Z FB MPK
Ta nie wpłynie na modernizację wagonów 805Na, ale przecież M8CN czekają i jest opóźnienie. Plany na przyszły rok też słabe, b póki co mowa o dokończeniu M8CN i jednym remoncie większym NF6D.Aż 20 pracowników Zakładu Techniki rozpocznie 3 września pracę w fabryce Solaris Bus & Coach w Bolechowie pod Poznaniem. Producent autobusów i tramwajów poprosił MPK – Łódź o wsparcie zimą tego roku. Ze względu na bardzo dużą liczbę zamówień brakuje mu wykwalifikowanych pracowników.
- W kraju jest obecnie duże zapotrzebowanie na autobusy miejskie, więc rodzima firma chce wyprodukować jak najwięcej autobusów na polski rynek. MPK – Łódź od wielu lat współpracuje z Solarisem, to u nas powstał pierwszy tramwaj tej firmy. Stąd zwróciła się ona do nas z prośbą o wsparcie. Od marca sześciu naszych elektryków pracowało w Solarisie i pomagało przy montażu autobusów. Od września wyjeżdża druga partia naszych elektryków i mechaników. Wszyscy będą montować autobusy, również elektryczne – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź. – Naszym pracownikom pozwoli to poznać technologię montażu autobusów, nauczyć trochę innych zasad produkcji. Zdobyte doświadczenia przydadzą się w przyszłości, gdy będziemy eksploatować takie pojazdy.
Pierwsza, sześcioosobowa grupa pracowników ZT pracowała w fabryce Solarisa przez trzy miesiące. Druga grupa 20 elektryków i mechaników pojazdów została oddelegowana do pracy w Bolechowie do grudnia tego roku. Wszyscy zgłosili się na ochotnika. Niektórzy wyjeżdżają do fabryki pod Poznaniem już drugi raz.
- Przede wszystkim zdobywa się wiedzę z zakresu montażu autobusów, która na pewno przyda się w przyszłości. Początkowo było to dla nas nowe doświadczenie, bo praca w fabryce Solarisa wygląda zupełnie inaczej niż u nas. Jednak teraz już wiemy czego się spodziewać, wracamy w to samo miejsce i do tych samych obowiązków – mówi Norbert Piwiec, pracownik ZT.
Pracownicy Zakładu Techniki, którzy zostali oddelegowani do pracy w fabryce Solarisa, oprócz standardowej pensji i wynagrodzenia za nadgodziny będą otrzymywać delegację oraz diety. Do tego po zakończeniu pracy w Solarisie otrzymają premie.
Łódzcy elektrycy i mechanicy nie będą montować autobusów dla Łodzi, bo wówczas pojazdy te nie będą jeszcze na etapie montażu. Oddelegowanie 20 pracowników ZT nie spowoduje opóźnień w modernizacjach łódzkich wagonów. Niemal zakończyły się już modernizacje wagonów 805 Na. Do generalnego remontu pozostał już tylko jeden tramwaj, który ma być gotowy na początku 2019 r. Głównie Zakład Techniki ma pracować nad dostosowaniem wagonów sprowadzonych z Bochum do łódzkich standardów.
Jasne niech sobie tam jeżdżą, moze my też na tym jakoś zyskamy, ale no to też nie jest tak, ze u nas nic nie tracimy, bo modernizacje idą wolniej niż planowano.