Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

kuba_bed pisze:I znowu trzeba szukać pieniędzy... Niedoszacowanie zrobiło swoje i nie ma oferty (w którejkolwiek części), która mieściłaby się w kwocie przeznaczonej przez ZDiT.

To nie jest niedoszacowanie. Tylko po prostu oferenci już doskonale wiedza jak miasto poczuwa się do zapłaty. W łódzkim wykonaniu rozliczenie ryczałtowe oznacza -wyszło Tobie taniej to nie dostaniejsz pełnej kwoty, wyszło drożej to masz problem. dodatkowe koszty generuje tez skrajna niekompetencja i brak oopdowiedzialności ze strony urzędników za chaotyczne decyzje.

Przykładzik Dworzec Fabryczny tunel wjazdowy jest skrócony i co myślicie że inwestycja będzie kosztować mniej. Nie, będzie jeszcze droższa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:A miasto jest w zasadzie na krawędzi niewypłacalności i wprowadzenia zarządu komisarycznego.
Przepraszam, ale co ma jedno do drugiego? Dlatego, że władze miasta nie potrafią gospodarować wydatkami, miasto ma nie prowadzić żadnych inwestycji?

Wiele można oszczędzić chociażby na samej komunikacji miejskiej. I to nie wprowadzając żadnych zmian dla pasażerów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Plan był prawie idealny. Przeszła myśl o remoncie Trasy W-Z. UE daje kasę na wybitne plany usprawniające komunikację miejską. Wymyślono tunel, który na dobrą sprawę nic nie poprawi oraz nowe torowisko do Della, gdzie tramwaj powiezie powietrze. Kiedy przyszło do realizacji projektu okazuje się, że kasy i tak braknie. Ktoś chce zarobić na budowie.....
Dziwie się, że solidny remont torowisk i pobudowanie nowych peronów to mało. Po co ta cała szopka?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Miasto chciało tunelu (początkowo tramwajowego - zapewne na zasadzie "skoro Kraków ma, to dlaczego nie my"), strona społeczna chciała węzła przesiadkowego WZ-ŁTR. Wyszło to co wyszło. Nikt niestety nie pomyślał, że tunel dla samochodów w tym miejscu niewiele da, bo z przepustowością trasy WZ dla ruchu samochodowego naprawdę nie było źle. Z drugiej strony przystanek przesiadkowy WZ-ŁTR bez tunelu dla samochodów zapewne nie miałby zbyt wysokiej przepustowości, nawet uwzględniając osobne perony dla ŁTR i WZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Tunel za dużo nie da w dodatku jest on drogi i wg mnie nie opłaca się go budować ale DTC jak najbardziej tak co do tramwaju do Della na końcowym odcinku będzie woził powietrze a na Janowie będzie korzystać z niego sporo osób. Wystarczy popatrzeć na autobusy - korzysta z nich wielu mieszkańców Janowa i Olechowa.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

STUDI pisze: Po cholerę tramwaj do Della - będzie przecież woził tam powietrze.

Było to już tłumaczone milion razy. Gimbaza zrozumiała, ty najwyraźniej nadal odstajesz i nie jesteś w stanie tego pojąć. Tramwaj jest na Olechów, przy Dellu, który jest tuż za ostatnimi blokami jest miejsce na pętlę tramwajową. Miejsca na pętlę nie ma wcześniej. Jasne?
Idź lepiej pilnuj Chochoła bo 10 lat temu już mówiłeś, że będzie zlikwidowana i jakoś nadal działa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nawet jakby było, to głupotą byłoby, żeby dla ludzi z Della trzeba było specjalnie puszczać autobusy, bo przez czyjąś decyzję nie przeciągnięto tramwaju o tych kilkaset metrów dalej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

