Dojazd do fabryki DELL
Dojazd do fabryki DELL
Założyłem ten temat by dyskutować tu o zmianach tras związanych z otwarciem fabryki Della, które powinno nastąpić jeszcze tej jesieni. Moim zdaniem pewniakiem jest 85, być może też 75, ale byłoby to nie tylko wydłużenie ale i zmiana trasy bo jazda do Della z Chojen przez Piłsudskiego to tylko strata czasu. Jeśli macie jakieś pomysły na zorganizowanie KM w tym rejonie to piszcie
9 i 10 od Augustów przez Janów i Olechów pod fabrykę (Śródmieście, Retkinia).
96A (kilka kursów dziennie) Dell - Zakładowa - Rojna (Zarzew, Śródmieście Bałuty, Żubardź, Teofilów).
72A (kilka kursów dziennie) Dell - al. Ofiar - Tomaszowska - Politechniki
(Dąbrowa, część Chojen, Górna - okolice placu Niepodległości).
96A (kilka kursów dziennie) Dell - Zakładowa - Rojna (Zarzew, Śródmieście Bałuty, Żubardź, Teofilów).
72A (kilka kursów dziennie) Dell - al. Ofiar - Tomaszowska - Politechniki
(Dąbrowa, część Chojen, Górna - okolice placu Niepodległości).
96 zmienić na 96A (Rojna-Janów) a 96 do Della ... Zakładowa,Hetmańska
Zupełnie nowa 75:
75:(...) Broniewskiego, Felińskiego, Kruczkowskiego, Lodowa, Dąbrowskiego, Puszkina, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska- DELL.
I wtedy 77 ( tu może wydać się to dizwne ale aby było dobrze skomunikowane z 70 i 70A to wg. mnie tak mogłoby być).:
77: (...) Milionowa, Śmiegłego Rydza, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Widzewska, Tesco, Widzewska, Wałowa, Rokicińska- ROKICIŃSKA..
Oczywiście 77 nie musiałoby wjeżdżać w Niciarnianą tylko jak obecnie jeździ 75.
85: (...) nie do krańcówki Janów lecz prosto do Della ulicą Hetmańską.
To są moje propozycje, jak coś nie tak prosze o korekte.
Zupełnie nowa 75:
75:(...) Broniewskiego, Felińskiego, Kruczkowskiego, Lodowa, Dąbrowskiego, Puszkina, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska- DELL.
I wtedy 77 ( tu może wydać się to dizwne ale aby było dobrze skomunikowane z 70 i 70A to wg. mnie tak mogłoby być).:
77: (...) Milionowa, Śmiegłego Rydza, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Widzewska, Tesco, Widzewska, Wałowa, Rokicińska- ROKICIŃSKA..
Oczywiście 77 nie musiałoby wjeżdżać w Niciarnianą tylko jak obecnie jeździ 75.
85: (...) nie do krańcówki Janów lecz prosto do Della ulicą Hetmańską.
To są moje propozycje, jak coś nie tak prosze o korekte.
Dell
- Nie możesz zabrać 77 spod Indesitu nie dając nic w zamian. Jeśli już to niech skręca z Puszkina w Przybyszewskiego i jedzie do Della, chociaż jak taki autobus ma obsługiwać 2 fabryki po tysiące ludzi to czarno to widzę
- 75 jesli już to niech jedzie Tatrzańską i skręca w Przybyszewskiego gdzie wspomoże 96.
- 85 jak najbardziej logiczne że ta linia zostanie wydłużona
- Wydłużenie 95, wydłużenie 61 po wybudowaniu nowej Śląskiej.
- 75 jesli już to niech jedzie Tatrzańską i skręca w Przybyszewskiego gdzie wspomoże 96.
- 85 jak najbardziej logiczne że ta linia zostanie wydłużona
- Wydłużenie 95, wydłużenie 61 po wybudowaniu nowej Śląskiej.
Zostawmy 75 w spokoju.
Po to oznaczyłem 96A do Della, żeby znowu nie przeważały kursy z literką. Z resztą od fabryki do Zakładowej będzie bliżej niż z Janowa do Zakładowej, więc obecne 96 byłoby dłuższe.
Skoro powstanie al. Ofiar Terroryzmu (bla bla bla) to może niech jakaś linia z tego skorzysta. Dobrze gdyby pracownicy szybciej dojeżdzali do domów, a nie robili kółka autobusem przez Olechów Mieszk. Uważam, że można pokombinować z 72A. Szybko dojedzie na Dąbrowę, Chojny i plac Niepodległości (który jest ważnym miejscem). Minus to brak obsługi Kurczaków, ALE od skrzyżowania Broniewskiego/Rzgowska są do wyboru linie: 5, 6, 15, 70, 75 kursujące w większości z dobrą częstotliwością.
