Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

No to szykujmy się powoli do powitania częstotliwości
24 minutowej w weekendy na wszystkich liniach... Taki będzie pewnie następny krok.

24 minuty to byłaby dobra częstotliwość w soboty i niedziele do Pabianic czy Zgierza, ale nie w mieście...
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

SzK pisze:24 minuty to byłaby dobra częstotliwość w soboty i niedziele do Pabianic czy Zgierza, ale nie w mieście...

24 jest beznadziejne. Minuty odjazdów w kolejnych godzinach za każdym razem układają się inaczej i nie sposób zapamiętać rozkładu jazdy, co przy rzadkich kursach na liniach podmiejskich jest raczej dość istotne. Przy równym takcie 30, minuty odjazdów mogą być powtarzalne nawet przez cały dzień.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SzK pisze:No to szykujmy się powoli do powitania częstotliwości
24 minutowej w weekendy na wszystkich liniach... Taki będzie pewnie następny krok.

O nie, będzie co 30 minut w weekendy i poza szczytem, a w szczycie wybrane linie co 20 minut z godoznach 7 - 8, i 14 -15.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Marcin pisze: 24 jest beznadziejne. Minuty odjazdów w kolejnych godzinach za każdym razem układają się inaczej i nie sposób zapamiętać rozkładu jazdy, co przy rzadkich kursach na liniach podmiejskich jest raczej dość istotne. Przy równym takcie 30, minuty odjazdów mogą być powtarzalne nawet przez cały dzień.[/color]

Oj Marcin, kiedyś 41 jeździło co 21 minut w soboty i niedziele (potem tylko w soboty), te same końcówki powtarzały się co 7 godzin, w dodatku w rozkładzie były dwie 42-minutowe przerwy, ale potrafiłem sobie radzić "z pamięci" ;)

Wracając do ograniczeń na Z1 i Z2 w sumie może lepiej byłoby wywalić to Z2 zupełnie, uruchamiając linię 1 na odcinku Chojny - Tuwima oraz 5A Kurczaki - Tuwima. Przy 20 minutowej częstotliwości taboru dwukierunkowego starczyłoby spokojnie, na Z1 3 sztuki, na Z2 około 4... (starczyłoby pewnie na 4A Dąbrowa - Tuwima). Zapewniłoby się dzięki temu normalną komunikację tramwajową na południowej części Kilińskiego.

Widzew powinien dostać wzmocnienie linii nr 9 (ale nie takie, jakie zaproponował ZDiT). Choć może zamiast tego, przy słabej 9-ce i 13-ce rozwiązaniem byłaby silna dodatkowa linia Widzew - Teofilów (taka hybryda 9 i 13). Brakuje teraz bowiem tramwajowego połączenia Teofilowa z Widzewem.

Ponadto, dlaczego nie uruchomić linii 10 przez Kopernika, Zieloną i Narutowicza? Zdolność przepustowa Gdańskiej raczej nie jest na wyczerpaniu. Obecnie są tam 24 tramwaje, więc 6 dodatkowych można by awaryjnie wcisnąć (na pewno będą momentami lekkie zatory, ale to i tak lepsze niż brak połączenia).
(Linia 12 - 6 kursów
Linia 14 - 6 kursów
Linia 15 - 12 kursów).
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

Ponadto, dlaczego nie uruchomić linii 10 przez Kopernika, Zieloną i Narutowicza? Zdolność przepustowa Gdańskiej raczej nie jest na wyczerpaniu. Obecnie są tam 24 tramwaje, więc 6 dodatkowych można by awaryjnie wcisnąć

Linia 10 po Kopernika,Gdańskiej i Zielonej kursowałaby pusta - obecnie 12 i 14 razem kursujące nie są tak zatłoczone że potrzebna byłaby jeszcze na tej trasie linia 10 .
Jeśli chodzi o linię 10 od strony Widzewa - wystarczy 9 wzmocniona do 6 kursów na godzinę w szczycie .
Co do linii tramwajowej łaczącej Widzew z Teofilowem - obecnie na Teofilowie jest i tak więcej kursów niż było przed rozpoczęciem przebudowy - na początku wydłużono linię 5 do Chochoła z częstotliwością 20 minutowa pózniej zwiększono ją do częstotliwosci 12 minut . Obecnie nie ma miejsca na teofilowie na kolejna linię tramwajową , poza zwiększeniem częstotliwosci na linii 13
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