pawelczyk pisze: Było to już tłumaczone milion razy. Gimbaza zrozumiała, ty najwyraźniej nadal odstajesz i nie jesteś w stanie tego pojąć. Tramwaj jest na Olechów, przy Dellu, który jest tuż za ostatnimi blokami jest miejsce na pętlę tramwajową.
Ile jeszcze propagandy?
Budowanie torowiska tylko po to by by 6 kursów dowiozło ludzi a przez reszkę dnia w wagonach było wożone jedynie powietrze.
pawelczyk pisze: Miejsca na pętlę nie ma wcześniej. Jasne?
Jak się odrzuci idiotyczny pomysł budowania tramwaju koniecznie do Della to i miejsca dużo się znajdzie choćby dlatego, że sam przebieg linii może być inny.
tornado pisze: Dziwie się, że solidny remont torowisk i pobudowanie nowych peronów to mało. Po co ta cała szopka?
Dzieli się nie swoją kasę. nie ponosi się za to odpowiedzialności ale zawsze da się ukraść Nawet tylko te 10%, więc im droższa inwestycja tym więcej się ukradnie. 10% z 600 milionów to zawsze więcej niż 10% z 200 milionów.
Kpc21 pisze: Przepraszam, ale co ma jedno do drugiego? Dlatego, że władze miasta nie potrafią gospodarować wydatkami, miasto ma nie prowadzić żadnych inwestycji?
Za te wywalone w błoto ogromne kwoty możnaby wiele wybudować/wyremontować w Łodzi.
Ten tunelik to wyremontowanie linii 46, i jeszcze by zostało.
Tak dla przykładu.
Kpc21 pisze: Wiele można oszczędzić chociażby na samej komunikacji miejskiej. I to nie wprowadzając żadnych zmian dla pasażerów.
I do oszczędzania przyczyni się szczególnie wożenie powietrza do "przepakowni". Specjalnie by ten cel zrealizować trzeba jeszcze dodatkowo wydać ogromną kwotę.

Jakiekolwiek oszczędzanie - na kursach, na stanie technicznym taboru na pewno nie oznacza zmian dla pasażerów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Gdyby Łódź włożyła te pieniądze w wyremontowanie linii 46, to dopiero władze miasta mogłyby mieć problemy.

A miejsc gdzie na końcowych odcinkach tramwaj wozi "powietrze" wcale w Łodzi nie brakuje. Np. torowisko na Strykowskiej. Czy znaczy to że nie powinno ich być?

Sam myślę, że koszty tej inwestycji (w zakresie samego odcinka centralnego) są niewspółmierne do korzyści. Ale jeśli już to zaczęliśmy, to przerywanie prac jest już całkowitą głupotą. Zostaniemy z Basenem Łódzkim nie na Fabrycznym, jak przypuszczano jakiś czas temu, a na Mickiewicza i Piłsudskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Przed Dellem znajduje się duże osiedle, więc tramwaj na pewno nie będzie pusty. Dell jest nieopodal(przystanek za osiedlem) i tam jest miejsce na pętle. Pisać jak do ściany, zajmij się może czymś innym, niż pisanie o rzeczach, o których z pewnością nie masz pojęcia.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

MKM2010 pisze:Przed Dellem znajduje się duże osiedle, więc tramwaj na pewno nie będzie pusty. Dell jest nieopodal(przystanek za osiedlem) i tam jest miejsce na pętle.

Najpierw spojrzyj na mapę, policz okoliczne budynki. Przelicz na pozostałych kwartałach Olechowa. Sprawdź w którym kierunku osiedle się rozbudowuje. Potem pouczaj.

Przystanek przed Dellem jest na skraju niewielkiego peryferyjnego kwartału bloków. Osiedle rozbudowuje się w innym kierunku. Na dodatek linia biegnąca przy parku. Durnota władz, które koniecznie chcą wybudować najdroższa na świecie dowozówkę do parku oraz do fabryczki - przepakowni chińskiego sprzętu elektronicznego. A co tam że osiedle znowu ucieknie tramwajowi - przecież tramwaj to przeżytek. Wydamy blisko 300 milionów na coś czego skutkiem tramwaj z dala od osiedla. Za to z duma przetnie się wstęgę.

