Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Przegląd prasy

Post autor: Intermodalny »

No i właśnie te dwa stoją już kilka lat; a w artykule podano, że remont przejdą trzy Bombardiery.

Ewentualnie coś źle zrozumiałem i tych dwóch dotknie inny remont.
_

Co do siedzeń, to w 1209 zostały tapicerki.
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: SCEL »

Albo dziennikarz coś źle zrozumiał albo oprócz tych 2 odstawionych remont przejdzie jakiś który jest w ciągłej eksploatacji.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

To niestety logiczne, że jeżeli 1202 i 1214 służyły jako magazyny części zamiennych, to nie ma tam siedzeń...
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Przegląd prasy

Post autor: pawlak »

kuba_łódź pisze:To niestety logiczne, że jeżeli 1202 i 1214 służyły jako magazyny części zamiennych, to nie ma tam siedzeń...
Polemizowałbym. 1209 był chyba najbardziej rozszabrowany a siedzenia miał swoje - nie wsadzili mu plastików. Ale niech się wypowie ktoś lepiej poinformowany :D
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: SCEL »

Tylko 1209 ma układ siedzeń jak Swingi więc być może albo tyle w nim fabrycznych siedzeń zostało albo ma siedzenia z pozostałych odstawionych citków.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

No ale z tego artykułu wynika że inne CRy też będą miały taki układ.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Przegląd prasy

Post autor: pawlak »

Z dawniejszych artykułów pamiętam że docelowo remont przejdą wszystkie, ale remont 1202 i 1214 tak się ciągnie że ciężko określić co mieli na myśli w kwestii że 3 tramwaje w tym roku.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Mam nadzieję że to "docelowo" będzie rozłożone na kilka lat i tramwaje będą przerabiane tylko po poważnych awariach.
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: SCEL »

pawlak pisze:Z dawniejszych artykułów pamiętam że docelowo remont przejdą wszystkie, ale remont 1202 i 1214 tak się ciągnie że ciężko określić co mieli na myśli w kwestii że 3 tramwaje w tym roku.
Owszem ciężko stwierdzić szczególnie jak się weźmie pod uwagę to że 1209 wyjechał jakoś w grudniu 2015 roku i w 2016 roku 1204 i 1214 miały przejść remont i wyjechać na trasy.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Przegląd prasy

Post autor: pawlak »

MPK Łódź potrzebuje kierowców i motorniczych. Brakuje ludzi, tramwaje nie przyjeżdżają

Tramwaje nie przyjeżdżają, bo brakuje motorniczych. Większy problem jest z kierowcami autobusów. MPK Łódź chętnie od ręki przyjęłoby do pracy po 20 kierowców i motorniczych z uprawnieniami

- Czy wiecie może państwo dlaczego nie przyjechała „12”? „10” też nie było - usłyszeliśmy w słuchawce na początku tygodnia. Zaniepokojona Czytelniczka marzła na przystanku a kolejne tramwaje nie przyjeżdżały. Nie wiedzieliśmy też, co się dzieje, bo w tym czasie zgodnie z informacjami od dyżurnych służb ratowniczych i miejskich nic poważnego się nie działo, a komunikacja zbiorowa funkcjonowała bez opóźnień i problemów.

W tej sytuacji szukaliśmy odpowiedzi dalej. - Już od kilku dni w pracy brakuje nawet dwudziestu kilku motorniczych i nie jest to kwestia chorób - mówi anonimowo motorniczy MPK Łódź.

Łódzki przewoźnik, który jest tylko wykonawcą usługi na zlecenie miasta, a konkretnie Zarządu Dróg i Transportu, potwierdza problem z brakiem motorniczych i kierowców. - Staramy się tak uzupełniać niedobory pracowników na bieżąco, aby były jak najmniej odczuwalne dla naszych pasażerów - mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Dokładnie odmiennego zdania są pasażerowie. - Po co wszyscy namawiają do korzystania z komunikacji miejskiej, jeśli mamy takie problemy. To już nie jest kwestia opóźnienia tramwaju czy autobusu, tylko tego że w ogóle nie przyjeżdżają - mówi łodzianin, który regularnie jeździ z Retkini na Radiostację. W tamtym tygodniu nie przyjechały dwa tramwaje z rzędu - dodaje. Zmarnowałem kilkadziesiąt minut na mrozie.

Braki kadrowe są tak znaczące, że nie tylko nie wyjeżdżają pojazdy na trasy, ale i dodatkowo zjeżdżają z niej w połowie dnia. - Tak samo nie przychodzą motorniczowie na poranną zmianę, jak i brakuje zmienników, którzy rozpoczynać powinni pracę na mieście, a nie w zajezdni - opowiada motornicza.

