Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Express Ilustrowany (msm) pisze:Czystki także w ZDiT?

2010-04-03 02:21:37
Po tym jak została zmieniona struktura organizacyjna Urzędu Miasta Łodzi podobne rozwiązanie czeka Zarząd Dróg i Transportu. Dzięki temu zwolni się etat dyrektora, którym formalnie pozostaje Alina Giedryś.
Dyrektor Giedryś od półtora roku nie pełni jednak swojej funkcji, bo została odsunięta jeszcze przez prezydenta Jerzego Kropiwnickiego. Nie została jednak zwolniona, bo zgodnie z prawem nie można rozwiązać umowy o pracę z osobą, która do osiągnięcia wieku emerytalnego ma mniej niż 4 lata.

– Dyrektor Giedryś jest do końca roku na bezpłatnym urlopie. Dlatego też Maciej Winsche, który kieruje ZDiT jest tylko p. o. dyrektorem – mówi Dariusz Joński, wiceprezydent Łodzi.

Alina Giedryś, choć nadal pozostaje na etacie w ZDiT, od kilku miesięcy jest członkiem zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe, gdzie otrzymuje wynagrodzenie.
strona: 1 z 1
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/368516,czystki-takze-w-zdit,id,t.html?kategoria=660

Dobrze chociaż, że był to urlop bezpłatny... Swoją drogą, czy przepis o rozwiązaniu umowy o pracę dotyczy wszystkich pracowników? Bo słyszałem o zwolnieniach 2-3 lata przed emeryturą, czy to było bezprawne?
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

EI pisze:Policja skontrolowała autobusy łódzkich hipermarketów - 8 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych


Dzisiaj 16:53:27

W czwartek policjanci badali stan techniczny bezpłatnych autobusów wożących klientów łódzkich hipermarketów.

Kontrole były przeprowadzane wyrywkowo na trasach przejazdu autobusów oraz na parkingach przy marketach. Skontrolowano 8 pojazdów, z których żaden nie odjechał w dalszą drogę!

Najczęstsze nieprawidłowości to: nieszczelny układ pneumatyczny hamulców, wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmiernie zużyty bieżnik w ogumieniu oraz popękane szyby czołowe. W związku z przeprowadzonymi kontrolami zatrzymano 8 dowodów rejestracyjnych.

Takie kontrole odbyły się po raz pierwszy, ale policja zapowiada, że będą powtarzane cyklicznie.

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/372858,policja-skontrolowala-autobusy-lodzkich-hipermarketow-8,id,t.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez o3r, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

[img]http://bi.gazeta.pl/im/5/4089/m4089855.gif[/img] pisze:Nowe zarzuty dla byłych szefów MPK

Były prezes MPK Krzysztof Wąsowicz i eksdyrektor tej spółki Jarosław M. usłyszeli kolejne zarzuty. Są podejrzani o niegospodarność i utrudnianie przetargu



Obaj szefowie miejskiej spółki zostali zatrzymani przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego w styczniu. Ich zatrzymanie miało związek ze śledztwem w sprawie niegospodarności przy rozstrzyganiu przetargu na Łódzki Tramwaj Regionalny. Zawiadomienie w tej sprawie złożyli przedstawiciel jednej z firm, która brała w nim udział, a potem radni Lewicy Dariusz Joński i Jarosław Berger.

Wtedy prokuratura zarzuciła Wąsowiczowi i Jarosławowi M. korupcję. Twierdzi, że w latach 2006-2007 w związku z pełnieniem funkcji publicznej żądali prawie miliona złotych łapówki, a część tych pieniędzy przyjęli. Sąd aresztował ich na trzy miesiące.

Teraz śledczy postawili im kolejne zarzuty. Twierdzą, że utrudniali przetarg na ŁTR. - Z naszych ustaleń wynika, że weszli w porozumienie z innymi osobami, aby wpłynąć na wynik tego przetargu - mówi Krzysztof Kopania, rzecznik łódzkiej prokuratury okręgowej.

