Inwestycje 2009
Po przejrzeniu tego wydania "Echa" doszedłem do przykrego wniosku, że mają ciekawe artykuły, ale stylem dziennikarstwa niebezpiecznie zbliżają się do "EI"
Przedstawiony plan remontów rysuje się dość optymistycznie. Dołożyć do tego jeszcze kilka odcinków i wiele linii ma szanse zostać przygotowanych pod tramwaje niskopodłogowe.
Tylko wozów brak...
Przedstawiony plan remontów rysuje się dość optymistycznie. Dołożyć do tego jeszcze kilka odcinków i wiele linii ma szanse zostać przygotowanych pod tramwaje niskopodłogowe.
Tylko wozów brak...
www.uml.lodz.pl pisze:Plan inwestycji i remontów dróg na 2009 r. w zakresie tzw. remontów odtworzeniowych - wymagających większych zakresów wymiany nawierzchni zaprezentowali podczas dzisiejszego posiedzenia Doraźnej Komisji ds. Organizacji Ruchu Drogowego przedstawiciele Zarządu Dróg i Transportu. Za 4,5 mln zł w okresie od czerwca do października przyszłego roku wyremontowane zostaną:
- w odcinkach: ul. Broniewskiego, Niższa, Dąbrowskiego, Bronisin, Al. Piłsudskiego, ul. Przybyszewskiego i Malownicza
- w całości: ul. Obywatelska i Brójecka.
Wykaz poszczególnych odcinków znajduje się w załączniku.
Członkowie Komisji Doraźnej przyjęli do wiadomości przedstawiony harmonogram, natomiast poprosili pracowników ZDiT o zaprezentowanie listy wszystkich ulic, które wymagają remontu – także w przypadkach, gdy w projekcie budżetu Miasta na 2009 r. nie są one uwzględnione.
Radni wyrazili opinię, iż środki, jakie Miasto planuje przeznaczyć na przyszłoroczne remonty odtworzeniowe, jak i ilość objętych planem ulic to jedynie kropla w morzu potrzeb. Dotyczy to zarówno ulic znajdujących się w śródmieściu, jak i na obrzeżach Miasta. Ponadto Komisja zapowiedziała, iż zgłosi wniosek do Prezydenta Miasta o uwzględnienie w przyszłorocznym budżecie Miasta środków m.in. na wymianę chodników na ul. Zachodniej i Kościuszki.
W kontekście planowanych remontów rajcy dopytywali miejskich urzędników również o plany modernizacji ul. Aleksandrowskiej (od Szczecińskiej do granicy Miasta), ul. Limanowskiego i ul. Żeromskiego.
Jak zapewnia ZDiT, przebudowa ul. Aleksandrowskiej zapisana jest w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2011-2012. Ulica zostanie poszerzona, przez co zlikwidowane zostanie w tym miejscu torowisko i krańcówka tramwajowa przy ul. Chochoła. Zgodę na takie rozwiązanie wyraziła już rada osiedla.
Natomiast inwestycja na ul. Limanowskiego prawdopodobnie rozpocznie się nie wcześniej niż na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2009 r. i trwać będzie nie dłużej niż do 2010 r.
W planie inwestycyjnym nie uwzględnia się jak na razie kompleksowej modernizacji ul. Żeromskiego – będą prowadzone jedynie doraźne prace.
W związku z odrzuceniem przez rządową komisję łódzkiego wniosku o przyznanie z budżetu centralnego 6 mln zł dotacji na wymianę nawierzchni jezdni ul. Przybyszewskiego i Dąbrowskiego w ramach narodowego programu dróg lokalnych - tzw. „schetynówek” członkowie Komisji zastanawiali się, czy sprawą nie powinna zająć się Rada Miejska. Jak wynika z tłumaczeń urzędników i doniesień prasowych, wniosek został odrzucony, gdyż miasto nie dostarczyło opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o złożeniu budżetu Miasta. Takie kryterium pojawiło się 19 listopada br., czyli na dwa dni przed końcem terminu wyznaczonego na składanie wniosków do rządowej komisji. Dziś władze Łodzi mają złożyć odwołanie w tej sprawie.