Po to oznaczyłem 96A do Della, żeby znowu nie przeważały kursy z literką. Z resztą od fabryki do Zakładowej będzie bliżej niż z Janowa do Zakładowej, więc obecne 96 byłoby dłuższe.
Skoro powstanie al. Ofiar Terroryzmu (bla bla bla) to może niech jakaś linia z tego skorzysta. Dobrze gdyby pracownicy szybciej dojeżdzali do domów, a nie robili kółka autobusem przez Olechów Mieszk. Uważam, że można pokombinować z 72A. Szybko dojedzie na Dąbrowę, Chojny i plac Niepodległości (który jest ważnym miejscem). Minus to brak obsługi Kurczaków, ALE od skrzyżowania Broniewskiego/Rzgowska są do wyboru linie: 5, 6, 15, 70, 75 kursujące w większości z dobrą częstotliwością.
A może MPK dodało by linię D (jak DELL) ale to jak się zetki skończą i obsługa np. 3 wozy z Sadów, i np. 3 z Limanki autobusy. ( mozę Ikarusy )
Linia: Maratońska-, Maratońska, Bandurskiego, Włokniarzy, 1Maja, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska- DELL.
I ztego np. 1 szczytowa lub 2 dwie i może mogłyby się nie na wszystkich przystankach zatrzymywać ( czyt. jak jest z linią L).
Linia: Maratońska-, Maratońska, Bandurskiego, Włokniarzy, 1Maja, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska- DELL.
I ztego np. 1 szczytowa lub 2 dwie i może mogłyby się nie na wszystkich przystankach zatrzymywać ( czyt. jak jest z linią L).
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
linia 94 Olechów[Dell]-Ofiar-Tomaszowska-Dąbrowskiego-Lodowa-Widzewska-Rokicińska-ROKICIŃSKA
Zapewnia połączenie z dużą ilością linii autobusowych oraz dojazd do 3,8,9,10
Częstotliwość co 5 minut [ w czasie zmiany w fabryce ] i co 12 minut poza zmianą
Obsługa -wozy 12 metrowe ,zajezdnie Kraszewskiego i Limanka
Bądź jeżeli al.Ofiar dojdzie do Rokicińskiej to jeszcze prościej
linia 94
DELL-Al.Ofiar-Rokicińska-Rokicińska[pętla]
Zapewnia połączenie z dużą ilością linii autobusowych oraz dojazd do 3,8,9,10
Częstotliwość co 5 minut [ w czasie zmiany w fabryce ] i co 12 minut poza zmianą
Obsługa -wozy 12 metrowe ,zajezdnie Kraszewskiego i Limanka
Bądź jeżeli al.Ofiar dojdzie do Rokicińskiej to jeszcze prościej
linia 94
DELL-Al.Ofiar-Rokicińska-Rokicińska[pętla]
Nie wiem Smugler dlaczego akurat Limanka. Przecież ta zajezdnia w przypadku proponowej przez Ciebie linii będzie bardzo daleko od trasy. Ja bym tam widział Nowe Sady i Kilińskiego. Kraszka ma problemy taborowe, ale nie jest jeszcze tak, żeby wszystkie wozy jednego dnia padają - niech ta zajezdnia stanowi obsługę.Smugler pisze:zajezdnie Kraszewskiego i Limanka
85 - Poczekałbym aż Janów wybuduje się w okolicy planowej, wydłużonej al. Książąt Polskich i skierował linię 85 w przyszłości taką trasą:Święty pisze: - 85 jak najbardziej logiczne że ta linia zostanie wydłużona
- Wydłużenie 95, wydłużenie 61 po wybudowaniu nowej Śląskiej.
JANÓW - Hetmańska, Zagłoby, al. Książąt Polskich, Rokicińska.
61 - Dobry pomysł. Szczególnie, że obsłuży kawałek Dąbrowy, Chojen i Rokicia.
95 - Może po uruchomieniu ŁTR trasa ta zostanie zupełnie zmieniona i wtedy warto będzie ją wydłużać. Teraz jakoś mi się to nie podoba - duże korki na trasie. A w przyszłości:
DELL - Dąbrowa (od strony skrzyżowania Dąbrowskiego i Gojawiczyńskiej) - Broniewskiego - Plac Niepodległości - przystanek AT Piotrkowska/Sieradzka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Jechałem wczoraj nowym odcinkiem trasy od Della do ul. Tomaszowskiej. Kilka samochodów minąłem. Stoją już słupy, ale bez latarni jeszcze, zatoki do przystanków autobusowych i droga dla rowerów po północnej stronie jezdni. Pierwszy przystanek jest zaraz po skręcie z Tomaszowskiej. Może przedłużą 61.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Ja mam zamiar się przejechać na rowerze i podpatrzyć. A to można od której strony wjechać? Od Tomaszowskiej?
