Faktycznie. Tylko dlaczego ZDiT twierdzi, że to zmiana wprowadzona dzisiaj "na bieżąco"?SEC pisze:Przecież tak było zawsze.
Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Moje odczucia: miałem czas to wszystko mogło się dziać, ale współczuję innym pasażerom. Jadę sobie spokojnie na pl. Niepodległości, za mną podjeżdża 11 - wsiadam. Przejechałem przystanek, okazało się, że tramwaje stoją od samej Żwirki już do Czerwonej. Co robię? Idę na Politechniki, podszedłem na przystanek, po chwili przyjechała stara 15 - wsiadam (w ogóle śmieszna sytuacja, bo motorniczy nie wyhamował i musiał cofać). Przejechałem cały przystanek - tramwaj odmówił posłuszeństwa przy Radwańskiej, zresztą z tego co wiem nie on jeden. Nie chciało mi się czekać, więc poszedłem do Mickiewicza - rozglądam się, a tam w zatrzymaniu stoją przynajmniej: 15A, 11 (bo Citek) i jeszcze kilka innych tramwajów - co jakiś czas podjeżdżały kolejne.
Mam czas, więc się włóczę - poszedłem na przystanek 98/Z10. Wsiadłem - pełen luzik, wolnych miejsc aż nadto, szybko przejechane - fajnie. Spojrzałem na drugą jezdnię i widzę naładowany do granic możliwości autobus (godziny takie, że ludzie wracają do domów; ja jechałem w stronę centrum). Poszedłem na 57, które stało w jednym wielkim korku, a z drugiej strony w ciągu kilku minut podjechało kilka w stronę Karpackiej.
Ogólnie raczej słabo, tym bardziej czytając o tym co się działo na Żwirki... Oby coś z tym zrobiono. Na pewno na plus (w takim czasie w jakim to widziałem), tramwaje na Kościuszki przy Mickiewicza miały częściej "zielone" niż przed zamknięciem wz-ki.
Mam czas, więc się włóczę - poszedłem na przystanek 98/Z10. Wsiadłem - pełen luzik, wolnych miejsc aż nadto, szybko przejechane - fajnie. Spojrzałem na drugą jezdnię i widzę naładowany do granic możliwości autobus (godziny takie, że ludzie wracają do domów; ja jechałem w stronę centrum). Poszedłem na 57, które stało w jednym wielkim korku, a z drugiej strony w ciągu kilku minut podjechało kilka w stronę Karpackiej.
Ogólnie raczej słabo, tym bardziej czytając o tym co się działo na Żwirki... Oby coś z tym zrobiono. Na pewno na plus (w takim czasie w jakim to widziałem), tramwaje na Kościuszki przy Mickiewicza miały częściej "zielone" niż przed zamknięciem wz-ki.
Nie jest tak źle? Widzew-Wschód miał kilkanaście bezpośrednich połączeń na godzinę z centrum, a teraz? 3 oraz 9 w rozkładzie wakacyjnym (szczególnie 9tka to jakiś żałosny żart) i 98B, które jeździ jedynie do 18 i tylko w dni robocze. To jest normalne? Z2 tylko trochę poprawiło teraz sytuację. Jednocześnie mamy idiotyczny twór w postaci Z10, które zaczyna/kończy się nigdzie (Tulipan) i ma niektóre przystanki odseparowane od pozostałych linii (gratulacje dla pomysłodawcy). W efekcie otrzymaliśmy układ niewydajny i niesamowicie nieczytelny (98, 98A, 98B, Z10). Łodzianie wariują, nie mówiąc już o przyjezdnych. Najprostszy układ, czyli zrobienie z Z10 linii pokrywającej się z trasą 10tki jest dla ynżierów ze ZDiT niemożliwy i woląc kombinować tworząc rozkład w słoneczka i chmurki, jednocześnie marnować tabor na zbyt wysoką częstotliwość na Janów.bombardier pisze:rekompensatą za mniejszą ilość kursów linii tramwajowych jest zwiększona częstotliwość linii 98/A/B ( na widzewie trasa linii 98 pokrywa się z linią tramwajową - po stronie zachodniej od dworca Kaliskiego pokrywa się jedynie na al . Wyszyńskiego na odcinku al.Bandurskiego - Retkinska )
krańcówka lini Z10 też wchodzi w Widzew ( dla tych co mieszkają w okolicy centrum Tulipan ) więc nie jest tak źle na widzewie
Nie tyle pokazywał, że trzeba zawracać, co pilnował, żeby nikt nie wepchnął się pod tramwaj . Za kilka dni podobno ruch na "zawrotce" przez tory będzie sterowany sygnalizacją.Kpc21 pisze:Przy samej nawrotce dodatkową atrakcją był policjant pokazujący, że należy zawracać (jakby dało się tam wykonać jakikolwiek inny manewr...).
