Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: mig »

Przecież remont wiaduktu nie będzie jutro, ani zapewne już nie w tym roku. Dąbrowskiego będzie niedługo otwarta, a dwa kolejne NF6D jadą do nas. Na krótką linię powinno wystarczyć wagonów. Wydłużenie 3 nie wchodzi w grę niestety z powodu braku punktu socjalnego na Marysinie.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

kuba_łódź pisze:Wiadomo że weksel przed Gojawiczyńskiej to najlepsza opcja, ale czy starczy dwukierunków ? Na chwilę obecną z nieprzejezdną Rzgowską i Dąbrowskiego NF6D raczej odpadają ze względu na skrzyżowanie Przybyszewskiego/Kilińskiego, są M8CN ale mają niski współczynnik sprawności i ponoć problemy z jazdą dwukierunkową (nie wiem ile w tym prawdy). No i tez lubią wyskoczyć na wspomnianym skrzyżowaniu. Parodii tramwaju dwukierunkowego jakim są dwa Konstale spięte tyłami nawet nie biorę pod uwagę. Po otwarciu wspomnianych przeze mnie ulic można puścić 2 na NF6D stałą trasą (o ile będzie ich wystarczająco po obsadzeniu 3), oprócz tego spróbować 14 na M8CN (jeżeli nie ma problemów z jazdą z obu kabin).
To cóż niech ZDiT z MPK się męczą co zrobić skoro wszystko wiedza najlepiej :)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

mig pisze:Przecież remont wiaduktu nie będzie jutro, ani zapewne już nie w tym roku. Dąbrowskiego będzie niedługo otwarta, a dwa kolejne NF6D jadą do nas. Na krótką linię powinno wystarczyć wagonów. Wydłużenie 3 nie wchodzi w grę niestety z powodu braku punktu socjalnego na Marysinie.
Zdaję sobie sprawę, że prace w tym miejscu nie zaczną się jutro, tylko trochę później. Nie myślałem o wydłużeniu 3, tylko puszczeniu NF6D na 2, ale niestety tych wagonów jest jeszcze za mało. Ewentualnie możliwa jest mieszana obsada dwójki M8CN i wolnymi NF6D.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: STUDI »

Może nareszcie koniec z Pesami w Łodzi.
Stadler najdroższy. Przed Pesa Modertrans. Na pierwszym miejscu... Kliknąć i przeczytać:

http://m.infotram.pl/cztery-oferty-w-lo ... 18512.html

Kraków miał dość, Warszawa ma dość nie tylko TW ale i SKM -> https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... IIznbk6gOw

Robi się ciekawie. Pesa nie grzeszy uroda delikatnie pisząc pomijając już kwestie techniczne. Zobaczymy, oby nie było powtórki z runaway tram. Tylko ten turecki i Modertrans mieszczą się w budżecie. Choć może być ten przetarg unieważniony bo Turcja bo brak własnych wózków na tor metrowy, bo problemy finansowe, bo za drogo....
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: SCEL »

Czy ten turecki wynalazek spełnia wymagania?Z tego co pamiętam to pierwsze drzwi miały być za wózkiem, kabina motorniczego miałka być na podwyższeniu tak jak w NF6D. Generalnie miało to być coś takiego jak NF6D czy Skoda 28T
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

To na zdjęciu to nie musi być ten model. Też poczekajmy na plik ma stronie ZIM z otwarcia bo będą podane inne parametry więc będzie można ocenić co wygra w końcu cena to tylko 60%.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: STUDI »

SCEL pisze:Czy ten turecki wynalazek spełnia wymagania?Z tego co pamiętam to pierwsze drzwi miały być za wózkiem, kabina motorniczego miałka być na podwyższeniu tak jak w NF6D. Generalnie miało to być coś takiego jak NF6D czy Skoda 28T
Mamy jeszcze Moderusa "po drodze".
nowy1212 pisze:To na zdjęciu to nie musi być ten model. Też poczekajmy na plik ma stronie ZIM z otwarcia bo będą podane inne parametry więc będzie można ocenić co wygra w końcu cena to tylko 60%.
To oczywiste, jednak Pesę w kwestii wzornictwa to nawet produkty rosyjskie są w stanie przegonić. (kogo tam zatrudniają i dlaczego, że paskudztwa wymyśla). Co do ceny no tu może być ciekawie z racji nieciekawego stanu finansów miasta. No bo jak będzie parcie na Pesę to kto dorzuci złotówek, jak parcie by kupić to będzie zabawa którego oferenta przepchnąć Pozostaje trzecia opcja unieważnić. Zobaczymy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Parcia na Pesę na pewno już nie będzie, podobno MPK jest teraz uczulone na tego producenta. Czyli wygra Turek albo Modertrans.

