Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Studenci w lipcu też już nie mają zajęć - tylko albo na początku lipca sesję (kiedy to na uczelnię nie jedzie się codziennie i zwykle tylko do jednego budynku - co ma znaczenie w przypadku uczelni takich jak UM, które mają budynki rozsiane po całym mieście), albo już wakacje.

Przykładowo na PŁ zostały jeszcze 3 dni zajęć od poniedziałku, a UŁ chyba już zakończył sesję.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Okej, dzięki.
Teorytycznie mogli nawet zupełnie skasować 15. Ale nie zrobili tak.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Nie przeginaj. Oprócz studentów z tej linii korzysta sporo innych osób. Ale częstotliwość na 15 była taka zawsze w wakacje i nie było dramatu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

pawelczyk pisze:Nie przeginaj. Oprócz studentów z tej linii korzysta sporo innych osób. Ale częstotliwość na 15 była taka zawsze w wakacje i nie było dramatu.

Ale w tym roku na Politechniki będą dodatkowo linie 2, 6, 11, 16, 16A. Więc chyba wystarczająco!
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Graficzny pisze:Okej, dzięki.
Teorytycznie mogli nawet zupełnie skasować 15. Ale nie zrobili tak.

mieszkańcy Chojen i okolic Pomorskiej byliby wdzięczni za skasowanie "15" ;)
Podpis.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

hax pisze: mieszkańcy Chojen i okolic Pomorskiej byliby wdzięczni za skasowanie "15" ;)
W zamian dostaną 7 na Pomorskiej.
A na Chojnach.. po co 3 do IKEi jak można dać na Chojny.. ;)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

3 nie dowiezie do centrum Obrazek a sama 4 i 7 to jednak mało jak na Pomorską, w dodatku wiozą po północnej części Śródmieścia.
Nie przesadzajmy z oszczędnościami, 15 jest potrzebna na swojej trasie
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W wakacje takt 10 wystarczy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Po co Z1 na odwróconych Konstalach i Z5 jak 6 jeździ po
Kilińskiego ? Nie lepiej aktywować 1 Strykowska
Wojska Polskiego Franciszkańska Kilińskiego
Narutowicza Zielona Legionów a na Chojny dać
autobus Z1 Chojny Kilińskiego Tuwima Sienkiewicza
Narutowicza Plac Dąbrowskiego? Z5 jest zbędne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Trasą twojego 1 jeździ już i jeździć będzie przez wakacje 6.

Może to kwestia tego, że jak ktoś wsiada w to Z5 przy Północnym, to często jest zainteresowany dojazdem do samego Mickiewicza - szczególnie że przy zmianie tras linii z ŁTR jest to obecnie jedyna linia dowożąca stamtąd bez przesiadki w rejon skrzyżowania Mickiewicza/Piotrkowska. Poza tym trasa od Narutowicza do pętli Chojny byłaby trochę dłuższa od obecnej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Kpc21 pisze:Przykładowo na PŁ zostały jeszcze 3 dni zajęć od poniedziałku, a UŁ chyba już zakończył sesję.

W ramach sprostowania, sesja na UŁ trwa do 29 czerwca :) Gospodarka przestrzenna pozdrawia :twisted:
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czyli UŁ kończy sesję w momencie, gdy PŁ ją zaczyna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Zwyrol
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: wt 20:03, 17 wrz 2013
Lokalizacja: Retkinia

Post autor: Zwyrol »

Na PŁ sesja od czwartku już.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Oczywiście, to był taki skrót myślowy. Dwa dni sesji jednocześnie na obu uczelniach to tyle co nic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Coraz rzadziej po Kopernika

Zawieszenie tramwajowej „czternastki” sprawia, że na Kopernika przerwy między kursami komunikacji miejskiej wynoszą nawet 20 minut. Ulica stanowi fragment jedynego czynnego ciągu tramwajowego łączącego duże osiedle Retkinia i dworzec Łódź Kaliska z centrum miasta.

O łódzkiej ulicy Kopernika pisaliśmy kilka tygodni temu – remont torowiska nie tylko nie przyspieszył tam ruchu tramwajowego, ale jeżdżące tamtędy linie kursują wolniej niż kilka lat temu. Dzisiejsza zmiana rozkładów jazdy i tras łódzkiej komunikacji miejskiej każe przyjrzeć się tej ulicy leżącej na skraju łódzkiego centrum – na Starym Polesiu – raz jeszcze – tym razem skupiając się nie na tym, jak długo trwa przejazd, ale jak długo czeka się tam na przystankach.

