Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Przegląd...

Post autor: Josek101 »

To jednak znowu tramwaje na Czerwonej-QWróblewskiego ? Ktos głupilikwidował.Tak samo jak tramwaj na Złotnie
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Niby nic odkrywczego, ale cieszy. Tylko że atrakcyjna komunikacja to nie tylko tory ale i tabor, a tu niestety nie ma sensownych planów.

Brakuje na tej liście tramwaju na Kopcińskiego, Palki i Broniewskiego (tj. łącznika Rzgowska-Klińskiego, ew. do Śmigłego-Rydza)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Post autor: Solar »

px33 pisze:Brakuje na tej liście tramwaju na Kopcińskiego, Palki i Broniewskiego
Tramwaj na Broniewskiego (od Rzgowskiej do Kilińskiego) jest na liście planowanych torowisk.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Za to nie ma tramwaju na Przybyszewskiego do Hetmańskiej i Kopcińskiego od Narutowicza do Pomorskiej lub Strykowskiej.
Dobrze jakby odbudowali Czerwoną i Wróblewskiego w tamtym tygodniu były awarie na ŁTR jechałem 3 od Legionów do Przybyszewskiego tramwaj stał w korkach i jechał aż do RLL, żeby potem wrócić do Przybyszewskiego poza tym powinni tam skierować coś liniowo bo odbudowywać torowisko bez tramwaju jest bez sensu może coś co pozwoli ograniczyć 50 czyli coś w stylu dawnego 26.
Ciekawym pomysłem mogłoby być zbudowanie torowiska wzdłuż Śląskiej ale nie tak jak planowano od Niższej do Kilińskiego tylko do Rzgowskiej tylko za tym stoją dwie poważne przeszkody: wiadukt i mało miejsca na Śląskiej za to Broniewskiego jest blisko Dąbrowskiego, więc wątpię żeby kiedykolwiek to zbudowano.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Na Broniewskiego ma powstać torowisko między Rzgowską a Kilińskiego, ale dopiero po tym jak się tam zmniejszy ruch (głównie tranzyt) po oddaniu A1, bo będzie się to przecież musiało wiązać z zabraniem po 1 pasie ruchu w każdą stronę.

Torowisko na Kopcińskiego od Narutowicza do Pomorskiej pewnie nigdy nie powstanie, bo tutaj też by musieli zabrać po 1 pasie ruchu, a trzeba zauważyć, że w kier. południowym między rondem a szkołą mamy już zawężenie (2 pasy ruchu). Pozostawienie wtedy tylko jednego pasa byłoby według mnie niedopuszczalne. Dodatkowo mogłoby się to wiązać także z zabraniem lewoskrętu w Jaracza.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Torowisko na Kopcińskiego od Narutowicza do Pomorskiej pewnie nigdy nie powstanie, bo tutaj też by musieli zabrać po 1 pasie ruchu, a trzeba zauważyć, że w kier. południowym między rondem a szkołą mamy już zawężenie (2 pasy ruchu).
Tam i tak ruch tramwajowy nie przekroczy 15 poc/h, można spokojnie zrobić PAT. A że tam już jest buspas, efektywna liczba pasów nie zmieni się.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Uważam, że dałoby radę od Narutowicza do Jaracza są po 3 pasy w każdą stronę do zbudowania torowiska trzeba byłoby zabrać po 1 pasie zrobić PAT i zlikwidować buspas.
Natomiast między Jaracza a Pomorską jest szerszy pas zieleni ale i tak za wąski na tory w obie strony trzeba zabrać co najwyżej po 1 pasie w każdą stronę, pod szkołą jest szeroki chodnik mógłby powstać nowy pas (przedłużenie obecnej zatoki autobusowej od Pomorskiej do Jaracza) i oczywiście PAT między jezdniami.
Już za kilka miesięcy (pewnie wiosna 2016) otworzą autostradę A1, więc na Kopcińskiego i Śmigłego-Rydza ruch się zmniejszy auta miałyby dwa pasy zamiast trzech na odcinku od Narutowicza do Pomorskiej (lub dalej). Na Włókniarzy też jest odcinek gdzie w jedną stronę są tylko dwa pasy, więc według mnie nowe tory na Kopcińskiego są potrzebne.
Wystarczy chcieć bo na pewno da się to zrealizować.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Przenieście może dyskusję do 'Projekt planu transportowego' bo już dwa wątki o tym są Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,19099022,tramwaj-46-29-513km,,10.html

Zestawienie najkrótszych i najdłuższych linii w Łodzi. Tramwajowych i autobusowych.

