Pomysł na Łódź

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jeden pusty szpital-moloch jest, co szkodzi drugi do kolekcji.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

To szkodzi, że tamten jest nieskończony, a ten jest.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

I tamten wciąż jest budowany. No i CZMP jest jedną z najlepszych placówek tego typu w Polsce. Więc fizyczna likwidacja wg mnie jest praktycznie nieprawdopodobna.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Wracając do artykułu jestem sceptyczny do tego rodzaju pomysłów proponowanych przez radnych. Moim zdaniem nie po to wybiera się ich do sejmiku, żeby zwykli ludzie odwalali za nich robotę, zbierali podpisy i jeszcze uchwałę im przygotowali pod jakiś projekt. A później powiedzą, że to był ich pomysł i to za ich kadencji został zrealizowany. Zamiast siedzieć na stołkach i czekać na pomysły biorąc jednocześnie za to pieniądze sami powinni wziąć się do roboty. Po to zostali wybrani, żeby działali na rzecz Łodzi konstruktywnie. Takich pomysłów wiele trafia do UMŁ z propozycjami poprawy Łodzi np. po względem zagospodarowania terenu, które zostały odłożone na kupkę lub od razu wrzucone do niszczarki no bo "niedasię" ich zrealizować lub po prostu nie mają na to czasu aby zająć się korespondencją od obywateli. Lepiej żeby radny Worach najpierw zmobilizował swoich kolegów z urzędu do działania a dopiero później brał się za zwykłych łodzian.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

A ja myślę, że to dobry pomysł, bo to mieszkańcy najlepiej wiedzą, co ich boli najbardziej. I tak radni będą to musieli zaopiniować, itd. A poza tym rajcowie zajmują się też większymi/ważniejszymi sprawami, jak choćby budżet. I mogą nie mieć wystarczająco dużo czasu, by zajmować się wszystkim. Według mnie, to bardzo dobre rozwiązanie.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie projekt jest w powijakach i może zginąć jak wiele innych w gąszczu biurokracji. Nie ma się czym ekscytować zawczasu.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Oczywiście, że nie można się ekscytować. Ale sprawa faktycznie zniknie, jeśli nie będzie się o niej mówić.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Od samego dostawania pensji radnym pomysłów nie przybywa. Za to muszą później różne pomysły dopasować do budżetu, a wcześniej ubrać w prawniczy język - skonstruować z nich uchwałę. Pomysł z inicjatywą obywatelską jest więc na miejscu i aż dziw, że jest dyskutowany teraz, a nie 18 lat temu.
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Pomysł jest niezły i o ile się uda, wreszcie można będzie zrobić coś z okolicą. Ludzi, którym się chce, jest wbrew pozorom niemalo, ale zatrzymuje ich między innymi biurokracja...

Co do CZMP: nie będzie fizycznej likwidacji. Zmienia się tylko zarząd, nazwa i sposób finansowania (na jaki - nie pytajcie, bo za polską służbą zdrowia nie trafiam).
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Jeśli chodzi o CZMP to też tak sądzę. Likwidacja Instytutu nie musi oznaczać likwidacji Szpitala CZMP. Jak wynika z informacji na stronie www Instytutu - działa on od 1997r., a wiadomo przecież, że sam szpital jako taki jest znacznie dłużej.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Jest dość prawdopodobne, że ICZMP stanie się w całości jednostką Uniwersytetu Medycznego Obrazek

Pozdrawiam!

PS Od lat liczę na przedłużenie linii tramwajowej do CZMP. Ale koniecznie powinien powstać też jakiś zarys przedłużenia jej do Rzgowa... Powinno na tym zależeć Ptakowi etc.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To ja zadam pytanie - jest szansa, żeby na takim kursie do Rzgowa wypełniła się choćby mała PESA? Przynajmniej w szczycie i w weekendy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

berger.m pisze:PS Od lat liczę na przedłużenie linii tramwajowej do CZMP. Ale koniecznie powinien powstać też jakiś zarys przedłużenia jej do Rzgowa... Powinno na tym zależeć Ptakowi etc.
Z jednym zastrzeżeniem. Od Starowej Góry do Rzgowa nie ma przystanków po drodze, autobus miejski może się rozpędzić i pokonać drogę w 4-5 minut, natomiast z tramwajem może być gorzej. Tramwaj do Rzgowa jak najbardziej, ale przez Rudzką oraz oddzielna linia do CZMP, która krańcówkę miałaby na Ustronnej przy Świeckiej, objeżdzała by w ten sposób i tak budujące się jeszcze osiedle.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Witaj, berger.m! Cieszę się, że wreszcie się zarejestrowałeś. Takich ludzi nam trzeba Obrazek
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

px33 pisze:To ja zadam pytanie - jest szansa, żeby na takim kursie do Rzgowa wypełniła się choćby mała PESA? Przynajmniej w szczycie i w weekendy.

