Torowisko na Wróblewskiego do likwidacji
No to jeszcze moje spostrzeżenia.
- autobusy na zachodniej części Wróblewskiego?
- na wylocie z zachodniej cześci Wróblewskiego w stronę Politechniki będą 4 pasy - lewo, prosto, prosto i prawo.
- taka sama sytuacja jak wyżej w przypadku wylotu od strony wschodniej.
- Przystanki tramwajowe "zamienione miejscami". Ten w kierunku WAM będzie po północnej stronie, a w kierunku RLL po południowej. W sumie pomysł dobry, bo na większym odcinku wydzieli się pas do skrętu z Politechniki we Wróblewskiego.
- Czerwona kawałek przed Wólczańską będzie czteropasmowa, na dalszym odcinku po 2 pasy. Następnie przy wyjeździe na Pietrynę 3 pasy (lewo, prosto i prawo)
Uwag mam więcej, ale to moze kiedy indziej. Za to mam ciekawostkę.
- autobusy na zachodniej części Wróblewskiego?
- na wylocie z zachodniej cześci Wróblewskiego w stronę Politechniki będą 4 pasy - lewo, prosto, prosto i prawo.
- taka sama sytuacja jak wyżej w przypadku wylotu od strony wschodniej.
- Przystanki tramwajowe "zamienione miejscami". Ten w kierunku WAM będzie po północnej stronie, a w kierunku RLL po południowej. W sumie pomysł dobry, bo na większym odcinku wydzieli się pas do skrętu z Politechniki we Wróblewskiego.
- Czerwona kawałek przed Wólczańską będzie czteropasmowa, na dalszym odcinku po 2 pasy. Następnie przy wyjeździe na Pietrynę 3 pasy (lewo, prosto i prawo)
Uwag mam więcej, ale to moze kiedy indziej. Za to mam ciekawostkę.
Jeśli to Politechniki to widzę kolejną niedoróbkę planistyczną.
Jeśli dotarcie z tramwaju do kampusu PŁ (jadąc od Lubumbowa) wymagać będzie przebicia się przez 4 przejścia dla pieszych - to gratuluje logiki. Chyba nikt nie widział jak 3/4 dwuskładu potrafi się wysypać jednocześnie na peron przystankowy.
Ja osobiście zastanawiam się skąd to upodobanie takich samotnych wysepek rozdzielających prawoskręty. Jak ustawi się kolejka to blokowane jest przejście dla pieszych.
Ale co to jest ta taka pętla z zielonymi punktami - teren zielony? Przed elektrociepłownią, nie widzę tam tego zbytnio, Tam nie ma aż takiej wolnej przestrzeni żeby coś nowego wkomponować.
Inna kwestia, że nie widzę wydzielonych zatok przystankowych albo chociaż obszarów przystankowych - autobusowych. Znów bezpośrednio na pasie prawoskrętu?
Patrząc z jeszcze innej strony budowa 4 pasów na Wróblewskiego przy EC bez jej całkowitego remontu do Włókniarzy raczej nie ma racji bytu - większego ruchu tam nie będzie głównie ze względu na pozostałości po torowisku, którego stan jest odcinkami zaskakująco dobry.
Najlepsze jest to, że jakikolwiek krok w modernizacji praktycznie odcina ruch w tym miejscu. Bo (a) autobusy będą przeładowane co już było testowane (b) chyba że dwukierunkowce przejdą na stan MPK i zostaną przywrócone do ruchu drugie kabiny (c) wariantu awaryjnego praktycznie chyba nie ma
Jeśli dotarcie z tramwaju do kampusu PŁ (jadąc od Lubumbowa) wymagać będzie przebicia się przez 4 przejścia dla pieszych - to gratuluje logiki. Chyba nikt nie widział jak 3/4 dwuskładu potrafi się wysypać jednocześnie na peron przystankowy.
Ja osobiście zastanawiam się skąd to upodobanie takich samotnych wysepek rozdzielających prawoskręty. Jak ustawi się kolejka to blokowane jest przejście dla pieszych.
Ale co to jest ta taka pętla z zielonymi punktami - teren zielony? Przed elektrociepłownią, nie widzę tam tego zbytnio, Tam nie ma aż takiej wolnej przestrzeni żeby coś nowego wkomponować.
Inna kwestia, że nie widzę wydzielonych zatok przystankowych albo chociaż obszarów przystankowych - autobusowych. Znów bezpośrednio na pasie prawoskrętu?
Patrząc z jeszcze innej strony budowa 4 pasów na Wróblewskiego przy EC bez jej całkowitego remontu do Włókniarzy raczej nie ma racji bytu - większego ruchu tam nie będzie głównie ze względu na pozostałości po torowisku, którego stan jest odcinkami zaskakująco dobry.
Najlepsze jest to, że jakikolwiek krok w modernizacji praktycznie odcina ruch w tym miejscu. Bo (a) autobusy będą przeładowane co już było testowane (b) chyba że dwukierunkowce przejdą na stan MPK i zostaną przywrócone do ruchu drugie kabiny (c) wariantu awaryjnego praktycznie chyba nie ma
Wólczańska bajer...
