Inwestycje drogowe 2008

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Inwestycje drogowe 2008

Post autor: Myszon »

Łódź będzie zablokowana
Piotr Wasiak
2007-11-06, ostatnia aktualizacja 2007-11-06 18:04

Jak remonty drogowe utrudniają życie w mieście, każdy łodzianin mógł się przekonać w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To jednak dopiero przedsmak tego, co planują urzędnicy na przyszły rok.
Zobacz powiekszenie
Mimo że wiele remontów nie zostało jeszcze zakończonych urzędnicy z Zarządu Dróg i Transportu zaczęli planować roboty na przyszły rok. Właśnie rozpisano przetargi na przygotowanie projektów, by zaraz po zimie rozpocząć kolejne prace.

Czego mogą spodziewać się łódzcy kierowcy na wiosnę? Jedno jest pewne. Remontów będzie co najmniej dwukrotnie więcej niż w tym roku. Oprócz dalszych prac związanych z Łódzkim Tramwajem Regionalnym, które mają zakończyć się w czerwcu, planowanych jest kilka innych dużych inwestycji.

Drogowcy przygotowują się m.in. do przebudowy ul. Limanowskiego - jednej z najbardziej zniszczonych dróg w mieście. Na odcinek między Zachodnią a Włókniarzy kierowcy narzekają już od kilku lat. Oprócz wymiany podbudowy i nawierzchni jezdni zmodernizowane zostaną chodniki oraz tory tramwajowe.

Kontynuowana będzie również przebudowa pl. Dąbrowskiego i terenu go okalającego. Wyremontowana zostanie ul. Narutowicza: od Wierzbowej do Sterlinga, ul. P.O.W. oraz ul. Sterlinga, a także powstaną nowe chodniki przy ul. Składowej. Przebudowa dróg wokół pl. Dąbrowskiego ma zakończyć się w październiku 2008 r. Szacunkowy koszt inwestycji to prawie 38 mln zł.

Przygotowywany jest również remont ciągu ulic Czerwona - Wróblewskiego na odcinku od ul. Piotrkowskiej do ul. Proletariackiej. A także modernizacja ulicy Inflanckiej od ul. Strykowskiej do ul. Łagiewnickiej (razem ze skrzyżowaniem) oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego, który ma być szlakiem pamięci. Będzie prowadził on od cmentarza żydowskiego do stacji Radegast. Powstanie również parking dla obsługi cmentarza żydowskiego. W związku z przyznaniem Łodzi organizacji mistrzostw Europy w siatkówce kobiet konieczna jest również przebudowa dróg w okolicach powstającej hali sportowej. Drogowcy w związku z tym w przyszłym roku planują zmodernizować al. Unii.

W planach zarządu dróg jest również budowa nowych ulic. Prace te nie spowodują jednak utrudnień dla kierowców, ponieważ robotnicy będą pracować poza istniejącymi drogami. Ulica Śląska, która w tym roku została wybudowana od ul. Tomaszowskiej do Della będzie dalej przedłużana do ul. Rokicińskiej.

Przygotowywana jest również trasa "Górna", która ma prowadzić od okolic skrzyżowania al. Jana Pawła II - Pabianicka do ul. Rzgowskiej. Unia Europejska przyznała już na ten cel 52 mln zł. Nie wiadomo jednak, czy realizacja tej inwestycji nie zostanie przesunięta. Mieszkańcy okolicznych osiedli nie zgadzają się, by trasa przebiegała pod oknami ich domów. Powołali oni stowarzyszenie, które walczy o odsunięcie drogi od mieszkań i puszczenie jej 150 metrów obok przez tereny planowane pod przedsiębiorstwa.

Czy uda się zrealizować wszystkie zaplanowane inwestycje? - Czekamy na zatwierdzenie planu budżetu miasta na przyszły rok. Niektóre inwestycje będą zależały od tego, ile dostaniemy pieniędzy. Dopiero wtedy będziemy wiedzieć, co uda się wykonać - mówi Monika Gałązka z Zarządu Dróg i Transportu. - Oprócz tych dużych inwestycji będzie zapewne wiele mniejszych jak np. położenie nowych "dywaników" asfaltowych, wymiana oświetlenia, czy montaż nowej sygnalizacji świetlnej. Robót z pewnością będzie więcej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

Kiepsko brzmi wzmianka o planowanym remoncie Czerwonej-Wróblewskiego. Czy nie będzie to okazja do likwidacji torowiska? :(
gajdek419
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pt 20:44, 20 sty 2006
Lokalizacja: łóDź

Post autor: gajdek419 »

a co ze zapowiadanymi remontami ulic: Rudzkiej oraz Pabianickiej od granic miasta do skrzyżowania z Rudzką, które to były prZewidziane na ten rok?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Inwestycje drogowe 2008

Post autor: Kazik »

Myszon pisze:Kiepsko brzmi wzmianka o planowanym remoncie Czerwonej-Wróblewskiego. Czy nie będzie to okazja do likwidacji torowiska? :(
Będzie to ni mniej, ni więcej, tylko właśnie likwidacja torowiska :cry:
Zostanie ono odcięte od sieci wraz z rozpoczęciem budowy ŁTR na odcinku pl.Reymonta - Milionowa i już do eksploatacji nie wróci.

