Torowisko na Wróblewskiego do likwidacji

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Mogliby to odbudować bo w przypadku awarii na Piotrowskiej tramwaje nie mają jak przejechać a tu byłoby połączenie Piotrkowskiej z Politechniki.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

No to jeszcze moje spostrzeżenia.
- autobusy na zachodniej części Wróblewskiego?
- na wylocie z zachodniej cześci Wróblewskiego w stronę Politechniki będą 4 pasy - lewo, prosto, prosto i prawo.
- taka sama sytuacja jak wyżej w przypadku wylotu od strony wschodniej.
- Przystanki tramwajowe "zamienione miejscami". Ten w kierunku WAM będzie po północnej stronie, a w kierunku RLL po południowej. W sumie pomysł dobry, bo na większym odcinku wydzieli się pas do skrętu z Politechniki we Wróblewskiego.
- Czerwona kawałek przed Wólczańską będzie czteropasmowa, na dalszym odcinku po 2 pasy. Następnie przy wyjeździe na Pietrynę 3 pasy (lewo, prosto i prawo)

Uwag mam więcej, ale to moze kiedy indziej. Za to mam ciekawostkę.

Obrazek
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

Jeśli to Politechniki to widzę kolejną niedoróbkę planistyczną.
Jeśli dotarcie z tramwaju do kampusu PŁ (jadąc od Lubumbowa) wymagać będzie przebicia się przez 4 przejścia dla pieszych - to gratuluje logiki. Chyba nikt nie widział jak 3/4 dwuskładu potrafi się wysypać jednocześnie na peron przystankowy.

Ja osobiście zastanawiam się skąd to upodobanie takich samotnych wysepek rozdzielających prawoskręty. Jak ustawi się kolejka to blokowane jest przejście dla pieszych.
Ale co to jest ta taka pętla z zielonymi punktami - teren zielony? Przed elektrociepłownią, nie widzę tam tego zbytnio, Tam nie ma aż takiej wolnej przestrzeni żeby coś nowego wkomponować.
Inna kwestia, że nie widzę wydzielonych zatok przystankowych albo chociaż obszarów przystankowych - autobusowych. Znów bezpośrednio na pasie prawoskrętu?
Patrząc z jeszcze innej strony budowa 4 pasów na Wróblewskiego przy EC bez jej całkowitego remontu do Włókniarzy raczej nie ma racji bytu - większego ruchu tam nie będzie głównie ze względu na pozostałości po torowisku, którego stan jest odcinkami zaskakująco dobry.

Najlepsze jest to, że jakikolwiek krok w modernizacji praktycznie odcina ruch w tym miejscu. Bo (a) autobusy będą przeładowane co już było testowane (b) chyba że dwukierunkowce przejdą na stan MPK i zostaną przywrócone do ruchu drugie kabiny (c) wariantu awaryjnego praktycznie chyba nie ma
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Ta fotka, którą zarzuciłem na koniec poprzedniego posta to Wólczańska. Nigdzie indziej nie było tego planu, tylko na jakiejś jednej stronie ze wszystkich dokumentów. Tak mi się rzuciło w oczy Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wólczańska bajer...

Ta przebudowa ciągu Milionowa-Czerwona-Wróblewskiego to jeden z największych miejskich debilizmów. Droga, która z jeden strony skończy się na Włókniarzy, ewentualnie jak będą dodatkowe pieniądze to na rondzie na Waltera-Janke, a z drugiej na nieistniejącej Konstytucyjnej. Możliwości przywrócenia tramwaju na wspomnianym ciągu - brak, a sama dawna 20 to świetna linia do obsługi PŁ, odciążenia 8 na Włókniarzy i skrócenia 50 do Kaliskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Nie będzie przebudowy ul. Czerwonej w Łodzi

Jolanta Sobczyńska

2011-12-28 15:04:02, aktualizacja: 2011-12-28 15:31:41

W 2012 roku nie rozpoczną się prace przy przebudowie ulicy Czerwonej. Prezydent usunęła 800 tys. zł z projektu budżetu na 2012 rok, na dokumentację projektową połączenia ulic Wróblewskiego i Czerwonej.

W środę, 28 grudnia Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi otworzył jednak oferty na wykonanie tej inwestycji. Postępowanie będzie unieważnione. Firmy, które zgłosiły się do przetargu (było ich pięć) mogą ubiegać się o zwrot kosztów, które wyłożyły, by złożyć ofertę.

ZDiT chciał poszerzyć ulice Czerwoną i Wróblewskiego do 2 jezdni po 7 metrów.