Niestety szkoda że do wyborów jeszcze daleko i te władze jeszcze będą realizować takie kretyńskie inwestycje. Miasto na skraju bankructwa, zaniedbane ale lekką ręką się wyrzuca w błoto na megalomańskie zachcianki.

Wymienić takie "inwestycje". Pseudo drogi w NCŁ - trwamy uparcie w budowaniu wielkiej dziury w zabudowie. Ale za to z drogami, wieloma zjazdami, tunelami ile się tylko da zmieścić. Pustynia asfaltowa.

Budujemy węzeł komunikacyjny przed Dworcem Fabrycznym gdzie nie będą mogły się zatrzymać na jednym przystanku wszystkie linie tramwajowe.

Budujemy kretyński "rów mariański" tyle że zapomniano o potwornie zakorkowanym skrzyżowaniu marszałków.

Zablokujemy tranzyt przez miasto zapominając że najpierw należało wybudować obwodnicę. Kosztów ponoszonych przez mieszkańców, przejeżdżających urzędnik nie liczy.

Wydaliśmy miliony na położenie tandetnych płyt, na dorżnięcie centralnej ulicy miasta (wyludnione puste lokale przy tej ulicy). W imię czego? Samozadowolenia władz? Najlepsze to że za niedługo trzeba będzie znowu te Piotrkowską rozkopać. A co tam Łódź bogate miasto ma nadmiar pieniędzy. Ważne żeby hipermarkety nie miały konkurencji.

Wybudowaliśmy super ulicę z tramwajem- tylko że większość trasy wiedzie przez osiedle domków jednorodzinnych więc aby uzadadnić wydane pieniądze będzie na wiekszości trasy wozić powietrze.

Wyliczać jeszcze? Na szczęście jest szansa powstrzymania wkrótce tego szaleństwa.

Kpc21 pisze:Gdyby Łódź włożyła te pieniądze w wyremontowanie linii 46, to dopiero władze miasta mogłyby mieć problemy.
A niby czemu? Linia obsługiwana przez miejskiego przewoźnika. Ponadto z modernizacji (i ew. rozbudowy) sieci podmiejskich tramwajów można uzyskać nowe argumenty za przekształceniem Łodzi w końcu w stolice regionu a nie jedną z wielu wsi przyległych do siebie. Moza te linie powiązać tez ŁKA. Byłaby szansa na wdrożenie zintegrowanego systemu transportowego dla całej aglomeracji. A tak to nadal przyszłością takiej aglomeracyjnej komunikacji są dziadowskie busiki.
Kpc21 pisze: A miejsc gdzie na końcowych odcinkach tramwaj wozi "powietrze" wcale w Łodzi nie brakuje. Np. torowisko na Strykowskiej. Czy znaczy to że nie powinno ich być?
Niestety ponad pół wieku temu zdecydowano o zmianie trasy na Wojska Polskiego. Niestety nowa (obecna) pętla jest pośrodku niczego, zaś gdyby pozostawiono stary przebieg - linia miałby większe uzasadnienie. Wokół M1 budują się firmy usługowe, handlowe itd. Zresztą przy Brzezińskiej jest lepszą lokalizacja dla przystanku ŁKA niż znowu konserwowana głupota czyli stacja Radogoszcz (podobnie Arturówek - wystarczyło przesunąć ja w pobliże osiedla Radogoszcz Wschód).

Wracając do sensowności - gdyby to była własnością prywatna to dano by właściciel zadbał o racjonalniejsze rozwiązania. Nie marnował by środków na coś co nie przynosi dochodu. No ale niestety komunikacja jest państwowa - niczyja, więc można bezkarnie wozić powietrze, puszczać np. długie autobusy na peryferyjne linie jednocześnie na tych obleganych puszczać jedynie krótkie itd. można nadal ignorować mieszkańców bo władza wie lepiej.
Kpc21 pisze: Sam myślę, że koszty tej inwestycji (w zakresie samego odcinka centralnego) są niewspółmierne do korzyści. Ale jeśli już to zaczęliśmy, to przerywanie prac jest już całkowitą głupotą. Zostaniemy z Basenem Łódzkim nie na Fabrycznym, jak przypuszczano jakiś czas temu, a na Mickiewicza i Piłsudskiego.
O ile na zracjonalizowanie III odcinka jest już za późno to nadal jest szansa na rozsądne wyjście z tego szaleństwa. Unieważnić przetarg. Oddzielić od niego całkowicie odcinek 8 - nie jest on obecnie potrzebny - są pilniejsze zadania. Zrezygnować z wielu megalomańskich pomysłów i realizować tę trasę tak aby przy okazji nie sparaliżować całego miasta.

