kulawą nogą tam nie przyjdzie bo dojazd komunikacją jest po prostu beznadziejny, a w okolicy są autobusy Reala (na Widzewie w weekendy nawet dwa) i Carrefoura, z którymi to nie odstawia się aż takich cyrków. Tesco kolejny raz psuje sobie wizerunek. Poza tym już widzę jak obniżą ceny po likwidacji bezpłatnych linii, na taki argument to ciężko się nabrać. Dziennie zyskaliby kilkaset, no może 1000 złotych z hakiem w skali jednego sklepu. Tymczasem ceny trzeba by było obniżyć w sklepach w całej Polsce (bo wszędzie są jeśli się nie mylę ujednolicone, jęsli nie wszystkie to większość), co byłoby praktycznie nieodczuwalne przez klientów (środków starczyłoby może na obniżkę cen bułek o 10 gr w skali całego kraju )
Co do Carrefoura - zaskakująca decyzja, ale moim zdaniem lepiej odwiesić drugą brygadę Dąbrowy, która to była jeszcze niedawno bardzo efektywną linią - dobra częstotliwość, dwa sklepy, atrakcyjny czas przejazdu i trasa przez duże osiedla gwarantujące jej popularność. Skuteczna konkurencja z Realem Górna i Dąbrowa (takty 45 min. i 60 min.) i Tesco Dąbrowa (w porywach co 60 min.).
Co do Carrefoura - zaskakująca decyzja, ale moim zdaniem lepiej odwiesić drugą brygadę Dąbrowy, która to była jeszcze niedawno bardzo efektywną linią - dobra częstotliwość, dwa sklepy, atrakcyjny czas przejazdu i trasa przez duże osiedla gwarantujące jej popularność. Skuteczna konkurencja z Realem Górna i Dąbrowa (takty 45 min. i 60 min.) i Tesco Dąbrowa (w porywach co 60 min.).