px33 pisze:A ktoś się zająknął o DTC i węźle przesiadkowym przy Kaliskim
Wielokrotnie.
Jak widać, tramwaj wcale dzieci nie zjada. I o to chodzi.do jak możnawidziec tylko wygodnictwo !!
03.02.12, 15:19
wręcz się mylisz mam troje dzieci w wieku od 2 do 6 lat wiec nie pitol mi tu głupot tramwaj ma być i koniec
Mieszkańcy Widzewa nie chcą tramwajów
2012-02-03, Aktualizacja: dzisiaj 09:17
Express Ilustrowany (gb)
Od tygodnia trwają Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi, zakończą się 13 lutego. Mieszkańcy protestują osiedla Chrobrego protestują przeciw wariantowi III przebiegu trasy, według którego tramwaj jeździłby między blokami ullicą Wujaka. Do Zarządu Dróg i Transportu wpłynęło już 108 ankiet od łodzian na temat.
Anna Nowakowska, która mieszka przy ul. Dostojewskiego mówi, że tramwaje niech jeżdżą ul. Rokicińską czy Przybyszewskiego, z dala od bloków i osiedla. Tu jest szkoła, kościół, las widzewski, a więc taka enklawa spokoju.
Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0. Zakłada on bowiem tylko wyremontowanie obecnego torowiska między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.
Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po obecnej trasie, a od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej; następnie al. Hetmańską w stronę południowej będzie prowadzić aż do al. Ofiar Terroryzmu.
Według wariantu II trasa W-Z poprowadzona będzie przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej łączyć się będzie z al. Piłsudskiego, a dalszy jej przebieg jest taki, jak w wariancie I. Dwa ostatnie warianty trasy od strony Retkini są w znacznej części zgodne z wersją I. Na wysokości ul. Puszkina linia skręcałaby w stronę południową.
Według wariantu III z ul. Puszkina w ul. Wujaka, następnie tory dochodziłyby do ul. Augustów, a dalej biegłaby ulicami Przybyszewskiego do al. Hetmańskiej i do pętli na al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.
Wariant IV pozwala ominąć osiedle i zamiast w ul. Wujaka tramwaje skręcałyby na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, następnie prowadziłąby do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.
Warianty I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Łączyłyby się tam linie trasy W-Z i trasy ŁTR. Dla samochodów powstałby tunel. Wymagałoby to także wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego a ul. Żwirki.
Bynajmniej, to ogromne marnotrawstwo środków unijnych (a tutaj mamy jeszcze spore pole do popisu - byłoby fajnie kupić tabor jeszcze w budżecie 2007-2013, żeby na 2014 zaplanować jeszcze bardziej śmiałe zakupy - po remoncie WZ i utworzeniu NCŁ przy zachowaniu rozsądnego programu remontowego niska podłoga będzie mogła wjechać prawie wszędzie). Najmniej kontrowersyjny jest wariant 1 i to on prawdopodobnie zostanie zrealizowany.Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0.
SEC pisze:No właśnie to jest najśmieszniejsze i najgłupsze w tym wszystkim. Parę osób podchwyciło pomysł puszczenia tramwaju pod balkonami na Widzewie "jak na zachodzie" i już nie ważny jest Janów, nie ważne jest jak docelowo wyglądałby wtedy układ linii na Olechowie-Janowie. Nic, że 85 i pewnie 96 zostaną, ważne że po europejsku!
przemeqq pisze:Jeśli na Olechów pojedzie tylko 10 (nawet w wariancie I, który tego nie wyklucza), to nici z wywalenia 85 i 96.
SEC pisze:Sama 10? Świetnie. Już widzę jak mieszkańcy Olechowa ze spokojem przyjmują, że nie dojadą już ani na Uniwerek, ani na Fabryczny, plac Wolności, do Manufaktury.
85 to 5 kursów, 96 - 6, 98 - 4 = 15 kursów do centrum. Sama 10 na Olechowie to spadek liczby połączeń o prawie 50% albo pozostawienie brygadożernego 85/96. Budowa tam tramwaju mija się więc z celem.
Na przedłużanym odcinku trasy od pętli Przy ul.Augustów do pętli przy al. Ofiar Terroryzmu
11 Września kursować będzie maksymalnie około 8 pociągów w jednym kierunku.
przy czym na odcinku trasy od skrzyżowania ul.Puszkina z ul.Ksiedza Wujaka do pętli
przy al. Ofiar Terroryzmu 11 Września kursować będzie tylko około 8 pociągów w jednym
kierunku.
przy czym na odcinku trasy od skrzyżowania ul.Puszkina z ul.Ksiedza Wujaka do pętli
przy al. Ofiar Terroryzmu 11 Września kursować będzie tylko około 8 pociągów w jednym
kierunku.
Dlatego według mnie poza zniknięciem 98 z Widzewa to możemy się spodziewać najwyżej korekt tras, większe zmiany były obliczone na budowę jednocześnie dwóch linii przez Rokicińską i Przybyszewskiego. Sama 10 bez autobusu i bez 8 na Rokicińskiej za Puszkina nie da sobie rady.