Zdrożeją bilety MPK?
wiol 2009-09-29, ostatnia aktualizacja 2009-09-29 20:22
Na najbliższej sesji radni będą dyskutować o podwyżce cen biletów.
Miasto przygotuje projekt uchwały, który podniesie ceny biletów komunikacji miejskiej średnio o 10 proc. Cena biletu normalnego 10-minutowego ma wzrosnąć z 1,70 zł do 1,90 zł, a biletu ważnego przez pół godziny z 2,40 zł do 2,60 zł.
Podwyżka cen biletów ma spowodować większe wpływy do budżetu miasta, ale nie wiadomo, czy zgodzą się na nią radni. Komunikacja publiczna w Łodzi jest nieustannie krytykowana przez radnych opozycji za częste awarie i niepunktualną jazdę. - Podwyżka cen jest ostatecznością. Przewoźnik musi się postarać, by więcej łodzian chciało korzystać z komunikacji, by kursowała ona bez zarzutów, a pojazdy były czyste - mówi Tomasz Kacprzak, przewodniczący rady miejskiej.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Przegląd prasy
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Przewoźnik przewoźnik...a może ktoś by dla tego przewoźnika kase sypnął, dokładał a nie redukował kursy korygował rozkłady by nie było znacznych opóźnień i przyśpieszeń...wtedy może ludzie będa chetniej jeździć. Z resztą i tak jeżdżą ale coraz mniej z nich kasuje bilety. Niech miasto podnosi ceny tak to w końcu MPK pójdzie z torbami bo nikt nieb edzie kasował biletu, a Łódź to będzie jeden wielki zaczadzony spalinami korek samochodowy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
A jak idziecie po bilet do kiosku to mówicie: "poproszę bilet Lokalnego Transportu Zbiorowego" czy "poproszę bilet tramwajowy"? To takie samo uproszczenie jak "bilet MPK", które nie ma tak naprawdę znaczenia dla osoby, która się nie interesuje komunikacją. Z resztą o ile dobrze pamiętam napis "Bilety MPK" widniał na naklejkach w punktach sprzedaży, tak więc może to być siła przyzwyczajenia.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
ŹródłoEI pisze: Poturbowana pasażerka autobusu "99"
(izj)
Dzisiaj 03:20:09 , Aktualizacja dzisiaj 03:20:09
Urazem głowy zakończyła się dla około 60-letniej kobiety podróż autobusem linii 99. Pasażerka przewróciła się, kiedy kierowca zahamował gwałtownie, bo na jezdnię wtargnął nietrzeźwy pieszy.
Do zdarzenia doszło o godz. 14.50 przy skrzyżowaniu ul. Retkińskiej i al. Wyszyńskiego. Kobieta została odwieziona do szpitala WAM. Autobus zjechał o godz. 16.30 do zajezdni przy ul. Limanowskiego
ŹródłoDŁ pisze: Na pięć autobusów MPK cztery były niesprawne. Wykazała to kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, przeprowadzona na pętli autobusowej przy ul. Wydawniczej i na Janowie.
Kolejny raz prawie wszystkie ze skontrolowanych autobusów miały nieszczelny układ pneumatyczny, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz zużyte opony. To zarzuty ze strony WITD, które pojawiają się przy każdej kontroli. Ostatni raz w lipcu. Wówczas inspekcja zatrzymała sześć dowodów rejestracyjnych na sześć skontrolowanych autobusów. MPK zapewniało, że wyciągnie konsekwencje wobec swojego serwisu na zajezdni przy ul. Limanowskiego, bo właśnie stamtąd wyjechał niesprawny tabor. Tymczasowym rozwiązaniem problemu miało być wprowadzenie większej kontroli nad pracownikami, ale najwyraźniej nie w tym tkwił kłopot.
Według kierowców, magazyny z częściami świecą pustkami, więc nie ma jak naprawiać taboru. Jednak MPK zapewnia, że na części nie brakuje pieniędzy, bo miesięcznie przeznacza na ten cel 1,3 mln zł. Poza tym części zamawia się wtedy, kiedy są potrzebne, dlatego nie zalegają w magazynach.
Jeżeli pieniądze są, a kontrolę nad pracownikami zwiększono, to dlaczego znowu zatrzymano kolejne cztery dowody rejestracyjne autobusów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Międzygminnej.W tym artykule takżeEI pisze:Miejskiej Komunikacji Tramwajowej
Przezes MPK w radzie nadzorczej Areny Łódź
ŹródłoEI pisze: Zderzyły się tramwaje na al. Kościuszki
(tj)
Dzisiaj 03:12:48 , Aktualizacja dzisiaj 04:19:15
7 osób zostało poszkodowanych w zderzeniu dwóch tramwajów, do którego doszło wczoraj o godz. 12.45 na przystanku przy al. Kościuszki, na wysokości skrzyżowania z ul. Zamenhofa. "Szóstka" dojeżdżająca na przystanek nie wyhamowała i uderzyła w tył drugiego wagonu innej "szóstki".