Mamy już tureckie autobusy i się sprawdzają, może zatem i tureckie tramwaje się sprawdzą. Ta turecka firma to jakiś krzak, czy może na lokalnym rynku mają już doświadczenie?

Szkoda tylko, że oznacza to wspieranie gospodarki takiego kraju – no ale co zrobić. Niby powinienem być za Moderusem, ale jakoś czuję, że ten Turek może być bardziej solidny.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Parcia na Pesę na pewno już nie będzie, podobno MPK jest teraz uczulone na tego producenta.
Całe szczęście. Szpetnych czołgoamfibii nie będzie.
Kpc21 pisze:
Czyli wygra Turek albo Modertrans.
Modertrans to byłby OK dla opcji krótkich wagonów bliższych M6S, które by się sprawdziły o ile by odrzucić ten niestety utopijny dogmat o tym iż tramwaj to szkielet komunikacji. Tak naprawdę to szkielet komunikacji to dawny dawny układ linii 10, 14 i 25. Nic poza. Nawet ŁTR od Centralu do Helenówka to taki może być dopiero na odcinku od Dolnej na północ i to tylko jak przystanki pomiędzy pomiędzy Liściastą a Al. Sikorskiego będą na żądanie. Wtedy linie które wloką się wraz samochodami utykającymi w korkach na Przybyszewskiego, Rzgowskiej, Kilińskiego, Franciszkańskiej, Pomorskie, Gdańskiej, Limanowskiego, Nowomiejskiej, Narutowicza, Zielonej to tylko jako dodatkowe podrzędne linie bez wpychania w nie ludzi z autobusów. Na takie trasy dwuczłonowy Moderus będzie OK wtedy porządny tabor na te główne trasy - szybki do 70km/h plus tabor na podmiejskie.
Potem będzie można Moderusa zastępować.
Kpc21 pisze:
Mamy już tureckie autobusy i się sprawdzają, może zatem i tureckie tramwaje się sprawdzą. Ta turecka firma to jakiś krzak, czy może na lokalnym rynku mają już doświadczenie?
Jako tak ścisłe formalnie z nazwy to mizerne doświadczenie ale mogą się nagle stać przykrywką dla innego producenta. Tak jak Hyundai, który jest de facto jakimś tam "kebabem". Zaś tam utyskiwanie iż "brzydki kraj" ta Turcja to sorry w biznesie to się nie liczy. Któryś następny taki przetarg będzie już tylko dla Chińczyków, szybciej niż to się niektórym wydaje.
Kpc21 pisze:
Szkoda tylko, że oznacza to wspieranie gospodarki takiego kraju – no ale co zrobić. Niby powinienem być za Moderusem, ale jakoś czuję, że ten Turek może być bardziej solidny.
Moderus przyszłości nie ma. Podzieli los Protramu. Chyba że w końcu Bombardier coś przejmie. Jednak prędzej to by przejął Pesę choć może klientela może już wybierać innego producenta i już może nie warto brać bo nie ma nie tyle co ale klientów nie ma. .
Przesadzone forsowanie Pesty skończyło się tak iż Pesa upada a Solarisa już nie ma. Zaś Newagowi nie opłaciło się w tym bagnie taplać. Czechom też jakoś na dobre nie wyszedł protekcjonizm Skody. Byłyby dwie firmy, owszem jedna by poszła na sprzedaż ale taka Pesa nie miałaby problemu z utratą zaufanie klientów, a druga na tyle by była wartościowi iż w zasadzie Newag oraz Modertrans byłyby wyparte z rynku. Produkcja Stadlera w Mińsku by i tak by musiała być bo to droga na rynek rosyjski. No ale pozamiatane, mieliśmy szanse na posiadanie producenta tramwajów przez głupotę polityków mieć już tych firm nie będziemy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

No ale Pesa sama sobie zapracowuje na tę utratę zaufania. Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne. Gdyby nie ich wpadki, nowi producenci nie mieliby czego na naszym rynku szukać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

Akurat z Conecto to niestety zależy od dostawy...