Udrożnić skrzyżowanie marszałków. Ponadto nadal praktycznie nie istnieje preselekcja ruchu. Nadal nie ma zjazdów międzytorowych. To są ważniejsze sprawy niż szpetny dach z folii. Tylko kto ją będzie utrzymywał w czystości (i oczywiście za ile?).

A co dworca fabrycznego - zmniejszyć megalomanie drogową. Ma tam być zabudowa a nie pustkowie z asfaltem w roli głównej. Naprawić (jeszcze można) błąd z tym że nie będzie wspólnego przystanku tranu tramwajowego dla wszystkich linii tramwajowych przy dworcu.
Wymyślono krótszy tunel a przy okazji wpędzono miasto w dodatkowe spore koszty - budowa dodatkowej estakady, budowa mieszkań dla przesiedlanych ludzi z bloków przy Niciarnianej. Zrobić porżadek w urzędach i zacząć wyciągać konsekwencje za beztroskę i nieodpowiedzialność.

Inwestycje trzeba wyważyć rozsądnie bo będziemy mieść super dworzec w wśród ruder, slumsów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

STUDI pisze:
pawelczyk pisze: Było to już tłumaczone milion razy. Gimbaza zrozumiała, ty najwyraźniej nadal odstajesz i nie jesteś w stanie tego pojąć. Tramwaj jest na Olechów, przy Dellu, który jest tuż za ostatnimi blokami jest miejsce na pętlę tramwajową.
Ile jeszcze propagandy?
Budowanie torowiska tylko po to by by 6 kursów dowiozło ludzi a przez reszkę dnia w wagonach było wożone jedynie powietrze.

Czego jeszcze nie rozumiesz? Dell jest tuż za ostatnimi blokami, wcześniej nie ma miejsca na pętlę, więc buduje się ją przy Dellu. Linia będzie obsługiwać przede wszystkim osiedle, a za osiedlem będzie 1 (jeden) przystanek.
STUDI pisze:
pawelczyk pisze: Miejsca na pętlę nie ma wcześniej. Jasne?
Jak się odrzuci idiotyczny pomysł budowania tramwaju koniecznie do Della to i miejsca dużo się znajdzie choćby dlatego, że sam przebieg linii może być inny.

Jeszcze raz przeczytaj to, co jest wyżej. Nie ma innego miejsca na pętlę. Przebieg linii jest odpowiedni, nawet jakby szła przez środek osiedla to kończyłaby się w tym samym miejscu.
STUDI pisze:
tornado pisze: Dziwie się, że solidny remont torowisk i pobudowanie nowych peronów to mało. Po co ta cała szopka?
Dzieli się nie swoją kasę. nie ponosi się za to odpowiedzialności ale zawsze da się ukraść Nawet tylko te 10%, więc im droższa inwestycja tym więcej się ukradnie. 10% z 600 milionów to zawsze więcej niż 10% z 200 milionów.
Ile jeszcze propagandy? Za każdą wydaną złotówkę odpowiada się na mocy odpowiedzialności za finanse publiczne. Jeżeli wiesz, że ktoś cos ukradł to powiadom prokuraturę. Ale dowodów pewnie nie masz, co?
STUDI pisze:
Kpc21 pisze: Przepraszam, ale co ma jedno do drugiego? Dlatego, że władze miasta nie potrafią gospodarować wydatkami, miasto ma nie prowadzić żadnych inwestycji?
Za te wywalone w błoto ogromne kwoty możnaby wiele wybudować/wyremontować w Łodzi.
Ten tunelik to wyremontowanie linii 46, i jeszcze by zostało.
Tak dla przykładu.