Ta przebudowa ciągu Milionowa-Czerwona-Wróblewskiego to jeden z największych miejskich debilizmów. Droga, która z jeden strony skończy się na Włókniarzy, ewentualnie jak będą dodatkowe pieniądze to na rondzie na Waltera-Janke, a z drugiej na nieistniejącej Konstytucyjnej. Możliwości przywrócenia tramwaju na wspomnianym ciągu - brak, a sama dawna 20 to świetna linia do obsługi PŁ, odciążenia 8 na Włókniarzy i skrócenia 50 do Kaliskiego.
Ta przebudowa ciągu Milionowa-Czerwona-Wróblewskiego to jeden z największych miejskich debilizmów. Droga, która z jeden strony skończy się na Włókniarzy, ewentualnie jak będą dodatkowe pieniądze to na rondzie na Waltera-Janke, a z drugiej na nieistniejącej Konstytucyjnej. Możliwości przywrócenia tramwaju na wspomnianym ciągu - brak, a sama dawna 20 to świetna linia do obsługi PŁ, odciążenia 8 na Włókniarzy i skrócenia 50 do Kaliskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie będzie przebudowy ul. Czerwonej w Łodzi
Jolanta Sobczyńska
2011-12-28 15:04:02, aktualizacja: 2011-12-28 15:31:41
W 2012 roku nie rozpoczną się prace przy przebudowie ulicy Czerwonej. Prezydent usunęła 800 tys. zł z projektu budżetu na 2012 rok, na dokumentację projektową połączenia ulic Wróblewskiego i Czerwonej.
W środę, 28 grudnia Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi otworzył jednak oferty na wykonanie tej inwestycji. Postępowanie będzie unieważnione. Firmy, które zgłosiły się do przetargu (było ich pięć) mogą ubiegać się o zwrot kosztów, które wyłożyły, by złożyć ofertę.
ZDiT chciał poszerzyć ulice Czerwoną i Wróblewskiego do 2 jezdni po 7 metrów.
Ich przebudowa miała objąć odcinek półtora kilometra, czyli od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej.
Uffff
Ofert nie złożono 5 tylko 13... Najtańsza to około 183 000 zł, a najdroższa 601 000 zł. To tak, żeby była jasność
Co do rozbudowy ciągu tych ulic to się zgodzę, że pomysł nietrafiony, natomiast ZDiT powinien ogłosić przetarg na ich remont, bo są w opłakanym stanie. A z kawałka Wróblewskiego (Politechniki-Proletariacka) wywalić szyny.
Co do rozbudowy ciągu tych ulic to się zgodzę, że pomysł nietrafiony, natomiast ZDiT powinien ogłosić przetarg na ich remont, bo są w opłakanym stanie. A z kawałka Wróblewskiego (Politechniki-Proletariacka) wywalić szyny.
SEC pisze:Tory należałoby wypruć z całej trasy Czerwona-Wróblewskiego i przy remoncie dróg, pozostawić rezerwę pod ten tramwaj. Obecne tory do niczego się nie nadają, a jedynie straszą i niszczą pojazdy.
Poza fragmentem na Wólczańskiej z łukami, torowisko jest w stosunkowo dobrym stanie.
Dobrze, że uwalono tę megalomańską inwestycję, tym bardziej, że i tak nie dałoby się jej zrealizować, ponieważ ZDiT zaplanował trasę na zabytkach. Teraz jest szansa na zaprojektowanie przebudowy z głową, zgodnie z zasadami zrównoważonego transportu i z poszanowaniem przestrzeni, w jakiej znajduje się droga.
Gdyby łuki przy Piotrkowskiej nie były odcięte, podczas uroczystości przed katedrą wszystkie linie mogłyby przejeżdżać normalnie przez plac Niepodległości. Przydałby się jeszcze jakiś łącznik, który umożliwiałby powrót na stałą trasę wcześniej niż dopiero na wysokości Legionów. Radwańska albo Żwirki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Oby tak było. Raczej nikt nie będzie przebudowywać tego węzła, to by było za drogie. Ale jeśli uda się DTC z tunelem, to tunel powstanie jako przedłużenie wykopu pod Żeromskiego. Torowisko będzie musiało zostać na powierzchni ze względu na DTC. W tej sytuacji nie będzie wielkim problemem dociągnięcie go do Żeromskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Raczej nie, wg jakichś starych mapek torowisko na odcinku Łąkowa-Kościuszki nie będzie ruszane w ramach remontu trasy W-Z i w sumie nie powinno to nikogo dziwić, bo jest w dobrym stanie. Wynika z tego, że oba torowiska nie będą na tym samym poziomie.SEC pisze:Może planowana przebudowa trasy W-Z spowoduje, że torowiska na Mickiewicza i Żeromskiego będą się krzyżowały w jednym poziomie.
A co do torowiska, żeby w miarę szybko wrócić na trasę w przypadku objazdu Czerwoną i Wróblewskiego, to wg mnie powinno się je wybudować w Radwańskiej i Kościuszki. Nie ma sensu doprowadzać tego do Piotrkowskiej, bo tramwaje robiłyby lekkie kółko. Liniowo tamtędy i tak by pewnie nie kursowały, więc nie byłoby problemów ze staniem w korku i blokowaniu jednych przez drugich (na Kościuszki torowisko można wydzielic, bo jest na to miejsce), a objazdy i tak najczęściej są poza godzinami szczytu oraz w święta. No i dodatkowo przydałoby się dobudować łuki na południe na skrzyżowaniu Wróblewskiego x Politechniki, bo z tego co pamiętam są tylko w kierunku północnym.