Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

mig pisze:
pn 19:13, 12 paź 2020
W ostatnich kilkunastu miesiącach punkt socjalny powstał także na Kochanówce i Zdrowiu. W kilku lokalizacjach wymieniono kontenery na nowe.
Wracając do tematu punktów socjalnych, pojawił się ostatnio nowy na Sikawie.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

W ostatnich latach w Warszawie istotnie zwiększyła się liczba skrzyżowań z priorytetem dla tramwajów. Teraz objętych jest nim blisko 60% skrzyżowań, a zgodnie z planami w przyszłym roku ma to być już 75% skrzyżowań i przejść. Teraz szansę na zrewolucjonizowanie i przyspieszenie wdrażania priorytetów daje wykorzystanie sygnału GPS. A kiedy Łódź?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66912.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

A po co? Przecież zdecydowana większość użytkowników KM pozytywnie ocenia jej funkcjonowanie (a że w "ankiecie miast" GW opinia o łódzkiej KM była najgorsza wśród wszystkich miast to tylko dlatego, że ci co nie korzystają to są negatywnie uprzedzeni), czego chcieć więcej. Jeszcze by auta musiały dłużej jechać. A tak najwyżej się trochę urealni czasy przejazdu tak, że pojazdy MPK będzie można gonić już nie rowerem tylko na pieszo i najwyżej zadowolenie spadnie z 70 na 65%.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

Nie będzie nowej pętli przy przystanku kolejowym Radogoszcz Zachód.
Autobusy kilku linii kończących bieg na osiedlu Radogoszcz Zachód nie dowiozą pasażerów bezpośrednio na przystanek kolejowy o tej samej nazwie. Miasto nie zrealizuje bowiem planów przeniesienia pętli bliżej torów kolejowych. Duża inwestycja, w ramach której miał powstać obiekt, nie uzyskała bowiem dofinansowania zewnętrznego.
Zmian w tym zakresie nie przyniosą też najbliższe miesiące, i to pomimo skonkretyzowania planów inwestycyjnych. – Miasto planowało budowę łącznika do drogi ekspresowej S14 w przedłużeniu al. Włókniarzy. W ramach projektu wykonany byłby również nowy układ ulic w sąsiedztwie stacji kolejowej i osiedla Radogoszcz Zachód. Powstałaby też pętla przy stacji – opisuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67728.html
TBO
Czasem wpada
Posty: 56
Rejestracja: wt 11:34, 05 paź 2021

Re: Przegląd prasy

Post autor: TBO »

75 musi pojechać Przędzalnianą, bo z nowego A+T na Śmigłego Rydza nie da rady skręcić w Piłsudskiego. Brawo Wy.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Przegląd prasy

Post autor: NamonPL »

A co użytkownicy tego forum mają do tego?
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Post autor: domino »

W Łodzi tramwaje wróciły na al. Śmigłego-Rydza. Czy MPK wydało instrukcję, zgodnie z którą motorniczowie mają składać tam lusterka?
https://dzienniklodzki.pl/w-lodzi-tramw ... 1-15898265
Załączniki
248171841_417309113198736_2198874588752973667_n.jpg
248171841_417309113198736_2198874588752973667_n.jpg (111.9 KiB) Przejrzano 4026 razy
256395437_417129303216717_1887198886635286878_n.jpg
256395437_417129303216717_1887198886635286878_n.jpg (204.63 KiB) Przejrzano 4026 razy
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Prezes MPK jest chyba na tyle publiczną osobą że nie trzeba cenzurować jego nazwiska.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

https://expressilustrowany.pl/mpklodz-c ... 1-15923547
MPK-Łódź: Czy podróż tramwajem będzie nareszcie wygodniejsza? Pasażerowie testują nowe siedzenia


Nie ma chyba nikogo, kto korzysta z tramwajów łódzkiego MPK i nie narzeka na fatalny stan siedzeń w tych pojazdach. Nie dość, że są one niewygodne, niepraktyczne i nieergonomiczne, to jeszcze najczęściej brudne jak przysłowiowa święta ziemia...

Nie ma chyba nikogo, kto korzysta z tramwajów łódzkiego MPK i nie narzeka na fatalny stan siedzeń w tych pojazdach. Nie dość, że są one niewygodne, niepraktyczne i nieergonomiczne, to jeszcze najczęściej brudne jak przysłowiowa święta ziemia...

