Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Adamix pisze:Brak kasy i przekonanie, że 10 min. to i tak duża częstotliwość.
Zabierając linię 16, łatamy dziurę po niej zwiększeniem częstotliwości innych linii, tam gdzie zawsze było i jest większe zapotrzebowanie. Koszta obsługi takie same, a ogół na plus. Ale wiem, nie przekonam ;).

Kasy nie ma nic. Tramwaje jeżdzą co 15 i 20 minut w szczycie (sic!), więc nie ma mowy o zwiększeniu częstotliwości na ŁTR, chyba że właśnie jakimś kosztem (ku uciesze okolic, które są teraz dyskryminowane - Marysin, Zarzew, Pomorska). To, że na Kurczakach nie ma miejsca to już inna sprawa. Podobnie ciasno jest z resztą na ŁTR. Grupowanie tramwajów i oczekiwanie po dwa razy na zielone to codzienna norma. Uruchomienie "zielonej fali", która nie działa też chyba nie jest gwarantem sukcesu.
px33 pisze:wyrzucanie conecto to mimo wszystko na razie tylko marzenia ściętej głowy
Zanim plany rozbudowy sieci wejdą w życie to Conecto już się zestarzeją i automatycznie wylecą za wiek ;). Ale i tak IMO lepsze bardziej zadbane, cichsze i nowsze Conecto ze stopniem w drzwiach niż kilkunastoletni grzmot rodem z Kraszewskiego.
na Śmigłego-Rydza już tak fatalnie chyba nie jest
W sumie to tylko rano w stronę Dołów.
Jest studium wykonalności, pisze się drugie, wniosek do UE już chyba poszedł albo niedługo pójdzie, co nie zmienia faktu że to już powinno być robione (wg jakichś starych planów).
To za mało. Studium i wnioski miała już niejedna planowa inwestycja i nic z tego nie wyszło. Przynajmniej dla mnie to żadne konkrety.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Już wczoraj w #1111 wisiały jakieś kable przy rzeźni i stała taka jakby drabinka.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To jeśli już to pod automat biletowy jak w rzeźni
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Zmarł Czesław Rydecki, były prezes łódzkiego MPK
2011-05-20, Aktualizacja: dzisiaj 14:01
Monika Pawlak

Czesław Rydecki, były prezes łódzkiego MPK, nie żyje. Miał 61 lat, zmarł w Lublinie.

Czesław Rydecki zmarł nagle, w nocy z czwartku na piątek, w swoim mieszkaniu w Lublinie, gdzie od 2008 roku pracował jako prezes tamtejszego MPK. Miał 61 lat. Wszystkie trolejbusy i autobusy w Lublinie jeżdżą w piątek z czarnymi wstążkami. 
 


Czesław Rydecki przez lata był związany z łódzkim MPK, prezesem spółki został za kadencji prezydenta Grzegorza Palki, a został zwolniony w 2003 roku przez prezydenta Jerzego Kropiwnickiego. 


Za prezesury Czesławy Rydeckiego w Łodzi została wyremontowana trasa tramwajowa Retkinia - Widzew, to Rydecki "sprowadził" do miasta pierwsze w historii, nowoczesne niskopodłogowe tramwaje typu Cityrunner. 15 wagonów kursowało właśnie na trasie Retkinia - Widzew. 


Po zwolnieniu z MPK Czesław Rydecki próbował swoich sił w prywatnym biznesie, ale w 2008 roku wrócił do tego co lubił najbardziej czyli pracy w komunikacji miejskiej. W walce o fotel prezesa MPK w Lublinie pokonał 12 kontrkandydatów, rada nadzorcza spółki wybrała go jednogłośnie.