Ani złotówka z pieniędzy miejskich wyłożonych na trasę WZ nie mogłoby zostać wydane na linię 46. Nie masz bladego pojęcia o finansach publicznych. Właścicielem torowiska są gminy. Inna gmina nie może zapłacić za remont czegoś, co do niej nie należy.
STUDI pisze:
Kpc21 pisze: Wiele można oszczędzić chociażby na samej komunikacji miejskiej. I to nie wprowadzając żadnych zmian dla pasażerów.
I do oszczędzania przyczyni się szczególnie wożenie powietrza do "przepakowni". Specjalnie by ten cel zrealizować trzeba jeszcze dodatkowo wydać ogromną kwotę.

Jakiekolwiek oszczędzanie - na kursach, na stanie technicznym taboru na pewno nie oznacza zmian dla pasażerów.

Przeczytaj jeszcze raz od początku wszystko na temat przyczyn ulokowania pętli przy Dellu i jej odległości od osiedla, które będzie obsługiwać.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

pawelczyk pisze:Ani złotówka z pieniędzy miejskich wyłożonych na trasę WZ nie mogłoby zostać wydane na linię 46. Nie masz bladego pojęcia o finansach publicznych. Właścicielem torowiska są gminy. Inna gmina nie może zapłacić za remont czegoś, co do niej nie należy.

O to wtrącę się na moment. Nadmienię, że zasada mi bardzo dobrze znana, ale... W takim razie dlaczego w Rzgowie prowadzono rozmowy z Łodzią w sprawie remontu pętli autobusowej w Gadce Starej? Ostatecznie nic z nich nie wynikło, a stan pętli jest coraz gorszy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

tornado pisze:Robimy nowe inwestycje bez logiki. Jeśli zdecydowanosię na tramwaj na Olechów to czemu nie przez Przybyszewskiego?
Zapytano o zdanie mieszkańców, ci woleli wariant przez Rokicińską.
kuba_bed pisze:W takim razie dlaczego w Rzgowie prowadzono rozmowy z Łodzią w sprawie remontu pętli autobusowej w Gadce Starej? Ostatecznie nic z nich nie wynikło, a stan pętli jest coraz gorszy.
Z tego co się orientuję, pętla ta znajduje się przy cmentarzu podlegającym w jakiś sposób pod Łódź. Być może nawet ten kawałek terenu na którym ona się znajduje należy do Łodzi. A na pewno jej funkcjonowanie jest w pewnym sensie, przynajmniej częściowo, w interesie Łodzi.

A tak z ciekawości, jak wygląda kwestia cmentarza w Łagiewnikach przy DK71? Znajduje się w Łodzi - ale linia MPK dociera tam dopiero od niedawna. "Podlega" on pod Łódź czy pod gminę Zgierz?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Cmentarz w Gadce jest w Gadce. Podlega pod kurię łódzką ale w żaden sposób nie wiąże go to administracyjnie z Gminą Łódź. Być może rozmowy na temat remontu pętli padły bo strony chciały jakoś inaczej niż finansowo rozliczyć remont.
Cementarz w Łagiewnikach także podlega pod KK ale jest na terenie Łodzi. Obecność linii MPK nie ma na nic wpływu.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

pawelczyk pisze:Być może rozmowy na temat remontu pętli padły bo strony chciały jakoś inaczej niż finansowo rozliczyć remont.
Na chęciach się skończyło, bo Łódź w ostateczności nie była chętna do partycypacji w kosztach, a Rzgów powiedział, że sam 200 tys. złotych na remont nie wyda, bo na tyle go szacowano. Chociaż chwilowo boję się pomyśleć jak pętla wyglądałaby po remoncie, jakie materiały by zastosowano itp.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3377879,zaczyna-sie-budowa-torow-na-ul-piotrkowskiej-kolejne-zmiany-zwiazane-z-trasa-wz-mapa-zdjecia,1,id,t,sg.html#galeria-material

