Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Nie wiem gdzie to:

Z FB MPK
Aż 20 pracowników Zakładu Techniki rozpocznie 3 września pracę w fabryce Solaris Bus & Coach w Bolechowie pod Poznaniem. Producent autobusów i tramwajów poprosił MPK – Łódź o wsparcie zimą tego roku. Ze względu na bardzo dużą liczbę zamówień brakuje mu wykwalifikowanych pracowników.

- W kraju jest obecnie duże zapotrzebowanie na autobusy miejskie, więc rodzima firma chce wyprodukować jak najwięcej autobusów na polski rynek. MPK – Łódź od wielu lat współpracuje z Solarisem, to u nas powstał pierwszy tramwaj tej firmy. Stąd zwróciła się ona do nas z prośbą o wsparcie. Od marca sześciu naszych elektryków pracowało w Solarisie i pomagało przy montażu autobusów. Od września wyjeżdża druga partia naszych elektryków i mechaników. Wszyscy będą montować autobusy, również elektryczne – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź. – Naszym pracownikom pozwoli to poznać technologię montażu autobusów, nauczyć trochę innych zasad produkcji. Zdobyte doświadczenia przydadzą się w przyszłości, gdy będziemy eksploatować takie pojazdy.

Pierwsza, sześcioosobowa grupa pracowników ZT pracowała w fabryce Solarisa przez trzy miesiące. Druga grupa 20 elektryków i mechaników pojazdów została oddelegowana do pracy w Bolechowie do grudnia tego roku. Wszyscy zgłosili się na ochotnika. Niektórzy wyjeżdżają do fabryki pod Poznaniem już drugi raz.

- Przede wszystkim zdobywa się wiedzę z zakresu montażu autobusów, która na pewno przyda się w przyszłości. Początkowo było to dla nas nowe doświadczenie, bo praca w fabryce Solarisa wygląda zupełnie inaczej niż u nas. Jednak teraz już wiemy czego się spodziewać, wracamy w to samo miejsce i do tych samych obowiązków – mówi Norbert Piwiec, pracownik ZT.

Pracownicy Zakładu Techniki, którzy zostali oddelegowani do pracy w fabryce Solarisa, oprócz standardowej pensji i wynagrodzenia za nadgodziny będą otrzymywać delegację oraz diety. Do tego po zakończeniu pracy w Solarisie otrzymają premie.

Łódzcy elektrycy i mechanicy nie będą montować autobusów dla Łodzi, bo wówczas pojazdy te nie będą jeszcze na etapie montażu. Oddelegowanie 20 pracowników ZT nie spowoduje opóźnień w modernizacjach łódzkich wagonów. Niemal zakończyły się już modernizacje wagonów 805 Na. Do generalnego remontu pozostał już tylko jeden tramwaj, który ma być gotowy na początku 2019 r. Głównie Zakład Techniki ma pracować nad dostosowaniem wagonów sprowadzonych z Bochum do łódzkich standardów.
Ta nie wpłynie na modernizację wagonów 805Na, ale przecież M8CN czekają i jest opóźnienie. Plany na przyszły rok też słabe, b póki co mowa o dokończeniu M8CN i jednym remoncie większym NF6D.

Jasne niech sobie tam jeżdżą, moze my też na tym jakoś zyskamy, ale no to też nie jest tak, ze u nas nic nie tracimy, bo modernizacje idą wolniej niż planowano.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

SCEL pisze:Aha nowe busy typu sprinter muszą już posiadać pasy dla pasażerów. Z obowiązku ich posiadania zwolnione są tylko autobusy miejskie. Widocznie nie wiesz jak przebiega proces homologacji autobusu. Jak zwykle piszesz, żeby pisać ale się nie znasz.
Ale nadal występują w nich miejsca stojące.

Zresztą spójrz chociażby na tę Solinę Kris-Toura, co na 201 jeździ. Dopiero, co w Polsce homologowana (po sprowadzeniu ze Skandynawii) - i miejsc stojących ma zdecydowanie więcej, niż fabryczne Soliny prosto z fabryki Autosana na rynek polski.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kamil.2 »

Łódź: Pasażerowie chcą szybszego powrotu tramwaju

Mieszkańcy osiedla Chojny – Dąbrowa mają zastrzeżenia do organizacji komunikacji zastępczej podczas przebudowy al. Śmigłego-Rydza. Domagają się skierowania jednej z linii tramwajowych na końcowy, wciąż przejezdny odcinek. Zarząd Dróg i Transportu wyjaśnia, że nie pozwala na to ograniczona przez trwające inwestycje przepustowość reszty sieci, i sugeruje w zamian możliwość wydłużenia autobusowej linii zastępczej.

