Przegląd prasy
Re: Przegląd prasy
No i kurcze to najważniejszy Plac w Łodzi, a dzisiaj wstyd to miejsce pokazac turystom z reszta na sam środek placu trudno się dostać. Ti miejsce wymaga remontu.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Ale nie remontu za 62 mln zł.
Re: Przegląd prasy
Tu się zgadzam :=
Re: Przegląd prasy
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60429.html
Jak czytam o 10 tramach to obawiam się (ale może bezpodstawnie) czy ta hala za kilka lat nie będzie za mała, gdy przybędzie więcej niskaczy.
Ktoś się orientuje czy ta hala to będzie odpowiednio duża dla MPk?MPK Łódź: Wkrótce uruchomienie nowej hali przy Telefonicznej
[...]
Obecnie działająca, duża hala zajezdni tramwajowej nr 1 przy ul. Telefonicznej została wybudowana w latach 80. ubiegłego wieku. W odróżnieniu od niej aranżacja nowego budynku będzie umożliwiała wykonywanie więcej prac przy układach zamontowanych na dachach pojazdów, co jest typowe dla nowoczesnych konstrukcji z niską podłogą. Wysokość hali w najwyższym punkcie będzie wynosiła 9 metrów, a na wyposażeniu znajdzie się specjalny podnoszony pomost, przy pomocy którego na wysokość dachu wagonu będzie się mogło dostać jednocześnie nawet 20 pracowników MPK. Na pięciu torach przeglądowo-naprawczych znajdzie się łącznie 10 stanowisk do obsługi wagonów niskopodłogowych (w dotychczasowym obiekcie do pracy z nimi są przystosowane są tylko dwa stanowiska). Jeden z torów będzie miał odsuwaną sieć trakcyjną, co umożliwi podnoszenie wagonów podnośnikami hydraulicznymi.
Jak czytam o 10 tramach to obawiam się (ale może bezpodstawnie) czy ta hala za kilka lat nie będzie za mała, gdy przybędzie więcej niskaczy.
Re: Przegląd prasy
Nie wiem czy te 10 stanowisk przypadkiem nie zwiększy łącznej liczby zadaszonych stanowisk o jakoś ponad 1/3 (z tego co kojarzę to tam są dwie hale chyba po 4 tory, ale nie wiem czy mieszczą się na nich dwa czy trzy pociągi). Generalnie jeśli w obecnej hali jakoś tam udawało się serwisować te kilkadziesiąt tramwajów, plus jeszcze często tory były zajęte przez długotrwale odstawione tramwaje, to teraz na pewno nie będzie gorzej. W ostatecznym rozrachunku pewnie trzeba będzie zmodernizować stanowiska w istniejących halach, ale to będzie musiało poczekać.
Zresztą to też nie jest tak, że na stanowiskach bez balkonów nie można nic zrobić z tramwajem bo dużo usterek można rozwiązać w środku pojazdu
Zresztą to też nie jest tak, że na stanowiskach bez balkonów nie można nic zrobić z tramwajem bo dużo usterek można rozwiązać w środku pojazdu
Re: Przegląd prasy
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60569.html
Łódzkie MPK nie zamierza wycofywać z ruchu wszystkich jelczy vero po dostawach minibusów marki Isuzu. Oznacza to znaczące powiększenie floty pojazdów klasy mini w taborze miejskiego przewoźnika. Po grudniowych korektach zmieniły się trasy, na które dziś kierowane są autobusy tej wielkości.(...)
Dziś miejski przewoźnik eksploatuje siedemnaście autobusów tej klasy. Wszystkie to jelcze M081MB3 vero wyprodukowane w 2006 r. Dotychczas mówiono o całkowitym zastąpieniu tej serii przez pojazdy japońskiej marki. Wówczas w ruchu pozostawałoby o siedem minibusów więcej niż obecnie. – Dostawy isuzu spowodują skreślenie z inwentarza pewnej części vero, ale na pewno nie od razu i nie wszystkich. Planuje się pozostawienie kilku jelczy – mówi jednak dziś Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Re: Przegląd prasy
Pogłoski, że zostawią 6-8 sztuk już chodziły od kilku miesięcy. Na pewno z 14, które są na chodzie (przynajmniej wiosną 14 jeździło ponoć) 3 idą na złom, bo ledwo jeżdżą...