Zastępstwo prawie trzy razy rzadziej lub wcale

Dziś z powodu prac remontowych w innej części miasta z siatki połączeń zniknęła linia 14. W relacji pomiędzy centrum a dzielnicą Górna częściowo została ona zastąpiona linią 9 i jej wariantem 9A, które skierowane zostały na pętlę Dąbrowa. Częściowo, bo „czternastka” kursowała przez większość dnia z dziesięciominutową częstotliwością, natomiast „dziewiątka” i jej skrócony odpowiednik jeźdżą sumarycznie nie częściej niż cztery razy na godzinę. Czasem odstępy pomiędzy odjazdami sięgają aż 25 minut – nie tylko wieczorami, ale też w ciągu dnia (w tym przed ósmą rano!).

Jeszcze trudniejsza jest sytuacja w komunikacji Śródmieścia z Retkinią, tam bowiem w zamian za zawieszoną linię nie pojawiło się żadne wzmocnienie. Ulica Kopernika po zamknięciu trasy W – Z stała się elementem jedynego czynnego ciągu tramwajowego łączącego 70-tysięczną Retkinię z sercem miasta. Jeszcze niedawno „dwunastka” – jedyna linia, która kursuje tamtędy na stałe – pojawiała się na przystankach 8 razy na godzinę. Jak kształtuje się tam częstotliwość w okresie, w którym ulica ma większe znaczenie niż gdy przejezdna jest równoległa arteria Mickiewicza?

Część kursów zlikwidowano już dwa tygodnie temu

Do końca zeszłego tygodnia kursy „dwunastki” przeplatane były przekierowaną tu z trasy W-Z 14. Obie linie po obejmujących całe miasto ograniczeniach częstotliwości kursowały do czerwca w dziesięciominutowym takcie, tramwaj odjeżdżał więc średnio co pięć minut. To rozsądny wynik pozwalający bez problemów przewieźć dodatkowych pasażerów, którym bardziej po drodze jest jechać tramwajem niż przesiadać się na autobus zastępczy.

Układ ten został naruszony 1 lipca, kiedy na obu trasach Zarząd Dróg i Transportu wprowadził kilkugodzinny międzyszczyt i ograniczył w tym okresie częstotliwość do dwudziestu minut. Nadal jednak pasażerowie mogli liczyć na sześć kursów na godzinę i, jeśli podróżowali na odcinku wspólnym obu tras, wciąż akceptowalny czas oczekiwania na przystanku – w przypadku braku utrudnień do dziesięciu minut.

Zawieszenie 14 równocześnie z utrudnieniami w autobusach zastępczych

Czasowa likwidacja linii 14 w połączeniu z brakiem decyzji o likwidacji międzyszczytu na 12 powoduje, że przez cztery godziny, także późnym rankiem, kiedy ludzie wciąż dojeżdżają do pracy, częstotliwość spadła do jedynie dwudziestu minut. W ten sposób w dość krótkim czasie liczba tramwajów obsługujących ulicę zmalała niemal trzykrotnie (z 8 do 3 kursów na godzinę), i to w okresie zamknięcia równoległej arterii!

Sprawie dodatkowego smaku dodaje fakt, że również dziś utrudniony został ruch komunikacji zastępczej na trasie W-Z, bo linie 98 z wariantami i Z10 muszą objeżdżać spory fragment dotychczasowej trasy ciasnymi ulicami Struga i Żwirki. Sytuacja ta niepokoi jednak nie tylko w kontekście dodatkowej roli, jaką dziś pełni – a być może do wczoraj pełniła – poleska ulica. Choć kilka miesięcy temu skończył się jej kompleksowy remont, nie odzyskała ona dawnej roli sprzed rozpoczęcia prac.

Wyremontowana Kopernika na marginesie schematu połączeń

Do rozrzedzenia kursów tramwajów doszło bowiem wycofanie połączeń autobusowych. Nie wróciła tam bowiem dzienna linia 50, która korzysta z równoległej Mickiewicza (natomiast jej wariantowe kursy 50A w ramach cięć przed ubiegłorocznymi wakacjami skrócono i wcale nie dojeżdżają one w ten rejon miasta). Zmieniona została także trasa autobusu N2, co odcięło Kopernika od sieci komunikacji nocnej.