To w niedalekiej przyszłości ma się zmienić. Zarząd Dróg i Transportu zlecił łódzkiemu MPK przeprowadzenie testów nowego typu siedzeń - estetycznych, wyprofilowanych tak aby pasażer siedział w miarę wygodnie, a przede wszystkim łatwych w utrzymaniu w czystości i do tego ładnych. Wykonane są z szorstkiego tworzywa w kolorze żółtym z szarym obramowaniem, łatwo je umyć, nie są też śliskie i nie mają materiałowego obicia, w którym trzymałby się brud.

- Siedzenia te zamontowaliśmy na próbę w jednym tramwaju, wykonane są przez polskiego producenta, z którym już wcześniej współpracowaliśmy - mówi Piotr Wasiak z MPK-Łódź. - Jeśli testy wypadną pozytywnie, siedzenia te będą sukcesywnie montowane w naszych wagonach w ramach napraw i przeglądów. Nie przewidujemy wymiany siedzeń we wszystkich pojazdach w jednym czasie.

[...]

Obrazek

Obrazek
Ciekawe czy te beda lepsze, bo dotychczasowe plastki to był taki dramat, ze już wszystkie inne były lepsze

No i ciekawe czy zmiany dotyczyć będą także autobusów - tez powinny, bo przeciez tramwaje nie są pod tym względem lepsze/gorsze od autobusów

Swoją droga podoba mi się ten kolor :)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Pytanie, czy są choć odrobinę miękkie...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Nie wyglądają na takie co by były miękkie...

To wg mnie jest ten model:
https://ster.com.pl/produkt/8mi/

A to chyba bardziej miękka odmiana, ale ona na pewno nie jest na zdjęciach z artykułu:
https://ster.com.pl/produkt/8ma/

A to dotychczasowy badziew (ten kto to projektował to albo się nie znał albo nie planował by siedzenie mogło być z plastiku):
https://ster.com.pl/produkt/mx-alu/

Obstawiam, ze skończy się jak zwykle - bydłowozy (czyli tramwaje) dostana badziewne plastiki, a w autobusach zostanie materiał.


---
Tymczasem Warszawa też testuje, ale coś jak dawny skaj
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... luszu.html
Obrazek

Tylko, ze to nie skaj, a skóra ekologiczna, więc wg nich nie będzie się tak nagrzewać latem. Testowac będa 12 miesięcy by zobaczyc jak się to sprawdza o różnych porach roku. Wg mnie to moze być lepsze rozwiazanie - łatwo zadbac o czystosc, jest miękkie. Mam nadzieję, ze MPK Łódź poczeka na testy w Warszawie i też na ich podstawie zdecyduje co wybrać.

Bo fakt jest taki, ze idealnych rozwiązań nie ma - plastik/skóra ekologiczna - latem pot po poprzedniej osobie zostaje. Jak materiał to materiał to wchłania i problem ten znika, ale po jakimś czasie smierdzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Chyba lepiej, by ten pot zostawał i wysychał (potem łatwo to zmyć), niż wsiąkał w tapicerkę – z której i tak w jakimś tam stopniu przeniesie się na kolejną siedzącą osobę, tylko bez jej świadomości. Poza tym, no, tu nie ma różnicy między skajem a plastikiem.
Obstawiam, ze skończy się jak zwykle - bydłowozy (czyli tramwaje) dostana badziewne plastiki, a w autobusach zostanie materiał.
Trzeba by dodać, że tramwaje modernizowane, bo w nowych będzie, jak w autobusach, materiał.

Nie rozumiem, czemu MPK nie może ustalić jakichś spójnych wytycznych, tylko w autobusach i w nowych tramwajach instaluje inne siedzenia, a w modernizowanych tramwajach inne.

Był ten plebiscyt, i, no, ja się z tym akurat nie zgadzam, ale mieszkańcy wybrali twarde siedzenia, więc należałoby to chyba jednak kompleksowo wdrożyć. Albo powtórzyć plebiscyt, bo nie wiem, może teraz wyjdzie, że mieszkańcy uważają, że warunki higieniczne w pojazdach MPK się poprawiły, i teraz zagłosują za siedzeniami materiałowymi. Poza tym fajnie by było dać im do wyboru właśnie jakiś skaj, czy coś w tym stylu.