Prawdopodobnie zostawią je na 71AB i weekendy. ISUZU pójdą na 77, 90, może 62 i 68 (nadal mam nadzieję, że Limanka zobaczy maks 6 tych pojazdów, a 18 lub więcej na NS - Północ Łodzi nie potrzebuje więcej na ten moment).
Prawdopodobnie zostawią je na 71AB i weekendy. ISUZU pójdą na 77, 90, może 62 i 68 (nadal mam nadzieję, że Limanka zobaczy maks 6 tych pojazdów, a 18 lub więcej na NS - Północ Łodzi nie potrzebuje więcej na ten moment).
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przegląd prasy
W przetargu na ISUZU jest opcja do 18 sztuk. Jak się te wozy sprawdzą, to MPK może domówić kolejne i wtedy ostatecznie podziękujemy Vero.
Re: Przegląd prasy
O ile w ogóle przyjada te zamówione, bo jakoś tak czekamu i czekamy, a miały już być pierwsze w listopadzie.
Re: Przegląd prasy
W sumie ciekawe, że wszyscy tak się skarżą na stopień wyeksploatowania tych Vero, a tymczasem Kris-Tour na linie hipermarketowe sprowadził z Krakowa jeszcze starsze egzemplarze i nie ma z tym problemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Myślę że tutaj zadecydowała niska cena zakupu, znajomość konstrukcji mechaników (ta firma eksploatuje Vario i pochodne od ponad 10 lat), oraz dobra dostępność i cena części (pomijając elementy karoserii, ale z tym to już do wszystkich Jelczy jest krucho).
Re: Przegląd prasy
@Kpc21: 5 z 6 Vero Kris-toura są z 2007 r. (jeden jest z 2005 r.), więc to MPK ma starsze wozy
Re: Przegląd prasy
Wydawało mi się, że jak kupowaliśmy Vero, robiliśmy to właśnie naśladując Kraków... Nawet z Krakowa do nas na testy przyjechało... Nie było tak?
Kris raczej kojarzy mi się z pochodnymi Sprinterów, a nie Vario.
Kris raczej kojarzy mi się z pochodnymi Sprinterów, a nie Vario.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
TWB mówi, że są z 2005 roku
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przegląd prasy
Co dalej z taborem łódzkiego MPK? Kiedy pojawią się kolejne nowe pojazdy?
W ww. artykule Radio Łódź przypomina, że przez 3 lata nie dostarczono do MPK żadnego nowego autobusu. Opisuje planowane na 2019 dostawy autobusów 24xIsuzu oraz 46xSolaris.
Przytacza słowa prezesa Papierskiego o tym, że MPK znalazło kilkanaście wagonów używanych możliwych do sprowadzenia (ciekawe czy coś w stylu M8C, czy NF6D).
Ponadto informuje o przetargu na 30 nowych wagonów dla Chocianowic.
Jakby połączyli przetarg na wagony TdŁ z ZiT i dali jeszcze opcję to byłoby fajnie (np. 40+20 i rozdzielić po zajezdniach, żeby odsetek niskaczy był porównywalny i byłaby jakaś unifikacja taboru, a nie że kupujemy małe ilości, a potem mamy kilkanaście typów taboru).
W ww. artykule Radio Łódź przypomina, że przez 3 lata nie dostarczono do MPK żadnego nowego autobusu. Opisuje planowane na 2019 dostawy autobusów 24xIsuzu oraz 46xSolaris.
Przytacza słowa prezesa Papierskiego o tym, że MPK znalazło kilkanaście wagonów używanych możliwych do sprowadzenia (ciekawe czy coś w stylu M8C, czy NF6D).