[/code]]http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/916111,zmarl-czeslaw-rydecki-byly-prezes-lodzkiego-mpk,id,t.html?kategoria=660#6878e2a7e19f3aa3,1,3,60[/quote][/code]
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Nie zgodzę się z twierdzeniem, że wyremontował trasę W-Z, ale to chyba jedyne czego mogę się doczepić w tym artykule.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

@kuba_bed tu nie chodzi o to czy wyremontował czy nie, tylko chodzi o to że zmarł jeden z najlepszych w ostatnich latach prezesów MPK w Łodzi.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Rozumiem i jest mi z tego powodu przykro, ale redaktor, który pisał ten artykuł powinien być rzetelny.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Kilkanaście dni temu prasa donosiła o darmowych przejazdach dla studentów na wybranych liniach podczas Juwenaliów. 20.04 specjalną uchwałę przyjęła Rada Miejska. Pojawił się nawet komunikat na stronie MPK, że zacznie to obowiązywać od 25.05. Dzisiaj sprawdzam dla potwierdzenia czy mogę jechać za darmo, a tu... MPK zmieniło zdanie i darmowe przejazdy będą dopiero od 27.05. Do 29.05. Wielkie dzięki, ale łaski bez. Proszę kogoś z MPK o wskazanie winnego tego zamieszania oraz informację jak traktowani są "gapowicze" pokrzywdzeni przez ten bałagan informacyjny.
Linki:
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=4718&Przejazdy+dla+student%C3%B3w+w+Juwenalia
http://dziennik.lodzkie.eu/WDU_E/2011/138/1272/Akt.pdf

edit:
Sprawdziłem daty:
20.04 - przyjęcie uchwały w RM
12.05 - publikacja w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
+14 dni (vacatio legis)

W jaki sposób MPK doliczyło się 25.05 - nie mam pojęcia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Autobusy linii 58 i 58A będą nadal obsługiwane przez prywatnego przewoźnika ze Zgierza. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi wycofał się z wypowiedzenie umowy.

Linia 58 kursująca z dworca Łódź Fabryczna na Stoki oraz linia 58A kursująca z dworca Łódź Fabryczna w okolice Centrum Kliniczno - Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego, miała z początkiem czerwca zmienić przewoźnika.

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi tłumaczył w lutym, że musi wprowadzić zmiany. Spowodowane były one podpisaniem z MPK Łódź 10-letniej umowy powierzenia wykonywania transportu autobusowego, na terenie miasta.

Kiedy mieszkańcy osiedla dowiedzieli się, że od 1 czerwca na trasę wyjadą autobusy MPK, stanowczo sprzeciwili się takiemu rozwiązaniu. Zorganizowali się i zaczęli zbierać podpisy pod petycją do Zarządu Dróg i Transportu, w której domagają się wstrzymania zmian.

Minęło już 7 dni czerwca. Łodzian nadal na "58" wozi prywatna firma Koro, a nie MPK Łódź. W takim razie, czy połączenie zmieni w końcu przewoźnika? Okazuje się, że jednak nie. - Tę linię obsługuje nadal firma Koro. Wypowiedzenie umowy świadczenia usług przewozowych zostało wycofane - informuje Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu.

Okazuje się, że taką możliwość regulacji przewozów, dała ustawa o publicznym transporcie zbiorowym z grudnia ubiegłego roku, która weszła w życie w marcu tego roku. W jednym z jej punktów czytamy, że przewoźnicy mogą wykonywać nadal przewozy, jednak nie dłużej niż do końca 2016 roku.

Zarząd Dróg i Transportu powołując się na tę ustawę postanowił załagodzić problem linii 58. Podobnie urzędnicy chcą postąpić w przypadku tramwajowych linii podmiejskich.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

7 milionów dla łódzkiego MPK zamiast remontu Rojnej

2011-06-16, Aktualizacja: dzisiaj 10:25

Polska Dziennik Łódzki Monika Pawlak
Łódź musi remontować tory tramwajowe. W kolejnych budżetach pieniądze na ten cel powinny być priorytetem dla miasta. Taką konkluzją zakończyło się środowe posiedzenie komisji gospodarki komunalnej Rady Miejskiej. Komisja przegłosowała też apel do prezydent Zdanowskiej, by 7 milionów złotych zarezerwowane na remont ul. Rojnej przesunąć na modernizację torów.