Ale to nieprawda, że nasze 46 jest drugie najdłuższe w Europie. S2 w Karlsruhe wydaje się mieć ponad 30 km, a na pewno ma porównywalną długość: https://goo.gl/maps/1QRaqG8mq242 - i nie jest to, mimo numeracji, żaden S-Bahn jadący po torach tramwajowych (z czego Karlsruhe jest znane - ale tej linii to nie dotyczy), tylko w 100% tramwaj.

Gdy 46 jeździło do Ikei, być może tak było. Ale teraz nie jest.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Szkoda, że zapomina się o liniach nocnych. Chyba najdłuższą linią autobusową w MPK-Łódź jest przecież N1, której trasa jest pod względem długości porównywalna do obecnego 46, czyli około 28,5 km.
Mateusz

EA-1 8-)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

A nie N4 z wariantem do Pabianic najdłuższe?
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Poza tym, temu artykułowi przydałoby się odświeżenie. 98 w wariancie na Wyszyńskiego ma 5,4 km, nie mówiąc już o "szpitalnym" wariancie 58A, które jest na 99 % najkrótszą linią autobusową ŁLTZ choć nieobsługiwaną przez MPK-Łódź, co mogło mieć znaczenie w rankingu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Mat pisze:Szkoda, że zapomina się o liniach nocnych. Chyba najdłuższą linią autobusową w MPK-Łódź jest przecież N1, której trasa jest pod względem długości porównywalna do obecnego 46, czyli około 28,5 km.

N4 jest najdłuższa od kilku miesięcy - 35,5km.
N3 jest na drugim miejscu - 34,2km tylko w granicach miasta.
N1 jest na trzecim miejscu - 31,6km ma najdłuższy wariant.

Potem jest N6 (24,5km), N7 (24km), N5 (22,9km) i ewidentnie najkrótsza N2 (15,7km). To nocne oczywiście, bo dzienne są takie mające ponad 20km jak 53, czy 90.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Pewnie nie wspomnieli bo liniami nocnymi nie jeździ za dużo osób i kursują tylko co godzinę w dni robocze i mają specjalnie kręte trasy, żeby zebrać jak najwięcej osób bo tylko 7 linii nocnych kursuje ale uważam, że układ jest dobry.

Z linii dziennych autobusowych długie są na pewno 50, 51, 53, 60, 69, 70, 90, 96, 99
Najkrótsza kiedyś to była linia D1 na trasie Łódź Widzew - Rokicińska i mało popularna dlatego niezbyt długo istniała.


Linie tramwajowe najdłuższe:
1. Linia 46 - 29,5 km (jak jechał do Ikei było około 36 km)
2. Linia 43 - 22,2 km
3. Linia 3 - 21,2 km
4. Linia 16 - 18,3 km
5. Linia 9 - 18,3 km
Kiedyś linia 11 miała ponad 22 kilometry i była na 2 miejscu (W relacji Pabianice - Zgierz)

Najkrótsze linie tramwajowe
1. Linia 1 - 9,6 km (stały układ)
2. Linia 12A - 9,9 km
3. Linia 7 - 10,1 km
4. Linia 6 - 11,5 km
5. Linia 9A - 11,8 km
Linie 16A liczyłem jako Helenówek - Kurczaki
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Ta linia Dworzec Łódź-Widzew - Rokicińska miała oznaczenie D1, później, podczas remontu torowiska na Przybyszewskiego wydłużono ją do węzła Przybyszewskiego/Niciarniana jako "zatramwaj" na odcinku Rondo Inwalidów - Lodowa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jaka będzie najkrótsza historycznie linia tramwajowa? Z2 z początków przebudowy WZ? To, zarazem, prawdopodbnie jedna z najkrótszych linii tramwajowych w historii Polski.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Post autor: kamlox »

Z3 - Kilińskiego - "Marszałki"
Rekordowa w Polsce.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No, to miałem na myśli, pokręciłem numery.

Ale czy przypadkiem nie było i nadal nie ma krótszej gdzieś na Śląsku/w GOP-ie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Chodzi chyba o T38, która jest najkrótszą regularną linią tramwajową w Polsce.

Ma długość 1,2km i 4 przystanki.

Z3 miało prawie dokładnie kilometr XD
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Z3 było rozwiązaniem tymczasowym kursowało tylko przez miesiąc co 12 minut i mało kto z tego korzystał w sumie nic dziwnego jak obok na dłuższej trasie jeździły 98 i Z10. Liczyła 1100 metrów.

Natomiast liniowo najkrótsza linia tramwajowa tak jak wspomnieliście to Bytomska 38.

Tutaj jest o tym więcej napisane: http://www.komunikacjazbiorowa.pl/2013/10/odz-przegonia-bytom-najkrotsza-linia.html
ODPOWIEDZ