Przegląd prasy
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Moment.
1) Wyborcza - do Wyborczej ponoć trzeba już mieć ograniczenie zaufania na poziomie porównywalnym do Expressu.
2) Superdrogi, nowoczesny dworzec - jeśli chodzi o lokale, może i jest pusty, ale tak totalnie pusty w znaczeniu "pusty" to ten dworzec nie jest. Przyciąga coraz większe rzesze ludzi.
3) Nie żenada. O wszystkim decyduje polityka. MPK i PKP są odpowiednio zarządzane przez zwalczające się ugrupowania. Nie dziwiłbym się takiemu status quo.
1) Wyborcza - do Wyborczej ponoć trzeba już mieć ograniczenie zaufania na poziomie porównywalnym do Expressu.
2) Superdrogi, nowoczesny dworzec - jeśli chodzi o lokale, może i jest pusty, ale tak totalnie pusty w znaczeniu "pusty" to ten dworzec nie jest. Przyciąga coraz większe rzesze ludzi.
3) Nie żenada. O wszystkim decyduje polityka. MPK i PKP są odpowiednio zarządzane przez zwalczające się ugrupowania. Nie dziwiłbym się takiemu status quo.
Re: Przegląd prasy
Raczej mamy supernowoczesny dworzec z zarządem, którego mentalność zatrzymała się w czasach świetności poprzedniego budynku dworca Łódź Fabryczna.
Re: Przegląd prasy
Prof. Wesołowski: Tramwajowe rondo na pl. Wolności powinno pozostać http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57018.html
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Zostało nagłośnione, to już toczy się spór pomiędzy zwolennikami a przeciwnikami miejskiego projektu rewitalizacji placu Wolności. Jedyne, co mi się trochę nie podoba w tym projekcie to faktycznie brak możliwości zawrócenia na placu po remoncie, ale sama idea całkiem niezła estetycznie. Tylko jak mam tak słuchać różnych opinii krytycznych odnośnie projektu... Szkoda, że takie ciekawe projekty nie odbywają konsultacji społecznych.
Re: Przegląd prasy
Szkoda, ze w ogóle rewitalizacja odbywa się na zasadzie Zaprojektuj i Zbuduj, a się z nikim nic nie konsultuje. Z jednej strony rozumiem, ze nie konsultują, bo niektórzy ludzie (a może i wiekszosć) mają idiotyczne pomysły, ale z drugiej to jednak czasem bywają dobre pomysły, wiec jesli na 10 propozycji 1 będzie słuszna to chyba warto robic konsultacje nie?
Tu w tym wypadku to pętli żal, bo nie zaproponowano sensownej alternatywy, Powinni dorobić niezbędne łuki na innych skrzyżowaniach by wyszła pętla uliczna i wtedy wszyscy by byli w miarę zadowoleni.
Tu w tym wypadku to pętli żal, bo nie zaproponowano sensownej alternatywy, Powinni dorobić niezbędne łuki na innych skrzyżowaniach by wyszła pętla uliczna i wtedy wszyscy by byli w miarę zadowoleni.
Re: Przegląd prasy
Najgorsza będzie zawrotka od północy bo to wymaga jazdy Zachodnią albo Kilińskiego. Najgorzej jest w tym drugim przypadku bo na Dworcu Łódź Fabryczna też się nie zawróci a najbliżej dopiero na Radiostacji albo Telefonicznej. Przydałby się skręt z Kilińskiego w Pomorską w stronę placu. Podczas remontów ma powstać skręt północno-wschodni z Zachodniej w Legionów.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
To coś pomoże? Nie wydaje mi się. I tak musieliby dorobić jakiś łuk - albo Ogrodowa-Nowomiejska W-S, albo Kilińskiego-Pomorska N-W. Niektóre tramwaje to może poradziłyby sobie bez jakichś łuków, ale przy obecnym stanie rzeczy to najwyżej awaryjne tramwaje jadące od strony Bałut i Radogoszczy oraz ewentualnie nocne 46. A chyba mówimy o konieczności zapewnienia skrętów przy awaryjnych sytuacjach.
Re: Przegląd prasy
Ale na obecnym placu Wolności tramwaje jadące od północy Franciszkańską też nie mają szans zawrócić.
Owszem, przydałaby się taka możliwość (choć ja nie przypominam sobie sytuacji, kiedy byłaby potrzebna w praktyce - można sobie jednak wyobrazić np. zatrzymanie na Kilińskiego między Pomorską a Fabrycznym, wtedy tramwaj może pojechać objazdem przez Północną, Ogrodową i Zachodnią, ale jest wówczas zmuszony jechać dalej Kościuszki aż do Mickiewicza, możliwy jest też objazd przez Konstytucyjną, ale to duże nadrabianie trasy - ewentualnie można pojechać na pętlę Telefoniczna i tam zakończyć trasę), jednak obecnie też jej nie ma, więc poprzez przebudowę niczego nie stracimy. A w zasadzie nawet zyskamy, bo pojawi się możliwość objazdu ewentualnego zatrzymania na Franciszkańskiej między Północną a Pomorską - przez Nowomiejską.