2010 całkiem ok, ale ich ogromnymi wadami są brak klimy i maleńkie okienka.
2013 słabawe zawieszenie, klima też pozostawia wiele do życzenia.
2014 tragicznie słabe zawieszenie. Na byle łatach na ulicy trzęsie całym autobusem.
2015 w miarę, ale też nic szczególnego.

Co do tramów:

Bozankaya - totalna niewiadoma jak Durmazlar dla Olsztyna. Niby do Bangkoku metro dali, ale na projekcie Siemensa, więc po prostu zbudowali to co kazał Siemens i wysłali. Wiadomo, że prototyp, bo Timisoara zamówiła inny tram, jak i Izmir ma inne. Plusy? Wizki tramu dla Timisoary niebo lepsze od Durmazlara dla Olsztyna.

Modertrans - kolejna niewiadoma, bo to też będzie prototyp i to pierwszy porządny tram niski na 1000mm (to coś dla Elbląga będące podrasowanym Konstalem ciężko nazwać nowoczesnym tramem). Z Gammami podobno też cośtam się dzieje nie tak, co nie napawa optymizmem. No i Gama jest mocno "futurystyczna" z wyglądu. Aż za bardzo, bo zachacza o kicz...

Pesa i Stadler odpadają, ale wychodzi na to, że Stadler nie dał Metelicy tylko coś na wzór Tango, ale ostro przekracza budżet. Pesa nie wiadomo co, bo jak oni zawołali 11 mln za Twisty, które nie powalają wykonaniem (choćby naprawy Częstochowskich po raptem 5-6 latach użytkowania), to widać, że firma już odleciała...

Chyba, że Turki i Moder jakiś babol walnęli i jednak Stadler... Jakby to było Tango, to bym dorzucił mimo sporej kwoty... Bo z Pesą na bank wygra w specyfikacjach.


Liczono na Hyundai, a tu klops. Nie chce im się robić wózka na 1000mm, ale może i przeciągający się mocno (z winy Pesy) przetarg w Wawie spowodował, że nie chcieli dobierać kolejnych zamówień.

Ogólnie no minę mam nietęgą...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Skąd to info o Izmirze? Ja znajduję tylko Kayseri:

Obrazek

Wg tego co znajduję, to dla Izmiru owszem dostarczali, ale trolejbusy, czy tam elektrobusy.

Izmir uruchomił tramwaje w 2017 roku, ale tabor dostarczył Hyundai: http://www.tautonline.com/izmir-tramway-inaugurated/ https://www.railwaypro.com/wp/izmir-sta ... new-trams/

Swoją drogą...

https://www.opiniatimisoarei.ro/incepe- ... 26/07/2019
a jeśli ktoś nie zna rumuńskiego... https://translate.google.pl/translate?s ... F07%2F2019
Bozankaya company has 30 years experience, being established in 1989 in Germany. Currently, the company has about 1200 employees, of which 200 are engineers and operates in both Germany and Turkey. Bozankaya produces electric buses, subways and trams, and currently produces subways for Bangkok, Thailand.
Czyli oni też do jakiegoś stopnia działają w Niemczech. Może są w stanie jakoś skorzystać z referencji np. Siemensa?
Ostatnio zmieniony śr 23:50, 23 paź 2019 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

No to jakieśtam miasto w Turcji :P

Nadal są to bardzo cienkie referencje...

W ogóle niby dopuszczany jest prototyp, ale wszystkie rozwiązania mają być certyfikowane tak?

To ciekawe skąd Turki i Moder wezmą referencje na choćby wózki na 1000mm... Bo prototypowy zrobiony przez nich w tym wypadku odpada.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

Wygląda na to, że na początku to była firma założona w Niemczech przez jakiegoś Orhana.