Kolejne zarzuty dotyczą nadużycia uprawnień i wyrządzenia szkody w majątku MPK. Wąsowicz miał - według prokuratury - polecieć podwładnym, aby pomniejszyli należność jednej z firm pracujących przy ŁTR wobec MPK. Spółka miała na tym stracić 600 tys. zł. Jarosławowi M. zarzucono niegospodarność na ponad 670 tys. zł.

Prokuratura nadal nie ujawnia szczegółów sprawy. - Chodzi o dobro śledztwa - tłumaczy prokurator Kopania.

Śledczy chcą też, aby sąd przedłużył areszt dla obu mężczyzn do 20 lipca. - Tylko taki środek zapewni prawidłowy tok śledztwa - mówi Krzysztof Kopania. - Wniosek o przedłużenie aresztu motywowaliśmy obawą matactwa i grożącą wysoką karą.

W śledztwie są też nowi podejrzani. To pracownicy miejskiego przewoźnika - była kierowniczka Zakładu Torów i Sieci oraz były kierownik sekcji projektów w MPK. Obojgu zarzucono poświadczenie nieprawdy w dokumentach, m.in. dotyczących przetargu na dokumentację projektową ŁTR.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Dyskusję o obsłudze komunikacyjnej ulicy Łagiewnickiej wydzieliłem do nowego wątku.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

www.uml.lodz.pl pisze:16.04.2010. O sytuacji na drogach i osiedlach

O planach remontów i inwestycji drogowych z prezesami łódzkich spółdzielni mieszkaniowych rozmawiał wiceprezydent Dariusz Joński. To kolejne z cyklicznych spotkań z szefami spółdzielni, podczas których mogą oni zgłaszać własne uwagi i pomysły na lepsze funkcjonowanie ruchu w rejonach ich osiedli.

Spotkanie rozpoczęto minutą ciszy dla pamięci ofiar katastrofy pod Smoleńskiem. Następnie dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej przedstawili plany miasta oraz wysłuchali opinii prezesów na temat sytuacji w różnych punktach miasta.

Wśród planów na ten rok- jak informował p.o dyrektora ZDiT Maciej Winsche- jest remont ul. Dąbrowskiego od al. Śmigłego-Rydza do ul. Puszkina, fragmentu ul. Przybyszewskiego, odcinka ul. Konstantynowskiej od al. Unii Lubelskiej po granice miasta. Kolejne remonty odbędą się na odcinkach ul. Pabianickiej, ul. Rzgowskiej, ul. Obywatelskiej. Mniejsze inwestycje dotyczyć będą odcinka ul. Długosza, ul. Gościniec, al. Piłsudskiego oraz ul. Śląskiej. Miasto nie zapomina też o systematycznej naprawie ubytków w nawierzchniach, starannie weryfikując rezultaty pracy firm wyłonionych w przetargach do tego celu.

Drugą „platformą” działań ZDiT są inwestycje- np. w sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach m.in. Kolumny-Tomaszowska i Kurczaki-Sternfelda. W tym roku rozpocznie się też długo oczekiwany remont ul. Rudzkiej oraz ulicy Limanowskiego (nawierzchnia i torowisko), który miasto rozpocznie od strony al. Włókniarzy. Rozważana jest jeszcze inwestycja na ul. Aleksandrowskiej. Wśród dalszych projektów kluczowym jest Trasa Górna, której budowa powinna rozpocząć się w 2012 r. (miasto ogłosiło już przetarg na realizację tej trasy w systemie „zaprojektuj i wybuduj”).

Prezesi wskazali miejsca w mieście i obszary problemów które – ich zdaniem wymagają interwencji. Wiele uwagi poświęcono sytuacji na Widzewie, w związku ze spodziewanym zwiększeniem ruchu w tym rejonie, gdy zadania Łodzi Fabrycznej przejmie widzewski dworzec. Prezesi pytali m.in. o sygnalizację na Rondzie Inwalidów i starą koncepcję estakady nad rondem. Wiele pytań dotyczyło też właściwości dróg, zdaniem prezesów w niektórych miejscach należałoby rozważyć zmiany ich statusu z dróg wewnętrznych na publiczne. Na osiedlach dokucza też problem niedostatecznej liczby miejsc parkingowych. Można byłoby je- zdaniem szefów spółdzielni- tworzyć na zupełnie już zniszczonych trawnikach, takie decyzje wymagają jednak zgody Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa.