Na osiedlu Chojny – Dąbrowa, do czasu rozpoczęcia przebudowy al. Śmigłego-Rydza obsługiwanym przez linię 13, pojawiły się ulotki zatytułowane „Zabrano nam tramwaje”. Autorzy zwracają uwagę na fakt, że od 20 sierpnia na pętlę Dąbrowa Niższa nie docierają tramwaje linii 13 oraz 1 (w rzeczywistości ta druga dojeżdżała tam awaryjnie jeszcze w poniedziałek po rozpoczęciu prac, zaś samo skierowanie jej na pętlę było rozwiązaniem tymczasowym na czas przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego – Kilińskiego na stałej trasie „jedynki”).

Mieszkańcy: Cztery różne propozycje

– Potrzebujemy bezpośredniego połączenia tramwajowego do centrum miasta, kursującego nie rzadziej niż co 18 minut w dni robocze i 20 minut w soboty i niedziele – podkreślają autorzy pisma. Jak twierdzą, końcowy odcinek stałej trasy „trzynastki” jest przejezdny (co potwierdza kierowanie tramwajów objazdem na pętlę Dąbrowa Niższa w sytuacjach awaryjnych), a w najbliższym czasie nie są na nim planowane żadne prace torowe.

Twórcy apelu, podpisani jako „Mieszkańcy osiedla Chojny – Dąbrowa”, nawołują do kontaktowania się telefonicznie i mailowo z pracownikami Zarządu Dróg i Transportu w celu przekonania ich do zmiany układu linii. Niektóre elementy proponowanych rozwiązań mogą jednak zaskakiwać. Dość naturalny wydaje się postulat skierowania na nieczynną pętlę linii 7 z Kozin, która zresztą do 2013 r. zawracała właśnie na niej, choć docierała tam po innej trasie. Autorzy rozważają też jednak przekierowanie linii 2 z popularnej trasy do dworca Łódź Dąbrowa oraz wydłużenie z Placu Niepodległości linii 16 lub podmiejskiej 41. W przypadku dwóch ostatnich oznaczałoby to znaczne wydłużenie trasy oraz komplikację jej przebiegu – tramwaj pokonywałby znaczne odcinki w kierunku przeciwnym do zasadniczego.

ZDiT: Problem w przepustowości

Rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski potwierdza, że w pierwszych dniach po zawieszeniu połączeń pojawiły się postulaty skierowania tramwaju na pętlę przy Niższej. Powodem, dla którego ZDiT nie zdecydował się na ich spełnienie, jest duża liczba linii tramwajowych na ul. Przybyszewskiego i niska przepustowość skrzyżowania Przybyszewskiego – Kilińskiego. – Jeśli pojawiłaby się dodatkowa relacja na tym skrzyżowaniu, bylibyśmy zobowiązani przez przepisy, by wprowadzić sterowanie wlotami na tym skrzyżowaniu. Zielone światło zapalałoby się osobno z każdej strony. Taki cykl świateł był podczas przebudowy skrzyżowania Kilińskiego – Dąbrowskiego, co powodowało dłuższy czas przejazdu i korki – tłumaczy rzecznik. Przy obecnych pracach torowych na al. Śmigłego-Rydza i ul. Dąbrowskiego na pętlę przy Niższej można dziś dojechać tramwajem tylko przez Przybyszewskiego.

Argumentami za decyzją o wycofaniu tramwajów z Niższej były też: obawa przed dalszym zwiększeniem natężenia ruchu na Przybyszewskiego oraz zły stan torowiska na Rondzie Broniewskiego. – Obsługę tego obszaru [osiedla Chojny – Dąbrowa – przyp. RC] zapewnia zastępcza linia autobusowa Z13. Obecnie sprawdzamy również możliwość jej wydłużenia do placu Dąbrowskiego – dodaje Andrzejewski. Można jednak wątpić, czy ewentualne przedłużenie tej linii, która mimo częściowego wydzielenia buspasu na al. Śmigłego-Rydza w godzinach szczytu często spóźnia się z powodu korków, będzie dla pasażerów satysfakcjonującym rozwiązaniem.

