Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Jako ciekawostka tak rozwiążą liczenie we Wrocławiu
5.Na przystankach węzłowych i wybranych pętlach za liczbę osób w pojazdach będą odpowiadać kontrolerzy biletowi oraz pracownicy Centrali Ruchu. W pozostałych wypadkach prowadzący.
Ogólnie dla mnie to bzdura. To równie dobrze można w ogóle zawiesić funkcjonowanie zbiorkomu, bo to nie ma sensu. OK tam, gdzie rezerwuje się miejsca takie limity mają sens, ale nie w dużych miastach...

Jakby wprowadzili limit osób w pojeździe równy liczbie miejsc siedzących to to by mogło jakoś funkcjonować jakos, ale tak?



BTW Juz widze jak motorniczy Konstala wysiada na każdym przystanku i liczy ile osób jest w drugim wagonie ;)
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Post autor: ZEA1-7700 »

https://www.facebook.com/17380779267476 ... 274643622/
W związku z nowymi ograniczeniami wprowadzonymi przez Radę Ministrów, w trosce o zdrowie mieszkańców Łodzi i całej aglomeracji, od dnia 25 marca (środa) będziemy wprowadzać następujące rozwiązania w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

1. Będziemy na bieżąco obserwować ruch na mieście i podejmować decyzje adekwatne do sytuacji. Nastąpią wzmożone kontrole napełnień w kluczowych godzinach, szczególnie w rejonach przemysłowych. Jesteśmy otwarci na Państwa sugestie.
2. Uruchomimy elastyczne, dodatkowe kursy dopasowane do bieżących potrzeb tak aby zmniejszyć napełnienie autobusów i tramwajów.
2. Nastąpi zamiana autobusów mini na krótkie (12 m) we wszystkich możliwych przypadkach.
3. Wdrożone zostaną do ruchu kolejne autobusy przegubowe (18 m) w miejsce autobusów krótkich (12 m).
4. Podwojenie kursów na linii W od czwartku w godzinach zmian.
5. Na drzwiach wejściowych pojawi się informacja o dopuszczalnej liczbie pasażerów w pojeździe podczas wprowadzonych ograniczeń.
6. W każdym pojeździe jednorazowo będzie mogła podróżować liczba pasażerów równa połowie miejsc siedzących.

Szacunkowo:
• 25 osób w autobusie przegubowym,
• 20 osób w autobusie solo,
• 10 osób w autobusie mini,
• 30 osób w tramwaju jednowagonowym,
• 10 w każdym wagonie tramwaju dwuwagonowego.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Przegląd prasy

Post autor: Intermodalny »

Jordi pisze:A z przegubów najwięcej miejsc ma... stare poczciwe Conecto średniopodłogowe.
36 Solarisów Urbino 18 III BTS z drugiej dostawy w 2008 roku (numeracja 1814-1850) też ma sporawo siedzeń na tle innych modeli – 46 miejsc.
Teraz na plus wyszło zamawianie bez drugiej rzeźni. :P
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

I tutaj wychodzi, jak bezmyślni byli twórcy tego rozporządzenia.

W krótszym GT6 max 30 pasażerów, w dłuższym dwuskładzie 805Na – tylko 20.

W przypadku tramwajów powinni to określić np. na metr długości składu, a nie na liczbę miejsc.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Autobus Z45 pojedzie ze Zgierza do placu Wolności w Łodzi

Post autor: domino »

Po dwóch latach narzekań pasażerów umęczonych przesiadkami na Helenówku ich prośby zostały wysłuchane przez łódzkie MPK. Od najbliższego poniedziałku 6 kwietnia autobusy Z45, kursujące za zlikwidowany tramwaj będą dojeżdżały do placu Wolności w Łodzi. Ma to przyciągnąć nowych pasażerów, którzy zapełnią wożące od paru tygodni powietrze autobusy.
Z powodu epidemii koronawirusa liczba osób korzystających z usług MPK spadła nawet o 80 procent. Wpływy z biletów są tak niskie, że może nie wystarczyć aby firma, mimo dopłat z budżetu miasta Łodzi, dotrwała do końca roku. Przewoźnik zaczyna się martwić o płynność finansową, dlatego wprowadza rozwiązania, o które od dawna postulowali pasażerowie, a na które wcześniej się nie zgadzał tłumacząc to brakiem odpowiedniej liczby taboru i pracowników.
Czy nowe rozwiązanie przypadnie do gustu zgierzanom? Pomysł ma być testowany do końca kwietnia, a jeśli się przyjmie, wprowadzony zostanie na stałe.
https://expressilustrowany.pl/autobus-z ... 1-14893495
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

To jednak MPK pokrywa swoje bieżące funkcjonowanie wpływami z biletów? A nie dotacją od miasta, której wysokość uzależniona jest od liczby wyjeżdżonych wozokilometrów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: SCEL »

Przecież to jest express ilustrowany, to czego się spodziewasz, że będzie tam merytorycznie?Po części MPK utrzymuje się z biletów, bo dochód miasta z tytułu sprzedaży biletów przeznaczany jest w całości na funkcjonowanie komunikacji, a więc i z niego płacone jest MPK.Ale to jest dochód miasta a nie MPK. Natomiast samo rozliczenie pomiędzy MPK a miastem jest dość skomplikowane i brane tam jest pod uwagę wiele czynników.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_bed »

A to jakoś zmienili umowę z BP Tour? I dlaczego jedynie Z45? One nie miały łączonych brygad z Z46?
zbychooo
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Re: Przegląd prasy

Post autor: zbychooo »

^^ wg mnie to był Prima Aprilis ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

To niskich lotów prima aprilis, skoro mówią o czym, co do czego faktycznie ludzie mogą mieć nadzieję, że się pojawi.