Poruszono też sprawę ul. Paderewskiego- szczególnie narażonej na hałas. Zdaniem Macieja Winsche ekrany akustyczne nie są najlepszych rozwiązaniem w tym rejonie, zważywszy na m.in. obecność bardzo wysokiej zabudowy. Innym, efektywniejszym pomysłem na łagodzenie hałasu jest szlifowanie torów.

-Obowiązki pełniącego obowiązki dyrektora ZDiT wykonuję od dwóch miesięcy. To krótki okres, ale wierzę, że widzicie państwo, że coś „drgnęło”, trochę zmieniliśmy wspólnie sytuację w mieście- powiedział Maciej Winsche.

Dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Małgorzata Gajecka podała też informację o liczbie odpadów (313 ton), które udało się zebrać dzięki akcji „wiosenne porządki” . Z uwagi na duże zainteresowanie akcją miasto planuje kolejną edycję w dniach 7-8 maja. Wydział podniesie też walory estetyczne ulic - planuje urządzenie kwietników na ważnych rondach w mieście, zachęca też mieszkańców do śledzenia nowości na stronie www.czystemiasto.uml.lodz.pl , a prezesów spółdzielni - do kontaktu w sprawie regulaminu utrzymania porządku i czystości. (kz)
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Ten link przekierowuje na uml.lodz.pl. Trzeba do linku w artykule dopisać: /aktualnosci.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Szlifowanie torów? Zmuszą MPK do zakupu szlifierki?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

www.uml.lodz.pl pisze:O komunikacji miejskiej z mieszkańcami
Końcowy raport z prac zespołów ds. poprawy funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego zostanie przedstawiony w najbliższy wtorek (27 kwietnia) o godz. 12 w Dużej Sali Obrad (ul. Piotrkowska 104). W skład zespołów wchodzili przedstawiciele ZDiT, MPK oraz organizacji pozarządowych.

W trakcie spotkania zaprezentowane zostaną propozycje zmian dotyczących m.in.: rozkładów jazdy i organizacji ruchu związanych z komunikacją publiczną.

We wtorkowej dyskusji weźmie udział wiceprezydent Dariusz Joński, przedstawiciele rad osiedli, organizacji pozarządowych oraz mieszkańcy Łodzi. Spotkanie ma charakter otwarty, zapraszamy wszystkich chętnych.
DŁ pisze:Przyjdź i oceń nowe trasy łódzkiego MPK

Każdy łodzianin, który ma pomysł, jak zmienić trasy lub urealnić rozkłady jazdy MPK, powinien stawić się we wtorek w magistracie. W samo południe w dużej sali obrad zostanie zaprezentowana nowa koncepcja tras aż 20 linii.
To efekt pracy zespołów koordynacyjnych Zarządu Dróg i Transportu oraz MPK, zaczętej zimą. Po zebraniu we wtorek opinii łodzian zespoły będą się jeszcze konsultować przez dwa tygodnie. Kiedy nowe rozkłady zostaną wprowadzone? Jeszcze nie wiadomo, jednak do urealnienia rozkładu jazdy konieczna jest rozbudowa taboru. Dlatego miasto planuje dofinansować MPK, żeby mogło kupić nowe autobusy i tramwaje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

• PONAD 160 TYS. ZŁOTYCH przywłaszczyła sobie kasjerka spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, która zarządza linią tramwajową 46. Kradzież tak dużej kwoty sprawiła, że spółka popadła w spore tarapaty finansowe. Zabraknie pieniędzy na wypłaty dla około 130 pracowników spółki. Kobieta przyznała się do kradzieży. W MKT pracowała 17 lat.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Dziennik Łódzki pisze:Zakała łódzkich ulic, czyli torowiska
Jak zmniejszyć korki na "skrzyżowaniu marszałków"? Wyremontować torowisko, przez które auta przedzierają się na drugim biegu, bo kierowcy boją się o zawieszenie.

Szybki przejazd przez tory grozi urwaniem zawieszenia (© fot. Krzysztof Szymczak)

Ale w kolejce do łatania czekają aż 22 przejazdy przez tory tramwajowe.