Inny związany z tymczasową organizacją transportu postulat mieszkańców doczekał się już realizacji. Pasażerowie narzekali na sposób wykonania tymczasowych przystanków autobusowych przy wschodniej jezdni al. Śmigłego-Rydza: nawierzchnia peronu była wykonana z tłucznia. ZDiT zlecił wykonawcy ułożenie w tych miejscach betonowych płyt. Pojawiające się również apele o przeniesienie przystanków zostały natomiast oddalone. – W tym miejscu zatrzymują się wszystkie linie autobusowe w kierunku Dąbrowy, niezależnie, z którego kierunku nadjeżdżają: Z13, 70, 75ABC, 96. Gdyby przystanki były rozrzucone w innych miejscach, pasażerowie nie mogliby korzystać z kumulacji linii na tym przystanku – wyjaśnia wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59586.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

A jak jest z napełnieniami 2 i 14 na Dąbrowie? Może rozwiązaniem byłoby przeniesienie na Śląską jednej z tych linii (chyba lepiej 14, bo ona i tak jest na sporym odcinku objęta objazdem)? Koszt żaden, a obie linie do DTC i tak jadą razem. Normalnie 14 służyła dowozowi z Dąbrowy w inne rejony miasta, ale teraz i tak nie spełnia tej funkcji. I na Retkinię można się bez problemu przesiąść z 2 do jakiejś 10 czy 14 na DTC.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Przegląd prasy

Post autor: hytgar655 »

O tym też myślałem, ale jednak 1 linia tramwajowa na Dąbrowie, gdzie jeszcze miesiąc temu były 3 linie, to raczej za mało. Chyba, że wtedy "2" co 6 minut, ale to jest niemożliwe, a i tak sprowadza się do tego, że byłyby praktycznie 3 linie.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Albo 5 na Śląską przy okazji... powrotu 17. Wówczas 16 mogłaby wrócić na Kurczaki, a funkcję uprzedniej 11A zaspokoiłaby 6.
Dlaczego piszę o 5? Gdyż, jak już tutaj podkreślano, właśnie 5 jest jedną z głównych powodów, dla których skrzyżowanie Przybyszewskiego-Kilińskiego ma ograniczoną przepustowość.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Post autor: eDragon55 »

W zeszłym tygodniu jechałem z Dąbrowy w godzinach szczytu zarówno linią 2 jak i linią 14. Jadąc od strony pętli Dworzec Łódź Dąbrowa w porannym szczycie na linii 2 wszystkie miejsca siedzące zajęte były od przystanku Dąbrowskiego - Tatrzańska (w składzie stało góra kilka osób) natomiast na linii 14 wszystkie miejsca siedzące były zajęte od przystanku Śmigłego-Rydza - Grota-Roweckiego. Jeśli nie można wepchnąć dodatkowej linii na Przybyszewskiego to linia 14 na Śląską miałaby lepszą trasę niż obecnie, a na Dąbrowskiego w składach linii 2 spokojnie zmieściliby się wszyscy pasażerowie.
Wiem, że jedna linia tramwajowa na Dąbrowskiego to trochę mało ale jeszcze lepsze jest to, że na Śląskiej jest zero tramwajów. Po za tym linia 2 ma wsparcie w postaci Z2, specjalnie zmieniono trasę linii 75 i dodano dodatkowy wariant 75C. Jakby to było za mało to można wzmocnić Z2.

Może dałoby radę skierować linię 5 na Śląską bo relacja skrętna na skrzyżowaniu Kilińskiego - Przybyszewskiego zostanie tylko, że inna niż obecnie.
Na takie rozwiązanie ZDiT raczej się nie zdecyduje bo nawet jeśli wydłuży się 16 na Kurczaki to mieszkańcy Chojen na tym stracą. W tygodniu będzie trochę mniej tramwajów, a w weekendy z Kurczaków będą odjeżdżać tylko linie 6 i 15.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

^^ ale nie będzie problemu z przepełnioną Paderewskiego.
Owszem, zniknie bezpośrednie połączenie Górniaka z Fabrycznym (korzystałem z 5 w tej relacji i trzeba przyznać, przesiadka z 11 lub 41 bardzo wygodna), ale póki co, nie da się zrobić lepiej, zresztą to tylko do czasu otwarcia skrzyżowania Rzgowska/Dąbrowskiego. Więc chyba takie rozwiązanie może nie mieć sensu, jeśli się okaże, że już w listopadzie 6 i 11A wrócą na swoje trasy...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