Jeśli wprowadzić jakieś zmiany to dotyczące linii 98B
Linia na na początkowym retkinskim odcinku wozi powietrze , pasażerowie którzy korzystają z linii 98/98A/98B wczesniej mieli 4 kursy - teraz mają 12 kursów co przeklada się na to ze na Maratońskiej 98B jezdzi puste .
Linię 98B powinno się poprowadzić nastepującą trasą :
Z krańcówki Maratońska - Popiełuszki - Wyszyńskiego - Bandurskiego i dalej własciwą trasą
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Linię 98B powinno się poprowadzić nastepującą trasą :
Z krańcówki Maratońska - Popiełuszki - Wyszyńskiego - Bandurskiego i dalej własciwą trasą
I jeszcze trzeba tak poprowadzić 86, 69 i pozostałe warianty 98 żeby wreszcie osiągnąć na tym newralgicznym dla całego miasta odcinku 60 poj/h.
Przed remontami na tym odcinku były 22 kursy tramwajów (8+8+6), teraz jest 18 (6+6+6), więc żeby przywrócić poprzednią sytuację potrzebne są 4 kursy/h autobusów (nie 80).
A to że na Maratońskiej były/są 4 kursy/h to naprawdę nie jest optymalna sytuacja, powinno być co najmniej 6 (albo wspólny takt z 86 żeby na newralgicznym odcinku do Kaliskiego było 8 kursów/h w równym takcie)
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

I jeszcze trzeba tak poprowadzić 86, 69 i pozostałe warianty 98 żeby wreszcie osiągnąć na tym newralgicznym dla całego miasta odcinku 60 poj/h.

Tylko 86 i 69 ?
Ja bym wszystkie linie tam puscił tj . 68, 69/69A/69B, 76, 80, 86, 98/98A/98B, 99/99A, N2, N7 z Lotniska wydłużyłbym jeszcze 55 i 65 a z Nowych sadów 65A :D
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

bombardier pisze: Co do linii tramwajowej łaczącej Widzew z Teofilowem - obecnie na Teofilowie jest i tak więcej kursów niż było przed rozpoczęciem przebudowy [...] Obecnie nie ma miejsca na teofilowie na kolejna linię tramwajową , poza zwiększeniem częstotliwosci na linii 13

Ale i tak jest o 8 kursów mniej niż było po reformie z 2001 roku.
Co do dodatkowej linii - kiedyś normalnie na Szczecińskiej na dwóch torach zawracały 3 linie i nikt nie narzekał. Kwestia organizacji.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SzK pisze:kiedyś normalnie na Szczecińskiej na dwóch torach zawracały 3 linie i nikt nie narzekał. Kwestia organizacji.
a na Kurczakach cztery linie...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Odcinek Augustów - Dell będzie kadłubowy.
Czemu - miasto przewiduje przepustowość aż 8 pojazdów na godzinę. Czyli przy d. takcie - jedna linia 10, albo dwie linie kursujące co 15 minut w szczycie.

Trzeci odcinek już się buduje.

25 lutego ma być otwarcie ofert na realizacje prac budowlanych. Od tegoż dnia jest 7 dni zarezerwowanych na protesty itd... Czyli podpisanie umowy z wykonawcą może się odbyć najwcześniej 5 marca. Od tej chwili wykonawca zaczyna gehennę ze urzędnikami o wydanie stosownych pozwoleń.

Zakładając że wykonawca nie odłoży podpisania umowy - nie ma obowiązku zrobić już 5 marca - może sobie poczekać - oraz jeśłi przynajmniej te wymagane dla tzw. pierwszego etapu zezwolenia sprawnie zostaną wydane to prace mogą się zacząć w połowie marca.