Ponadto informuje o przetargu na 30 nowych wagonów dla Chocianowic.
Jakby połączyli przetarg na wagony TdŁ z ZiT i dali jeszcze opcję to byłoby fajnie (np. 40+20 i rozdzielić po zajezdniach, żeby odsetek niskaczy był porównywalny i byłaby jakaś unifikacja taboru, a nie że kupujemy małe ilości, a potem mamy kilkanaście typów taboru).
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Nie żadne rozdzielić po zajezdniach. W ostateczności może kilka wylądować na Telefie, ale będzie to nonsens. TdŁ miał być w całości chocianowicki, podobno ZIT też. Telefa niech sobie czeka na swoją kolej, bo dostała już rój niskaczy.
Ciekawe, jak to będzie wyglądać z innymi używanymi wagonami, które Łódź chce sprowadzić. Niestety to już jest zabawa w fusiarnię.
Ciekawe, jak to będzie wyglądać z innymi używanymi wagonami, które Łódź chce sprowadzić. Niestety to już jest zabawa w fusiarnię.
Re: Przegląd prasy
Wg mnie TDł z ZIT to trzeba koniecznie połaczyc, bo jak nam do ZIT wygra jakiś inny typ tramwaju to znowu będzie problem z czesciami i utrzymaniem.
To trzeba połaczyć.
Co do tego czy tramy mają isc w całości na Choćki czy nie to wg mnie nie jest takie ważne. Ważne by nie doszło do głupiej sytuacji w stylu Choćki obsługują 9AB (przykład tylko), bo to by było bez sensu, wiec taborem należy tak zarządzać by nie tracic potem kasy na dojazdy.
To trzeba połaczyć.
Co do tego czy tramy mają isc w całości na Choćki czy nie to wg mnie nie jest takie ważne. Ważne by nie doszło do głupiej sytuacji w stylu Choćki obsługują 9AB (przykład tylko), bo to by było bez sensu, wiec taborem należy tak zarządzać by nie tracic potem kasy na dojazdy.
Re: Przegląd prasy
Wozy z TdŁ i tak będą przypisane do "projektowych" linii (1, 2, 3, 4, 5, 6, 13, 14), które w naturalny sposób mogą być obsadzane z Chocianowic. ZIT będą chyba zablokowane do 1, 6 ale obie te linie mogą wyjść z obu zajezdni. Do ustalenia będą możliwości wysyłania TdŁ na 11 - to będzie zależało od trasy i podejścia do wariantowania (nie jest oczywiste czy jeśli 11A będzie jechać przez Paderewskiego na Kurczaki - co się łapie w TdŁ, czy w przypadku rozdzielnych brygad 11 do Ikei będzie można puścić na nie te wozy).
W pesymistycznym wariancie, w którym 3 (wiadukt), 6 (Ogrodowa) i 13 (Zielona) będą nieprzejezdne i zakładając że seria ZIT pójdzie zgodnie z pierwotnym planem na ET1, można by z TdŁ wystawić całe 2, 5, 14, z ZIT wystawić 1 i to mniej więcej zapewniłoby 100% pokrycia w robocze. O, i jeszcze można naciągnąć 15.
W pesymistycznym wariancie, w którym 3 (wiadukt), 6 (Ogrodowa) i 13 (Zielona) będą nieprzejezdne i zakładając że seria ZIT pójdzie zgodnie z pierwotnym planem na ET1, można by z TdŁ wystawić całe 2, 5, 14, z ZIT wystawić 1 i to mniej więcej zapewniłoby 100% pokrycia w robocze. O, i jeszcze można naciągnąć 15.
Re: Przegląd prasy
Patrząc jaka jest awaryjno,sć Pes to może się okazać, ze ZIT sprawdzą się doskonale w roli pojazdów rezerwowych i tyle z tego będzie. Przecież w duzej meirze tak jest ze Swingami '18, które teoretycznie powinny w dużej mierze zagwarantować zdecydowana większość kursów niskopodłogowych na 12...