Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:ak więc podwyżka nie byłaby niczym złym.

Przy tych remontach, plus niskiej jakości usługi podwyżka będzie oznaczać że zaczną autobusy i tramwaje jeździć puste.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie będzie. Przede wszystkim należy zostawić w spokoju ceny migawek na wszystkie linie (ewentualnie minimalnie podnieść ceny żeby sfinansować z tego włączenie kolei do ŁTZ), skasować migawki na jedną linię, obniżyć cenę dobówek i podnieść ceny czasowych (plus, dla wygody, ustalić cenę jednorazowych na 4/2 zł)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Nie będzie. Przede wszystkim należy zostawić w spokoju ceny migawek na wszystkie linie (ewentualnie minimalnie podnieść ceny żeby sfinansować z tego włączenie kolei do ŁTZ), skasować migawki na jedną linię, obniżyć cenę dobówek i podnieść ceny czasowych (plus, dla wygody, ustalić cenę jednorazowych na 4/2 zł)


Widzisz, niestety ale nawet niskie ceny biletów nie pomagają MPK w utrzymaniu popytu na ich b. niskiej jakości usługi.

Żądasz skasowania migawki na "jedną linię". Błąd bo szuka się pracy, szkoły tak aby tylko jedną linią dojeżdżać. Mało kto jest krezusem a usługi przewozowe MPK sa niestety za drogie.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

"Nigdy założeniem trasy WZ nie było skrócenie czasu przejazdu, a jedynie poprawienie komunikacji i komfortu(...)" - Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT https://www.radiolodz.pl/posts/7327-trasa-wz-opozycja-marnujemy-publiczne-pieniadze
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kontekst sugeruje, że to dotyczy raczej samochodów a nie tramwajów. Wiem, że ZDiT potrafi wszystko, ale tutaj po prostu nie da się nie skrócić czasu przejazdu (w stosunku do tego tuż sprzed zamknięcia, oczywiście) na starym odcinku, a to że całą trasę tramwaj będzie pokonywał nieco dłużej jest chyba oczywiste dla każdego.
Oczywiście system sterowania ruchem może dość znacząco pomóc w przyspieszeniu tramwaju (tym bardziej że do Włókniarzy i od Kopcińskiego można sobie pozwolić na dość mocny priorytet), ale nawet jak znowu nie zostanie skonfigurowany to cały czas zysk będzie na samym remoncie torów.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:ale tutaj po prostu nie da się nie skrócić czasu przejazdu.

Jeśli tak to decydent, projektant pod prokuratora a potem do pierdla. Wszyscy po kolei którzy przyklepali bezsensowne zmarnowanie pieniędzy. Jeśli wymiana zniszczonych torów na nowe spowoduje wydłużenie czasu przejazdu i na to wydaje setki milionów to niestety ale z marszu pierdel z utratą majątku.
To jest zwykła kradzież. Szopka (na dodatek b. kosztowna dla mieszkańców z racji utrudnień, upadku handlu, usług w rejonie budowy) która nic dobrego nie przyniesie poza gigantycznym zarobkiem dla "kolesiów".

To samo na ŁTR nie dość że do niektórych przystanków dłuższy czas przejazdu (bo tramwaj stoi w kolejce często 3 - 4 minuty by wjechać na miniprzystanki), to jeszcze wycięto w pień sporą liczbę kursów. Zamiast poprawy znaczące pogorszenie oferty komunikacyjnej.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Nowy post bo sumie odmienny jego temat niz poprzedniego mojego post.

Gazeta Wyborcza, łódzki dodatek alarmuje (tak delikatnienie by nie psuć PR w okresie wyborczym ....) o problemie z budową nowego dworca Łódź Fabryczna. Najpierw hasło że termin znowu się przedłuży. Generalnie chodzi o pieniądze a raczej ich brak czyli znowu brak zapłaty za jakieś odebrane prace.
Artykuł najpierw straszy tym że Dworzec nie będzie wybudowany w terminie ale potem treść zmienia ton i trochę pokrętnie tłumaczy że na pewno zagrożona jest budowa dróg dojazdowych do dworca, a ich brak to spowoduje że nawet jeśli sam dworzec będzie wybudowany to nie będzie dopuszczenie jego do eksploatacji czyli Łódź straci dotacje w wysokości 1,3 mld PLN.

to że GW jest tuba propagandowa to w sumie rozumiem te pokrętne naciągane tłumaczenia że jeśli stracimy dotacje to nie przez Dworzec (którego budowa niby nie jest zagrożona....) to tylko przez te złe firmy które nie chcą wybudować dróg. to ż ew okresie wyborczym jednak GW napisała o tym ze może nas czekać gigantyczny dług to znaczy że sytuacja jest poważna.

Na pewno będą cięcia i to spore przy budowę dróg i węzła multimodalnego. Zresztą już nie raz ograniczano zakres śmiałych planów dt budowy nowych ulic i nowych tras tramwajowych (które cichcem wykreślono z rysunków projektowych).

Najwyżej będziemy mieć ślepy kawałek nowych torów bez trakcji na POW. Pomnik megalomańskiej głupoty, pomnik tego ze samym PR'em nie da się rządzić.
Nafazowany Bercik
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
Lokalizacja: Grembach/Nowosolna

Post autor: Nafazowany Bercik »

Co raz bardziej jestem przekonany, że z tej budowy nowego Dworca Fabrycznego, wyjdzie mega gówno..
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Będzie fajnie jak nie będzie przejazdu ulicą Niciarnianą. Bo tak się to może skończyć. Efekt durnej zagrywki darmozjadów urzędniczych którzy skróceniem tunelu wjazdowego na dworzec chcieli zrobić na złość firmom budowlanym. Wyszło jak zwykle....
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przez jakiś czas na pewno nie będzie, i było to wiadomo od samego początku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Przez jakiś czas na pewno nie będzie, i było to wiadomo od samego początku.