31 marca zaczyna się budowa torowiska na Piotrkowskiej od Żwirki do Piłsudskiego. Oczywiście ruch tramwajów będzie utrzymany.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

pawelczyk pisze: Czego jeszcze nie rozumiesz? Dell jest tuż za ostatnimi blokami, wcześniej nie ma miejsca na pętlę, więc buduje się ją przy Dellu. Linia będzie obsługiwać przede wszystkim osiedle, a za osiedlem będzie 1 (jeden) przystanek.
Masz rację tylko i wyłącznie gdy jedyna możłiwą trasą jest ta do Della.
Niestety nie jest ona optymalną. Ostani przebieg to park, fabryczka-przepakowania i niewielki peryferyjny kwartał bloków.

pawelczyk pisze: Miejsca na pętlę nie ma wcześniej. Jasne?
Jeszcze raz przeczytaj to, co jest wyżej. Nie ma innego miejsca na pętlę. Przebieg linii jest odpowiedni, nawet jakby szła przez środek osiedla to kończyłaby się w tym samym miejscu.
Jaszcze raz powtórzę bo jednak nie docierają oczywiste fakty do kogoś kto uważają że tylko ex-Dell jest najważniejszym miejscem w Łodzi. Nie jest to jedyna możliwa trasa dla tramwaju. Zabudowa tej dzielnicy będzie się rozwijać w kierunku wschodnim od trasy tego tramwaju. Czyli znowu osiedla uciekną tramwajom. Wystarczyło tylko skręcić tramwajem w ul. Zakładową w kierunku wschodnim. Puszczony nawet dalej na wschód z pętlą dość daleko od obecnych bloków za 5 lat to byłaby w środku zabudowy wielorodzinnej.

Taka trasa jak obecnie były OK gdyby w przyszłości dobudowano druga w wzdłuż przedłużenia ul. Przybyszewskiego. Byłoby to powielenie tego co jest na Dąbrowie. Ale na to drugie nie ma co liczyć (na Olechów tramwaj budowano ponad ćwierćwiecze). Więc moim zdaniem tramwaj ma być poprowadzony tak aby znowu rozwijającą się zabudowa nie uciekła mu.

Projektowana obecnie pętla nawet nie będzie miejscem przesiadki na inne linii poza innymi dowozówkami do Della.
pawelczyk pisze: Za każdą wydaną złotówkę odpowiada się na mocy odpowiedzialności za finanse publiczne.
Ktoś z urzędników kiedykolwiek oddał pieniądze za zbędne inwestycje, za nadmierne koszty?
pawelczyk pisze:
Jeżeli wiesz, że ktoś cos ukradł to powiadom prokuraturę. Ale dowodów pewnie nie masz, co?
[/qquote]
Gratuluje polotu z kretyńską spiewką, ale nie zmienia to faktu że marnotrawienie kasy na rozdmuchane kosztowo inwestycje nie jest czystym złodziejstwem szczególnie gdy są ogromne zaniedbania w mieście (głownie z powodu środków). Nic dziwnego że km budowanej w Polsce autostrady jest wielokrotnie droższy od kosztu kilometra na "zachodzie" (a troszkę inne są tam koszty pracy,m inne ceny za usługi, materiały), zaś standard jest niestety znacznie niższy.

Mało przykładów chcesz więcej? Przejdź się np. do GOŚ. Jest tam zbiornik który miał przechowywać gazy powstające w wyniku fermentacji. Sęk w tym że ciężkie pieniądze wybudowano go ze zwykłej czarnej stali. Nie nadaje się do użytku. Ale ktoś klepnął , ktoś zatwierdził ktoś lekka ręka zapłacił. ale co tam, że zmarnowano kasę przecież podniesie się opłatę mieszkańców przecież jest monopol na wodę i ścieki.
Jeden z oczywistych przykładów "złodziejstwa". Wymieniać dalej?