- Nie wiem, jak to się stało - mówił zaraz po wypadku motorniczy. - Prawdopodobnie mokre szyny spowodowały poślizg i nie udało mi się zatrzymać składu. To były sekundy.
Siła uderzenia była potężna. W wagonach poprzewracali się pasażerowie.
- Był huk, poleciały iskry i przestraszeni ludzie wybiegali z tramwajów - mówi Martyna Olesińska, świadek wypadku. - Po chwili zjechały się karetki pogotowia. Na skrzyżowaniu panował chaos.
- Powołaliśmy komisję, która wyjaśni przyczynę wypadku - mówi Bogumił Makowski z łódzkiego MPK. - Prawdopodobne są dwie hipotezy. Albo motorniczy zbyt późno rozpoczął manewr hamowania, albo koła wpadły w poślizg na mokrych szynach.
Policjanci przebadali obu doświadczonych motorniczych alkotestem. Obaj byli trzeźwi.
Spośród 7 poszkodowanych pasażerów, 4 osoby zostały przewiezione do szpitala. Jedna została na obserwacji.
Ruch w rejonie wypadku był utrudniony. MPK uruchomiło komunikację zastępczą. Tramwaje nie jeździły po al. Kościuszki w kierunku północnym przez ponad 2 godziny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
ŹródłoDŁ pisze:
59 zamiast 95 na Łagiewnickiej?
Agnieszka Magnuszewska
Dzisiaj 04:27:58 , Aktualizacja dzisiaj 04:27:58
Mieszkańcy ul. Łagiewnickiej od roku walczą o przywrócenie kursów linii autobusowej nr 95 na ich ulicę. Podczas budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego kursowanie linii nr 95 w tym kierunku zawieszono i już nie przywrócono.
- Do tego w związku ze zmianą trasy tramwaju nr 3 zmniejszono częstotliwość jego kursowania, a po remoncie zostawiono taki stan rzeczy - mówi Paweł Baranowski z ul. Łagiewnickiej.
Zebranie podpisów za przywróceniem autobusu nr 95 niewiele pomogło. Od 1 września miała go zastąpić linia nr 85, ale taką propozycję Zarządu Dróg i Transportu odrzuciło MPK.
- Przeważyły względy bezpieczeństwa - zaznacza Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Zarówno autobus nr 95, jak i 85 musiałyby zjeżdżać na krańcówkę przy ulicy Karpackiej, a tam trzeba przeciąć aż cztery pasy, żeby włączyć się do ruchu.
Dlatego we wrześniu ZDiT zaproponował, by autobus nr 59 puścić również ul. Łagiewnicką, czyli do obecnej trasy dorzucić jeszcze trzy przystanki. Jednak taki pomysł musi zaakceptować wiceprezydent Maria Maciaszczyk. Pismo ze ZDiT od września leży na jej biurku.
- Decyzja ma być podjęta na dniach - zaznacza Arnold Lorenc, rzecznik ZDiT.
ŹródłoEI pisze:
Nie będzie podwyżki cen biletów MPK?
(msm)
Dzisiaj 03:24:42 , Aktualizacja dzisiaj 03:24:42
Podwyżka cen biletów MPK o 10 procent, którą chce wprowadzić prezydent Łodzi, jest spowodowana m.in. tym, że coraz mniej osób jeździ środkami komunikacji miejskiej. Tak wynika z danych, które w poniedziałek na posiedzeniu komisji gospodarki mieszkaniowej i komunalnej Rady Miejskiej przedstawiła dyrekcja Zarządu Dróg i Transportu.
Jeżeli Rada Miejska zgodziłaby się na podwyżkę, to przyniesie ona w skali roku dodatkowy dochód rzędu zaledwie 11 mln zł. A fontanna i remont placu Dąbrowskiego kosztowały 16 mln zł.
Władze miasta chcą by normalny bilet 10-minutowy kosztował 1,90 zł, a półgodzinny 2,60 zł (obecnie jest to odpowiednio 1,70 zł i 2,40 zł).
– W 2002 roku dochód ze sprzedaży z biletów wynosił 128 mln zł. A w tym roku przewidywane są na poziomie 118 mln zł. Przez ten czas bilet 10-minutowy zdrożał o 30 groszy, a skoro dochody są niższe, to oznacza, że coraz mniej osób kasuje bilety. Kolejna podwyżka ma temu zapobiec? – pytał urzędników ZDiT radny Władysław Skwarka.