Lubię to!M. Kaźmierczak pisze:Typowy przykład "znaFFcy", który nie wie, a się wypowiada. Zajęcia zaczynają się przed 8, dużo zajęć prowadzonych jest także po 16, szczególnie na WSMiP. Ponadto po południu odbywają się różnego rodzaju koła naukowe. Istnieje też coś takiego jak BUŁ, otwarta do 20. Z resztą można wymieniać i wymieniać.STUDI pisze:Ponadto zajęć nie ma przed 8-ą a po 16 tej to już raczej też niewiele zajęć jest.
Dodam, że studenci dojeżdżają też po zajęciach do pracy (tak!), na zajęcia sportowe, zażyć kultury, albo zwyczajnie na imprezy. Z natury są ruchliwi i trzeba ich szanować.
A jeśli tramwaj ma jeździć co 30 minut, to lepiej w ogóle go sobie darować, zwinąć sieć i puścić autobus...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Koło 14:00 torowisko na Żwirki było w 100% przejezdne, nie było żadnych korków. Tłoczno było na Żwirki od bramy PŁ do Żeromskiego, ale nie wiem czy można to nazwać korkiem, bo auta się poruszały.
Problemem jest natomiast zupełne nieogarnięcie prywatnych linii autobusowych. Jedni przewoźnicy odjeżdżają normalnie spod Centralu, inni z różnych przystanków w okolicach, twierdząc że nie wiedzą, jak z tym będzie dalej, bo cały czas czekają na decyzje ZDiT-u.
Na Mickiewicza/Kościuszki uruchomiono dziś sygnalizację świetlną. Po co - nie mam pojęcia. Wczoraj wszystko działało tam bardzo sprawnie, natomiast dziś rano piesi do tej sygnalizacji i tak się nie stosowali. Światła dla pieszych są na przycisk.
Dodatkowo (wczoraj tego chyba jeszcze nie było, ale przekonany nie jestem) na Mickiewicza przy Kościuszki w stronę Kaliskiego pachołkami wygięto nieco bieg jezdni i wydzielono zatokę przystankową.
Problemem jest natomiast zupełne nieogarnięcie prywatnych linii autobusowych. Jedni przewoźnicy odjeżdżają normalnie spod Centralu, inni z różnych przystanków w okolicach, twierdząc że nie wiedzą, jak z tym będzie dalej, bo cały czas czekają na decyzje ZDiT-u.
Na Mickiewicza/Kościuszki uruchomiono dziś sygnalizację świetlną. Po co - nie mam pojęcia. Wczoraj wszystko działało tam bardzo sprawnie, natomiast dziś rano piesi do tej sygnalizacji i tak się nie stosowali. Światła dla pieszych są na przycisk.
Dodatkowo (wczoraj tego chyba jeszcze nie było, ale przekonany nie jestem) na Mickiewicza przy Kościuszki w stronę Kaliskiego pachołkami wygięto nieco bieg jezdni i wydzielono zatokę przystankową.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dzień drugi, dla mnie, lepszy niż pierwszy. Do miejsca pracy dojechałem rano w 31 minut (+oczekiwanie na 15tkę ok. 6 minut), droga powrotna trochę dłużej, 15tka zdaje się miała zatrzymanie na Żeromskiego i trochę się kursy rozjechały. Powrót zajął mi od wyjścia z pracy do wejścia do domu 45 minut (2ka spóźniona).
Co do samochodów - rano (przed 8mą) kolejka stała na Żeromskiego do Mickiewicza i Radwańskiej, po południu (po 16ej) gdzieś do starej hali sportowej. No i oczywiście na Wróblewskiego. Jazda tramwajem Gdańską jak na razie jest sprawna, szybsza niż Z15, chociaż mam wrażenie, że przy WAM tramwaje stoją mega - długo; od jutra zdaje się na część Kopernika będą mogły wjechać samochody.
Co do samochodów - rano (przed 8mą) kolejka stała na Żeromskiego do Mickiewicza i Radwańskiej, po południu (po 16ej) gdzieś do starej hali sportowej. No i oczywiście na Wróblewskiego. Jazda tramwajem Gdańską jak na razie jest sprawna, szybsza niż Z15, chociaż mam wrażenie, że przy WAM tramwaje stoją mega - długo; od jutra zdaje się na część Kopernika będą mogły wjechać samochody.
