Konkurencja?
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Lepiej by było, gdyby komunikacja miejska była osobną firmą, niezależną od miasta. Wtedy by się zarząd starał o poziom przędsiębiorstwa, bo od tego by zależała ich pensja. A tak, dostaje zarząd kasę od włodarzy miejskich, kiedy chce.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Gdyby było tylko MPK, urząd miasta mógłby sobie podnosić ceny biletów, gdy tylko by chciał. Lecz gdyby na rynek wszedł też np. Connex, stworzyło by to konkurencję. Przyjmijmy, że w autobusach linii Connex jest tańsza taryfa biletowa. Po pewnym czasie (pasażerowie troche by to odczuli) ktoś musiałby dać za wygraną. Albo MPK zwiększyłoby jakość usług a UMŁ obni.żył ceny biletów, albo wygrał by Connex dający większy komfort za niższą cene. To wybrałby już pasażer, bo to od niego zależy komunikacja miejska
morton niestety twoj wywod mija sie kompletnie z prawda. Wystarczy popatrzec na Warszawe. Wprowadzanie drugiego przewoznika z odmienna taryfa jest szkodliwe a nie porzyteczne. Juz sam fakt ze w aglomeracji lodzkiej nie ma wspolnego biletu to wstyd, a ty jeszcze chcesz aby jezdzil drugi przewoznik z osobnymi biletami?
Jesli wprowadza sie drugiego przewoznika to w ramach ZTMu (w Wa-wie) badz ZDiT (w Lodzi). Wszystkie firmy jezdza na tych samych biletach (W Wa-wie Connex, ITS Mobilin, PKS Grodzisk Mazowiecki itp.; w Lodzi MPK, TP, MKT, Koro). Wtedy obowiazuje jedna taryfa i jeden bilet, jedynie miasto moze zaoszczedzic na oplatach za wozokilometry. I pamietaj ze ceny biletow ustala rada miasta, oplaty za wozokilometry w MPK to 4.07 a Connex w Wa-wie dostaje 4,20 czyli jest drozszy . Cena paliwa w ostatnich 2 latach poszla w gore o ponad 30 procent bez zadnych podwyzek cen biletow.
Pozdrawiam,
Aleksej
Jesli wprowadza sie drugiego przewoznika to w ramach ZTMu (w Wa-wie) badz ZDiT (w Lodzi). Wszystkie firmy jezdza na tych samych biletach (W Wa-wie Connex, ITS Mobilin, PKS Grodzisk Mazowiecki itp.; w Lodzi MPK, TP, MKT, Koro). Wtedy obowiazuje jedna taryfa i jeden bilet, jedynie miasto moze zaoszczedzic na oplatach za wozokilometry. I pamietaj ze ceny biletow ustala rada miasta, oplaty za wozokilometry w MPK to 4.07 a Connex w Wa-wie dostaje 4,20 czyli jest drozszy . Cena paliwa w ostatnich 2 latach poszla w gore o ponad 30 procent bez zadnych podwyzek cen biletow.
Pozdrawiam,
Aleksej
No to jest bardzo ciekawe, jesli to taka super alternatywa to dlaczego jak narazie wszystkie tego typu linie upadly (np linia za 1zl z Widzewa)? Jest to bezsensowne. Juz lepiej aby w ramach wspolnego biletu jezdzilo kilku przewoznikow, oczywiscie musza byc zachowane odpowiednie standarty taboru. Nie licz na to ze Connex wejdzie do Lodzki, kupi duzo nowych niskopodlogowcow i zacznie swiadczyc uslugi bez dotacji z miasta, jest to poprostu nie oplacalne. Wplywy z biletow pokrywaja 50-60% calkowitych kosztow eksploatacji, a co dopiero zakupow czy remontow.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
Masz mnie za idiotę To oczywiste, że ten przewoźnik, jeśli wogóle taki się znajdzie, będzie miał używane autobusy. Jego głównymi zarobkami będą zyski z biletów , dlatego będzie zmuszony do dzierżawy powierzchni bocznych swoich pojazdów pod reklamy oraz obsługę wycieczek, pielgrzymek itp. Na początku będzie mu na pewno trudno ale jeśli będzie działał rozważnie może coś osiągnać.
