Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

px33 pisze:A ktoś się zająknął o DTC i węźle przesiadkowym przy Kaliskim

Wielokrotnie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

do jak możnawidziec tylko wygodnictwo !!
03.02.12, 15:19
wręcz się mylisz mam troje dzieci w wieku od 2 do 6 lat wiec nie pitol mi tu głupot tramwaj ma być i koniec
Jak widać, tramwaj wcale dzieci nie zjada. I o to chodzi.

Dobrze by było przeprowadzić teraz konsultacje z mieszkańcami. Wysłuchać ich opinii i w miarę możliwości ich przekonać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

A potem zrobić konsultacje z mieszkańcami Janowa i przekonać ich, że zapowiadany od wielu lat tramwaj będzie jednak gdzieś indziej :>
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Mieszkańcy Widzewa nie chcą tramwajów

2012-02-03, Aktualizacja: dzisiaj 09:17

Express Ilustrowany (gb)
Od tygodnia trwają Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi, zakończą się 13 lutego. Mieszkańcy protestują osiedla Chrobrego protestują przeciw wariantowi III przebiegu trasy, według którego tramwaj jeździłby między blokami ullicą Wujaka. Do Zarządu Dróg i Transportu wpłynęło już 108 ankiet od łodzian na temat.

Anna Nowakowska, która mieszka przy ul. Dostojewskiego mówi, że tramwaje niech jeżdżą ul. Rokicińską czy Przybyszewskiego, z dala od bloków i osiedla. Tu jest szkoła, kościół, las widzewski, a więc taka enklawa spokoju.

Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0. Zakłada on bowiem tylko wyremontowanie obecnego torowiska między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.

Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po obecnej trasie, a od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej; następnie al. Hetmańską w stronę południowej będzie prowadzić aż do al. Ofiar Terroryzmu.

Według wariantu II trasa W-Z poprowadzona będzie przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej łączyć się będzie z al. Piłsudskiego, a dalszy jej przebieg jest taki, jak w wariancie I. Dwa ostatnie warianty trasy od strony Retkini są w znacznej części zgodne z wersją I. Na wysokości ul. Puszkina linia skręcałaby w stronę południową.

Według wariantu III z ul. Puszkina w ul. Wujaka, następnie tory dochodziłyby do ul. Augustów, a dalej biegłaby ulicami Przybyszewskiego do al. Hetmańskiej i do pętli na al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Wariant IV pozwala ominąć osiedle i zamiast w ul. Wujaka tramwaje skręcałyby na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, następnie prowadziłąby do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Warianty I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Łączyłyby się tam linie trasy W-Z i trasy ŁTR. Dla samochodów powstałby tunel. Wymagałoby to także wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego a ul. Żwirki.

Akurat tej pani z Dostojewskiego tramwaj pod oknem jeździć nie będzie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No właśnie to jest najśmieszniejsze i najgłupsze w tym wszystkim. Parę osób podchwyciło pomysł puszczenia tramwaju pod balkonami na Widzewie "jak na zachodzie" i już nie ważny jest Janów, nie ważne jest jak docelowo wyglądałby wtedy układ linii na Olechowie-Janowie. Nic, że 85 i pewnie 96 zostaną, ważne że po europejsku!
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0.
Bynajmniej, to ogromne marnotrawstwo środków unijnych (a tutaj mamy jeszcze spore pole do popisu - byłoby fajnie kupić tabor jeszcze w budżecie 2007-2013, żeby na 2014 zaplanować jeszcze bardziej śmiałe zakupy - po remoncie WZ i utworzeniu NCŁ przy zachowaniu rozsądnego programu remontowego niska podłoga będzie mogła wjechać prawie wszędzie). Najmniej kontrowersyjny jest wariant 1 i to on prawdopodobnie zostanie zrealizowany.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

SEC pisze:No właśnie to jest najśmieszniejsze i najgłupsze w tym wszystkim. Parę osób podchwyciło pomysł puszczenia tramwaju pod balkonami na Widzewie "jak na zachodzie" i już nie ważny jest Janów, nie ważne jest jak docelowo wyglądałby wtedy układ linii na Olechowie-Janowie. Nic, że 85 i pewnie 96 zostaną, ważne że po europejsku!