Nie ma obwodnicy, ulice są niewydolne, mamy wiele torowisk w stanie agonalnym ale lekka ręką marnujemy kasę na megalomańskie pomysły. Im droższe tym lepsze. No cóż od droższej da się więcej monety przytulić.

Wydłużenie linii + zwykłe remont torów i mamy prawie miliard do wydania. Przecież to już metro byłoby zbudowane.
pawelczyk pisze: Ani złotówka z pieniędzy miejskich wyłożonych na trasę WZ nie mogłoby zostać wydane na linię 46. Nie masz bladego pojęcia o finansach publicznych. Właścicielem torowiska są gminy. Inna gmina nie może zapłacić za remont czegoś, co do niej nie należy.
Jakby ktroś się postarał to można by było. Ale jak nie 46 to mamy:
Warszawska., Wojska Polskiego, Aleksandrowska, Cmentarna+Srebrzyńska, Legionów, Dąbrowskiego, Gdańska (bo już się rozlatuje to torowisko), Śmigłego-Rydza spore odcinku, Niższa...
A wracając do 46 - jakoś można ŁKA budować i chwalić się jak to miasto inwestuje....
pawelczyk pisze: Przeczytaj jeszcze raz od początku wszystko na temat przyczyn ulokowania pętli przy Dellu i jej odległości od osiedla, które będzie obsługiwać.
Za 5 lat środek wielorodzinnej zabudowy będzie daleko od tej linii tramwajowej. Jedynie OK z tym przebiegiem jest od Rokicińskiej do Zakładowej. Dalej na południe od Zakładowej mamy skraj zabudowy - park a jeszcze dalej dellostradę.
Nie wystarcza opis - trzeba malowankę z mapy zrobić?
eDragon55 pisze: 31 marca zaczyna się budowa torowiska na Piotrkowskiej od Żwirki do Piłsudskiego. Oczywiście ruch tramwajów będzie utrzymany.

Będzie utrzymany bowiem dopiero w okresie wakacyjnym roboty wejdą na skrzyżowanie oraz na fragment ul. Piotrkowskiej by zbudować wyniesiony przystanek.

Z tym krótkim odcinkiem na Piotrkowskiej mogą się "bujać" nawet przez półtora roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Z tego całego bełkotu odniosę się tylko to jednej rzeczy - proponujesz skierowanie linii tramwajowej Zakładową na wschód bo tam się będzie rozwijać osiedle. Pomijam, że odcinasz od tramwaju bloki po południowej stronie Zakładowej, które w tej chwili są najbardziej oddalone od komunikacji zbiorowej. Ale ty po prostu błędnie zakładasz rozwój osiedla w kierunku budowanej autostrady i terenów już zabudowywanych przemysłowo między osiedlem a autostradą. Osiedle się rozwija na wschód. Ale zupełnie nie w tej części, w którą ty byś chciał skierować tramwaj.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na Gdańskiej torowisko jest jeszcze w bardzo dobrym stanie, gorzej jest na Żeromskiego i Politechniki. Ale mimo tego tramwaje rozpędzają się tam do chyba w ogóle najwyższych prędkości w Łodzi. Z innymi torowiskami, np. na Wojska Polskiego rzeczywiście jest bardzo źle. Ale na trasie WZ były odcinki, które wcale nie były dużo lepsze.

Ale jeśli uważasz, że torowisko na Olechowie można było poprowadzić dużo lepiej, to dlaczego zwracasz na to uwagę teraz, a nie wtedy, gdy proponowano mieszkańcom do wyboru tych kilka wariantów przebiegu trasy? Obecnie nic z tym nie można zrobić. Wtedy było można.

Skoro cmentarz w Gadce nie ma administracyjnego związku z Łodzią, to dlaczego miasto Łódź samo uruchamia do tego cmentarza codzienną linię? Jest wiele cmentarzy w regionie, gdzie osoby mające tam groby bliskich są w stanie dojechać tylko samochodem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