Członkowie Komisji podziękowali p. inż. Waldemarowi Załomskiemu – kierownikowi Zakładu Torów i Sieci MPK za sprawne przeprowadzenie remontu skrzyżowania ulic Kilińskiego i Narutowicza.
Źródło informacji : Biuro Rady Miejskiej
Dobrze, że mają w planach remont nawierzchni na Przybyszewskiego. Po cichu liczę że chodzi im o cały odcinek od Śmigłego-Rydza do Augustów. Żal mi się robi tych Solarisów tłukących się niemiłosiernie po tych dziurach powstałych przez zapadnięcie się kratek ściekowych lub włazów kanalizacyjnych, nie mówiąc o dziurach przy wjeździe na wiadukt szczególnie w stronę Widzewa. Na takich drogach to nie dotrwają do planowanych 10 lat gwarancji...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Tory nie do jazdy
Piotr Wasiak
Torowiska na ul. Limanowskiego i Kilińskiego są tak zniszczone, że miejski przewoźnik nie wyklucza wycofania tramwajów z tych tras. Zostanie powołana komisja, która sprawdzi, czy tramwaje nadal mogą po nich jeździć.
Torowiska na ul. Limanowskiego i Kilińskiego są tak zniszczone, że miejski przewoźnik chce wycofać tramwaje z tych tras. Remont na ul. Limanowskiego został opóźniony o rok, bo firma projektowa, która miała oddać dokumentację w lutym, nie zrobiła tego do tej pory
Motorniczy wiedzą, że mają tam zachować szczególną ostrożność, ale stan torów jest tak zły, że kilka razy doszło do wykolejenia tramwajów - mówi Waldemar Załomski, kierownik zakładu torów w MPK. - Mieliśmy nadzieję, że miasto w tym roku rozpocznie remont, ale nic nie zrobiono.
O tym, że torowiska wymagają naprawy, nie trzeba przekonywać mieszkańców, którzy podróżują na tych trasach. Tory są krzywe, popękane, a na jezdni pełno wykruszonego spod szyn asfaltu, co powoduje dodatkowe utrudnienia dla samochodów. Podczas jazdy tramwajem trzeba mocno trzymać się barierek, ponieważ pojazd mocno podskakuje i kołysze się na boki.
- Strach jeździć. Zwalniam do 20 km/h, bo gdybym jechał szybciej, mogłoby dojść do tragedii. Od kilku lat mówimy, że jest tu niebezpiecznie. Gdy ktoś zostanie ranny, urzędnicy oczywiście wszystkiego się wyprą i zrzucą winę na nas. Moi koledzy powiedzieli, że nie chcą już prowadzić na tej trasie - opowiada pan Marek, motorniczy linii 2.
Eksperci z MPK nie wiedzą, jak długo torowiska jeszcze wytrzymają. - Wiemy tylko, że jeśli szybko nie rozpoczną się prace, to zawiesimy kursy na tych ulicach - mówi Załomski. - Teraz specjalna komisja sprawdzi, czy wożenie tam pasażerów jest jeszcze bezpieczne.
O fatalnym stanie torów i nawierzchni na ul. Limanowskiego i Kilińskiego wie również Zarząd Dróg i Transportu. Remont ul. Limanowskiego powinien rozpocząć się w tym roku. Przebudowany miał zostać odcinek drogi wraz z torowiskiem od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy oraz szyny do ul. Grudziądzkiej. - Firma projektowa, która miała przygotować dokumentację, nie wywiązała się jednak z umowy. Projekt miał być gotowy w lutym, ale do tej pory go nie otrzymaliśmy. Oczywiście nałożymy na firmę karę finansową, ale inwestycja opóźni się o ponad rok - mówi Iwona Zatorska-Sytyk, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w ZDiT.
Urzędnicy mają nadzieję, że do marca otrzymają projekt. Wówczas inwestycja mogłaby się rozpocząć na początku trzeciego kwartału przyszłego roku, a zakończyć w 2010 r.
Na ul. Kilińskiego również przewidziany jest remont torowiska. - W najbliższych latach są plany, by zmodernizować odcinek od ul. Nawrot do Abramowskiego. W przyszłym roku będzie to jednak mniejszy fragment - mówi Renata Borkowska-Kubiak z ZDiT.