Tu jest jeszcze trochę o tym producencie (w zasadzie o spółce z grupy, ale jest też o początkach całości): https://de.wikipedia.org/wiki/Sileo
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: STUDI »

Nie ma co spekulować o referencjach, wózkach itd. Jest jak widać parcie na zakup więc wszystkie oferty spełniają kryteria techniczne.
http://infotram.pl/lodz-wszystkie-ofert ... 18532.html

Czyli Modertrans albo "Bożenka".
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Ogólnie na SSC czytałem troche o Modertransie i opinie są złe. Że pojazdy głośne wewnątrz, problemy z dużymi wibracjami i generalnie zastrzeżenia do rozwiązań konstrukcyjnych.

Pytanie czy "Bożenka" lepsza
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Post autor: STUDI »

nowy1212 pisze:Ogólnie na SSC czytałem troche o Modertransie i opinie są złe. Że pojazdy głośne wewnątrz, problemy z dużymi wibracjami i generalnie zastrzeżenia do rozwiązań konstrukcyjnych.
Czyli nie odbiega standardem od Pesy, którą słychać i czuć tak z kwartał dalej. Ze trzy/cztery lata temu jak byłem w Warszawie to ten potworny hałas tramwajów po prostu przerażał. Zdezelowany kibel na zdezelowanym metalowym wiadukcie to wręcz wzór ciszy. I dziwić się iż mieszkańcy bloczków pierwsze co to żądają likwidacji tramwajów a w ofertach mieszkań podaje się prawie na samym początku "cicha okolica, z dala od ulicy po której jeżdżą tramwaje" to wręcz zaleta lokalizacji mieszkania.
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kamil.2 »

Pierwszy krótki Moderus Beta dla Elbląga gotowy. Dotarł do Łodzi:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63060.html
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Przegląd prasy

Post autor: mateeusz »

No i mamy zwycięzce przetargu na 30 tramwajów z TDŁ! :D
Łódź: Modertrans zwycięzcą przetargu na 30 tramwajów

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi rozstrzygnął przetarg na dostawy 30 nowych tramwajów. Wygrał Modertrans, który zdeklasował konkurencję nie tylko ceną, ale też w pozostałych kryteriach technicznych i użytkowych.


Zarząd Inwestycji Miejskich pod koniec lipca ogłosił przetarg na dostawy 30 nowych pięcioczłonowych tramwajów o długości w zakresie 28-33 m, z co najmniej 80% niskiej podłogi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj. Termin składania ofert minął 23 października. O zamówienie ubiegało się czterech producentów.

Łódź nie potrzebowała wiele czasu na badanie ofert i dziś (14 listopada) rozstrzygnięto postępowanie. Wygrał Modertrans, który zdobył maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach, oferując dostawy za 268,5 mln zł brutto. Drugie miejsce zajęła Pesa, która otrzymała 81,87 punktów (48,48/60 w kryterium ceny, 13,39/15 w kryterium parametrów techniczno-użytkowych i 20/25 w kryterium funkcjonalności wagonu i rozwiązań technicznych), a trzecie Stadler, który otrzymał 68,75 punktów (47,47/60 w kryterium ceny, 9,28/15 w kryterium parametrów techniczno-użytkowych i 12/25 w kryterium funkcjonalności wagonu i rozwiązań technicznych). Jednocześnie odrzucono najtańszą ofertę, którą złożyła turecka firma Bozankaya.

O wyborze decydowały cena (60%), parametry techniczo-użytkowe (15%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (25%). W parametrach techniczno-użytkowych decydować będą stosunek masy do długości oraz szerokość przejścia (min. 600 mm). W kryterium funkcjonalności i rozwiązań technicznych pod uwagę brane będą zastosowanie wózków (zespołów jezdnych) z elementami podatnymi, umożliwiającymi lepszą współpracę kół z torowiskiem zużytym, o znacznej różnicy poziomów szyn (tzw. rama elastyczna), zastosowanie osi sztywnych (we wszystkich wózkach), zastosowanie wszystkich czterech wózków napędowych, wyposażonych w identyczne podzespoły i w pełni zamiennych między sobą, a także zastosowanie siedzeń pasażerskich (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonanych jest z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne).

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony po 1 marca 2022 r., a dostawy mają potrwać do końca września 2022 r.
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63133.html
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Mam nadzieję że nie strzela znowu babola i tramwaje wjada wszędzie, a nie ze peron zbyt blisko itp
ODPOWIEDZ