Według dyrekcji ZDiT, podwyżka jest konieczna, by zwiększyć wpływy do budżetu miasta i jest związana m.in. z tym, że cen biletów nie podnoszono od 2005 r., a inflacja przez ten czas wyniosła 11 proc. Komisja negatywnie zaopiniowała uchwałę podnoszącą ceny przejazdów MPK. Ostateczną decyzję ma podjąć Rada Miejska na środowej sesji. Wszystko wskazuje jednak na to, że podwyżki nie będzie, bo radni zgłoszą wniosek o odrzucenie projektu nawet bez rozpoczęcia dyskusj
Urzędnicy nie rozumieją, że podnosząc ceny biletów to się zniechęca ludzi z korzystania z MPK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Żałosne...podwyższyć ceny biletów bo coraz mniej osób korzysta z KM. Czemu mniej osób (teoretycznie korzysta)? BO BILETY SĄ ZA DROGIE. Geniusze by obniżyli ceny to by więcej osób je kupowało. Nalezy podnosić, ale częstotliwość a nie ceny biletów...Myslą, że mniej osób z KM korzysta, a tu bład bo korzysta nienzacznie mnie, tyle że zwiększa sie liczba gapowiczów.
Co do 59...sądzę, że to dobre rozwiązanie. Możnaby też z Pl. Wolnosci z czasem wydłuzyć ją do Fabrycznego.
Co do 59...sądzę, że to dobre rozwiązanie. Możnaby też z Pl. Wolnosci z czasem wydłuzyć ją do Fabrycznego.
jan_defecto pisze:DŁ pisze:- Przeważyły względy bezpieczeństwa - zaznacza Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Zarówno autobus nr 95, jak i 85 musiałyby zjeżdżać na krańcówkę przy ulicy Karpackiej, a tam trzeba przeciąć aż cztery pasy, żeby włączyć się do ruchu.
ROTFL! To już wkrótce będzie się likwidować linię, bo żeby skręcić w lewo będzie musiała zmienić pas ruchu. Tyle lat A i 95 mogły tam kończyć a teraz nie_da_się.
Po pierwsze to nie chodzi o Karpacką tylko o rondo Powstańców, pewnie dziennikarzyna coś pokręciła . Aby skręcić w lewo na Łagiewnicką trzeba po wyjeździe z pętli przeciąć 4 pasy ruchu, co przy obecnym natężeniu ruchu jest bardzo utrudnione (zresztą za czasów 95 na rondzie już były z tym duże problemy), następnie na skrzyżowaniach Łagiewnicka - Dolna i Wojska Polskiego - Franciszkańska są zbyt małe promienie łuków dla autobusów przegubowych.
Propozycja z 59 jest ciekawsza, szczególnie w wersji bardziej radykalnej, bo obecna trasa tej linii ma małe uzasadnienie ekonomiczne.
Aleksej
Propozycja z 59 jest ciekawsza, szczególnie w wersji bardziej radykalnej, bo obecna trasa tej linii ma małe uzasadnienie ekonomiczne.
Aleksej
Jakby się poprawiła jakość usług (punktualność, częstotliwość, CZYSTOŚĆ) to można by pomyśleć o pozostawieniu cen na obecnym poziomie. Ale póki co jestem za obniżką (min. 20%) - mamy jedne z najdroższych biletów, a jakość usług skandaliczną. W porównaniu chociażby do Warszawy (gdzie oprócz gęstej siatki połączeń mamy metro+kolej) mamy droższy bilet miesięcznyBO BILETY SĄ ZA DROGIE. Geniusze by obniżyli ceny to by więcej osób je kupowało.
ale bilety rok rocznie, od ostatniej podwyżki tanieja... wlaśnie o wskaźnik inflacji... Panowie Ekonomiści
Tam na rondzie to faktycznie ciężko włączyć się do ruchu, przez te 4 pasy. Zdecydowanie lepsze jest przełozenie 95 na Łagiewnicką, począwszy od Radogoszcza, aż do Bałuckiego Rynku... albo zwiększenie częstotliwości trójki
Tam na rondzie to faktycznie ciężko włączyć się do ruchu, przez te 4 pasy. Zdecydowanie lepsze jest przełozenie 95 na Łagiewnicką, począwszy od Radogoszcza, aż do Bałuckiego Rynku... albo zwiększenie częstotliwości trójki
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Przeciąc tyle pasów dla jednego autobusu co te 15 minut to problem? Jakoś na Kaliskim jest większy kocioł autobusy co 2 minuty przecinaja wszystkie pasy pakując sie w korek i co...też je trzeba stamtąd wycofać czy zmienić im trasę bo jest ciasno i niebezpiecznie(chodzi o linie 80/80A 86 99/99A i 6? Śmieszne tłumaczenie...
Trochę szkoda, że pomysł z 85 nie wypalił. Doły mogłyby mieć połączenie z targowiskami na Bałutach, jak i ul. Łagiewnicką.
Co do 59 to chodzi o skierowanie tej linii przez Rynek Bałucki, Łagiewnicką, Julianowską i z powrotem na Zgierską, Sikorskiego w kier. Świtezianki? Będzie to 5 min. jazdy dłużej niż teraz i o 2-5 min. (w szczycie) dłużej niż na liniami 65/65A.
Co do 59 to chodzi o skierowanie tej linii przez Rynek Bałucki, Łagiewnicką, Julianowską i z powrotem na Zgierską, Sikorskiego w kier. Świtezianki? Będzie to 5 min. jazdy dłużej niż teraz i o 2-5 min. (w szczycie) dłużej niż na liniami 65/65A.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.