Radni wysłuchali raportu, jak miejski przewoźnik funkcjonuje po powierzeniu mu usług przez miasto. Okazało się, że MPK jest niedoinwestowane. Z raportu przygotowanego przez spółkę wynika, że pilnych remontów wymaga około 31 km torów. Gdy nie znajdą się na to pieniądze za dwa lata trzeba będzie zamknąć dla tramwajów m.in. ul. Łagiewnicką, Warszawską, Zieloną, Legionów, Kilińskiego, Kopernika, Wojska Polskiego. Miasto powinno wydawać przez kolejnych 5 lat po 50 mln zł rocznie na remonty torów. Nie mniej pokaźny wydatek wiąże się z wymianą taboru.

- Z autobusami jest nieźle, ponad osiemdziesiąt procent to pojazdy niskopodłogowe, ale z tramwajami mamy problem - mówił Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK.

Nowy autobus to wydatek rzędu miliona złotych (przegubowiec), a niskopodłogowy wagon tramwajowy kosztuje 8,5 mln zł. Na remonty torów i nowy tabor dla MPK do 2016 roku miasto powinno wydać 680 mln zł.

Modyfikacji wymaga też koszt usługi przewozowej. Miasto płaci MPK
za wożenie łodzian, w 2011 roku pochłonie z budżetu 316,6 mln zł i już wiadomo, że to za mało.

- Informowaliśmy już skarbnika, że pieniędzy nie wystarczy - mówił Jan Zbroński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu.

Radny Władysław Skwarka zaproponował, by remont torów zrobić już w 2011 roku.

- Remont Rojnej i tak się nie zacznie w tym roku, a te pieniądze wystarczą na remont torów na Kopernika - zaproponował Skwarka.

Inni radni i związkowcy z MPK, obecni na komisji, jako pilniejsze wskazali remonty torów na ul. Kopcińskiego i Przybyszewskiego, dlatego komisja zdecydowała, by to fachowcy wskazali, które tory są w najgorszym stanie i które trzeba pilnie remontować. O ile prezydent zgodzi się z opinią komisji i pieniądze przesunie.

Dobra wiadomość jest taka, że od września migawki będzie można kupować także przez internet. Radosław Podogrocki nie chciał ujawniać szczegółów nowinki, ale zapewnił, że pasażerowie nie poniosą z tego powodu dodatkowych kosztów.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Fajnie, tylko chyba naprawdę w obecnej sytuacji torowisk MPK nie ma co się inspirować zachodem i warto by było robić nowe torowiska w technologii węgierskiej, która chyba jest trwalsza, a na pewno prostsza w eksploatacji. Plus warto by było przepchnąć uchwałę nakazującą robić przystanki podwójne w centrum (i tam, gdzie zatrzymują się więcej niż 3 linie tramwajowe i/lub 4 linie autobusowe) dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych (czyli albo tory dosunięte do krawędzi jezdni i podniesione przystanki albo przystanki wiedeńskie), tam gdzie się tylko da. Na remonty i tabor 680 mln do 2016 wystarczy jeśli do tego dołożymy 60% dofinansowanie unijne, wtedy będzie można mówić o naprawie systemu tramwajowego.
Na Kopcińskiego/Śmigłego-Rydza mam nadzieję, że pojawi się PAT bo i tak większość torowiska jest do wymiany, a PAT jest tam koniecznie potrzebny (nie ma miejsca na buspas, a po torach jeżdżą same słabe linie, w sumie w przeciwieństwie do autobusów)

Migawki przez internet - fajny pomysł, ale i tak trzeba będzie gdzieś to na mieście odebrać bo jeśli to będzie drukowane to obawiam się oszustw (kod QR w sumie da się rozgryźć). Ważne żeby przyszłe stacjonarne automaty biletowe drukowały na blankietach migawek. I jeszcze dobrze by było wejść w mPay, który jest najlepszym rozwiązaniem płatności komórkowych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

px33 pisze:Fajnie, tylko chyba naprawdę w obecnej sytuacji torowisk MPK nie ma co się inspirować zachodem i warto by było robić nowe torowiska w technologii węgierskiej, która chyba jest trwalsza,

