Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
Ale może udrożnić newralgiczne skrzyżowania. Nie chodzi o to, żeby nowymi drogami potęgować korki, ale nieco rozładować sytuację na dosłownie kilku skrzyżowaniach w mieście. Zbiorkom też na tym traci. Dłuższe cykle świateł, zatory, itd. Wyobraź sobie brak węzłów na Trasie Łazienkowskiej i wielkie skrzyżowania z trylionem cyklów świateł.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez tych węzłów nie byłoby tak szerokiej TŁ. Nie obraziłbym się, bo TŁ to obecnie ściek komunikacyjny.SEC pisze:Wyobraź sobie brak węzłów na Trasie Łazienkowskiej i wielkie skrzyżowania z trylionem cyklów świateł.
Należy przypomnieć, że przepustowość drogi jest taka jaka jest przepustowość jej najwęższego gardła.
"Udrożnione" na skrzyżowaniu marszałków auta i tak stanęłyby przed Niciarnianą i Narutowicza.
Po wybudowaniu A1/A2/S8 nie będzie potrzeby udrażniać niczego, bo i tak zmaleje ruch w mieście. Budując ułatwienia na drodze tylko zachęci się do korzystania z aut kolejnych ludzi.
geograf pisze:Po wybudowaniu A1/A2/S8 nie będzie potrzeby udrażniać niczego, bo i tak zmaleje ruch w mieście.
Już ci napisałem, że zniknie raptem mały procent ruchu, bo w korkach stoją Łodzianie, a nie Pomorzanie i Ślązacy. Tirów będzie znacznie mniej - to fakt.
Budując ułatwienia na drodze tylko zachęci się do korzystania z aut kolejnych ludzi.
Powtarzana po raz enty czysta teoria. Już słyszałem o UFO zrzucających samochody.
@cichtom
Skoro zostały zatwierdzone to te miejsca muszą spełniać określone normy.
@SEC
Tranzyt jest pewnie niewielki w stosunku do ruchu miejsckiego, ale ze względu na dużą liczbę TIRów znacznie zmniejsza przepustowość drogi, szczególnie przy opadach śniegu.
Skoro zostały zatwierdzone to te miejsca muszą spełniać określone normy.
@SEC
Tranzyt jest pewnie niewielki w stosunku do ruchu miejsckiego, ale ze względu na dużą liczbę TIRów znacznie zmniejsza przepustowość drogi, szczególnie przy opadach śniegu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
cichtom pisze:Czy przy planowaniu tuneli ktoś pomyślał i sprawdził, czy Łódź ma do tego warunki geologiczne. Czasami Łódź nie leży na jakimś podziemnym zbiorniku wodnym? A tu tunel tam tunel -Jana Pawła II przez Pabianicką tunel, po Mickiewicza tunel i po Fabryczny tunel...
Ale co ci przeszkadza? Skoro budują to znaczy, że pomyślał i sprawdził.
Tranzyt jest pewnie niewielki w stosunku do ruchu miejsckiego, ale ze względu na dużą liczbę TIRów znacznie zmniejsza przepustowość drogi, szczególnie przy opadach śniegu.
Liczba tirów się zmniejszy. To właśnie napisałem.
Architekt miasta: W-Z ma sens z tunelem za Kopcińskiego
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13580026,Architekt_miasta__W_Z_ma_sens_z_tunelem_za_Kopcinskiego.html
Trasa W-Z. Tunel zostanie wydłużony za Kilińskiego?
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13579992,Trasa_W_Z__Tunel_zostanie_wydluzony_za_Kilinskiego_.html
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13580026,Architekt_miasta__W_Z_ma_sens_z_tunelem_za_Kopcinskiego.html
Trasa W-Z. Tunel zostanie wydłużony za Kilińskiego?
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13579992,Trasa_W_Z__Tunel_zostanie_wydluzony_za_Kilinskiego_.html
Powracając do tematu ceny za nowe tramwaje.
Pesa Twist dla GOPu: 30 sztuk = 202,5 mln zł brutto (6 mln 750 tys zł/szt.)
Pesa Swing dla Gdańska: 35 sztuk = 305 520 696 zł brutto (8 mln 729 tys zł/szt.)
Pesa Swing dla Sofii: 20 sztuk = 33,2 mln euro (1 mln 660 tys euro/szt.)
[1 euro = 4,18 zł] czyli 6 mln 938 tys 800 zł za sztukę (zaskakująco tanio)
Solaris Tramino Olsztyn: 15 sztuk = 120,5 mln zł (8 mln 033 tys zł/szt.)
Solaris Tramino Brunszwik: 15 sztuk = 33,1 mln euro netto (2 mln 206 tys euro/szt.)