MPK twierdzi, że w ciągu tygodnia zużywa na łatanie dziur 12 ton masy bitumicznej. Jego obowiązkiem jest naprawa jezdni w obrębie pół metra od torów. Jednak gdy zapytaliśmy MPK, jakie przejazdy przez torowiska zostały załatane w tym roku, padły tylko dwie lokalizacje: skrzyżowanie al. Piłsudskiego z Piotrkowską i z Sienkiewicza.

- Dziury łatamy na okrągło, ale wciąż tworzą się nowe. W dramatycznym stanie jest na przykład jezdnia na Łagiewnickiej, gdzie codziennie coś robimy - mówi Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Żeby mieć problem z głowy, trzeba byłoby wymienić podbudowę jezdni.

Na takie remonty MPK nie ma pieniędzy. Samo uzupełnienie ubytków w przejazdach przez 22 torowiska będzie kosztować 800 tys. zł.

- Zaczniemy łatać dziury w najbliższym czasie - zapewnia Bogumił Makowski.

Jeżeli nie wiadomo, gdzie i kiedy pojawią się łaty przy torowiskach, najlepiej podpowiedzieć kierowcom, gdzie mają uważać. Z pominięciem skrzyżowania Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza, w najgorszym stanie są te torowiska, z których MPK nie korzysta. Niestety, nie można ich zlikwidować, bo albo będą w przyszłości modernizowane albo są zabytkowe. Dotyczy to ulic Czerwonej, Lodowej czy Łagiewnickiej.

Najszybciej, czyli w przyszłym roku, naprawy może się doczekać przejazd przez tory na Lodowej. Drogowcy będą tam przebudowywać układ torów. Do nieużywanej obecnie pętli przy Lodowej ma być dorobiony zjazd z Przybyszewskiego.

Wśród nieużywanych torów w najlepszej sytuacji są te, które w ogóle zostały wyłączone z ruchu. Dlaczego? Bo łatają je drogowcy. Już w czwartek brygady mogą się pojawić na ulicy Czerwonej, gdzie torowisko nie jest używane przez MPK od 9 lat, a wybita przy nim kostka brukowa to zmora łódzkich kierowców i ich samochodów.

- Na razie zabezpieczymy tylko ubytki. To rozwiązanie tymczasowe, bo na Czerwonej planowana jest przebudowa i jezdni, i torów - wyjaśnia Tomasz Klimczak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu. - Ale ta gruntowna przebudowa nie zacznie się wcześniej niż za dwa lata.

W 2011 roku skończy się udręka kierowców jeżdżących po Rudzkiej i Łagiewnickiej. W przypadku tej drugiej ulicy zmodernizowany zostanie fragment jezdni i torów od Dolnej do Inflanckiej. Ale przy skrzyżowaniu
Łagiewnickiej z Joselewicza, gdzie tramwaje nie jeżdżą od lat, torowisko nadal będzie dziurawe.

- To zabytkowy odcinek, bo znajduje się na nim kostka brukowa związana z łódzkim gettem. Nie możemy tam naprawiać jezdni przy torowisku - mówi Tomasz Klimczak. - Zgoda konserwatora zabytków byłaby też potrzebna, żeby rozpocząć prace przy torowisku na Tuwima czy Struga.

Co zatem mają zrobić kierowcy, zanim doczekają się na remonty?

- Jak najwolniej przejeżdżać przez dziurawe torowiska, najlepiej na pierwszym biegu - radzi Edward Rabionek, mechanik samochodowy.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Już w czwartek brygady mogą się pojawić na ulicy Czerwonej, gdzie torowisko nie jest używane przez MPK od 9 lat

A mnie się wydawało, że widziałem tam jakiś tramwaj ze 2 lata temu :P
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Nie wiedziałem, że torowiska na Tuwima, Struga i Łagiewnickiej przy Wojska Polskiego są pod ochroną konserwatorską. Ale jeśli to prawda, to znakomicie!
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Na Tuwima i Andrzeja na pewno tak, podobnie na Zielonej (stąd powrót kostki). O Łagiewnickiej nie wiedziałem.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Po wielu latach oczekiwań drogowcy wejdą wreszcie na najbardziej zniszczone łódzkie ulice. Odnowionych zostanie w sumie dziesięć tras, a osiem powstanie niemal od nowa. Prace mają być mniej uciążliwe i - przede wszystkim - trwać krócej.