Pabianicka powinna zostać wyremontowana przed otwarciem centrum IKEA, planowanym na wiosnę 2009. Generalnie artykuł mnie niczym nie zaskakuje, jedyne o czym pierwszy raz słyszę to Dellostrada do Rokicińskiej już w przyszłym roku.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Faktycznie nic nadzwyczajnego nie ma.
Limanowskiego wkońcu ruszy, ale o Kilińskiego niestety nie ma wzmianki że mają kontynuować.
Szkoda tylko Czerwonej.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Przygotowywana jest również trasa "Górna", która ma prowadzić od okolic skrzyżowania al. Jana Pawła II - Pabianicka do ul. Rzgowskiej. Unia Europejska przyznała już na ten cel 52 mln zł. Nie wiadomo jednak, czy realizacja tej inwestycji nie zostanie przesunięta. Mieszkańcy okolicznych osiedli nie zgadzają się, by trasa przebiegała pod oknami ich domów. Powołali oni stowarzyszenie, które walczy o odsunięcie drogi od mieszkań i puszczenie jej 150 metrów obok przez tereny planowane pod przedsiębiorstwa.

Mieszkam tam koło Ustronnej i choć jestem niepełnoletni też bym podpisywał się pod listami w ramach protestu o przesunięciu drogi za magazyny.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Plany tej drogi są starsze od osiedla - widać ludziom nie przeszkadzały jak kupowali mieszkania.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Tylko planów nie ujawniali albo bloki mogli dalej wybudować
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Jak to planów nie ujawniali? To nie było żadną tajemnicą. A bloki może i mogli dalej wybudować - ale skoro i na te się znaleźli chętni?

Lepiej znowu wyburzyć pół Rudy? Bo ktoś nagle się zorientował, że mu od dawna planowaną drogę ktoś chce w końcu wybudować?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Narzekać mogą ci, którzy wprowadzili się do nowych bloków ok. 2000 roku. Mieszkania były drogie, a ludzie szukali cichego osiedla. Podobnie osoby które wprowadziły się do pojedynczych domów bliżej ul. Paradnej. Osiedle domków prawie w ogóle nie jest odsunięte od ul. Ustronnej i ruchliwa arteria mogłaby być zbyt uciążliwa. Mnie trasa osobiście nie będzie przeszkadzać, bo i tak mam Rzgowską pod oknem, ale patrząc na mapę i jeżdząc po okolicy widzę, że puszczenie trasy, tak jak proponują mieszkańcy (150 metrów od Ustronnej, po przedłużonej Giełdowej, nie mylić z Graniczną) będzie miało też plusy dla magazynów i fabryk. Giełda kwiatowa i urząd celny również będą przy samej trasie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 17 razy.
Chester
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: śr 09:10, 10 paź 2007
Lokalizacja: Łódź Widzew Wschód

Post autor: Chester »

O remoncie Limanowskiego to już słyszałem, ale z niepewnego źródła. Teraz mam potwierdzenie. Torowisku jest potrzebny remont i to nie podlega dyskusji.
Natomiast co do Czerwonej to powinno się tam zrobić kapitalny remont torowiska, ponieważ jak już pisałem w przypadku zatrzymania na al. Politechniki lub na Piotrkowskiej jedyne alternatywę w tym regionie. Po za tym to bardzo malownicze mielce i tramwaje dodają tylko uroku temu miejscu. To jest oczywiście moje zdanie i niestety nic nie poradzę na taką decyzję Zarządu Dróg i Transportu. Trzeba się będzie z tym pogodzić i żyć wspomnieniami z tego roku z czasów funkcjonowania linii 20. Szkoda jest to przydatne połączenie Piotrkowskiej z al. Politechniki Obrazek
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

I kolejne zetki będą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Szkoda, że nie ma wzmianki o przebudowie ul. Pabianickiej od Chocianowic do granicy miasta (do przyszłego węzła z obwodnicą Pabianic (dawniej S14 Obrazek)).

Była też mowa na forum o dokończeniu remontu Kilińskiego i przymiarce do budowy linii tramwajowej na Olechów. W artykule ani słowa o tym.

"Dellostrada" powina zostać przedłużona do al. Włókniarzy. Niestety o przebudowie obecnej Śląskiej i budowie obwodnicy Młynka nie ma informacji.