Jeśli na Olechów pojedzie tylko 10 (nawet w wariancie I, który tego nie wyklucza), to nici z wywalenia 85 i 96.

W ogóle nie ma co się gorączkować, SM Chrobry działa prężnie i ankiety rozdaje.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Na wariancie przez Wujaka zyskuje południowa część osiedla Chrobrego. Trzeba mieć świadomość tego, że straci przy tym Janów (straci także przy wariancie czwartym, który wydawał mi się niezły kilka lat temu, do czasu gdy po wschodniej stronie Hetmańskiej obszar ten zaczął się szybko rozbudowywać), a także pogorszy się oferta dla mieszkańców os. Mieszka I i - paradoksalnie - północnej części os. Chrobrego, którzy teraz mają zestaw linii na jednym przystanku (co jest wygodne), a po powstaniu wariantu 3 będą musieli wybrać na który przystanek pójdą wychodząc z domu.

Przesyłając formularz konsultacji proszę o naprawdę solidne przemyślenie wszystkich za i przeciw. "Żeby plusy nie przysłoniły wam minusów".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 3 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

przemeqq pisze:Jeśli na Olechów pojedzie tylko 10 (nawet w wariancie I, który tego nie wyklucza), to nici z wywalenia 85 i 96.

To po co w takim razie cała ta budowa? Dla jednej linii zastępującej 98? Bez sensu, szczególnie ekonomicznego. Faktycznie, puścić 10 co kwadrans (bo co tyle jeździ teraz 9 8-), a 85 i 96 zostawić bez zmian. Będzie super tramwaj!

Dla mnie oczywistym jest, że na Olechów pojadą 9 i 10 jeśli ma to być wariant pierwszy. 85 i 96 kursują w pobliżu dw. Fabrycznego i UŁ i normalne jest, że jakiś tramwaj z Olechowa również tam dojedzie.

To jeszcze odnośnie docelowego układu komunikacyjnego w rejonie Olechowa.

Otóż warianty 3 i 4 nie obsłużą zarówno Janowa, jak i części ul. Zakładowej (cmentarz). Dojdzie do paranoi kiedy za tramwajem jadącym prosto ul. Przybyszewskiego, będą musiały się wlec linie w stylu 96 żeby obsłużyć zarówno Zakładową, jak i pół Janowa, czyli kompletny bezsens i mijanie się z celem.

Wariant 1 obsługuje Janów, więc pozostaje kwestia cmentarza i tutaj wystarczą 55 i 82 (na Janowie oczywiście jeszcze 72). Znikają 85, 96 i 98 z tamtych rejonów. Wtedy tramwaj ma sens.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Naskrobałem coś takiego:

Obrazek

Pewnie ma braki, ale najważniejsze, że widać budynki. Niebieski - obecna linia tramwajowa, błękitny, fioletowy, granatowy - warianty, pozostałe kolory - linie autobusowe (85, 96, 9Obrazek.

Widać, że wszystkie warianty mają wady i zalety. Zaletą wariantu III jest obsługa osiedla między Puszkina a Czajkowskiego. Ale tamci mieszkańcy nie mają daleko do Puszkina, więc będą korzystać z linii, która zostanie skierowana na Lodową (8 lub 9). Wariant II poprawia obsługę osiedla między Rokicińską a Wujaka. Ale do Rokicińskiej mieszkańcy i tak mają najwyżej 500 metrów. Z Janowem jest gorzej, tam tramwaju póki co nie ma, a obsłuży go tylko wariant I. Tak więc wariant I wygrywa. Tylko on pozwala na wycofanie autobusów. Jest jeszcze opcja wariantu II albo III z odnogą na Janów wzdłuż Hetmańskiej, ale wtedy będzie problem z obsadzeniem tego wszystkiego liniami.