I etap to prace przygotowawcze, podczas których nie będzie zajęć pasów drogowych ani zmian organizacji ruchu samochodowego.
Jednakże ruch tramwajowy na Retkinii i Widzewie zostanie zawieszony.
W zamian wydłużą linie zastepczą Z10 - w relacki Wyszyńskiego - Augustów. Linie Z10 wzmocnią skróconym wariantem Z10A - al. Unii - Wydawnicza.

Zła wiadomość dla mieszkańców Widzewa i szczególnie Olechowa. Planuje sie wam zlikwidować linie autobusową 98/98A. Ta linia zostanie znacznie skrócona - od nowego Józefowa i od Maratońskiej do Dworca Kaliskiego.
Czyli to samo co miało miejsce z linia 95.

W zasadzie nawet wcześniej niż rozpoczęcie I etapu - gotowy może być wyjazd dla tramwajów z ul. Kilińskiego w Narutowicza w kierunku zachodnim.

Zaplanowano (wstępnie) że uruchomiona będzie linia 1 kursująca objazdem: Chojny - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Pl. Reymonta - Piotrkowska - Żwirki - al. Kościuszki - Zielona - Narutowicza - Kilińksiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska.

Linia 3 skrócona do pętli Lodowa. Na pozbawionym tramwajów odcinku nie przewiduje sie autobusowej komunikacji zastępczej.

Linia 5 zostanie przekierowana przez Franciszkańską i Pomorska na Stoki. Zaś na Teofilowe skrócona do pętli Żabieniec.

Linia 7 - ma być wyrzucona z ŁTR i ma pojechać Pomorska - Konstytucyjną
- Kopcinskiego - Śmigłego-Rydza do pętli Niższa/Śląska.

Linie 9/9A pojadą al. Smigłego-Rydza i Dabrowskiego do pętli Dabrowa.

Linie 8 i 14 do likwidacji.
Linia 10 zlikwidowana.

Linia 12 otrzyma dziwaczna trasę. Stoki - Telefoniczna - Konstytucyjna - Narutowicza- Zielona - Gdańska - Kopernika - al. Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - Chochoła.
dodatkowo częśc kursów szczytowych pojedzie w skróconej relacji jako 12A - od Radiostacji do Żabieńca.

Linia 16A skrócona do Pl. Niepodległości. - widać cięcia w budżecie na KM.

Wahadło Z1 przekierowane na Dąbrowę - tj - Piłsudskiego - Kilińskiego - Dąbrowskiego - Dąbrowa.


W prima aprilis zacznie się II etap. Prace wymusza zmaknięcie węzla tramwajowego pod estakada nad al. Włókniarzy przy dw. Kaliskim.
II etap potrwa do 15 X 2014.

Kolejne zmiany - linie 12 i 12A ominą odcinke Gdańska - Kopernika - Al. Włókniarzy i pojadą na wprost Zieloną i Legionów do al. Włókniarzy.

Latem w lipcu i sierpniu (2014) czeka nas wyłączenie z ruchu skrzzowania Piotrkowska i Żwirki.
Zmiany beda znaczne:

Linia 1 skrócona - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - Legionów.

Linia 2 - pojedzie objazdem przez Legionów - Gdańską - Kopernika - Żeromskiego 0 al. Politechniki - RLL - Pabianicka - Pl. Niepodległosci

Linia 3 pojedzie objazdem: Ogrodowa - Północna - Kilińskiego - Pomorska - Konstytucyjna - Narutowicza - Kopcińksiego - al. Śmigłego Rydza do Przybyszewskiego

Linia 6: pojedzie objazdem przez: Legionów - Gdańska - Kopernika - Żeromskiego - al. Politechniki - RLL - Paianicka - Pl. Niepodległości


Linie 11 i 16 pojedą objazdem przez: Legionów - Gdanska - Kopenrika - Żeromskiego - al. Politechniki - RLL

Linie 15A, 16A do likwidacji.
Linie 8/10/14 zlikwidowane.

do pętli Chojny nie będą dojeżdżać ani tramwaje ani zastępcze autobusy

zostana uruchomione dodatkowe wahadła:

Z2: Żwirki - Piotrkowska - Pl. Niepodległości
Z3: Lodowa - Przybyszewskiego - Pl. Remonta - Piotrkowska - Żwirki
Z4: Pl. Wolności - Legionów - Zachodnia - al. Kościuszki - Żwirki

Ponadto proponuje się opcjonalnie albo uruchomienie tramwaju Z11 w relacji IKEA - Pl. Niepodległości albo w zamian za Z11 wzmocnienie obsady autobusów 50 i 50A.