Ich przebudowa miała objąć odcinek półtora kilometra, czyli od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej.

Uffff ;)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Ofert nie złożono 5 tylko 13... Najtańsza to około 183 000 zł, a najdroższa 601 000 zł. To tak, żeby była jasność Obrazek
Co do rozbudowy ciągu tych ulic to się zgodzę, że pomysł nietrafiony, natomiast ZDiT powinien ogłosić przetarg na ich remont, bo są w opłakanym stanie. A z kawałka Wróblewskiego (Politechniki-Proletariacka) wywalić szyny.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tory należałoby wypruć z całej trasy Czerwona-Wróblewskiego i przy remoncie dróg, pozostawić rezerwę pod ten tramwaj. Obecne tory do niczego się nie nadają, a jedynie straszą i niszczą pojazdy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A może, skoro i tak nie ma pieniędzy na remont, odwołać przetarg i zorganizować nowy, z tymi torami (nawet w jezdni, z wydzielonymi porządnie przystankami)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie trzeba w jezdni, bo jest miejsce obok.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

SEC pisze:Tory należałoby wypruć z całej trasy Czerwona-Wróblewskiego i przy remoncie dróg, pozostawić rezerwę pod ten tramwaj. Obecne tory do niczego się nie nadają, a jedynie straszą i niszczą pojazdy.

Poza fragmentem na Wólczańskiej z łukami, torowisko jest w stosunkowo dobrym stanie.

Dobrze, że uwalono tę megalomańską inwestycję, tym bardziej, że i tak nie dałoby się jej zrealizować, ponieważ ZDiT zaplanował trasę na zabytkach. Teraz jest szansa na zaprojektowanie przebudowy z głową, zgodnie z zasadami zrównoważonego transportu i z poszanowaniem przestrzeni, w jakiej znajduje się droga.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale co z tego, że "w dobrym stanie". Czy będą one w przyszłości eksploatowane? Nie. Gdyby komuś przyszło do głowy reaktywowanie tego odcinka to tory będą i tak nowe. Wyrzucić te tory przynajmniej na przejazdach przez jezdnie - na odcinkach ul. Wróblewskiego i na całym skrzyżowaniu z Politechniki.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Gdyby łuki przy Piotrkowskiej nie były odcięte, podczas uroczystości przed katedrą wszystkie linie mogłyby przejeżdżać normalnie przez plac Niepodległości. Przydałby się jeszcze jakiś łącznik, który umożliwiałby powrót na stałą trasę wcześniej niż dopiero na wysokości Legionów. Radwańska albo Żwirki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Może planowana przebudowa trasy W-Z spowoduje, że torowiska na Mickiewicza i Żeromskiego będą się krzyżowały w jednym poziomie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Oby tak było. Raczej nikt nie będzie przebudowywać tego węzła, to by było za drogie. Ale jeśli uda się DTC z tunelem, to tunel powstanie jako przedłużenie wykopu pod Żeromskiego. Torowisko będzie musiało zostać na powierzchni ze względu na DTC. W tej sytuacji nie będzie wielkim problemem dociągnięcie go do Żeromskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tunel powinie być między Wydawniczą, a szkołą filmową tak w ogóle. Reszta do ładnego zagospodarowania na powierzchni.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

SEC pisze:Może planowana przebudowa trasy W-Z spowoduje, że torowiska na Mickiewicza i Żeromskiego będą się krzyżowały w jednym poziomie.
Raczej nie, wg jakichś starych mapek torowisko na odcinku Łąkowa-Kościuszki nie będzie ruszane w ramach remontu trasy W-Z i w sumie nie powinno to nikogo dziwić, bo jest w dobrym stanie. Wynika z tego, że oba torowiska nie będą na tym samym poziomie.

A co do torowiska, żeby w miarę szybko wrócić na trasę w przypadku objazdu Czerwoną i Wróblewskiego, to wg mnie powinno się je wybudować w Radwańskiej i Kościuszki. Nie ma sensu doprowadzać tego do Piotrkowskiej, bo tramwaje robiłyby lekkie kółko. Liniowo tamtędy i tak by pewnie nie kursowały, więc nie byłoby problemów ze staniem w korku i blokowaniu jednych przez drugich (na Kościuszki torowisko można wydzielic, bo jest na to miejsce), a objazdy i tak najczęściej są poza godzinami szczytu oraz w święta. No i dodatkowo przydałoby się dobudować łuki na południe na skrzyżowaniu Wróblewskiego x Politechniki, bo z tego co pamiętam są tylko w kierunku północnym.
ODPOWIEDZ