[1 euro = 4,18 zł] czyli 9 mln 221 tys 080 zł za sztukę netto (zaskakująco dużo) NETTO -> należy doliczyć podatek.
Pesa Twist dla GOPu: 30 sztuk = 202,5 mln zł brutto (6 mln 750 tys zł/szt.)
Pesa Swing dla Gdańska: 35 sztuk = 305 520 696 zł brutto (8 mln 729 tys zł/szt.)
Pesa Swing dla Sofii: 20 sztuk = 33,2 mln euro (1 mln 660 tys euro/szt.)
[1 euro = 4,18 zł] czyli 6 mln 938 tys 800 zł za sztukę (zaskakująco tanio)
Solaris Tramino Olsztyn: 15 sztuk = 120,5 mln zł (8 mln 033 tys zł/szt.)
Solaris Tramino Brunszwik: 15 sztuk = 33,1 mln euro netto (2 mln 206 tys euro/szt.)
[1 euro = 4,18 zł] czyli 9 mln 221 tys 080 zł za sztukę netto (zaskakująco dużo) NETTO -> należy doliczyć podatek.
Co tak naprawdę usprawni tunel na W-Z lub ten dworzec ? Wycieczki będą to zwiedzać? Wymiana torów i lepsza zintegrowana sygnalizacja i kilka PAT wystarczą. Tak czeka Nas zakorkowanie Łodzi, bo ktoś za wszelką cenę chce zapewnić sobie kolejny wybór na radnego. Niektórzy rodzą się by być całe życie dyrektorem.
Co da dworzec? To, że przesiadki będą w obrębie jednego obiektu, więc żeby przesiąść się z 10 na 11 będziesz musiał przejść góra 70-80 metrów i to pod dachem, bez żadnych świateł po drodze. A że to główny punkt przesiadkowy w mieście, to tym bardziej ma to sens.
Czy sens ma aż tak cudaczny projekt samego dworca to już inna sprawa, ale tego typu rzeczy budują wizerunek miasta.
Czy sens ma aż tak cudaczny projekt samego dworca to już inna sprawa, ale tego typu rzeczy budują wizerunek miasta.
tornado pisze:Co tak naprawdę usprawni tunel na W-Z lub ten dworzec ? Wycieczki będą to zwiedzać? Wymiana torów i lepsza zintegrowana sygnalizacja i kilka PAT wystarczą. Tak czeka Nas zakorkowanie Łodzi, bo ktoś za wszelką cenę chce zapewnić sobie kolejny wybór na radnego. Niektórzy rodzą się by być całe życie dyrektorem.
Dworzec jak wspomniał px33 ma dać łatwą przesiadkę z trasy W-Z na ŁTR i odwrotnie nie przechodząc przez skrzyżowanie, które jest jedno z najniebezpieczniejszych w Łodzi.
A tunel jest tak naprawdę zrobiony po to, żeby zmieścił się ten czteroperonowy dworzec przy okazji nie ograniczając ruchu kołowego.
Dla dworca z dachem korki musimy doświadczyć?
Do listopada planują rozbiórkę torowisk, czyli mega Zeta od Batorego do Wyszyńskiego po Mickiewicza i Piłsudskiego. Ciekawe jak wyrobią się z Narutowicza. Przez Kopernika nic poza 8 z Chochoła do Wyszyńskiego i 14 z Dąbrowy na Augustów 10 z Augustowa na Radiostacje-nic nie przychodzi mi do głowy.
Do listopada planują rozbiórkę torowisk, czyli mega Zeta od Batorego do Wyszyńskiego po Mickiewicza i Piłsudskiego. Ciekawe jak wyrobią się z Narutowicza. Przez Kopernika nic poza 8 z Chochoła do Wyszyńskiego i 14 z Dąbrowy na Augustów 10 z Augustowa na Radiostacje-nic nie przychodzi mi do głowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Zetka zapewne będzie w relacji Wydawnicza-Kaliski. Więcej nie potrzeba, bo ruch tramwajowy między Retkinią a Kaliskim i między Widzewem a marszałkami będzie utrzymany. Czyli inaczej mówiąc nie będzie się dało wsiąść w 98.
Przez Kopernika może jechać jeszcze coś w stronę RLL, a zamiast tego 50 można przetrasować przez Mickiewicza. O ile w ogóle wznowią 50A na odcinku pl. Niepodległości-Kaliski.
Pewnego rodzaju zagadką jest trasa 8. Całkiem możliwe, że ta linia zostanie rozbita na dwie.
Przez Kopernika może jechać jeszcze coś w stronę RLL, a zamiast tego 50 można przetrasować przez Mickiewicza. O ile w ogóle wznowią 50A na odcinku pl. Niepodległości-Kaliski.