Według mnie dziś dzień był lepszy bo usunięto auta ze Żwirki i nie było awarii na Kopcińskiego, nie było też korków na Rewolucji tak jak wczoraj. Tramwaje jeździły raczej normalnie ale były pełne. Autobusy 70 i 96 przyjeżdżały raczej punktualnie i dało się w nich oddychać.
Ale na samej W-Z były dwa wypadku przez kierowców wymuszających pierwszeństwo i to spowodowało większe korki no i były też osoby ranne.
Ale na samej W-Z były dwa wypadku przez kierowców wymuszających pierwszeństwo i to spowodowało większe korki no i były też osoby ranne.
Dzisiaj na Żwirki policja kierowała ruchem, ale raczej wiele to nie dawało. Od Mickiewicza do Żwirki stały ok. 3 tramwaje. Wewnątrz już znacznie mniej ludzi, a znane mi osoby dotychczas dojeżdżające na PŁ tramwajem 2 przesiadają się jednak na 8.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Dzisiaj na Żwirki policja kierowała ruchem, ale raczej wiele to nie dawało. Od Mickiewicza do Żwirki stały ok. 3 tramwaje. Wewnątrz już znacznie mniej ludzi, a znane mi osoby dotychczas dojeżdżające na PŁ tramwajem 2 przesiadają się jednak na 8.
Tylko po co się przesiadać na 8 jak trzeba spory kawał się przemieścić a 2 przejechać bezpośrednio łatwiej. Dzisiejszy dzień już był spokojniejszy ale dziś nie obyło się bez awarii na ul. Narutowicza.
To skutek doświadczeń tych osób z linią 2 z ostatnich dni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dziś rano znowu horror- 2ka tak się zapchała, że wysiadłem przy Manufakturze, by motorniczy mógł w ogóle zamknąć drzwi, a i tak musiał wysiąść i tłumaczyć 4 paniom, które stały na schodach, że drzwi blokują...już przy Lutomierskiej część osób nie wsiadła, przy Manufakturze z 10cioma osobami przepuściłem jeszcze 11 i 3, część osób i ja weszły do następnej już 2ki.
Godzina akcji: między 7:27, a 7:50. Dodam, że 78, 96, 59 i 99, które miałem okazję widzieć, też zawalone.
Godzina akcji: między 7:27, a 7:50. Dodam, że 78, 96, 59 i 99, które miałem okazję widzieć, też zawalone.
Czyli już wiadomo, dlaczego ludzie kombinują jak dojechać na Teofilów inaczej niż dwójką
Co powinien zrobić ZDiT?
1. Zamknąć Żwirki na odcinku z tramwajami dla aut.
2. Zwiększyć częstotliwość tramwajów na ŁTR-ze.
Tak trudno im pojąć, że jak nie da się zapewnić w miarę działającej komunikacji indywidualnej i publicznej jednocześnie, to udrażnia się publiczną?
Tak BTW, dzisiaj spore korki były na... Wojska Polskiego między Źródłową a Palki. Czyli na odcinku, gdzie dotychczas korki były zjawiskiem raczej niespotykanym. Ciekawe jak to się odbiło na kursowaniu 85 i 64.
Co powinien zrobić ZDiT?
1. Zamknąć Żwirki na odcinku z tramwajami dla aut.
2. Zwiększyć częstotliwość tramwajów na ŁTR-ze.
Tak trudno im pojąć, że jak nie da się zapewnić w miarę działającej komunikacji indywidualnej i publicznej jednocześnie, to udrażnia się publiczną?
Tak BTW, dzisiaj spore korki były na... Wojska Polskiego między Źródłową a Palki. Czyli na odcinku, gdzie dotychczas korki były zjawiskiem raczej niespotykanym. Ciekawe jak to się odbiło na kursowaniu 85 i 64.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Z tą komunikacją miejską jest coraz gorzej wiele linii jeździ za rzadko (2, 3, 6, 7, 9/9A, 11, 13, 16/16A) wszystkie te linie co wymieniłem powinny jeździć co 10 minut no i 15/15A zwłaszcza w weekendy częściej. Zwiększono tylko częstotliwość 70 i 96 dlatego teraz bardziej opłaca się poczekać 7 minut na autos niż do 20 minut na tramwaj.
Czerwonej i Wróblewskiego brakuje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)