Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Broniewskiego i dalej np. Kilińskiego albo nawet Rzgowską, zależy, gdzie kto jedzie.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

No właśnie zależy gdzie kto jedzie. Samochody dotychczas jadące ŚR do Piłsudskiego zapchają kompletnie Przybyszewskiego, Kilińskiego, Przędzalnianą i Niciarnianą. Tramwaje na skrzyżowaniu Przybyszewskiego/Kilińskiego i na Kilińskiego od Fabrycznej do Piłsudskiego staną w korkach. Na Niciarnianej utknie 80. Mało optymistyczna perspektywa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Przędzalniana nawet bez tego remontu była zapchana tak, że wyjazd z niej na Piłsudskiego zabierał nawet kilkanaście minut.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Post autor: eDragon55 »

Podejrzewam, że wielu pasażerów przesiadło się z linii 13 na kilka linii autobusowych m.in. Z13, 75, 70, 72 co powoduje, że w autobusem zastępczym jeździ sporo mniej osób jak tramwajem przed zawieszeniem. Obecnie na Przybyszewskiego wcale nie jest tak źle owszem tramwaje chwile dłużej postoją przy skrzyżowaniu z Kilińskiego (w obie strony) i przy skrzyżowaniu ze Śmigłego-Rydza (w kierunku Dąbrowy) ale z reguły opóźnienia na tym odcinku są mniejsze jak 4 minuty.

Przepustowość Przybyszewskiego i łuki na skrzyżowaniu z Kilińskiego może na wiele nie pozwalają ale naprawdę nie dałoby rady przekierować tam linii 7? To tylko jeden tramwaj na 24 minuty i w dodatku jeden wagon. Sensownie byłoby skierować 7 przez Kilińskiego, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza Dąbrowskiego na Dąbrowę (jeśli nie można podwyższyć częstotliwości) jako wsparcie dla linii 2, a linię 14 na Śląską.
Wtedy nie będzie zdublowanych tras linii 2, 7, 14. Na Dąbrowskiego będą dwie linie tramwajowe, a z Niższej jedna linia co 12 minut.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

eDragon55 pisze:W zeszłym tygodniu jechałem z Dąbrowy w godzinach szczytu zarówno linią 2 jak i linią 14. Jadąc od strony pętli Dworzec Łódź Dąbrowa w porannym szczycie na linii 2 wszystkie miejsca siedzące zajęte były od przystanku Dąbrowskiego - Tatrzańska (w składzie stało góra kilka osób) natomiast na linii 14 wszystkie miejsca siedzące były zajęte od przystanku Śmigłego-Rydza - Grota-Roweckiego. Jeśli nie można wepchnąć dodatkowej linii na Przybyszewskiego to linia 14 na Śląską miałaby lepszą trasę niż obecnie, a na Dąbrowskiego w składach linii 2 spokojnie zmieściliby się wszyscy pasażerowie.
Wiem, że jedna linia tramwajowa na Dąbrowskiego to trochę mało ale jeszcze lepsze jest to, że na Śląskiej jest zero tramwajów. Po za tym linia 2 ma wsparcie w postaci Z2, specjalnie zmieniono trasę linii 75 i dodano dodatkowy wariant 75C. Jakby to było za mało to można wzmocnić Z2.

Może dałoby radę skierować linię 5 na Śląską bo relacja skrętna na skrzyżowaniu Kilińskiego - Przybyszewskiego zostanie tylko, że inna niż obecnie.
Na takie rozwiązanie ZDiT raczej się nie zdecyduje bo nawet jeśli wydłuży się 16 na Kurczaki to mieszkańcy Chojen na tym stracą. W tygodniu będzie trochę mniej tramwajów, a w weekendy z Kurczaków będą odjeżdżać tylko linie 6 i 15.
1. Było już tłumaczone dlaczego regularne kursowanie tramwajów w relacji S-E na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego jest złym pomysłem ale wracacie do tego z uporem maniaka. I proszę nie porównywać relacji S-E do S-W bo to całkiem inna historia.
2. Jaka byłaby rekompensata na Dąbrowskiego za zabraną 2 lub 14? Bo Śląska ma Z13, za chwilę bezpośrednio do Centrum i z wygodną przesiadką na 13. Częstotliwość taka sama jak 13. Śląska de facto nic nie straciła więc nie widzę powodu by puszczać tam dodatkowo tramwaj. Argument, że na Śląskiej "nie ma tramwaju" to czysty populizm.
3. Zmiana trasy 75 to rekompensata za 4, a Z2 nie tyle zastępuje 2 co daje dojazd z Dąbrowy w okolice pl. Niepodległości i Rzgowskiej. Moim zdaniem nie ma powodów by zabierać coś Dąbrowie bo na dobrą sprawę nie zyskała a wyszła na zero.
4. 7 na Przybyszewskiego byłaby piątą linią, co przy braku możliwości mijania się się tramwajów, konieczności ręcznej zmiany zwrotnic na Przybyszewskiego przy Kilińskiego skutkowałoby problemami z przepustowością.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

Mieszkańcy Kozin nie chcą jechać do centrum w tłoku. ZDiT: "Zbadamy sprawę" http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,23 ... dziej.html
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

I faktycznie w dni powszednie powinny jeździć dwa wagony. Jeśli nie ma kasy na połączenia co 12 minut, to już trudno, ale...
* przecież kiedyś mówiłem, że wystarczy, że 7 co 12 minut będzie jeździła do stajni, to oni, jak jacyś dziwacy, puścili tę 7 do placu Niepodległości, żeby się przepychała między 11 i 41...
* a jak nie, to jak mówiłem składy co 24, wszak sprawnych wagonów na Chocianowicach, a jak nie, to na Telefie, trochę mamy.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Post autor: BB93 »