Skąd się biorą te niedobory? MPK zapewnia, że regularnie prowadzi szkolenia dla motorniczych i kierowców. Zapewnia, że kredytuje je dla chętnych. Później pieniądze za kurs wyszkolonemu kierowcy czy motorniczemu potrącane są z pensji.

- Staramy się wszelkimi możliwymi metodami i różnymi kanałami pozyskiwać nowych pracowników. Trzeba pamiętać, że wyszkolenie kierowcy czy motorniczego trwa nawet do trzech miesięcy - mówi Sebastian Grochala. Tymczasem ludzie odchodzą na emeryturę, chorują, czy po prostu miasto zamawia więcej przewozów, a tym samym potrzeba więcej prowadzących pojazdy do obsłużenia wszystkich miejskich linii. - Przy uruchamianiu trasy W-Z i nowych połączeń, mogliśmy się przygotować, bo o wielu szczegółach (jak np. dokładne rozkłady jazdy) wiedzieliśmy z dużym wyprzedzeniem - mówi Grochala.

Trzeba pamiętać, że każdy tramwaj czy autobus codziennie obsługuje dwóch prowadzących (jeden rano, drugi popołudniu). Dlatego ważne jest planowanie z wyprzedzeniem siatki połączeń i częstotliwości kursowania.

W przypadku kierowców autobusów dochodzi dodatkowy problem. - Na rynku brakuje chętnych do pracy z uprawnieniami kierowcy autobusu i potrzebnymi zaświadczeniami - mówi Grochala. A jeśli już są wybierają innych pracodawców.

Wkrótce czeka nas rewolucja komunikacyjna w mieście. Czy będzie brakowało jeszcze więcej prowadzących? Czy na przystankach poczekamy na niejeżdżące tramwaje? Okaże się 2 kwietnia.
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11752454/
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

W Niemczech w takich sytuacjach wywiesza się na przystankach komunikaty o czasowym zawieszeniu określonych kursów ze względu na brak motorniczych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Przegląd prasy

Post autor: hytgar655 »

Co do CRów, MPK napisało, że 1202 i 1214 czekają na dostawę ostatnich części, bo miały wyjechać na koniec roku. Także myślę, że te 3 to oprócz wspomnianych dwóch.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

Włodzimierz Tomaszewski (PiS) krytykuje prezesa MPK Zbigniewa Papierskiego.
Uważa, że jego działania mogą spowodować zwrot 180 mln zł do UE.
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11794738/
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: Graficzny »

pawlak pisze:
MPK Łódź potrzebuje kierowców i motorniczych. Brakuje ludzi, tramwaje nie przyjeżdżają

Tramwaje nie przyjeżdżają, bo brakuje motorniczych. Większy problem jest z kierowcami autobusów. MPK Łódź chętnie od ręki przyjęłoby do pracy po 20 kierowców i motorniczych z uprawnieniami

- Czy wiecie może państwo dlaczego nie przyjechała „12”? „10” też nie było - usłyszeliśmy w słuchawce na początku tygodnia. Zaniepokojona Czytelniczka marzła na przystanku a kolejne tramwaje nie przyjeżdżały. Nie wiedzieliśmy też, co się dzieje, bo w tym czasie zgodnie z informacjami od dyżurnych służb ratowniczych i miejskich nic poważnego się nie działo, a komunikacja zbiorowa funkcjonowała bez opóźnień i problemów.

W tej sytuacji szukaliśmy odpowiedzi dalej. - Już od kilku dni w pracy brakuje nawet dwudziestu kilku motorniczych i nie jest to kwestia chorób - mówi anonimowo motorniczy MPK Łódź.

Łódzki przewoźnik, który jest tylko wykonawcą usługi na zlecenie miasta, a konkretnie Zarządu Dróg i Transportu, potwierdza problem z brakiem motorniczych i kierowców. - Staramy się tak uzupełniać niedobory pracowników na bieżąco, aby były jak najmniej odczuwalne dla naszych pasażerów - mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Dokładnie odmiennego zdania są pasażerowie. - Po co wszyscy namawiają do korzystania z komunikacji miejskiej, jeśli mamy takie problemy. To już nie jest kwestia opóźnienia tramwaju czy autobusu, tylko tego że w ogóle nie przyjeżdżają - mówi łodzianin, który regularnie jeździ z Retkini na Radiostację. W tamtym tygodniu nie przyjechały dwa tramwaje z rzędu - dodaje. Zmarnowałem kilkadziesiąt minut na mrozie.