dla małej PESY nie opłaca się budować (i utrzymywać!) torowiska...
To już lepiej trasę obsługiwać (częstymi) autobusami i zachęcać do przesiadki do tramwaju na Kurczakach lub przy ICZMP (również poprzez P+R!).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przesiadka owszem, ale P+R to poroniony pomysł. To nie centrum, nikt nie będzie zostawiał samochodu skoro jeszcze prosto ma wygodną dwupasmówkę.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SEC pisze:Przesiadka owszem, ale P+R to poroniony pomysł. To nie centrum, nikt nie będzie zostawiał samochodu skoro jeszcze prosto ma wygodną dwupasmówkę.

P+R wbrew pozorom nie buduje się w centrum miast, bo - jak sama nazwa wskazuje - w tego rodzaju parkingach chodzi o to, by móc przesiąść się do KM. A nie ma sensu przesiadać się, gdy jest się już w centrum, nie? ;)

Akurat miastu i jego mieszkańcom powinno zależeć by wyrzucić jak najwięcej ruchu z centrum/wjeżdzającego do miasta...
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

SEC pisze:To nie centrum, nikt nie będzie zostawiał samochodu skoro jeszcze prosto ma wygodną dwupasmówkę.
Póki się nie zapcha tymi samochodami. Właśnie dlatego wymyślono taki system jak park&ride, bike&ride czy nawet kiss&ride. Jakoś na całym świecie ludzie korzystają z tych systemów, no może poza Warszawą, gdzie jeden parking przesiadkowy został zbudowany zbyt blisko centrum, właśnie przy "wygodnej dwupasmówce". Reszta zdobywa coraz większą poularność:
Warszawska GW napisała:
Warszawscy kierowcy polubili garaże koło stacji metra, gdzie mogą zostawić samochód i przesiąść się do komunikacji. W czwartek mija rok, odkąd otwarto pierwszy z nich - dzisiaj prawie wszystkie miejsca są zajęte. Miasto zapowiada następne parkingi przesiadkowe koło stacji kolejowych
Dzisiaj mija rok od otwarcia pierwszego garażu "parkuj i jedź" na tyłach Hali Marymonckiej. W pierwszym dniu zastaliśmy tam zaledwie 20 samochodów, z czego połowa należała do dziennikarzy i urzędników.[...]Teraz, gdy do stacji Marymont docierają już wszystkie pociągi metra, padają kolejne rekordy - w zwykły dzień samochody zajmują 350 z 400 miejsc. [...]
ZTM spodziewa się jeszcze wyższej frekwencji, gdy w połowie roku obok zostanie otwarta pętla autobusowa z wygodnym dojazdem do garażu od ul. Słowackiego przez Włościańską. Postój może się zatkać, jeśli do końca wakacji miasto nie otworzy ostatniej stacji metra Młociny z gotowym już prawie parkingiem przesiadkowym na 700 aut.[...]
Urzędnicy pochwalili się wczoraj, że kierowcy coraz chętniej korzystają z drugiego garażu otwartego na początku stycznia przy stacji metra Wilanowska. Odkąd trwa remont Puławskiej w stronę centrum, parkuje tu ok. 200 kierowców (miejsc jest 290). Fatalnie sprawdza się za to parking przy Połczyńskiej - z 500 miejsc postojowych zajętych jest najwyżej 20-30. Żeby podreperować budżet (pusty parking musi być pilnowany), ZTM wpuścił tam billboardy firmy AMS, która ma płacić 3 tys. zł.

Miasto zapowiada otwieranie kolejnych parkingów przesiadkowych. Na razie powstają dzikie, np. przy stacji Szybkiej Kolei Miejskiej w Rembertowie. Najbardziej zaawansowane są prace przy ich wyznaczaniu koło stacji w Aninie i stacji metra Ursynów. Budowa powinna się tu zacząć w tym roku. Następne będą przy pętli tramwajów i autobusów na Okęciu, koło stacji kolejowej w Wawrze, Wesołej i Rembertowie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mamadoo, łącznie zmieniany 1 raz.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

mamadoo pisze:czy nawet kiss&ride.

A co to? :)
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Wsiadaj i pocałuj nas w d... ? Obrazek
ODPOWIEDZ