Ta "super trasa" od Waltera-Janke do planowanej trasy-przedłużenia Konstytucyjnej to dla mnie niewypał (przynajmniej teraz).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:Ta "super trasa" od Waltera-Janke do planowanej trasy-przedłużnia Konstytucyjnej to dla mnie niewypał (przynajmniej teraz).

Na chwilę obecną wyglądałaby dziwnie, bo nie ma Trasy Konstytucyjnej a i Waltera - Janke urywająca się przy Obywatelskiej niedokońca spełnia swoją rolę. Niemniej taka rozbudowana Milionowa odciąży nieco Trasę W-Z i Paderewskiego - Broniewskiego. Dodatkowo między Wróblewskiego a Rembielińskiego oraz w okolicy Tylnej i Księżego Młyna są tereny inwestycyjne.

Jeśli chodzi o Trasę Górna: Włókniarzy "od zawsze" kończyła się dla mnie dziwnie i rysowałem sobie na planie jej przedłużenie do Rzgowskiej. Potem zobaczyłem Ustronną i stwierdziłem, że to dobre miejsca na wydłużenie tamtej ulicy. Ale jeśli da się ją poprowadzić między Ustronną a Graniczną pomiędzy tamtejszymi zakładami przemysłowymi, to nie ma się co mieszkańcom naprzykrzać.
Sęk tylko w tym, że granica miasta jest tuż za skrzyżowaniem Ustronna - Rzgowska, a więc to jest miejsce na koniec Trasy Górna. W końcu buduje ją ZDiT a nie GDDKiA, a Rzgów się do niej nie dołoży.

A skoro już mowa o różnych petycjach, to ja podpiszę się pod taką, która popiera budowę każdej trasy, która odciąży skrzyżowanie Rzgowska/Paderewskiego.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Każdy plan zakłada początek/koniec trasy "Górna" na skrzyżowaniu Rzgowska/Ustronna. Oddalenie trasy od osiedli zaczynałoby się za krańcówką autobusową i ul. Graniczną w kier. trasy na północ.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Muszę Wam powiedzieć, że kiedy jadę tramwajem Czerwoną obawiam się, że to może być już ostatni raz Obrazek Podobno niedługo zamkną pl. Reymonta a później podczas remontu nie zrobią zwrotek i koniec...
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Byłoby szkoda. To naprawdę rozsądne połączenie Piotrkowskiej i Al. Politechniki, wprost idealne jako objazd w razie awarii. Ale mam obawy, że to do niektórych to nie przemawia... tak samo obawiam się za każdym razem, gdy tamtędy jadę, że jadę naprawdę ostatni raz. Na łukach tory są tak zniszczone, że wyglądają, jakby przejechała po nich dywizja czołgów... Nawet na Śląsku czegoś takiego nie widziałem Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Odnośnie planowej arterii na Wróblewskiego to może lepiej pomyśleć o przebudowie Dąbrowskiego i Obywatelskiej i połączyć je pod placem Niepodległości?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Taka droga też jest w planach. Ale nie chodzi o to, żeby dopakować już istniejące ulice, tylko stworzyć dla nich alternatywę.

Czerwona miałaby większe szanse, gdyby była odcinkiem liniowym, a nie awaryjnym. Pewnie dałoby się pogodzić poszerzenie Wróblewskiego i tory na tej ulicy. Niestety Kilińskiego jest równie dobrym objazdem jak Gdańska. A komunikacja miejska zależy od księgowych, a nie MKMów Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zauważ tylko, że obecnie mamy pełno niedokończonych inwestycji drogowych. Waltera-Janke się urywa, Obywatelska prosi się poszerzenie. Zamiast budować nową trasę kosztem m.in. torowiska na Wróblewskiego, można się pokusić o przebudowę obecnych dróg. Jeśli drogi będą miały dwa-trzy pasy ruchu w każdą stronę, nie jak teraz - jeden to nawet zwiększony ruch nie powinien powodować korków. Jeśli coś nie wyjdzie i trasa "Konstytucyjna" nie powstanie przez kilka lat (w przypadku Łodzi często kilkadziesiąt) to proponowana przez miasto nowa trasa śladem ul. Wróblewskiego może nie mieć sensu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Niestety, pewnie masz rację, że Wróblewskiego będzie przez długie lata niedokończona.

Ale spójrz na Waltera - Janke: początkowo od Obywatelskiej do Wyszyńskiego, potem dobudowano Bandurskiego, niedawno Pienista - i rondo na tej ulicy już nie jest bez sensu. ZDiT przygotowuje już rozbudowę Laskowickiej i niedługo ta ulica tam dotrze. Wszystko stopniowo.

Za to trzech pasów się ani na Obywatelskiej, ani na Dąbrowskiego nie zrobi. A nawet jeśli, to czasami trzeba będzie te ulice zamknąć i będzie katastrofa, jak np. niedawno na Paderewskiego.
ODPOWIEDZ