Dobry żart primaaprilisowy w mediach to o czymś nierealnym, np. kiedyś ŁWD zapowiadały 1 kwietnia budowę tramwaju do Brzezin (jeszcze chyba opatrzone to było zdjęciem 803N na moście w Lutomiersku).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Post autor: kuba_łódź »

Komunikacja miejska w Łodzi na obecnym poziomie (i nie mam tu na myśli obecnych ograniczeń związanych z koronawirusem) od jakichś 3 lat zakrawa o żart... dzisiaj mamy 3 rocznicę wprowadzenia deformy, która to była jakby przypieczętowaniem upadku tejże KM.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kuba »

Ja uważam tak samo jak zbychooo, że ten artykuł w Expressie to był taki żart na Prima Aprilis.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przegląd prasy

Post autor: Jordi »

GW donosi:

Motorniczy MPK proszą o zmianę trasy linii 3. Problemem jest zmiana kierunku jazdy przy Skrzydlatej. Obawiają się przechodzenia kilka razy dziennie po tramwaju i przenoszenie strefy wolnej od pasażerów.

Propozycje zmian:

- 3 do Helenówka
- 11A zawieszone
- Z3 na Bałucki Rynek.


Czekają na odpowiedź ZDiT.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

Cóż propozycja wg mnie sensowna o ile znajdą się kierowcy autobusów. NF6D dalej na 3 będą mogły jeździć i zaden ciąg niskiej nie straci
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Żeby było ciekawiej, dodatkową niską zyska Radogoszcz. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

No największa wada to dla osób mieszkających na Łagiewnickiej, bo jednak oznacza to dodatkową przesiadkę, a także możliwe, że trudniej im będzie wsiąść do 11, gdyż limit miejsc będzie wykorzystany przez osoby jadące z Radogoszcza.

Z drugiej strony ci motorniczowie to bardziej strachliwi niż pracownicy Biedronki, a wiadomo kto zarabia gorzej i kto ma większy kontakt z ludźmi i zarazkami. Może MPK za pracę w gorszych warunkach powinno zapłacić chętnym motorniczym np 200 brutto więcej? No i dla motorniczych jeżdżących linią 3 dac rękawiczki i maseczki oczywiście
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Przegląd prasy

Post autor: Kpc21 »

I co im te rękawiczki i maseczki dają?

Jedyne, czego mogą się obawiać, to ew. zarazków wykichanych przez poprzednich pasażerów. Przed tym maseczki za bardzo nie zabezpieczają. Rękawiczki trzeba by z kolei stosować nowe przy każdej zmianie kierunku jazdy. Choć pewnie to opcja lepsza dla skóry, niż płyn do dezynfekcji na alkoholu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: nowy1212 »

No to powinni dostać tyle by móc zmienić po każdej zmianie kierunki ruchu. Wystarcza foliowe rękawiczki, które nie są drogie albo jak bywa w marketach foliowki jednorazowe. Przecież mówimy o tym by założyć coś na dłonie na 1 minutę? A zmiana przecież tylko na jednej krancówce, czyli z 200 tygodniowo trzeba, bo jakoś tyle jest odjazdów z tej krancówki.
A też pewno nie każdy motorniczy by używał...

Maseczka no cóż podobno obawa jest ze to lata w powietrzu, ale nie wiem na ile to prawda i czy maseczka pomoże. Tu więc nie mam opinii.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Post autor: px33 »

Może wystarczyłoby zablokować na stałe oba tylne pomosty razem z "przednimi" drzwiami (taśmą na skos żeby można było korzystać z przeciwległych - jedne drzwi na 20 metrów tramwaju to chyba jednak trochę za mało)? Ubytek miejsc byłby mały.
Poza tym motorniczy może przed zmianą kabiny przewietrzyć wagon otwierając drzwi, więc przejście przez tramwaj raczej nie powinno być aż tak dramatycznym przeżyciem.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przegląd prasy

Post autor: TramMomentyStudenta »

px33 pisze:
sob 11:35, 04 kwie 2020
Może wystarczyłoby zablokować na stałe oba tylne pomosty razem z "przednimi" drzwiami (taśmą na skos żeby można było korzystać z przeciwległych - jedne drzwi na 20 metrów tramwaju to chyba jednak trochę za mało)? Ubytek miejsc byłby mały.
+1 ;)
ODPOWIEDZ