Moje propozycje są takie:
95: PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Tatrzańska, Dąbrowskiego, Tomaszowska, al.Ofiar - DELL
55: LOTNISKO - (...) Książąt Polskich, Zakładowa, Olechowska, Transmisyjna... do DELLA, a 55A zostawić normalnie Hetmańską przez Olechów.
Tak w ogóle to na dzień dzisiejszy nie da się dojechać Hetmańską do DELLA, więc ten pomysł z 85 odpada, aczkolwiek ogólnie pomysł z wydłużeniem jest ok (przynajmniej do momentu jak nie wybudują linii tramwajowej, potem będzie on bez sensu). Na dzień dzisiejszy ewentualnie skręt w Zakładową i Olechowską.
72 można by zostawić w spokoju (będzie 95). Proponuję jednak taką zmianę:
71: CHOJNY - Rzgowska, Broniewskiego, Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Tomaszowska, al. Ofiar - DELL
92: STRÓŻA - Kolumny, Tomaszowska, al. Ofiar (tutaj jakoś by zawróciła), Kolumny, Bieszczadzka, Józefów, Rzgowska - CHOJNY
choć nie do końca jestem przekonany - chodzi mi o to, że linie 92 i 71 z Dąbrowy będą się pokrywać aż do Tomaszowskiej z 72 i ewentualną nową 95. Nie wiem czy jest taka potrzeba, aż 4 linii.
61 (to chyba wręcz powinno nastąpić) ŚW. FRANCISZKA - (...) Śląska, Bławatna, Wełniana, Kotoniarska, al. Ofiar - DELL
Co do 96 to nie jestem przekonany. I tak długa trasa...
Może jedynie skrócony wariant 96A:
DELL - Transmisyjna, Olechowska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Jaracza, Uniwersytecka, Narutowicza, Kilińskiego, Składowa - DW. ŁÓDŹ-FABRYCZNA (z powrotem na trasę do Narutowicza na wzór 70). Piszę Uniwersytecka po to aby ludziom na PLD się nie myliło i nie wsiadali myśląc że dojadą na Widzew, a przystanek 96A mógłby być na Narutowicza na wysokości PLD dla tramwajów.
Moje propozycje są takie:
95: PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Tatrzańska, Dąbrowskiego, Tomaszowska, al.Ofiar - DELL
55: LOTNISKO - (...) Książąt Polskich, Zakładowa, Olechowska, Transmisyjna... do DELLA, a 55A zostawić normalnie Hetmańską przez Olechów.
Tak w ogóle to na dzień dzisiejszy nie da się dojechać Hetmańską do DELLA, więc ten pomysł z 85 odpada, aczkolwiek ogólnie pomysł z wydłużeniem jest ok (przynajmniej do momentu jak nie wybudują linii tramwajowej, potem będzie on bez sensu). Na dzień dzisiejszy ewentualnie skręt w Zakładową i Olechowską.
72 można by zostawić w spokoju (będzie 95). Proponuję jednak taką zmianę:
71: CHOJNY - Rzgowska, Broniewskiego, Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Tomaszowska, al. Ofiar - DELL
92: STRÓŻA - Kolumny, Tomaszowska, al. Ofiar (tutaj jakoś by zawróciła), Kolumny, Bieszczadzka, Józefów, Rzgowska - CHOJNY
choć nie do końca jestem przekonany - chodzi mi o to, że linie 92 i 71 z Dąbrowy będą się pokrywać aż do Tomaszowskiej z 72 i ewentualną nową 95. Nie wiem czy jest taka potrzeba, aż 4 linii.
61 (to chyba wręcz powinno nastąpić) ŚW. FRANCISZKA - (...) Śląska, Bławatna, Wełniana, Kotoniarska, al. Ofiar - DELL
Co do 96 to nie jestem przekonany. I tak długa trasa...
Może jedynie skrócony wariant 96A:
DELL - Transmisyjna, Olechowska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Jaracza, Uniwersytecka, Narutowicza, Kilińskiego, Składowa - DW. ŁÓDŹ-FABRYCZNA (z powrotem na trasę do Narutowicza na wzór 70). Piszę Uniwersytecka po to aby ludziom na PLD się nie myliło i nie wsiadali myśląc że dojadą na Widzew, a przystanek 96A mógłby być na Narutowicza na wysokości PLD dla tramwajów.