Ja wiem, że przy skaju jest ten problem, że łatwo go pociąć, ale jakoś przez dziesięciolecia ten skaj funkcjonował np. w Ikarusach, na pewno był wandalizowany, i mimo tego ludzie z tym żyli. Przecież dostępność noży, nożyczek, żyletek itp. w dzisiejszych czasach nie jest jakoś większa, niż wtedy. Skaj można pociąć, plastik porysować, materiał zanieczyścić... Wszystko jest podatne na wandalizm. Jeszcze może być drewno, ale to też nie jest chyba jakoś trudno zniszczyć. Albo można ukraść cały fotel, tak jak to ostatnio w jednym z Variotramów się zdarzyło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Kpc21 pisze:
ndz 21:10, 28 lis 2021
Trzeba by dodać, że tramwaje modernizowane, bo w nowych będzie, jak w autobusach, materiał.
Czy ja wiem? Modernizowane CRy mają materiałowe, modernizacja NF6D to dalej tapicerka materiałowa. Plastiki dawano w moderkach Konstali i M8CN. Konstali już nie klepią, a M8CN robia teraz cztery sztuki, ale mozliwe, ze skończy się na dotychczasowych plastikach.

Zatem wg mnie to jesli plastiki mają wejść to raczej do nowo-zamawianych tramwajów/autobusów. Pewno Gammy beda po staremu z tapicerka materiałową.
Nie rozumiem, czemu MPK nie może ustalić jakichś spójnych wytycznych, tylko w autobusach i w nowych tramwajach instaluje inne siedzenia, a w modernizowanych tramwajach inne.
Bo to jest MPK... Nie szukaj tu logiki.
Był ten plebiscyt, i, no, ja się z tym akurat nie zgadzam, ale mieszkańcy wybrali twarde siedzenia, więc należałoby to chyba jednak kompleksowo wdrożyć. Albo powtórzyć plebiscyt, bo nie wiem, może teraz wyjdzie, że mieszkańcy uważają, że warunki higieniczne w pojazdach MPK się poprawiły, i teraz zagłosują za siedzeniami materiałowymi. Poza tym fajnie by było dać im do wyboru właśnie jakiś skaj, czy coś w tym stylu.
Ta ankieta była bez sensu, bo wypełniali ja ludzie, którzy z tych siedzeń nie korzystali...
Jesli naprawde miałaby się liczyc opinia łodzian to by trzeba było z cztery modele foteli ustawic np w EC1, obok ekran dotykowy i prosze bardzo - do zaopiniowania. No i prócz EC1 wrzucic podobny zestaw do jakiegoś Konstala i jeszcze może do jakiegoś urzedu i znowu prosba o wystawienie opinii dzieki ekranikowi dotykowemu.

Wtedy dopiero opinia ludzi by coś znaczyła, a tak to ludzie ostatnio po prostu zagłosowali za tym czy wolą plastik czy materiał. Gdy zaczeli korzystac to się okazało, ze ten model plastikowy to pomyłka i się z tego wycofano...

Ja wiem, że przy skaju jest ten problem, że łatwo go pociąć, ale jakoś przez dziesięciolecia ten skaj funkcjonował np. w Ikarusach, na pewno był wandalizowany, i mimo tego ludzie z tym żyli. Przecież dostępność noży, nożyczek, żyletek itp. w dzisiejszych czasach nie jest jakoś większa, niż wtedy. Skaj można pociąć, plastik porysować, materiał zanieczyścić... Wszystko jest podatne na wandalizm. Jeszcze może być drewno, ale to też nie jest chyba jakoś trudno zniszczyć. Albo można ukraść cały fotel, tak jak to ostatnio w jednym z Variotramów się zdarzyło.
Dokładnie. Mi się wydaje, ze ta skóra ekologiczna będzie najlepszym rozwiązaniem, bo nie bedzie zimna no i bedzie miękka.
No chyba, ze ten plastik naprawde będzie wygodny, ale nie sadze, bo decha plastikowa to decha plastikowa, a 10-20min można posiedziec, ale dłużej to niewygodnie. Trzeba równowazyć chęc zadbania o czystosc z komfortem
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

Myślę że nowe modele siedzeń najlepiej byłoby testować w gabinecie prezesa MPK, wtedy unikniemy kolejnego szajsu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Prezes MPK raczej nie jeździ komunikacją, więc trudno mu będzie wyrobić sobie opinię w tej kwestii...

Chyba, że nakazać mu siedzieć przy biurku na tych krzesełkach. Ale jedna rzecz, że nie spełni to przepisów BHP, inna rzecz, że po prostu funkcja tych krzesełek jest inna.