Pewnego rodzaju zagadką jest trasa 8. Całkiem możliwe, że ta linia zostanie rozbita na dwie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Linia 12 będzie jeździć na swojej stałej trasie a nie na Zdrowie a jak będzie rozbiórka na retkini to 12 pewnie pojedzie do Legionów i tam zawróci.
Zetka będzie między Kaliskim a skrzyżowaniem marszałków oraz wtedy nie powinno się zapomnieć o dwukrotnym zwiększeniu częstotliwości linii 98.
I podobno na wiosne tramwaje ŁTR przez skrzyżowanie Mickiewicza - Kościuszki nie przejadą więc wtedy mamy paraliż murowany - objazdy przez Politechniki i Śmigłego-Rydza/Kopcińskiego i Narutowicza
Zetka będzie między Kaliskim a skrzyżowaniem marszałków oraz wtedy nie powinno się zapomnieć o dwukrotnym zwiększeniu częstotliwości linii 98.
I podobno na wiosne tramwaje ŁTR przez skrzyżowanie Mickiewicza - Kościuszki nie przejadą więc wtedy mamy paraliż murowany - objazdy przez Politechniki i Śmigłego-Rydza/Kopcińskiego i Narutowicza
Z tego co wyczytałem na komunikacjazbiorowa.pl będziemy mieć dwie zastępcze linie tramwajowe na trasach Dworzec Łódź Chojny - Kilińskiego/ Piłsudskiego oraz Lermontowa - Piłsudskiego/Kilińskiego, a także jedną autobusową na trasie Dworzec Łódź Kaliska - Wydawnicza. 10 zawieszona, 98 wzmocnione.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Solar, łącznie zmieniany 2 razy.
Numer Z1 jakiś geniusz nadawał, przecież to po prostu skrócone 10... No i po co na filmy M6S-ów wstawili numerację Wx?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bo tak... Tu oznaczenia zmieniają się z godziny na godzine
Ciekawe czy w niecałe 3 tygodnie uda się uruchomić wszystkie 13-14 M8C (jeden jest na eksperymenty). Bo to nie jest trasa, na której można testować połączone tyłami konstale, których zresztą też jeszcze nie ma.
No i jeszcze jedno - ta linia wahadłowa po Kilińskiego to raczej nieporozumienie, lepiej byłoby przedłużyć tam Z5 (nawet we wzmocnionym takcie 7,5). Rozumiem, że trzeba pokazać, że fajne tramwaje, ale już lepiej byłoby zrobić takt co 3 minuty na Z1.
No i czwarte - Z1 najprawdopodobniej będzie jeździła do Starego Widzewa i dalej przesiadka na pojazd kosmiczny, bo pełna trasa do p. Augustów bez przerw (z technicznymi 5 minutami na zmianę kierunku i wyrównanie opóźnienia) wymaga 11 wagonów a ma jeszcze starczyć na to kuriozum po Kilińskiego.
Ciekawe czy w niecałe 3 tygodnie uda się uruchomić wszystkie 13-14 M8C (jeden jest na eksperymenty). Bo to nie jest trasa, na której można testować połączone tyłami konstale, których zresztą też jeszcze nie ma.
No i jeszcze jedno - ta linia wahadłowa po Kilińskiego to raczej nieporozumienie, lepiej byłoby przedłużyć tam Z5 (nawet we wzmocnionym takcie 7,5). Rozumiem, że trzeba pokazać, że fajne tramwaje, ale już lepiej byłoby zrobić takt co 3 minuty na Z1.
No i czwarte - Z1 najprawdopodobniej będzie jeździła do Starego Widzewa i dalej przesiadka na pojazd kosmiczny, bo pełna trasa do p. Augustów bez przerw (z technicznymi 5 minutami na zmianę kierunku i wyrównanie opóźnienia) wymaga 11 wagonów a ma jeszcze starczyć na to kuriozum po Kilińskiego.
A skąd wyczarują autobusy?px33 pisze: No i jeszcze jedno - ta linia wahadłowa po Kilińskiego to raczej nieporozumienie, lepiej byłoby przedłużyć tam Z5 (nawet we wzmocnionym takcie 7,5). Rozumiem, że trzeba pokazać, że fajne tramwaje, ale już lepiej byłoby zrobić takt co 3 minuty na Z1.
[/quote]
No i czwarte - Z1 najprawdopodobniej będzie jeździła do Starego Widzewa i dalej przesiadka na pojazd kosmiczny, bo pełna trasa do p. Augustów bez przerw (z technicznymi 5 minutami na zmianę kierunku i wyrównanie opóźnienia) wymaga 11 wagonów a ma jeszcze starczyć na to kuriozum po Kilińskiego.[/quote]
Mniej niż połowa trasy 10tki ma wymagać tyle samo brygad jak obecnie.