Trwalsza an pewno nie jest. Jest natomiast tańsza
(nie ma miejsca na buspas,

Tam są trzy pasy, więc miejsce jest. Aczkolwiek być może trambusbas jest lepszym rozwiązaniem - nie mam siły się zastanawiać.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Trwalsza an pewno nie jest.
Podobno 25 lat i poza tym da się łatwo wymienić szyny bez demontażu całej ulicy ;) Co do estetyki to to jest kwestia sporna. Ale na pewno betonowa płyta nie jest trwalsza niż lany asfalt?
Tam są trzy pasy, więc miejsce jest.
Tam jeździ masa samochodów i jest chyba jakaś droga krajowa czy coś. PAT poza tym, że nie zabierze nic tym kierowcom (a nawet może spowoduje płynniejszy ruch bo na Kopcińskiego zostaną tylko peryferyjne 56 i 67), to jeszcze połączy przystanki autobusowe z tramwajowymi (podwójne oczywiście, tam jest łącznie natężenie 50/h OIDP), tylko trzeba by było nieco przebudować przystanek przy Wydawniczej żeby wepchnąć tam jakąś windę dla inwalidów bo na pochylnię jest IMO za stromo. Z drugiej strony do obecnego autobusowego też raczej niepełnosprawny nie dojdzie
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:Ale na pewno betonowa płyta nie jest trwalsza niż lany asfalt?
Jezdnie wykonywane z betonu są podobno trwalsze od asfaltowych. Ale to nie to samo co betonowa płyta.
na Kopcińskiego zostaną tylko peryferyjne 56 i 67)
A dlaczego nie mogą też pojechać trambuspasem? Zawsze będzie to wiązać z łatwiejszymi przesiadkami (bez przechodzenia przez jezdnię). Jedyny problem jaki może wystąpić, to zmiana pasa na odcinku pomiędzy Tuwima, nad którą ma przystanek, a Nawrotem, w który skręca w prawo. Ale pas może zmienić wcześniej, a na wiadukcie się nie zatrzymywać. I tak ma przystanek pod nim, a przesiąść się można na przystanku wcześniejszym.
, tylko trzeba by było nieco przebudować przystanek przy Wydawniczej żeby wepchnąć tam jakąś windę dla inwalidów bo na pochylnię jest IMO za stromo. Z drugiej strony do obecnego autobusowego też raczej niepełnosprawny nie dojdzie
Wydaje mi się, że na obecny przystanek autobusowy od strony krańcówki stromo wcale nie jest. Z windą byłby taki problem, że pewnie wiecznie byłaby nieczynna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

^ Dlaczego nieczynna? Praktyka pokazuje, że monitoring załatwia sprawę wandalizmu. A bieżące utrzymanie nie jest jakimś gigantycznym wydatkiem. Natomiast zastanawiam się, dlaczego nie planuje się tego wiaduktu zlikwidować po wybudowaniu tunelu, czyli za 4 lata. Taki wiadukt jest wielką wyrwą w przestrzeni miejskiej.

Co do wind, to najdalej za 2 lata pojawią się dwie pierwsze (sic!) w Łodzi służące do przemieszczania się pomiędzy poziomami środków transportu - wg SIWZ ogłoszonego właśnie przetargu na I etap ŁKA jedna połączy peron wyspowy z górą, a druga - górę z krańcówką tramwajową. Na Dąbrowie.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Jeśli tam rzeczywiście będzie 50 pojazdów na godzinę, to nawet przy podwójnych przystankach będą chyba małe zatory... px33, nie wiesz może ile pojazdów/h jeździ na warszawskiej W-Z? Bo tam w szczycie są problemy...
ODPOWIEDZ