A ja watpie, chociazby dlatego ze jest malo takich tras gdzie jezdzi duzo osob od punktu A do punktu B nie jadac nigdzie dalej. Pamietaj ze wiekszosc pasazerow sie przesiada, jedzie blizej badz dalej, maja migawki, bilety itd. itp. Teraz zakup nastepnego biletu zniecheca potencjalnych pasazerow. Moim zdaniem lepiej wprowadzic ajentow i miec jeden bilet w calej aglomeracji, to sie swietnie sprawdza na zachodzie.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Obniżona ? Chyba tylko w Łodzi. Bilet normalny w Łodzi kosztuje 2,40 Zgierz - 1,60 Pabianice - 1,80 (2,70), TP - 1,40. I jak teraz zrobić jedną stawkę dla całej aglomeracji ? Średnia ? 2,4+1,6+1,8+1,4=7,2 7,2/4=1,8
Wyrównało by się z Pabianicami. A może średnia ważona ? w Łodzi mieszka 700 tys. mieszkańców, Pabianice okolo 80 tys., Zgierz - 60 tys., Konstantynów i okolice - 25 tys. (700*2,4+80*1,8+60*1,6+25*1,4)/(700+80+60+25)=2,26. Niech Łódź straci trochę i będzie to 2,20 zł. Podział w miarę sprawiedliwy, bo uzależniony od ilości mieszkańców, jednak pozostaje pytanie czy to jest opłacalne ? Różnice taryfowe są ogromne i nie łatwo będzie wprowadzić jeden bilet dla wszystkich. Podwyżka cen biletów w Łodzi spowodowana jest brakiem pieniedzy, a ujednolicenie cen zmusza do powrócenia do starej taryfy. Myśle, że dopóki sytuacja w MPK się nie zmieni to ceny biletów pozostaną bez zmian.
Wyrównało by się z Pabianicami. A może średnia ważona ? w Łodzi mieszka 700 tys. mieszkańców, Pabianice okolo 80 tys., Zgierz - 60 tys., Konstantynów i okolice - 25 tys. (700*2,4+80*1,8+60*1,6+25*1,4)/(700+80+60+25)=2,26. Niech Łódź straci trochę i będzie to 2,20 zł. Podział w miarę sprawiedliwy, bo uzależniony od ilości mieszkańców, jednak pozostaje pytanie czy to jest opłacalne ? Różnice taryfowe są ogromne i nie łatwo będzie wprowadzić jeden bilet dla wszystkich. Podwyżka cen biletów w Łodzi spowodowana jest brakiem pieniedzy, a ujednolicenie cen zmusza do powrócenia do starej taryfy. Myśle, że dopóki sytuacja w MPK się nie zmieni to ceny biletów pozostaną bez zmian.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 2 razy.
No nie, w przypadku biletow czasowych nie bedzie wiekszej podwyzki dla miast satelickich. Tam w wiekszosci dojedzie sie w 10 min. Moim zdaniem idealnie byloby gdyby bilet 10 min zastapic 15 min. i problem z glowy.
Inna mozliwosc to bilety strefowe. Lodz to strefa A, Zgierz, Aleksandrow, Konstantynow, Pabianice itd. to strefa B a strefa C to Lutomiersk i Ozorkow. Teraz to i tak wyglada podobnie, tylko trzeba kasowac dodatkowy bilet. W ten sposob ujednolicamy taryfe w satelickich miastach i mozemy wprowadzic bilety strefowe.
Zreszta moim zdaniem bilety czasowe sprawdzaja sie idealnie. Do Aleksandrowa 78 jezdzi tylko na lodzkim bilecie i nikt nie narzeka, a wychodzi i tak taniej od PKSu (szczegolnie jesli ktos sie przesiada w Lodzi.
Pozdrawiam,
Aleksej
Inna mozliwosc to bilety strefowe. Lodz to strefa A, Zgierz, Aleksandrow, Konstantynow, Pabianice itd. to strefa B a strefa C to Lutomiersk i Ozorkow. Teraz to i tak wyglada podobnie, tylko trzeba kasowac dodatkowy bilet. W ten sposob ujednolicamy taryfe w satelickich miastach i mozemy wprowadzic bilety strefowe.
Zreszta moim zdaniem bilety czasowe sprawdzaja sie idealnie. Do Aleksandrowa 78 jezdzi tylko na lodzkim bilecie i nikt nie narzeka, a wychodzi i tak taniej od PKSu (szczegolnie jesli ktos sie przesiada w Lodzi.
Pozdrawiam,
Aleksej
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