Konkurencja?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Lepiej by było, gdyby komunikacja miejska była osobną firmą, niezależną od miasta. Wtedy by się zarząd starał o poziom przędsiębiorstwa, bo od tego by zależała ich pensja. A tak, dostaje zarząd kasę od włodarzy miejskich, kiedy chce.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Przewoźników powinno być kilku, stworzy to konkurecję. Co za tym idzie będzie rywalizacja (miejmy nadzieję,że zdrowa) a w konsekwencji większy komfort, niższe ceny Obrazek
ludek
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: ndz 18:07, 07 sie 2005
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ludek »

Prezesi powinni mieć rozum.
WŁodzi niepotrzeba konkurencji niera niezdrowo to może wyjść dlanas jak i dla firm bo mogą się zacząć likfidacje i splajtowanie firm takich jak MPK
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Jeśli nawet MPK zesplajtuje, to może zamiast powstać coś lepszego Obrazek Konkurencja jest zawsze dobra pod warunkiem, że nie przekracza się pewnych granic przyzwoitości.
ludek
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: ndz 18:07, 07 sie 2005
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ludek »

W dzisiejszych czasach o taką barierę coraz trudniej
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ja osobiście wolałbym jedno przedsiębiorstwo KM, 58 mógłby wchłonąć MPK. MKT I TP, na siłe mógłbym pozostawić samemu.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Gdyby było tylko MPK, urząd miasta mógłby sobie podnosić ceny biletów, gdy tylko by chciał. Lecz gdyby na rynek wszedł też np. Connex, stworzyło by to konkurencję. Przyjmijmy, że w autobusach linii Connex jest tańsza taryfa biletowa. Po pewnym czasie (pasażerowie troche by to odczuli) ktoś musiałby dać za wygraną. Albo MPK zwiększyłoby jakość usług a UMŁ obni.żył ceny biletów, albo wygrał by Connex dający większy komfort za niższą cene. To wybrałby już pasażer, bo to od niego zależy komunikacja miejska Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

morton niestety twoj wywod mija sie kompletnie z prawda. Wystarczy popatrzec na Warszawe. Wprowadzanie drugiego przewoznika z odmienna taryfa jest szkodliwe a nie porzyteczne. Juz sam fakt ze w aglomeracji lodzkiej nie ma wspolnego biletu to wstyd, a ty jeszcze chcesz aby jezdzil drugi przewoznik z osobnymi biletami?

Jesli wprowadza sie drugiego przewoznika to w ramach ZTMu (w Wa-wie) badz ZDiT (w Lodzi). Wszystkie firmy jezdza na tych samych biletach (W Wa-wie Connex, ITS Mobilin, PKS Grodzisk Mazowiecki itp.; w Lodzi MPK, TP, MKT, Koro). Wtedy obowiazuje jedna taryfa i jeden bilet, jedynie miasto moze zaoszczedzic na oplatach za wozokilometry. I pamietaj ze ceny biletow ustala rada miasta, oplaty za wozokilometry w MPK to 4.07 a Connex w Wa-wie dostaje 4,20 czyli jest drozszy Obrazek. Cena paliwa w ostatnich 2 latach poszla w gore o ponad 30 procent bez zadnych podwyzek cen biletow.

Pozdrawiam,
Aleksej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Czy ktoś tu mówi o przewoźniku, który dostawał by dotację od władz miasta ? Mam na myśli prywatnego przewoźnika i komercyjną linie. Cena biletu była by uzależniona tylko do niego. Utrudniło by to podróż to prawda ale jest to alternatywa dla tańszych przejazdów Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

No to jest bardzo ciekawe, jesli to taka super alternatywa to dlaczego jak narazie wszystkie tego typu linie upadly (np linia za 1zl z Widzewa)? Jest to bezsensowne. Juz lepiej aby w ramach wspolnego biletu jezdzilo kilku przewoznikow, oczywiscie musza byc zachowane odpowiednie standarty taboru. Nie licz na to ze Connex wejdzie do Lodzki, kupi duzo nowych niskopodlogowcow i zacznie swiadczyc uslugi bez dotacji z miasta, jest to poprostu nie oplacalne. Wplywy z biletow pokrywaja 50-60% calkowitych kosztow eksploatacji, a co dopiero zakupow czy remontow.