Najpierw na ul. Kilińskiego wejdzie Łódzka Spółka Infrastrukturalna, która wyremontuje wodociągi, a dopiero później rozpocznie się przebudowa torowiska. - Wiemy, że na niektórych odcinkach torowiska są w bardzo złym stanie. Mamy zaplanowane pieniądze na te prace w przyszłym roku. Nie wiemy jeszcze dokładnie, który odcinek zostanie wyremontowany jako pierwszy. Będziemy to konsultować z MPK - mówi Borkowska-Kubiak.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6067836,Tory_nie_do_jazdy.html
Piotr Wasiak
Torowiska na ul. Limanowskiego i Kilińskiego są tak zniszczone, że miejski przewoźnik nie wyklucza wycofania tramwajów z tych tras. Zostanie powołana komisja, która sprawdzi, czy tramwaje nadal mogą po nich jeździć.
Torowiska na ul. Limanowskiego i Kilińskiego są tak zniszczone, że miejski przewoźnik chce wycofać tramwaje z tych tras. Remont na ul. Limanowskiego został opóźniony o rok, bo firma projektowa, która miała oddać dokumentację w lutym, nie zrobiła tego do tej pory
Motorniczy wiedzą, że mają tam zachować szczególną ostrożność, ale stan torów jest tak zły, że kilka razy doszło do wykolejenia tramwajów - mówi Waldemar Załomski, kierownik zakładu torów w MPK. - Mieliśmy nadzieję, że miasto w tym roku rozpocznie remont, ale nic nie zrobiono.
O tym, że torowiska wymagają naprawy, nie trzeba przekonywać mieszkańców, którzy podróżują na tych trasach. Tory są krzywe, popękane, a na jezdni pełno wykruszonego spod szyn asfaltu, co powoduje dodatkowe utrudnienia dla samochodów. Podczas jazdy tramwajem trzeba mocno trzymać się barierek, ponieważ pojazd mocno podskakuje i kołysze się na boki.
- Strach jeździć. Zwalniam do 20 km/h, bo gdybym jechał szybciej, mogłoby dojść do tragedii. Od kilku lat mówimy, że jest tu niebezpiecznie. Gdy ktoś zostanie ranny, urzędnicy oczywiście wszystkiego się wyprą i zrzucą winę na nas. Moi koledzy powiedzieli, że nie chcą już prowadzić na tej trasie - opowiada pan Marek, motorniczy linii 2.
Eksperci z MPK nie wiedzą, jak długo torowiska jeszcze wytrzymają. - Wiemy tylko, że jeśli szybko nie rozpoczną się prace, to zawiesimy kursy na tych ulicach - mówi Załomski. - Teraz specjalna komisja sprawdzi, czy wożenie tam pasażerów jest jeszcze bezpieczne.
O fatalnym stanie torów i nawierzchni na ul. Limanowskiego i Kilińskiego wie również Zarząd Dróg i Transportu. Remont ul. Limanowskiego powinien rozpocząć się w tym roku. Przebudowany miał zostać odcinek drogi wraz z torowiskiem od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy oraz szyny do ul. Grudziądzkiej. - Firma projektowa, która miała przygotować dokumentację, nie wywiązała się jednak z umowy. Projekt miał być gotowy w lutym, ale do tej pory go nie otrzymaliśmy. Oczywiście nałożymy na firmę karę finansową, ale inwestycja opóźni się o ponad rok - mówi Iwona Zatorska-Sytyk, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w ZDiT.
Urzędnicy mają nadzieję, że do marca otrzymają projekt. Wówczas inwestycja mogłaby się rozpocząć na początku trzeciego kwartału przyszłego roku, a zakończyć w 2010 r.
Na ul. Kilińskiego również przewidziany jest remont torowiska. - W najbliższych latach są plany, by zmodernizować odcinek od ul. Nawrot do Abramowskiego. W przyszłym roku będzie to jednak mniejszy fragment - mówi Renata Borkowska-Kubiak z ZDiT.