Owszem, przydałaby się taka możliwość (choć ja nie przypominam sobie sytuacji, kiedy byłaby potrzebna w praktyce - można sobie jednak wyobrazić np. zatrzymanie na Kilińskiego między Pomorską a Fabrycznym, wtedy tramwaj może pojechać objazdem przez Północną, Ogrodową i Zachodnią, ale jest wówczas zmuszony jechać dalej Kościuszki aż do Mickiewicza, możliwy jest też objazd przez Konstytucyjną, ale to duże nadrabianie trasy - ewentualnie można pojechać na pętlę Telefoniczna i tam zakończyć trasę), jednak obecnie też jej nie ma, więc poprzez przebudowę niczego nie stracimy. A w zasadzie nawet zyskamy, bo pojawi się możliwość objazdu ewentualnego zatrzymania na Franciszkańskiej między Północną a Pomorską - przez Nowomiejską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Najbardziej brakuje trasy objazdowej dla Franciszkańskiej od strony Dołów bo to jedyna trasa tramwajowa prowadząca na południe. Do 2000 roku był skręt z Wojska Polskiego w Zgierską (relacja wschodnio-południowa) i nie raz dawał się we znaki jego brak. Jak zdarzy się awaria albo remont na Franciszkańskiej to Doły są odcięte od tramwaju.
Re: Przegląd prasy
"O czym jeszcze mówili mieszkańcy? Jeden z nich zwrócił uwagę, że przy zbiegu ul. Inflanckiej i Zagajnikowej zbudowano niedawno zatoczkę autobusową, ale jest niewykorzystywana, gdyż nie ma na niej przystanku (zdaniem Zdanowskiej tak być nie powinno)."
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22 ... kancy.html
I zaraz się okaże, iż jednak pojedzie tędy autobus
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22 ... kancy.html
I zaraz się okaże, iż jednak pojedzie tędy autobus
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Obstawiałbym jednak, że ziści się to dopiero w czasie remontu Wojska Polskiego. A czy ten remont rozpocznie się jeszcze w przyszłym roku, czy też już w '19, to jest jeden wielki znak zapytania. Oczywiście dobrze byłoby, żeby władze za kwestię przejazdu kawałek ulicą Inflancką przez autobus wzięły się co prędzej, ale największym dylematem jest to, co mogłoby jechać ten kawałek Inflancką - śmiało można tu puścić np. 70.
Re: Przegląd prasy
Niedawno? Oddali ją podczas przebudowy Inflanckiej, parę lat już stoi. Może puszczą tamtędy 70, do tego zahaczałaby ona o st. Łódź Marysin, nie "dublowała" 57 na Zagajnikowej.
Re: Przegląd prasy
Ogłoszenie o świadczeniu usług w zakresie publicznego transportu drogowego
Przedmiot umowy obejmuje wykonywanie transportem kolejowym usług komunikacji zastępczej w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Miasta Łodzi. https://uml.lodz.pl/files/public/user_u ... szenie.pdf
Przedmiot umowy obejmuje wykonywanie transportem kolejowym usług komunikacji zastępczej w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Miasta Łodzi. https://uml.lodz.pl/files/public/user_u ... szenie.pdf
Re: Przegląd prasy
Czyli pociąg za autobus/tramwaj?
Re: Przegląd prasy
Pewnie chodzi o jakieś dofinansowanie połączeń ŁKA na terenie miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Pewne to jest to, że znowu piszesz pierdoły. Dofinansowanie to jest co innego a tutaj wyraźnie napisano, że chodzi o kolejowa komunikację zastępczą czyli gdzieś zamist tramwaju/autobusu pojedzie pociąg. Czyli miasto wykupi u przewoźnika kolejowego konkretną usługę.Kpc21 pisze:Pewnie chodzi o jakieś dofinansowanie połączeń ŁKA na terenie miasta.
Re: Przegląd prasy
Już kiedyś w wakacje było coś takiego ze zdit kupił trochę kursów ŁKA po mieście, od Żabieńca do Widzewa.
Re: Przegląd prasy
Może obsługa Feliksina, który po zamknięciu Rokicińskiej będzie odcięty od świata ? Łącznica nr 541 jest przejezdna, można skierować pociągi z Olechowa Wschodu na Widzew (a może dalej na Fabryczny) zamiast 90A. Perony na dawnej stacji Andrzejów Szosa nadal istnieją, gdyby skierowano pociągi z Olechowa Wschodu przez Andrzejów Szosę na Widzew to praktycznie mamy rozwiązany problem komunikacji na czas remontu Rokicińskiej.
Ostatnio zmieniony czw 17:29, 25 sty 2018 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Miło by to było. Ale same korki co najwyżej by ograniczyło, i to też raczej nie do niezbędnego minimum. A więcej, zacznie się na potęgę korkować Tomaszowska i Kolumny. I to poza szczytem, w rejonie np. 19-20. Albo w sobotę w szczycie. Oby szybko nadszedł kres remontu...
Re: Przegląd prasy
Wszystkich do pociągu nie wsadzimy, a wypadałoby zapewnić normalną komunikację niezmotoryzowanym mieszkańcom Feliksina i Andrzejowa.