Od 15 X 2014 do końca października 2015 będzie trwał III etap.
Udrożniony będzie węzeł pod estakadą nad al. Włókniarzy. Zakmnięte zostanie skrzyżowanie marszałków (pozostaną dwa pojedyncze pasy dla przejazdu N-S).

Linia 1 - wróci do skróconej relacji z okresu letnie 2014 roku - czyli Legionów - Strykowska

Linia 4: Helenówek - Zgierska - Zachodnia - al. Kosciuszki - Żwirki - Piotrkowska - Pl. Reymonta - Przybyszewskiego - Kilińskiego - Dąbrowskiego - Dąbrowa

Linia 7 zlikwidowana - w zamian autobus zastępczy Z7 w relacji Pl. Wolności - Koziny.

Linie 9/9A - Konstantynów / Zdrowie - Konstantynowska - Legionów - Zielona - Narutowicza - Radiostacja.

Linie 12 i 12A wracają na traśe z pierwszego etapu.

Linia 13 skrócona: Szczecińska - Aleksandrowska - Limanowskiego - Al. Włókniarzy - Legionów - Zielona - Narutowicza - Radiostacja.

Linia 15A przywrócona.

Linie 8/10/14/16A zlikwidowane.

Nowe wahadło Z13: - skrzyżowanie marszałków - al. Śmigłego-Rydza do pętli Niższa/Śląska

Niezależnie od podziału na etapy, jeśli prace na ul. Kilińskiego pozwola na przejazd tramwajów ma być uruchomione dodatkowe wahadło tramwajowe Z1B: Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - Piłsudskiego. Wtedy linia Z1 ma być przemianowana na Z1A.


Wracając do trzeciego odcinka. Jakie będą relacje tramwajowe:

Żwirki / Piotrkowska: N-S, S-N, W-S, S-W, W-N
al. Kościuszki / al. Mickiewicza: N-S, S-N, W-S, S-E (W-Z), E-S, N-E(W-Z), N-E(ŁTR), E-N(ŁTR), E-N(W-Z).

Piotrkowska/al. Mickiewicza: S-W(ŁTR), W-S(ŁTR), S-W(W-Z), W-S(W-Z), W-E(W-Z), E-W(W-Z), W-E(ŁTR), E-W(ŁTR)

Kilińskiego/al. Piłsudskiego: W-E, E-W, N-S, S-N, N-E, E-N, W-S, S-W, W-N i N-W.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Zła wiadomość dla mieszkańców Widzewa i szczególnie Olechowa. Planuje sie wam zlikwidować linie autobusową 98/98A. Ta linia zostanie znacznie skrócona - od nowego Józefowa i od Maratońskiej do Dworca Kaliskiego.
To było wiadomo od samego początku, w zasadzie to jest właśnie idea całej inwestycji. Teoretycznie możliwe jest jeszcze skrócenie 85 bądź 96 do skrzyżowania marszałków/Wydawniczej (jeśli 96, to 85 byłoby przekierowane na obecną trasę 96) i zastąpienie ich przez wydłużone 9.
W zasadzie nawet wcześniej niż rozpoczęcie I etapu - gotowy może być wyjazd dla tramwajów z ul. Kilińskiego w Narutowicza w kierunku zachodnim.
W zasadzie już jest gotowy.
Linia 7 zlikwidowana - w zamian autobus zastępczy Z7 w relacji Pl. Wolności - Koziny.
Na pewno autobus? Nic nie stoi na przeszkodzie, by tę trasę, nawet jako linię zastępczą, obsłużyć tramwajami. A o tabor tramwajowy będzie dużo łatwiej niż o autobusowy.