Pomysł z 71 i 92 trochę zagmatwany. Teraz jest dobrze - z Wiskitna dwie linie na Dąbrowę bez żadnych zawracań itd. Poza tym co komu po 71 - obsłuży najwyżej Kurczaki.
Pomyślmy może, aby linie jeżdzące pod Della obsługiwały duże osiedla, czy oblegane punkty miasta. Na Nowy Józefów nie skierowano 68 tylko bardzo popularne linie, jak 69, 98, 99. Ja tam widzę 96A (co z tego, że trasa długa - to będzie kilka kursów głównie dla pracowników i lepiej żeby dojechali na drugi koniec miasta (Teofilów) bezpośrednio), 61/72A/95 do obsługi Górnej oraz linie tramwajowe 9 i 10 (9 - przede wszystkim z korzyścią dla Olechowa i Janowa (alternatywa dla 85 i 96), 10 - Central, dw. Kaliski, Retkinia, 8 jest chyba za długa, ale nie mylić z 96 - na Bałuty i Teofilów coś musi jechać, a 8 nie dojedzie na Zarzew, Stare Bałuty, czy ul. Rojną).
Pomyślmy może, aby linie jeżdzące pod Della obsługiwały duże osiedla, czy oblegane punkty miasta. Na Nowy Józefów nie skierowano 68 tylko bardzo popularne linie, jak 69, 98, 99. Ja tam widzę 96A (co z tego, że trasa długa - to będzie kilka kursów głównie dla pracowników i lepiej żeby dojechali na drugi koniec miasta (Teofilów) bezpośrednio), 61/72A/95 do obsługi Górnej oraz linie tramwajowe 9 i 10 (9 - przede wszystkim z korzyścią dla Olechowa i Janowa (alternatywa dla 85 i 96), 10 - Central, dw. Kaliski, Retkinia, 8 jest chyba za długa, ale nie mylić z 96 - na Bałuty i Teofilów coś musi jechać, a 8 nie dojedzie na Zarzew, Stare Bałuty, czy ul. Rojną).
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
61 - wydłużenie od Młynka: Śląska-Wełniana-Kotoniarska-Ofiar-Dell
64 - wydłużenie od Augustów: Przybyszewskiego-Książąt Polskich-Zakładowa-Hetmańska-Dell
85 - wydłużenie do Della
95 - wydłużenie od Dąbrowskiego: Dąbrowskiego-Tomaszowska-Ofiar-Dell
98A - do Della, 98 zwykłe na Janów
Ps - Z Hetmańskiej obecnie nie da się dojechać do Della, bo brakuje jakiś 200-300 metrów drogi (tzn są tylko betonowe płyty, nie ma ulicy jako takiej) - ta droga wychodzi dokładnie na wprost Della.
64 - wydłużenie od Augustów: Przybyszewskiego-Książąt Polskich-Zakładowa-Hetmańska-Dell
85 - wydłużenie do Della
95 - wydłużenie od Dąbrowskiego: Dąbrowskiego-Tomaszowska-Ofiar-Dell
98A - do Della, 98 zwykłe na Janów
Ps - Z Hetmańskiej obecnie nie da się dojechać do Della, bo brakuje jakiś 200-300 metrów drogi (tzn są tylko betonowe płyty, nie ma ulicy jako takiej) - ta droga wychodzi dokładnie na wprost Della.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Wariant podany przez gothmucha wydaje mi się najbardziej prawdopodoby i sądzę że jest on najbliższy prawdzie. Po co przedłużać i tak żadko kursujące 75 jak można puścić tam 95 które też zapewnia połączenie z Dąbrową i jest to bardziej efektywne.gothmucha pisze:61 - wydłużenie od Młynka: Śląska-Wełniana-Kotoniarska-Ofiar-Dell
64 - wydłużenie od Augustów: Przybyszewskiego-Książąt Polskich-Zakładowa-Hetmańska-Dell
85 - wydłużenie do Della
95 - wydłużenie od Dąbrowskiego: Dąbrowskiego-Tomaszowska-Ofiar-Dell
98A - do Della, 98 zwykłe na Janów
No właśnie - Hetmańska się urywa i dalej żeby dojechać trzeba brnąć uliczkami osiedlowymi i tą drogą technologiczną. OIDP al. Ofiar (czy jak wówczas mówiono nowo-Śląska) ma prowadzić w przyszłości aż do Rokicińskiej, więc pewnie przyjdzie moment, że styknie się z Zakładową. Wtedy będzie mozna mówić np. o trasach typu: Książąt Polskich, Zakładowa, al. Ofiar... Było by to nawet z korzyścią dla mieszkańców osiedla, gdyż na razie warianty przez Olechowską i Transmisyjną nieco to osiedle omijają.