Urzędnicy przedstawili harmonogram remontów na najbliższe miesiące. Najważniejsze inwestycje to przebudowa ulic Limanowskiego i Rudzkiej.

Ta pierwsza czeka na remont już kilka lat. Torowisko jest tam już tak zniszczone, że w ubiegłym roku - z powodów bezpieczeństwa - zamknięto trasę dla tramwajów. W niewiele lepszym stanie jest asfalt, którego grudy odrywają się i obijają o koła przejeżdżających aut. Pierwsi robotnicy na trasie mają pojawić się w lipcu. Prace potrwają do listopada 2011 roku i pochłoną ponad 60 mln zł.

Poważne zmiany czekają także ulicę Rudzką. Droga zostanie rozbudowana. Od ulicy Pabianickiej do Popioły będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na dalszym odcinku pozostanie jedna jezdnia, ale szersza niż dotychczas. Prace rozpoczną się w październiku i potrwają do końca przyszłego roku.

Na obu tych trasach nie tylko zostanie wyremontowana nawierzchnia, lecz także podbudowa, chodniki oraz torowisko, ścieżki rowerowe i oświetlenie. Podobne prace zostaną przeprowadzone m.in. na ulicach Sądeckiej i Trawiastej.

Urzędnicy zapowiadają także, że w tym roku dokończona będzie budowa alei Ofiar Terroryzmu 11 Września (droga na razie kończy się w polu - kilkadziesiąt metrów przed ulicą Rokicińską). Choć tu mogą być problemy, i to nie spowodowane brakiem pieniędzy. Poprzednia władza podzieliła inwestycję na etapy, co spowodowało, że decyzja środowiskowa stała się nieważna. A bez niej jezdni dokończyć nie można.

Nowa warstwa asfaltu położona zostanie na ulicach Dąbrowskiego, Przybyszewskiego, Konstantynowskiej, Pabianickiej, Rzgowskiej, Obywatelskiej, Długosza, Gościniec, alei Piłsudskiego i na ulicy Śląskiej. Pieniądze na część tych remontów da Ministerstwo Infrastruktury. Jeśli starczy miejskich pieniędzy, ekipy odnowią także jezdnię na ulicach Małachowskiego i Sienkiewicza.

Urzędnicy zapewniają, że ten harmonogram zostanie zrealizowany. - Do tej pory wielu zaplanowanych zadań nie udawało się wykonać, ponieważ mimo zapisów w budżecie brakowało pieniędzy - mówi Dariusz Joński, wiceprezydent Łodzi. - Ale nasz plan jest realny.

Rozpoczęcie większości robót zaplanowano na okres wakacyjny, gdy w Łodzi jest mniej samochodów. Do tego czasu ma zakończyć się też wymiana wodociągów, która paraliżuje ruch na części ulic. W tym tygodniu zarząd dróg ogłosi pierwsze przetargi. - Nie chcemy, by roboty ciągnęły się w nieskończoność. Dlatego oceniając oferty firm, będziemy brać pod uwagę nie tylko cenę, lecz także tempo wykonania zlecenia. Za krótszy termin firmy będą dostawać dodatkowe punkty - mówi Maciej Winsche, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu. - W niektórych przypadkach będziemy wymagać, aby prace były prowadzone także w weekendy. Dotyczyć to będzie m.in. remontu nawierzchni na alei Piłsudskiego.

Te zmiany w warunkach przetargów mogą oznaczać wzrost cen ofert. Urzędnicy mają jednak nadzieję, że takie działania się opłacą, a kierowcy odczują to poprzez mniejsze utrudnienia.

[url=mailto:piotr.wasiak@lodz.agora.pl]piotr.wasiak@lodz.agora.pl[/url]

Jutro w "Gazecie" wykaz wszystkich planowanych inwestycji
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Torowisko na Rudzkiej?
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Kaczka dziennikarska
Olu$
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

[quote=""Express Ilustrowany" z dnia 23.04.2010 r."]