Możesz wrzucić PDF z opisami tras (np. na www.speedyshare.com)? Szukanie tego w PDF-ach ze ZDiT-u trochę czasu może zająć, a widzę że ty to masz.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: To było wiadomo od samego początku, w zasadzie to jest właśnie idea całej inwestycji.
Co innego po zakończeniu inwestycji a co innego teraz. Zamiast ulżyć mieszkańcom trzeba im maksymalnie dokopać. Ale jak widać rządząca partia nie wierzy w sensowny wynik wyborów samorządowych.
Brak środków na KM - to po kiego grzyba wywalamy w błoto monetę na kolejną przebudowę ul. Piotkrowskiej (nawiasem pisząc odpustową i wiejąca wiochą)?

W zasadzie już jest gotowy.
Z tym kawałkiem torowiska oraz peronami przystankowymi wloką się niemiłosiernie. widać że brak kasy i stąd brak odbioru. To powinno byc gotowe ubiegłej jesieni.
Czuć ze całość tego otoczenia dworca może utknąć z braku środków.
Na pewno autobus?
Niestety autobus. Puszczą max dwie brygady i sie wyrobi. Autobus ma, OIDP, kursować przez Ogrodową.
Możesz wrzucić PDF z opisami tras (np. na www.speedyshare.com)? Szukanie tego w PDF-ach ze ZDiT-u trochę czasu może zająć, a widzę że ty to masz.
OK ale nie teraz dysk został się w drugiej pracy.
Ale ściągnę pliki ze strony ZDIT.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Mówisz i masz Obrazek



Link do (Opis_techniczny_MPK.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=be2a4e0171d1681a298a5a5618b5d7d2

Link do (R_tramwaje_Faza_I.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=6539f00a4f8086555a9e1fe530f16e74

Link do (R3_1_tramwaje_Faza_IIa.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=a04d170cd3ea8d2a96ead4c3df4d13d3

Link do (R3_2_tramwaje_Faza_IIb.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=f34760e835967c604de89e42de95da72

Link do (R3_3_tramwaje_Faza_III.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=39b41678775535a599556fbed2cf8ff5


Link do (R1_2_Autobusy dzienne_Faza_III.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=49a51f1920ecf711f78f4c339085939b

Link do (R1_1_Autobusy dzienne_Faza_II.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=1d3d02abbeaadbec62920b54864ae572


Link do (R2_1_Plan linii nocnych_Faza_II.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=94dd95e0ea1ec7c0dcf3a645c127c671

Link do (R2_2_Plan linii nocnych_Faza_III.pdf) : http://hostuje.net/file.php?id=9f645e3f1de19e82fd33fd7313c2a130
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dzięki.

Z tego co widzę, autobus za 7 jak najbardziej ma kursować Ogrodową, ale chodzi o odcinek przy cmentarzu, gdzie obecnie kursuje tramwaj, a nie o odcinek przy parku Staromiejskim.

Czy tramwaj-solówka nie jest tańszy od autobusu? Naprawdę dziwne, że nie chcą na tę linię wysłać tramwaju. Dla pasażera to żadna różnica, bo i tak tam jest torowisko w jezdni, autobus w zasadzie nawet wygodniejszy z uwagi na nowszy tabor, ale to niczego nie tłumaczy. Czyżby chcieli jednak zlikwidować tory na Koziny?

I może ktoś wytłumaczyć, dlaczego 57 chcą kierować z powrotem w Jaracza i Wschodnią?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

a co z autobusami 76,80,86, 99 99A oraz zasłyszanymi 3 liniami autobusowymi do zawieszenia/zmodyfikowania przebiegów tras ? Chodzi mi o tabor na Ztki autobusowe
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Dotrus pisze:a co z autobusami 76,80,86, 99 99A

Przecież proponowane zmiany trasy są w dokumencie opisującym MPK. widać nawet nie zajrzałeś skoro takie pytanie zadajesz.
Dotrus pisze: oraz zasłyszanymi 3 liniami autobusowymi do zawieszenia/zmodyfikowania przebiegów tras ? Chodzi mi o tabor na Ztki autobusowe