No to 5 dać na Śląska, a na Kurczaki dać 7. Co prawda linia jest co 24min, ale no zawsze coś.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

No właśnie. Po otwarciu skrzyżowania Rzgowska/Dąbrowskiego to byłoby takie w miarę godne zastępstwo za 5. Wtedy na bank nie będzie problemu z przepełnionym placem Niepodległości (a 16 będzie mogła tam wrócić)
O. 6 i 7 mogłyby jeździć na Kurczaki nawet obecnie, przez Kurak, bo 7 jest co 24, i po skierowaniu 16 na Kurczaki - ta też jest co 24. Więc Paderewskiego będzie mieć porównywalną ilość kursów.

A pomysłów trzeba szukać, bo lada moment wraca 17. Niby dwa i pół tygodnia, ale to tylko dwa i pół tygodnia, a rozkład i ewentualne zmiany tras innych linii powinny być znany tydzień wcześniej...
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

W przypadku 5 chyba jest inny problem. Łuki są megazniszczone. Już 1 na objeździe jechała max 4-5km/h przez co na cyklu często nic prócz niej nie przejechało i to też tworzyło korki.

5 też ma inny powód dlaczego nie wypali. Dziś to jedyne połączenie tramwajowe okolic Górniaka jadące gdzie indziej niż ŁTR-em. Jakby 57 jechało starą trasą to jeszcze może by to przeszło, ale wtedy Wólczańska zostaje bez autobusu... 5 zapewnia dojazd na rynek wielu osobom mieszkającym na Przybyszewskiego i Kilińskiego, a także na dworzec Fabryczny i Ek-Soc choćby...

Jedyne wyjście to puszczenie 7, ale wtedy od PC aż do ŚR/Dąb 3 linie tą samą trasą? 7 możnaby puścić Kilińskiego, ale znowu zostaje problem łuków. Ale na Kilińskiego do Chojen to już dałoby więcej możliwości przy dojeździe Z13 ten jeden przystanek...

Naprawdę to Z13 to takie uwierające? Jasne torowisko nieruszane się trochę marnuje, ale też dublować wszystko to nie jest najlepsze wyjście. Główny powód chyba taki, że jedzie naokoło i ludzie tracą te 4-5 minut plus wymusza przesiadkę. Ale już jakby jechało aż na Plac Dąbrowskiego to byłaby jakaś rekompensata myślę...

Dodajmy, że Przybysza jest ostro zakorkowana - teraz w międzyszczycie 2 z 14 mają po kilkanaście minut opóźnienia w kierunku Dąbrowy... tramwaj z Śląskiej też stałby w korkach jak Z13...


Swoją drogą podobno jedziemy na rezerwach autobusowych, a tu znalazły się autobusiki na 75C, znalazły się na B, teraz możliwe wydłużenie Z13 (co też według moich obliczeń potrzebowałoby dodatkowych 2 autobusów)... Może nie ma takiej tragedii jak głosiło MPK :P



Co do 17 jezu niech wraca nawet jutro... Wczoraj byłem na RLL i z 15 po 19 tabun ludu się wylał i poszedł na 11, bo 16 była za 17 minut... :evil: To było dobre kilkanaście osób. A 16 w szczycie ma góra owe kilkanaście osób przy RLL w obu kierunkach. Na 17 w szczycie najczęściej sporo ludzi stoi i nie ma wolnych siedzisk.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

No ale czy długo ta 5 by była na Śląskiej? Łuki jakoś wytrzymały, gdy jeździła jedynka przez blisko pół roku. Rozwiązanie z 5 na Śląskiej w zasadzie trwałoby trochę dłużej, bo do jakiegoś czerwca (gdy znowu przy wakacyjnych cięciach pozawieszanych zostanie sporo linii, w tym, znając życie przy pracach na zachodnim wlocie Ronda Solidarności, również 17), a po wakacjach za rok jest szansa, że wreszcie otworzą Dąbrowskiego i być może zaczną się prace na Niższej.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

Tak, tylko korki na Przybysza już są spore, a 1 skręcająca tylko je pogłębiała. O to chodzi.