Przy takcie co 24 minuty mamy na zmianę 2 i 3 kursy na godzinę. Czyli "na szybko" można zmienić rozkład tak, aby odjazdy z Kozin były 7:10, 7:34 i 7:57. Podobno w październiku ma być liczenie pasażerów na 12 to może dałoby się też dołączyć do tego 7? I wtedy przydzielić chociaż na część brygad składy.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

A po co na część, jak można na wszystkie powszednie? Solówki tylko na weekend.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

Krótkie ławki na przystankach w Łodzi. Pasażerowie stoją, bo nie ma gdzie usiąść. Na przystankach i chodnikach powinno być więcej ławek - apelują starsi mieszkańcy Łodzi. Choć w centrum pojawiają się ławki, na osiedlach trudno jest znaleźć miejsce do odpoczynku.
https://dzienniklodzki.pl/krotkie-lawki ... r/13519440
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Bo faktycznie te 3-modułowe wiaty z ławką na 1/3 szerokości są idiotyczne. Nie dałoby się zrobić reklamy otwieranej od zewnątrz i ławki pełnej długości?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_bed »

Wszystko się da, tym bardziej że już teraz co najmniej 2/3 długości wiaty powinno być z ławką, bo stosowanie miejsca na reklamę od strony podjazdu pojazdu jest błędem.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kazik »

Po pierwsze, co stoi na przeszkodzie (oprócz pieniędzy...), żeby wiaty na popularnych przystankach były dłuższe niż 3-modułowe? Na Kościuszki mogłyby być spokojnie na długość przynajmniej pierwszego wagonu. Z drugiej strony, o jakim w ogóle komforcie pasażera mówić, jeśli przystanki na Kościuszki są tak wąskie, że na wysokości (wąskiej) wiaty ledwo mogą się minąć dwie osoby?
Po drugie, jeśli dłuższe ławki, to poprzedzielane podłokietnikami. Długa ławka to przecież idealne miejsce, żeby się zdrzemnąć ;)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59758.html

Tylko pytanie, jak to będzie dokładnie wyglądało w czasie, gdy na 11A będzie Konstal. Czy płatność obejmie tylko wszelkiej maści niskacze, czy też w wybranych Konstalach będą zamontowane tego typu terminale płatnicze (powiedzmy, że będzie to 15 składów Konstali i tylko spośród tych 15 będzie można wysyłać składy na 11)?
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kamil.2 »

No znając życie nie będzie gwarancji pojazdu z OPS. Tak jest na liniach 10AB. Często zamiast Swingów z 2015 jest albo Swing z 18 albo Konstal w których nie ma tego systemu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

Zaraz zaraz, z tego co słyszałem OPS ma być tylko na 11B.
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kamil.2 »

Open Payment System zostanie wprowadzony na kolejnych dwóch liniach. Mennica Polska S.A zdecydowała się przetestować system płatności za przejechane przystanki również na liniach nr 11A i 11B.

Od 16 września 2017 r. rozwiązanie to sprawdza się na liniach 10A i 10B. Początkowo test OPS na trasie W-Z miał się zakończyć 15 września 2018 r. , ale został od wydłużony do końca września 2019 r. Wkrótce rozpocznie się doposażenie w system pojazdów kursujących na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Mowa o dziewięciu Pesach 122N oraz dziesięciu (docelowo piętnastu) wagonach NF6D. Rozpoczęcie testu OPS na liniach 11A i 11B planowane jest na przełomie 2018 i 2019 r.

Wprowadzenie OPS na linii 11 ma umożliwić Mennicy sprawdzenie, jak płatność za przystanki sprawdza się podczas przesiadki.

Przebieg transakcji w przypadku przesiadki:
1. Bezpośrednio po wejściu do pojazdu, pasażer na ekranie Kasownika wybiera rodzaj taryfy (normalny lub ulgowy)
2. Pasażer zbliża kartę płatniczą do Kasownika (check in) i tym samym rozpoczyna naliczanie opłat za przejazd
3. Przy wychodzeniu z pojazdu pasażer zbliża kartę płatniczą do Kasownika i tym samym „wyrejestrowuje się” z systemu (check out)
4. Jeśli pasażer w ciągu 15 min od „wyrejestrowania się” z pojazdu na poprzedniej linii wsiądzie do pojazdu na kolejnej linii oraz zbliży tą samą kartę do kasownika podczas wsiadania i wysiadania, system ostatecznie naliczy opłatę traktując przejazd tymi dwiema liniami jako jedną podróż.

Między 16.09.2017 r. a 16.09.2018 r. pasażerowie linii 10A i 10B opłacili w OPS 227005 szt. normalnych przejazdów i 73898 szt. ulgowych. Najbardziej popularne były bilety na przejazd od 2 do 6 przystanków. Na pierwszym miejscu uplasowały się bilety na przejazd trzech przystanków, na drugim bilety na przejazd czterech przystanków, na trzecim na przejazd dwóch i pięciu przystanków.

W system OPS wyposażone są 22 Pesy Swing. W sumie zamontowano w nich 132 urządzenia. Tramwaje te zatrzymują się na 33 przystankach (w jedną stronę) na trasie W-Z .
Źródło: FB MPK-Łódź Sp. z o.o.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ok, dobrze, że chociaż gdzieś doprecyzowane. ;)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59824.html

I od razu krótki komentarz.
System szkoleń mógłby początkowo obejmować wyłącznie symulatory jazdy, a w kolejnych godzinach również jazdy w ruchu miejskim przeplatane z symulatorem w proporcji 2:1 lub nawet 3:1 w zależności od tego, jak duża jest liczba godzin wymaganych.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Z FB posła Budy. Generalnie Buda proponuje liczniki na skrzyżowaniach i tako komentarz

Obrazek
ODPOWIEDZ