Kasjerka ukradła 160 tys. złotych MKT w Zgierzu

Obrazek

Ponad 160 tys. złotych zdefraudowała kasjerka i jednocześnie księgowa spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, która zarządza tramwajami linii 46, kursującymi z Łodzi do Zgierza i Ozorkowa.

Z powodu kradzieży tak dużej kwoty spółka popadła w tarapaty finansowe. Może zabraknąć pieniędzy na wypłaty dla około 130 pracowników spółki.

- Dodatkowo okazało się, że zabrała kilkanaście tysięcy z kasy zapomogowo-pożyczkowej, które miała wypłacić pracownikom - mówi Andrzej Grzelak, kierownik wydziału eksploatacji spółki MKT. - Ta kobieta pracowała u nas od 17 lat. Mieliśmy do niej pełne zaufanie.

Kradzież tak dużej kwoty może poważnie odbić się na kondycji finansowej spółki. W czwartek zarząd spółki spotkał się z pracownikami. Poinformował o sytuacji zakładu i przedstawił plan oszczędności.

- Zaproponowano nam zmniejszenie pensji lub całkowite obcięcie świadczeń socjalnych - denerwuje się jeden z pracowników. - Zarabiam trochę ponad tysiąc złotych miesięcznie, dzięki pieniądzom z funduszu socjalnego miałem szansę zabrać rodzinę na wakacje. Teraz nie dostanę nic!

- Na razie nie podjęliśmy żadnej decyzji - uspokaja Andrzej Grzelak. - To tylko propozycje, na które pracownicy nie muszą się godzić. Jeżeli jednak nie znajdziemy wspólnie żadnego rozwiązania, może się okazać, że za kilka miesięcy nie będziemy mieli pieniędzy na wypłaty dla załogi.

- Jolancie K. został postawiony zarzut przywłaszczenia mienia, za co grozi do pięciu lat pozbawienia wolności - mówi Krzysztof Kopania, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi.[/quote]
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

www.uml.lodz.pl pisze:Możliwości a potrzeby
- Nie trzeba nikogo przekonywać, że komunikacja miejska powinna służyć wygodzie i łatwości poruszania się łodzian, ich potrzebom. Tymczasem zlecone ZDiT urealnienie rozkładów jazdy pokazuje, że tak nie jest. Dowodzą tego nie tylko propozycje zmian w rozkładach jazdy i w przebiegu linii tramwajowych czy autobusowych – informuje Krzysztof Piątkowski, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej. – Z prezentacji ZDiT wynika, że za najważniejsze uznano dostosowanie rozkładów jazdy do możliwości przewozowych MPK.

Już samo takie myślenie klasyfikuje ten pomysł do nagrody zwanej Złotą Muszlą, przyznawanej za bzdurę roku a cóż dopiero jego realizacja. ZDIT dąży do zmniejszenia ilości miejsc w tramwajach i autobusach, proponując w zamian mieszkańcom zwiększenie ilości miejsc parkingowych w centrum. Jak to się ma do zachęcania łodzian przez Miasto do przesiadania się z prywatnych samochodów na komunikację miejską? - pyta K. Piątkowski.

Jako przykład wiceprzewodniczący wymienia wiele nietrafionych jego zdaniem i mieszkańców propozycji zmian kursów i tras w komunikacji miejskiej. Jedna z nich, to skrócenie części kursu linii 12 do pętli przy ul. Telefonicznej. - Takie rozwiązanie to kłopot dla 11-tysięcznej rzeszy łodzian mieszkających na Stokach, to utrudniony dojazd do szpitala Sonneneberga i gorszy dojazd dzieci do szkoły. Ale zapewne poprawa statystyki MPK- podkreśla.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

W Rozmowie Dnia w TVP Łódź pan z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego powiedział, że problem z pociągami IR wynika z tego, że PR wisi kasę IC, które zawiaduje infrastrukturą, a IC wisi kasę PR i muszą się dogadać Obrazek
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Przewodniczący Piątkowski ma rację, droga obrana przez ZDiT nie jest najlepsza, ale niestety nie przedstawił żadnych innych propozycji. A coś zrobić trzeba...
ODPOWIEDZ