Tu nie chodzi "o jakis czas". Chodzi o to że najszybciej skończy się na trwałym przecięciu ul Niciarnianej. Bo pozostają jedynie dwie opcje: głęboki tunel pod torami w częściowym wykopie, albo niezgodna z prawem estakada (bo budynki mieszkalne obok).

Głęboki czyli dość daleko od przejazdu będzie się musiał zacząć wjazd. Chyba ze robić strome podjazdy - ale nawet lekka zima i problem..... Po północnej stornie no problem po południowej wycinamy "trochę" wjazdów pod bloki.

Wystarczyło nie skracać tunelu wlotowego na dworzec.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale przecież wiadomo że będzie głęboki tunel. A właściwie wcale nie taki głęboki, bo w tym miejscu tory będą już na powierzchni. Myślę że wyglądać to będzie mniej więcej jak Niciarniana.

Niestety wszystko wskazuje na to, że spaprana zostanie sprawa przystanku kolejowego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Ale przecież wiadomo że będzie głęboki tunel. A właściwie wcale nie taki głęboki, bo w tym miejscu tory będą już na powierzchni. Myślę że wyglądać to będzie mniej więcej jak Niciarniana
No właśnie nie tak różowo będzie. Tunel miał wyjechać na powierzchnię dalej na wschód. Tory przy Niciarce nie będą na powierzchni. Nawet metr poniżej gruntu to jednak metr głębiej kopać przejazd - to istotnie podnosi koszty a przecież miało nie być ani tunelu ani tym bardziej estakady
Okolica od południe niezachęcająca do budowy przejazdu tunelem.
Ciasno wokół i co zrobić dojazdami do bloków. Po północnej stornie linii kolejowej żadnych przeszkód wsio ryba. Wydając decyzje - pochopnie - nie przemyślano konsekwencji. Nagle trzeba dodać nowy obiekt bo zbudowania.
Kpc21 pisze: Niestety wszystko wskazuje na to, że spaprana zostanie sprawa przystanku kolejowego.
To niestety drugi efekt tej durnej decyzji urzędników.
Generalnie zamiast być taniej będzie gorzej albo wszystko spartolimy.
Ale to partolenie to w Łodzi mamy opanowane do perfekcji.

To że tam był pod powierzchnia woda to w zasadzie oczywistość . Zbudowano tam gdzie było źrodło wody. Wodociągów wtedy nie było a napęd parowy - podstawa fabryk z końca XIX wieku wymaga wody.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Rondo, które drogowcy wybudowali u zbiegu ulic Rojnej i Rydzowej, jest tak wąskie, że autobusy przegubowe najeżdżają kołami na wyłożoną kostką i podwyższoną wewnętrzną część ronda. – Trzeba się mocno trzymać poręczy, by się nie przewrócić – alarmują mieszkańcy Teofilowa.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3574895,waskie-rondo-u-zbiegu-rojnej-z-rydzowa-autobusy-sie-nie-mieszcza-ale-tak-ma-byc,id,t.html
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jak ktoś wjeżdża na chama to i 2x większe rondo będzie za małe... Jakoś w takim Rzgowie radzą sobie na tym bieda rondzie i nikt nie lata po autobusie, a nie wydaje się większe niż omawiane wyżej...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

domino pisze:Rondo, które drogowcy wybudowali u zbiegu ulic Rojnej i Rydzowej, jest tak wąskie, że autobusy przegubowe najeżdżają kołami na wyłożoną kostką i podwyższoną wewnętrzną część ronda. – Trzeba się mocno trzymać poręczy, by się nie przewrócić – alarmują mieszkańcy Teofilowa.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3574895,waskie-rondo-u-zbiegu-rojnej-z-rydzowa-autobusy-sie-nie-mieszcza-ale-tak-ma-byc,id,t.html
Przecież po to chyba właśnie ta wyłożona kostką powierzchnia jest...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

domino pisze:Rondo, które drogowcy wybudowali u zbiegu ulic Rojnej i Rydzowej, jest tak wąskie, że autobusy przegubowe najeżdżają kołami na wyłożoną kostką i podwyższoną wewnętrzną część ronda. – Trzeba się mocno trzymać poręczy, by się nie przewrócić – alarmują mieszkańcy Teofilowa.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3574895,waskie-rondo-u-zbiegu-rojnej-z-rydzowa-autobusy-sie-nie-mieszcza-ale-tak-ma-byc,id,t.html
Trzeba oddać - Solarisy są dynamiczne. Ale że aż tak, jak na pierwszym zdjęciu?
:lol:
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Pierwsze zdjęcie jest specjalnie zrobione pod kątem, wystarczy spojrzeć na blok w tle.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

BB93 pisze:Pierwsze zdjęcie jest specjalnie zrobione pod kątem, wystarczy spojrzeć na blok w tle.
Krzywy knot o 7 stopni obrócony w prawo.
Obrazek
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3576389,tory-na-piotrkowskiej-gotowe-ale-tramwaje-pojada-jesienia-2015-r,1,2,id,t,sm,sg.html#galeria-material

Czy na skrzyżowaniu Żwirki/Piotrkowska jest tylko jeden tor skrętu w nową Piotrkowską w kierunku Mickiewicza? a z Piotrkowskiej od Mickiewicza nie będzie można skręcić w Żwirki? Tzn Kościuszki Żwirki będą awaryjną pętlą uliczną?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