Najpierw na ul. Kilińskiego wejdzie Łódzka Spółka Infrastrukturalna, która wyremontuje wodociągi, a dopiero później rozpocznie się przebudowa torowiska. - Wiemy, że na niektórych odcinkach torowiska są w bardzo złym stanie. Mamy zaplanowane pieniądze na te prace w przyszłym roku. Nie wiemy jeszcze dokładnie, który odcinek zostanie wyremontowany jako pierwszy. Będziemy to konsultować z MPK - mówi Borkowska-Kubiak.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6067836,Tory_nie_do_jazdy.html
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
Bros pisze:Dobrze, że mają w planach remont nawierzchni na Przybyszewskiego. Po cichu liczę że chodzi im o cały odcinek od Śmigłego-Rydza do Augustów. Żal mi się robi tych Solarisów tłukących się niemiłosiernie po tych dziurach powstałych przez zapadnięcie się kratek ściekowych lub włazów kanalizacyjnych, nie mówiąc o dziurach przy wjeździe na wiadukt szczególnie w stronę Widzewa. Na takich drogach to nie dotrwają do planowanych 10 lat gwarancji...
Na tak dużą skalę remontu bym nie liczył, choć niewątpliwie jest on potrzebny. No i oczywiście tory też koniecznie do wymiany, ale to też się raczej w przyszłym roku nie stanie. Co do samego wiaduktu, to OIDP ktoś gdzieś wspominał że jest w planach jego remont w stylu tego nad Tuwima.
A co do nawierzchni i autobusów (nie tylko solniczek) to na szczęście coraz więcej kierowców zdroworozsądkowo wybiera środkowy pas przy pokonywaniu wiaduktu... ten też co prawda nie należy do najrówniejszych, ale jego stan jest dużo lepszy od prawego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Chandler, łącznie zmieniany 1 raz.
Przebudowa okolicy w związku z powstaniem sklepu IKEA. Pętla ma być właśnie pod sklepem. Tu wyszperałem jakiś post na ten temat => http://www.komunikacjalodz.fora.pl/region-lodzki,2/lodzki-tramwaj-regionalny,33-1965.html#44493bobekst pisze:Widziałem na ul. Pabianickiej za chocianowicami jakiś remont jest i tory tramwajowe przebudowują chyba, podobno nowa pętla gdzieś tam ma być. Może mi ktoś więcej szczegółów na ten temat przedstawić?
Ostatnio na galerii gtlodz.eu jest sporo zdjęć z placu budowy. Widać już pierwsze zarysy nowego układu torowo-drogowego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
DŁ pisze:Przebudowa drogi wylotowej z miasta w rejonie budowy największego w Polsce Centrum Handlowego Ikea oraz remont kapitalny wiaduktu na al. Jana Pawła II, w rejonie Praktikera, to dwie największe, tegoroczne inwestycje drogowe w Łodzi.
- Wprawdzie wiadukt nie jest w złym stanie technicznym, ale stwarza zagrożenia dla kierowców - zapewnia Renata Borkowska-Kubiak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Wiadukt znajduje się na drodze krajowej, więc powinien być klasy A, o nośności do 50 ton. Tymczasem jest on klasy C, o nośności do 30 ton. Po remoncie to się zmieni i wiadukt otrzyma klasę A, z odpowiednią nośnością.
Fachowcy m.in. wymienią płyty i podpory. Na pierwszy ogień pójdzie nitka wschodnia krajówki. Prace zaczną się jeszcze w styczniu i potrwają do grudnia. Pochłoną 1,5 mln zł.
Kolejna wielka inwestycja to modernizacja ul. Pabianickiej na odcinku od zajezdni MPK do granic miasta. Roboty zaczną się wiosną i pochłoną ponad 41 mln zł, pochodzących m.in. z kasy miasta i Ikei.
W rejonie supermarketu ul. Pabianicka będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy. Zostanie też wybudowany dodatkowy pas, z którego będzie można zjechać z trasy na teren centrum handlowego. Linia tramwajowa Łódź - Pabianice zostanie przesunięta w stronę Ikei. Natomiast po przeciwnej stronie krajówki pojawią się ekrany akustyczne, które uchronią od hałasu mieszkańców pobliskich domów.
Potem między Ikeą a granicą Łodzi i Ksawerowa ma być wybudowany dojazd do trasy S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Obecnie w rejonie tym budowana jest sieć wodno-kanalizacyjna.