Pozdrawiam,
Aleksej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Masz mnie za idiotę ObrazekObrazek To oczywiste, że ten przewoźnik, jeśli wogóle taki się znajdzie, będzie miał używane autobusy. Jego głównymi zarobkami będą zyski z biletów , dlatego będzie zmuszony do dzierżawy powierzchni bocznych swoich pojazdów pod reklamy oraz obsługę wycieczek, pielgrzymek itp. Na początku będzie mu na pewno trudno ale jeśli będzie działał rozważnie może coś osiągnać.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Watpie, jedyny sens ma wspopraca z ZDiT i jazda jako ajent, inaczej upadnie. Jesli byloby inaczej juz od dawna powstalby taki przewoznik.

Pozdrawiam,
Aleksej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Linia za 1 zł upadła ponieważ musiała konkurować z MPK ( 8,10,98 ) oraz PKSem, dojeżdżała tylko do OBI i nie wjeżdżała w osiedle, co było jej największym minusem. Myślę, że dobrze przemyślana trasa, dobra reklama i tańsze bilety mogą pomóc w osiągnięciu celu Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

A ja watpie, chociazby dlatego ze jest malo takich tras gdzie jezdzi duzo osob od punktu A do punktu B nie jadac nigdzie dalej. Pamietaj ze wiekszosc pasazerow sie przesiada, jedzie blizej badz dalej, maja migawki, bilety itd. itp. Teraz zakup nastepnego biletu zniecheca potencjalnych pasazerow. Moim zdaniem lepiej wprowadzic ajentow i miec jeden bilet w calej aglomeracji, to sie swietnie sprawdza na zachodzie.

Pozdrawiam,
Aleksej
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

W 100% podzielam zdanie Alekseja.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Racja różne taryfy zniechęcają podróżnych, jednak jeśli bilet będzie bardzo tani może ktoś się skusi. Ten pomysł z jedna taryfą dla całej aglomeracji mi się podoba, tylko czy Zgierz, Pabianice i TP się zgodzą ? W miastach satelickich oznaczało by to sporą podwyżkę.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Jedna taryfa wśród wszystkich przewożników jest świetnym rozwiązaniem. Ale powinno być tak, że po ujednoliceniu taryfy, stawka powinna być trochę obniżona.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Obniżona ? Chyba tylko w Łodzi. Bilet normalny w Łodzi kosztuje 2,40 Zgierz - 1,60 Pabianice - 1,80 (2,70), TP - 1,40. I jak teraz zrobić jedną stawkę dla całej aglomeracji ? Średnia ? 2,4+1,6+1,8+1,4=7,2 7,2/4=1,8
Wyrównało by się z Pabianicami. A może średnia ważona ? w Łodzi mieszka 700 tys. mieszkańców, Pabianice okolo 80 tys., Zgierz - 60 tys., Konstantynów i okolice - 25 tys. (700*2,4+80*1,8+60*1,6+25*1,4)/(700+80+60+25)=2,26. Niech Łódź straci trochę i będzie to 2,20 zł. Podział w miarę sprawiedliwy, bo uzależniony od ilości mieszkańców, jednak pozostaje pytanie czy to jest opłacalne ? Różnice taryfowe są ogromne i nie łatwo będzie wprowadzić jeden bilet dla wszystkich. Podwyżka cen biletów w Łodzi spowodowana jest brakiem pieniedzy, a ujednolicenie cen zmusza do powrócenia do starej taryfy. Myśle, że dopóki sytuacja w MPK się nie zmieni to ceny biletów pozostaną bez zmian.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 2 razy.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

No nie, w przypadku biletow czasowych nie bedzie wiekszej podwyzki dla miast satelickich. Tam w wiekszosci dojedzie sie w 10 min. Moim zdaniem idealnie byloby gdyby bilet 10 min zastapic 15 min. i problem z glowy.

Inna mozliwosc to bilety strefowe. Lodz to strefa A, Zgierz, Aleksandrow, Konstantynow, Pabianice itd. to strefa B a strefa C to Lutomiersk i Ozorkow. Teraz to i tak wyglada podobnie, tylko trzeba kasowac dodatkowy bilet. W ten sposob ujednolicamy taryfe w satelickich miastach i mozemy wprowadzic bilety strefowe.

Zreszta moim zdaniem bilety czasowe sprawdzaja sie idealnie. Do Aleksandrowa 78 jezdzi tylko na lodzkim bilecie i nikt nie narzeka, a wychodzi i tak taniej od PKSu (szczegolnie jesli ktos sie przesiada w Lodzi.

Pozdrawiam,
Aleksej
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Na Aleksandrowie tak, tylko w Zgierzu na 51 było by drożej.
Wg. już dawno winny być bilety 15 minutowe z ceną 50% 30 minutowego.
Tylko oni nam od łaski zrobili bilety 10 minutowe.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ODPOWIEDZ