Choć Ster zrobić z krzesła przeznaczonego do zbiorkomu krzesło biurowe jak najbardziej umie; nie pytajcie, skąd wiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Przegląd prasy

Post autor: suomi »

W Czechach, Austrii, Szwajcarii siedzenia są drewniane, twarde i nikt nie protestuje tylko w Polsce są wymagania. Tramwaj, autobus to środek krótkotrwałej komunikacji i ma pomieścić maksimum ludzi a w tłoku komfort schodzi na drugi plan.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

suomi pisze:
pn 09:53, 29 lis 2021
W Czechach, Austrii, Szwajcarii siedzenia są drewniane, twarde i nikt nie protestuje tylko w Polsce są wymagania. Tramwaj, autobus to środek krótkotrwałej komunikacji i ma pomieścić maksimum ludzi a w tłoku komfort schodzi na drugi plan.
A w innych miastach w Europie nie raz widziałem plastiki, a M8C, Variotramy czy NF6D przyjechały do Łodzi z tapicerkami materiałowymi i tez nie słyszałem protestów...
Przeciez ludzie nie będą pisac skarg do przewoźnika, bo złe krzesła i nie będa robic pikiet przed urzedami miast bo chca plastik zamiast drewna. Zbiorkom w Łodzi nagminnie jeździ opóźniony i ludzie tez przeciez nie pisza skarg (ci co piszą to promil pasażerów MPK). Czy to znaczy że jest dobrze? Nie, jest źle ale ludzie decyzje podejmuja po cichu i składa się na nie wiele czynników...

A komfort jest wg wazny - duze uchylne okna, ogrzewanie, klimatyzacja, porty USB, drzwi które same się zamykaja, niska podłoga. Przeciez to wszystko robione jest właśnie po to by jazda zbiorkomem była komfortowa. Czasy się zmieniły - auta tez mają lepsze wyposażenie i ludzie ani w Polsce ani na Zachodzie nie maja zamiaru jeździc najtańszym bydłowozem, którego jedynym celem ma byc przewiezienie w ścisku masy ludzi z punktu A do punktu B. Ludzi to meczy i wolą stac w korku samochodowym w wygodnym fotelu. Porzucic komfort to można dopiero wtedy gdy alternatywa jest szybki, bezkolizyjny transport jak kolej aglomeracyjna, metro czy względnie premetro..

Poza tym trudno mówic o krótkotrwałej komunikacji skoro dojazd z centrum Łodzi na taki Olechów czy Teofilów to czesto w teorii z 25-35min sie jedzie, ale w praktyce wychodzi dłużej z powodu korków czy awarii. Wg mnie krótka podróz to taka co trwa 10-15min, powyzej to jednak jest już dosc długa (choc w USA by się z tego usmiali). Nie brakuje tez ludzi co musza jechać nie tylko z przedmiesc do centrum, ale także dalej miasta, a wtedy ta "krótkotrwała" podróz zamienia się z 40-55min jazdy (albo dłużej, ale takich pewno niewielu jest)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Tymczasem w ten weekend ponownie maraton Dbam o Zdrowie...

Obrazek

Ciekawe, jakie zmiany przygotuje MPK, szczególnie przy obecnych zamknięciach dróg...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
AdameK3
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr 22:43, 09 wrz 2020

Re: Przegląd prasy

Post autor: AdameK3 »

Tutaj wykaz utrudnień MPK na czas maratonu: https://lodzmaraton.pl/images/utrudnien ... KZH14Pre30
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Objazd dla 57 niesamowicie odjechany... I ma obowiązywać aż do 17:00.

I 1,5 godziny przerwy w kursowaniu tramwajów między Legionów (a w zasadzie Limanowskiego) a Centralem. W zamian za tramwaje, wydłużona trasa Z11, ale ono pojedzie... od Wróblewskiego do Legionów przez Włókniarzy, i to po estakadzie xD Nie bardzo rozumiem w ogóle jakikolwiek sens takiej zetki.

Przy poprzednich maratonach chyba aż tak daleko idących zmian nie było, np. jak dobrze pamiętam, tramwaje kursowały na bieżąco i były tylko zatrzymywane podczas przebiegania uczestników maratonu przez tory.

Ciekawa też jest zmiana trasy 60 – przekierowane na pl. Dąbrowskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