Za olbrzymimi środkami, jakie pochłaniają trwające i planowane w Łodzi inwestycje infrastrukturalne, wciąż nie idą adekwatne wydatki na utrzymanie bieżącej komunikacji. Przy aktualnej polityce magistratu coraz realniejszy wydaje się scenariusz, w którym po zakończeniu robót tramwaje jeżdżące po nowych torowiskach będą puste. Znaczna część łodzian uczy się bowiem wobec złej kondycji komunikacji zbiorowej życia bez niej, a odzyskanie utraconego pasażera wymaga o wiele większego wysiłku niż utrzymywanie go w stałym przekonaniu o dobrej jakości miejskiego transportu.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-coraz-rzadziej-po-kopernika-2744.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W sumie to konsekwencja silnej 98B, która w sporej mierze kanibalizuje tramwaje. Gdyby od razu postawiono na dojazd do Kaliskiego tramwajem (oczywiście tak długo jak to możliwe), zostawiono 98/A co 10 minut (początkowo było 7, potem wymyślili sobie 98B i zrobili 98/A co 15 z odjazdami idealnie zsynchronizowanymi z 86...) i promowano dojazd do centrum przez Gdańską, Kopernika, Zieloną (czyli przynajmniej gdyby wywalono wszystkie samochody z Zielonej i dobrze zsynchronizowano 12 i 14 razem co 5 minut) potrzeba by mniej autobusów.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Miasto rozpaczliwie szuka pieniędzy więc niestety ale zdrożeją bilety MPK.
Prezydent Łodzi zdecydował że wpływ z biletów muszą pokryć nie 41% a przynajmniej 47.5% wydatków na KM.
Czyli wzrost ceny biletów przynajmniej o 15%.
Oprócz biletów wzrosną czynsze.
Widać brak pieniędzy (czyt. długi miasta) jest na tyle dotkliwy że decydują się na samobójczy ruch (wyboru już niedługo...) z podwyżka cen biletów o kresie największej "rozwałki" usług KM.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

STUDI pisze:Miasto rozpaczliwie szuka pieniędzy więc niestety ale zdrożeją bilety MPK.
Prezydent Łodzi zdecydował że wpływ z biletów muszą pokryć nie 41% a przynajmniej 47.5% wydatków na KM.
Czyli wzrost ceny biletów przynajmniej o 15%.
Oprócz biletów wzrosną czynsze.
Widać brak pieniędzy (czyt. długi miasta) jest na tyle dotkliwy że decydują się na samobójczy ruch (wyboru już niedługo...) z podwyżka cen biletów o kresie największej "rozwałki" usług KM.

Ceny biletów MPK w 2015 roku nie ulegną zmianie - UMŁ
http://www.uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=26271&rok=2014-07
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Ten ton:

(...)

Nieprawdą jest, że w założeniach do projektu budżetu Łodzi na 2015 rok zapisano, że „mają być podwyżki czynszów za mieszkania i lokale komunalne".

Nieprawdą jest, że zwiększenie wpływów do budżetu z biletów MPK „oznacza podwyżkę opłat za komunikację miejską".

Nieprawdą jest również, że w MPK „jest coraz mniej pasażerów".
(...)

Oznacza to że owszem jest to "niepopularne" i oznacza dla darmozjadów oderwanie "ryja od koryta" albo "4 liter od stołka" , ale doświadczneie życiowe podpowiada że im bardziej nerwowo się czemuś zaprzecza to okazuje się że coś jest na rzeczy.

Szczególnie to ostanie nt liczby pasażerów rozbawiło mnie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Opłaty za komunikację miejską są w tej chwili nienaturalnie niskie. Najpierw zostały one znacznie obniżone bez wyraźnej przyczyny (niby z uwagi na liczne remonty - tyle że ja zamiast obniżki cen biletów dużo chętniej zobaczyłbym poprawę jej oferty, i myślę że w ten sposób łatwiej byłoby przekonać do niej samochodziarzy), potem odwołano zaplanowaną podwyżkę cen biletów. Tak więc podwyżka nie byłaby niczym złym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