No i 5 jest istotna dla Górniaka - Kurczaki może by przeżyły, ale na Górniaku w 5 naprawdę jest spora wymiana pasażerów.

Linia, która ma ewidentnie najgorszy potok na Placu to 7, która wróciła i jak coś to ona najbardziej się nadaje na Śląską, ale znowu te łuki, albo dubel ponad 70% trasy z 2, a to więcej niż 14, która się powiela w mniejszym stopniu, bo 65% dzisiaj...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

W takim razie nie pozostaje nic innego, jak tylko 14 dać na siłę na tą Śląską do czasu remontu Niższej (co pewnie nastąpi wcześniej niż otwarcie ŚR od Marszałków do Przybysza), a ewentualnie dodatkowy autobus puścić przez Dąbrowskiego do Dworca Łódź Dąbrowa.
A wtedy 16 chyba już tylko na tę Radiostację, żeby placu Niepodległości nie gracić nawet po powrocie 11A na swoją trasę sprzed remontu Rzgowska/Dąbrowskiego.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

Serio ja naprawdę nie kumam problemu. 2 z 14 też stoją w korku na Przybyszewskiego jak Z13 na ŚR - i to i to ma opóźnienia.

Myślę, że jak faktycznie Z13 wydłużą do Placu Dąbrowskiego, to nie trzeba kombinować na siłę, "bo musi być tramwaj, bo po torowisku nic nie jedzie".

Efekt wywalenia 14 będzie taki, że 2 będzie zapchana w trupa, a Z13 przewalone na Dąbrowę będzie wozić totalnie wręcz powietrze, bo ludzie będą woleli (tak jak dzisiaj wybierają) 70 i 75ABC, które o dziwo z trudem w szczycie, ale dają radę (wiele pomogło wrzucenie przegubów na 75).

Z13 z Śląskiej spokojnie daje radę. Jechałem już kilka razy także w szczycie i ZAWSZE były choćby pojedyncze wolne siedzenia także szału nie ma, a ci krzyczą o wiele pojemniejszy tramwaj... Te kartki to krzyk podejrzewam parunastu ludzi, którym przeszkadza, że Z13 jedzie te 4-5 minut naokoło osiedla, bo nie zawróci jak tramwaj. Po wydłużeniu do ścisłego centrum jak dla mnie naprawdę nie będą mieli na co narzekać...
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

Na Przybyszewskiego/Kilińskiego skręcające 5 elegancko się przechylają - jadąc samochodem można się zastanawiać, przewróci się czy nie ;) Uruchomienie dodatkowych relacji skrętnych na tym skrzyżowaniu pomijając korki, jest wg. mnie niezbyt bezpieczne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Jordi pisze:Z13 z Śląskiej spokojnie daje radę. Jechałem już kilka razy także w szczycie i ZAWSZE były choćby pojedyncze wolne siedzenia także szału nie ma, a ci krzyczą o wiele pojemniejszy tramwaj... Te kartki to krzyk podejrzewam parunastu ludzi, którym przeszkadza, że Z13 jedzie te 4-5 minut naokoło osiedla, bo nie zawróci jak tramwaj. Po wydłużeniu do ścisłego centrum jak dla mnie naprawdę nie będą mieli na co narzekać...
Może jeździ puste właśnie dlatego, że mieszkańcom nie pasuje, i ci kombinują na inne sposoby, np. 71 do placu Niepodległości. W zasadzie... relacja obsługiwana przez tramwaj i tak pokrywałaby się z relacją obsługiwaną przez 71.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

^^ 72 ;) 71 jedzie obok pętli, ale do Placu nie dojedziesz busikami.

Z tego co zauważyłem, sporo ludzi z okolic pętli tramwajowej wybiera 75AB mimo objazdu dookoła Dąbrowy (strata 3-4 minut w porównaniu do stałej trasy). Ci co mają bliżej do Broniewskiego (Umińskiego, Gałczyńskiego przy SP) idą po prostu na 70. Dlatego Z13 prócz szczytów ma słabe napełnienia.


Edit: No i od środy Z13 do Placu Dąbrowskiego ;)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Najlepiej zlikwidować samochody wjeżdżające na ŚR w czasie remontu, bo to bezsens.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

Tylko którędy puścić objazd ? Przybyszewskiego i dalej co - Niciarniana, Kilińskiego, czy Przędzalniana ? ;)
ODPOWIEDZ