Braki kadrowe są tak znaczące, że nie tylko nie wyjeżdżają pojazdy na trasy, ale i dodatkowo zjeżdżają z niej w połowie dnia. - Tak samo nie przychodzą motorniczowie na poranną zmianę, jak i brakuje zmienników, którzy rozpoczynać powinni pracę na mieście, a nie w zajezdni - opowiada motornicza.

Skąd się biorą te niedobory? MPK zapewnia, że regularnie prowadzi szkolenia dla motorniczych i kierowców. Zapewnia, że kredytuje je dla chętnych. Później pieniądze za kurs wyszkolonemu kierowcy czy motorniczemu potrącane są z pensji.

- Staramy się wszelkimi możliwymi metodami i różnymi kanałami pozyskiwać nowych pracowników. Trzeba pamiętać, że wyszkolenie kierowcy czy motorniczego trwa nawet do trzech miesięcy - mówi Sebastian Grochala. Tymczasem ludzie odchodzą na emeryturę, chorują, czy po prostu miasto zamawia więcej przewozów, a tym samym potrzeba więcej prowadzących pojazdy do obsłużenia wszystkich miejskich linii. - Przy uruchamianiu trasy W-Z i nowych połączeń, mogliśmy się przygotować, bo o wielu szczegółach (jak np. dokładne rozkłady jazdy) wiedzieliśmy z dużym wyprzedzeniem - mówi Grochala.

Trzeba pamiętać, że każdy tramwaj czy autobus codziennie obsługuje dwóch prowadzących (jeden rano, drugi popołudniu). Dlatego ważne jest planowanie z wyprzedzeniem siatki połączeń i częstotliwości kursowania.

W przypadku kierowców autobusów dochodzi dodatkowy problem. - Na rynku brakuje chętnych do pracy z uprawnieniami kierowcy autobusu i potrzebnymi zaświadczeniami - mówi Grochala. A jeśli już są wybierają innych pracodawców.

Wkrótce czeka nas rewolucja komunikacyjna w mieście. Czy będzie brakowało jeszcze więcej prowadzących? Czy na przystankach poczekamy na niejeżdżące tramwaje? Okaże się 2 kwietnia.
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11752454/
Aż takie braki z kierowcami autobusów?
Pytanie na serio, może się ktoś orientuje:
Ma kandydat szanse, jeżeli posiada prawo jazdy kat D i wszelkie kwalifikacje do przewozu osób ale nie ma wymaganego wykształcenia średniego?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Wydaje mi się, że w takim przypadku trzeba się kontaktować indywidualnie - w poprzednim naborze (bez kursu) chyba nie było wymogów wykształcenia.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

Graficzny pisze:Aż takie braki z kierowcami autobusów?
Pytanie na serio, może się ktoś orientuje:
Ma kandydat szanse, jeżeli posiada prawo jazdy kat D i wszelkie kwalifikacje do przewozu osób ale nie ma wymaganego wykształcenia średniego?
Braki są niestety dość spore, są zdesperowani także szanse są.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: Graficzny »

A te problemy z personelem są tylko tymczasowe czy w przyszłości też będą mieli takie braki?
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Post autor: kafar »

Hmmm... Jak już zatrudnią jakąś ilość motorniczych i kierowców którzy zostaną na dłużej w firmie to braków nie będzie. ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Czyli z polskiego na nasze - w przewidywalnej przyszłości braki wciąż będą :P
Nawet zakładając, że uda im się zatrzymać pracowników po kursach na dłużej (nie zdziwiłbym się gdyby większa część zaciągu na autobusy po spłaceniu kursu ruszyła pracować na turystykach), to i tak cały czas trzeba będzie kompensować odejścia na emeryturę (a pewnie niektórzy skorzystają z "dobrej zmiany" i pójdą na nią wcześniej).
Jeśli chodzi o tramwaje to słyszałem sprzeczne informacje - z jednej strony że MPK udaje się zatrzymać stosunkowo niewielki odsetek (w stosunku do oczekiwań - czyli wyraźnie mniej niż optymalne 100%) ludzi, a z drugiej że liczba odejść jest znikoma. Bez twardych danych - trudno mi się wypowiadać :P
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

Graficzny pisze:A te problemy z personelem są tylko tymczasowe czy w przyszłości też będą mieli takie braki?
Nie spodziewam się szybkiego ich zażegnania. Średni wiek prowadzącego zbliża się do 50 lat, a stawki dla obecnie zatrudnianych kierowców są tak marne, że nie dziwię się, że nie ma chętnych a kolejni opuszczają okręt. Trochę lepiej jest w tej materii jeśli chodzi o świeżo upieczonych motorniczych.
ODPOWIEDZ