Ponadto zostaną zmodernizowane dwie inne znane łódzkie ulice: Przybyszewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Książąt Polskich oraz ul. Dąbrowskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Puszkina.
"Wykopki" pojawią się też na innych ulicach, co będzie związane z wymianą wodociągów pamiętających II wojnę światową. Na ulicach pojawią się wykopy punktowe, przez które będzie wpuszczana głowica krusząca stare rury. W ich miejsce będą instalowane nowe rury, wykonane ze specjalnego tworzywa.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://polskatimes.pl/dzienniklodzki/76449,wymienia-tory-odnowia-wagony,id,t.html pisze:
Wymienią tory, odnowią wagony
2009-01-07 23:59:30, aktualizacja: 2009-01-08 00:00:02
Remont kapitalny 20 wagonów tramwajowych i wymiana zniszczonych torowisk to najważniejsze przedsięwzięcia MPK w tym roku.Przebudowana zostanie między innymi ul. Limanowskiego. Dokumentacja w tej sprawie ma być gotowa do końca marca.
- Same tory tramwajowe zostaną wymienione na odcinku od ul. Zachodniej do Grudziądzkiej, a tory razem z nawierzchnią od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy - wyjaśnia Renata Borkowska-Kubiak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
W fatalnym stanie jest też torowisko na ul. Kilińskiego, gdzie także - podobnie jak na ul. Limanowskiego - dochodziło do wykolejenia tramwajów.
- Pilne remonty zaplanowaliśmy na trzech odcinkach ul. Kilińskiego: od Milionowej do Przybyszewskiego, od Tuwima do Piłsudskiego i od Tuwima do Narutowicza - wyjaśnia Bogumił Makowski, rzecznik MPK w Łodzi. - Wskazane są też remonty torów na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza oraz na pętli tramwajowej przy ul. Szczecińskiej, gdzie też tramwaj się wykoleił.
Ponadto MPK zamierza zmodernizować tory na skrzyżowaniu ul. Franciszkańskiej i Wojska Polskiego, na Śmigłego-Rydza - od al. Piłsudskiego do wiaduktu, na ul. Kopcińskiego - od ul. Narutowicza do al. Piłsudskiego, na al. Piłsudskiego - od ul. Piotrkowskiej do Kilińskiego i na krańcówce na Helenówku. W sumie MPK chce wyremontować w tym roku 18 km torów, co pochłonie 50-60 mln złotych.
Ponadto fachowcy MPK zajmą się tramwajami typu 805.
- Pochodzące z lat 1983-1989 wagony będą rozebrane do gołej konstrukcji - zaznacza Marcin Małek z biura prasowego MPK. - Po remoncie pojawią się w nich nowe podłogi, siedzenia, oświetlenie, systemy otwierania drzwi itp. Ponadto w wagonach, jeżdżących w składach jako drugie, zostaną zdemontowane kabiny dla motorniczego, dzięki czemu pojawi się więcej miejsca dla pasażerów.
MPK w Łodzi słynie w całej Polsce z remontów tramwajów. Dlatego świadczy usługi dla innych miast - Gdańska, Poznania i śląskiej aglomeracji - zarabiając pieniądze, które w dużej mierze trafiają na zakup nowych części do odnawianych tramwajów. Na przykład w 2007 roku MPK zarobiło w ten sposób 2,1 mln zł.
Po Łodzi jeździ 446 wagonów MPK, z czego 351 jest po remoncie. Wprawdzie autobusy są tańsze od tramwajów, ale za to krócej służą. O ile autobusy jeżdżą średnio do 15 lat, to tramwaje do 20-30.
Wiesław Pierzchała
Tak wyglądają tory na ulicy Limanowskiego - udręka pasażerów i motorniczych (© fot. Grzegorz Gałasiński)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Przybyszewskiego jest ważne ale chyba decyduje ile linii na jakiej trasie jeździ i dlatego przekładają
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
No też właśnie czytając to o Przybyszewskiego pomyślałem. Przecież torowisko tam jest katastrofalne! Ale no jasne - widać, tu się sugerowano tym gdzie i ile razy tramwaj się wykolejał. Trzeba porządnego dzwona na Przybyszewskiego to będą nowe tory... Żenujące.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...