Na Olechów chyba lepiej skierować 8 albo 9 niż 10. 10 dowozi tylko co Centralu, a 8 aż na Teofilów, a 9 na uniwersytet i w rejon Fabrycznego.

I w miejsce likwidowanych autobusów wypadałoby zwiększyć częstotliwość tramwajów, tym bardziej, że chcemy zachęcić ludzi do przesiadki na transport miejski z samochodów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Na Przybyszewskiego przy Czajkowskiego pozostaną 55, 64 i 82. Będzie więc możliwość dojechania do centrum (55, 82). Zawsze można zwiększyć częstotliwość 82A albo zostawić 98 w relacji Janów - Zakładowa - Puszkina - Batorego, taką dowozówkę do trasy WZ.

Co do tras tramwajów to sprawa w przypadku wariantu 1 jest prosta -
9 i 10 do Della i 8 na Lodową. Argument za 8, że dojeżdza na Teofilów jest mało istotny, bo ile osób jeździ w takiej relacji? Na pewno nie dużo. Poza tym trasa 8 byłaby wtedy kolosalnie długa.

Dużym błędem będzie brak realizacji wariantu 1. Janów się rozbudowuje, zarówno pod względem bloków, jak i magazynów, od Przybyszewskiego i tak będą jeździły autobusy. Każdy inny wariant oznacza pozostawienie dłuższych linii autobusowych na Janowie - zapewne 85 od strony Augustów i dalej do Della bo nie ma gdzie zawrócić co jest idiotyczne, bo powstanie piękny dubel z 9 z Olechowa poprzez trasę WZ w rejon Uniwerystetu. Jeśli wtedy na 9 nie będą jeździły nowe wagony to oczywistym jest że ludzie będą woleli jeździć 85, na dodatek częściej jeżdzącym po szczycie. Ostatecznie 9 pozostanie co 20 minut i to dopiero będzie wielki sukces.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na część brygad 9 nowe wagony szybko nie zawitają ze względu na skierowanie jej do Konstantynowa. Ale jak najszybciej powinno zostać wyremontowane torowisko w Zielonej, co pozwoli na wprowadzenie nowego taboru przynajmniej na 9A.

A tak w ogóle to na jak długim odcinku linia konstantynowska jest w złym stanie? TP prowadziły tam w ostatnich latach jakieś remonty, tak więc nie powinno być chyba tak źle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Na Olechów pojedzie tylko 10. W opisie wszystkich wariantów jest napisane, że po odcinku na Hetmanskiej będzie poruszać się do ośmiu wagonów na godzinę.
8 ma pojechać na Lodową.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

Wiesz trasa jest do pieszczenia tylko niestety nie małe koszty psują to.

Trasa od Zdrowia do Lutomierska jest w 58 % dobra czasami szarpnie,
zastuka ale jedziemy są to mało eksploatowane tory bo mało dżdżownic,
żabek i innych zwierząt jeździ tam w częstotliwości 10-12 minut wiem,
że nie ma obłożenia. Niech się wypowiedzą koledzy motorowi z TP w sprawie trasy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Sama 10? Świetnie. Już widzę jak mieszkańcy Olechowa ze spokojem przyjmują, że nie dojadą już ani na Uniwerek, ani na Fabryczny, plac Wolności, do Manufaktury.

85 to 5 kursów, 96 - 6, 98 - 4 = 15 kursów do centrum. Sama 10 na Olechowie to spadek liczby połączeń o prawie 50% albo pozostawienie brygadożernego 85/96. Budowa tam tramwaju mija się więc z celem.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To są tylko założenia, a ile linii tam pojedzie, to już sprawa MPK (i ZDiT-u, ile zamówi wozokilometrów).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

SEC pisze:Sama 10? Świetnie. Już widzę jak mieszkańcy Olechowa ze spokojem przyjmują, że nie dojadą już ani na Uniwerek, ani na Fabryczny, plac Wolności, do Manufaktury.