3 linie - no już masz pewniaka: 98, 98A i 98B.
Ponadto z tych zetek to będą tylko dwie linie Z10 i Z10A. Pomijam króciutką Z7. Więcej nie będzie.
Aaaa, sorry, skleroza, jest jeszcze Z5 - która najchętniej MPK by zlikwidowało stąd koncepcja Z1B. No bo skąd wziąć tabor....
Kpc21 pisze: Czy tramwaj-solówka nie jest tańszy od autobusu? Naprawdę dziwne, że nie chcą na tę linię wysłać tramwaju.
Widać nie jest. Ponadto mogą już nie mieć motorniczych. Skutki " systematycznego zniechęcania" do tej pracy.
Zresztą można tylko się domyślać jak wykastrują kursy tramwajów.
Na szczęście wybory samorządowe tuż, tuż.
Kpc21 pisze: Dla pasażera to żadna różnica,
Zapytaj się starszych osób o różnić.e Jak dla nich to tramwaje natychmiast zastąpić autobusami do których daje rady wejść a do tramwaju to okropna wspinaczka.

Motorniczowie prowadzący M6S, M8C nagminnie zapominają o wysuwaniu tego dolnego dodatkowego stopnia.
Kpc21 pisze: Czyżby chcieli jednak zlikwidować tory na Koziny?
Lenin wiecznie żywy..... ;) tj stare pomysły nie rdzewieją.
Wszystko jest możliwe.
Ale dodam jeszcze jedne fakt - zakończył się przetarg na napędy GTO do modernizowanych tramwajwów. Wygrał Woltan. Widać więc, że część 805-tek będzie odstawiona do remontu. Czyli brak taboru będzie dotyczyć i autobusów i tramwajów. Zresztą jak na razie MPK nie potrafi utrzymać poniemieckich wagonów .
Kpc21 pisze: I może ktoś wytłumaczyć, dlaczego 57 chcą kierować z powrotem w Jaracza i Wschodnią?

Nie znam harmonogramu (zresztą ponoć znaczne opóźnienia....) dt budowy dworca.

A tak na marginesie popatrzcie na mapki pokazujące ogólny rozdział na etapy. Wg opisu mapek II etap miał się zacząć 1 III 2014, zaś trzeci zakończyć 30 IX 2015. Czyli już na etapie przetargu na prace budowlane mamy miesięczna obsuwę.
Nieudolność.....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Przypominam, że te wytyczne powstawały jeszcze zanim ZDiT wymyślił sobie 98B. Po zamknięciu wszystkich torów najprawdopodobniej 98B stanie się linią całodzienną i pojedzie na Maratońską przez Wyszyńskiego i Popiełuszki, Z10 może zniknie.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Przypominam, że te wytyczne powstawały jeszcze zanim ZDiT wymyślił sobie 98B. Po zamknięciu wszystkich torów najprawdopodobniej 98B stanie się linią całodzienną i pojedzie na Maratońską przez Wyszyńskiego i Popiełuszki, Z10 może zniknie.

Ale to jest to samo co Z10. Po co mieszać w głowach jakimś dziwnym wariantem linii 98/98A na dodatek jadącym inna trasa przez Retkinię?
Z10- kojarzy się prosto i jednoznacznie z tramwajem 10 i taka dokładnie bedzie mieć relację.

Zresztą jeśli 98/98A będzie skrócone do Dworca Kaliskiego to przemianowanie Z10 na 98B będzie totalnie pozbawione sensu. 98B miałoby tylko niewielki odcinek wspólny z 98/98A.

Tramwaj to owszem środek osiedla ale niestety na Maratońskiej tez cos musi zostać. Samo 86 jadące pod Dworzec? A może 86 zmieni trasę i pojedzie Maratońska do Dworca - no co w zamian na Bandurskiego?

Z10 jest optymalnym oznaczeniem na dodatek nie wprowadzającym dodatkowego bałaganu. Wystarczy bałaganik z 98B którego trasa jest odmienna od 98 i 98a na Retkinii.
Trzeba powielać piekiełko z 74/74A/74B - jakby nie można było wykorzystać 97 do oznakowania dwóch wariantów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