Gdyby tę al. Ofiar zbudowano aż do Zakładowej + torowisko na Hetmańskiej to ja proponuję całkowicie przerzucić kilka linii z Janowa pod Della. Przede wszystkim 55 i 98, a na Hetmańskiej zostawić tylko 72 i 96 (+tramwaje). 85 po wybudowaniu torowiska zostawić na Janowie bez zmian.
Gdyby tę al. Ofiar zbudowano aż do Zakładowej + torowisko na Hetmańskiej to ja proponuję całkowicie przerzucić kilka linii z Janowa pod Della. Przede wszystkim 55 i 98, a na Hetmańskiej zostawić tylko 72 i 96 (+tramwaje). 85 po wybudowaniu torowiska zostawić na Janowie bez zmian.
Jeśli wydłużą 10 z Augustowa na Olechów to można faktycznie kombinować ze skierowaniem 98 pod Della.
Jeśli wydłużą też 9 to można zostawić w spokoju 85 , a najwyżej w przyszłości skierować przez nowo-Książąt Polskich i Zagłoby.
Nie widzę sensu skierowania 64.
Co do 55/55A - w zasadzie to chyba tylko Zarzew i Nowe Rokicie by się ucieszyło.
Brakuje czegoś na północ miasta - Teofilów/Radogoszcz przez Bałuty.
Nowo-Hetmańska od Zakładowej do Della to chyba kwestia czasu?
Jeśli wydłużą też 9 to można zostawić w spokoju 85 , a najwyżej w przyszłości skierować przez nowo-Książąt Polskich i Zagłoby.
Nie widzę sensu skierowania 64.
Co do 55/55A - w zasadzie to chyba tylko Zarzew i Nowe Rokicie by się ucieszyło.
Brakuje czegoś na północ miasta - Teofilów/Radogoszcz przez Bałuty.
Nowo-Hetmańska od Zakładowej do Della to chyba kwestia czasu?
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Kazik pisze:Na chwilę obecną dojazd jest od Tomaszowskiej i Transmisyjną do Olechowskiej. Do Zakładowej prowadzi droga technologiczna z płyt betonowych, dochodząca do wąskich ulic nieistniejącego os.Olechów Południe. Weźcie to pod uwagę.
Uściślę - Hetmańska kończy się przy ul Kazimierza Odnowieciela, która prowadzi w kiedunku południowo-wschodnim łukiem w kierunku Della. Ulica ta jest szerokości porównywalnej z ulicami Transmisyjną i Olechowską - więc nie jest aż taka znowu wąska. Podobnej szerokości droga prowadzi do Gillette - i autobusy sobie radzą. Problemem jest dopiero ostatnie 300m betonowych płyt - ale sądzę, że nie jest to bardzo poważna przeszkoda.
Kuba pisze:No właśnie - Hetmańska się urywa i dalej żeby dojechać trzeba brnąć uliczkami osiedlowymi i tą drogą technologiczną. OIDP al. Ofiar (czy jak wówczas mówiono nowo-Śląska) ma prowadzić w przyszłości aż do Rokicińskiej, więc pewnie przyjdzie moment, że styknie się z Zakładową.
OK, al. Ofiar ma się stykać z Zakładową (i Rokicińską), ale daleko na wschodzie - w konsekwencji autobusy robiłyby spory łuk, nadkładając drogi. Oczywiście, możnaby skierować na al. Ofiar jakąś linię jadącą od wschodu (ale jaką? 82? np Zakładowa-Ofiar-(obecna techniczna betonowa)-Odnowiciela-Hetmańska-obecna trasa), ale nadkładanie drogi przez inne autobusy mija się trochę z celem.
SEC pisze:Jeśli wydłużą 10 z Augustowa na Olechów to można faktycznie kombinować ze skierowaniem 98 pod Della.
Jeśli wydłużą też 9 to można zostawić w spokoju 85 , a najwyżej w przyszłości skierować przez nowo-Książąt Polskich i Zagłoby.
Pisałem o sytuacji możliwej do wykonania w ciągu kilku najbliższych tygodni. Oczywiście pojawienie się tramwaju pod Dellem wiele zmienia - przede wszystkim celowość "ściągania" pod Della 98.