85 to 5 kursów, 96 - 6, 98 - 4 = 15 kursów do centrum. Sama 10 na Olechowie to spadek liczby połączeń o prawie 50% albo pozostawienie brygadożernego 85/96. Budowa tam tramwaju mija się więc z celem.

Dlatego według mnie poza zniknięciem 98 z Widzewa to możemy się spodziewać najwyżej korekt tras, większe zmiany były obliczone na budowę jednocześnie dwóch linii przez Rokicińską i Przybyszewskiego. Sama 10 bez autobusu i bez 8 na Rokicińskiej za Puszkina nie da sobie rady.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Dokładniej mówiąc, to wariant I mówi: "W związku z wydłużeniem torowiska
co najmniej jedna linia kończąca bieg na przebudowanej pętli kursować będzie dalej w kierunku wschodnim".
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Na przedłużanym odcinku trasy od pętli Przy ul.Augustów do pętli przy al. Ofiar Terroryzmu
11 Września kursować będzie maksymalnie około 8 pociągów w jednym kierunku.

wariant IV:
przy czym na odcinku trasy od skrzyżowania ul.Puszkina z ul.Ksiedza Wujaka do pętli
przy al. Ofiar Terroryzmu 11 Września kursować będzie tylko około 8 pociągów w jednym
kierunku.

wariant III:
przy czym na odcinku trasy od skrzyżowania ul.Puszkina z ul.Ksiedza Wujaka do pętli
przy al. Ofiar Terroryzmu 11 Września kursować będzie tylko około 8 pociągów w jednym
kierunku.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dlatego według mnie poza zniknięciem 98 z Widzewa to możemy się spodziewać najwyżej korekt tras, większe zmiany były obliczone na budowę jednocześnie dwóch linii przez Rokicińską i Przybyszewskiego. Sama 10 bez autobusu i bez 8 na Rokicińskiej za Puszkina nie da sobie rady.

Ale dlaczego budowa tramwaju z jednej strony musi oznaczać, że zmiany muszą być małe? Inaczej budowa tramwaju nie ma sensu. Przyjrzyjmy się obecnym trasom autobusowym i planowanym tramwajowym. 8 zastąpi 98 na Puszkina i to w ilości kursów znacznie większej niż obecnie. Ci, którzy korzystają z przystanku przy Czajkowskiego o ile mają blisko mogą wsiadać przy rondzie Sybiraków. Jeśli mają dalej to zostaje im jeszcze tramwaj na Rokicińskiej i 82, które wymaga jedynie korekty rozkładu. Przystanek Przybyszewskiego/Augustów nie jest bardzo popularny, więc tam na pewno wystarczą 55, 64 i 82. Dalej mamy cmentarz i domki na Zakładowej - same 55 i 82 też dadzą radę. 85 zostanie w całości zastąpione przez tramwaj na Janowie. Będzie można je nawet całkowicie zlikwidować przy utrzymaniu połączenia szpitala Korczaka z Dołami (może to być 70 albo 81 z ludzką częstotliwością, małym kosztem linii 87). Pozostaje 96. Ono jeździ nabite nawet w godzinach wieczornych, ale tłum który widać na Przybyszewskiego to ludzie jeżdzący między centrum, a Olechowem. To wypełni 9 i 10 z naciskiem na 9 ze względu na bardziej zbliżoną trasę w centrum. Połączenie Olechowa z Zarzewem będzie w postaci 55 i więcej nie potrzeba, ewentualnie również z korektą rozkładu. Tak jak wspomniałem - tłum ludzi na Przybyszewskiego w 96 jest tylko "przejazdem". Między Olechowem, a Zarzewem nie musi jeździć 11 kursów/h, część pasażerów 96 z okolic ronda Sybiraków i Lodowej (w tym zakłady przemysłowe) zgarnie ósemka. I tylko w wariancie tramwaju przez Rokicińską lub Rokicińską + Przybyszewskiego, będzie można się pozbyć takich linii jak 85, 96, 98 przynajmniej z omawianych rejonów.
ODPOWIEDZ