Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

pawelczyk pisze:Z tego całego bełkotu odniosę się tylko to jednej rzeczy - proponujesz skierowanie linii tramwajowej Zakładową na wschód bo tam się będzie rozwijać osiedle. Pomijam, że odcinasz od tramwaju bloki po południowej stronie Zakładowej, które w tej chwili są najbardziej oddalone od komunikacji zbiorowej.
Nie odcinam ich prowadząc tramwaj np. ulicą Zakładową. Taka to jedna z możliwości (niestety uwzględniająca realia rozwoju sieci tramwajowej w Łodzi). Odległość Rokicińska - Zakładowa to mniej więcej dwa przystanki KM, na południe zabudowa mieszkalna max jeden przystanek KM. A z racji kształtu średnio to nawet nie jeden przystanek KM.

Policz sobie powierzchnię zabudowy mieszkalnej na południe od Zakładowej, podam szacunkowe dane z mapy:

Na południe od ul. Zakładowej:

kwartał w kształcie mniej więcej trójkąta - Zakładowa, Odnowiciela, Hetmańska - w przybliżeniu 480m, 480m, 300m.
Kwartalik w kształcie lekko wygiętego trapezu ograniczony ul. Świdnickiego, Szczodrego, Odnowiciela - 200m, 400m, 200m.
Park pomiędzy ulicami Odnowiciela i Świdnickiego a "dellostradą" - w przybliżeniu prostokąt 600 * 500 m.
Niewielki kwartał zabudowy na wschód od planowanej trasy tramwajowej - wąski pas pomiędzy ul. ks Mazowieckiego i ks. Opolczyka: 400m * 150m. Pozostaje jeszcze niezagospodarowany pas pomiędzy ul. Opolczyka a Hetmańską.

Możliwa ekspansja osiedla:
Na zachód:

Nie ma rozbudowy w kierunku ul. Olechowskiej. po wschodniej stronie ul. Olechowskiej powstają obiekty o charakterze przemysłowo usługowym jednak nie są to tereny dużych firm.
Pozostaje nie zagospodarowany teren o kształcie w przybliżeniu trójkąta 750 * 500 * 500 m po wschodniej stronie ul. Olechowskiej przy ul. Zakładowej.
Powstaje zabudowa jednorodzinna na zachód od. uL. Olechowskiej bez charakteru zwartego.

Na wschód:

Kwartał objęty okólną ulicą Łokietkówny: 300m * 600m
Kwartał na wschód od w/w kwartału - trapez: 600m, 500m, 300m.
Pozostaje jeszcze niewielki obszar na wschód od ul. Józefiaka.

A teraz obszary pomiędzy Zakładową a Rokicińską.

Na zachód od ul. Hetmańskiej - zabudowa mieszkalna ograniczona naziemnymi liniami wysokiego napięcia: 1000m., 750m, 1600m.
Na wschód od ul. Hetmańskiej - częściowo zabudowany i sukcesywnie zabudowywany budynkami wielorodzinnymi teren aż do ul. Józefiaka - prostokąt 1100m * 1600m. Zabudowa mieszkalna powstanie wzdłuż ul. Hetmańskiej i Zakładowej

Na wschód od ul. Józefiaka mamy jeszcze teren gdzie powstaje nowa zabudowa jednorodzinna w pobliżu ul Zakładowej
Dalej na wschód za planowaną autostradą buduje się osiedle willowe (Tranzytowa, Trakcyjna, Dyspozytorska, Zakładowa). Jeszcze dalej kawałek lasu (nie uchroni się w całości przed wycinką pod działki mieszkalne) i mamy południową część Andrzejowa.

Na południe od Zakładowej zabudowa sięga na niewielkim odcinku mas 400 m. Potencjalny teren dla zabudowy to średnio 250m od ulicy Zakładowej.
Pas pomiędzy Zakładową a Rokicińska to w przybliżeniu 8 razy więcej - około 1600 metrów. Nawet zakładając uproszone pomiary to i tak będzie to więcej niż 6 - 7 razy więcej.
Terenów przemysłowych na południe od "dellostrady" nie uwzględniam, generują popyt tylko co najwyżej trzy razy na dobę przez okres mniej niż 30 minut dla każdej ze zmian.

Jeszcze będziesz brnął wobec oczywistych faktów w ten najgłupszy przebieg linii tramwajowej na Olechowie?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Odległość Rokicińska - Zakładowa to mniej więcej dwa przystanki KM, na południe zabudowa mieszkalna max jeden przystanek KM. A z racji kształtu średnio to nawet nie jeden przystanek KM.

Lubisz zagninać rzeczywistość, żeby udowodnić swoją niby rację. To są 4-5 przystanków MPK w zależności od kierunku jazdy. W przypadku dwóch, przystanki byłoby w odległości 1 km (w osiedlu). Słuszną linię ma nasza władza.
Nie odcinam ich prowadząc tramwaj np. ulicą Zakładową.

Odcinasz. Budowa trasy tramwajowej, która lada moment się rozpocznie, obsłuży bloki z wielkiej płyty w okolicy ulicy Odnowiciela. Ten obszar obecnie obsługują autobusy kursujące po Zakładowej (przystanek Zakładowa-Odnowiciela). W porównaniu do "potencjalnie możliwych do zabudowy terenów", bloki stoją tam już ok. 20 lat. Zmieniając przebieg linii tramwajowej uzasadnia się jeszcze bardziej pozostawienie obecnej komunikacji autobusowej na Olechowie, którą tramwaj miał zastąpić, bo ten nie dojedzie tam gdzie powinien. Lepiej wybudować tramwaj tam, gdzie istnieje już wielkopłytowa zabudowa niż w miejscu, gdzie ktoś kiedyś może postawi sobie wille. Na pewno będzie korzystał z tramwaju.
Pozostaje jeszcze niewielki obszar na wschód od ul. Józefiaka.

Na wschód od alei Józefiaka stoją jedynie domki jednorodzinne. To już podchodzi pod Andrzejów niż Olechów. Ten obszar obsłuży obecna komunikacja autobusowa. Budowa linii tramwajowej nie ma tam najmniejszego sensu.
Na wschód od ul. Hetmańskiej - częściowo zabudowany i sukcesywnie zabudowywany budynkami wielorodzinnymi teren aż do ul. Józefiaka - prostokąt 1100m * 1600m. Zabudowa mieszkalna powstanie wzdłuż ul. Hetmańskiej i Zakładowej

Bzdura. Osiedle buduje się (póki co tylko TBS w rejonie Zakładowej) do ulicy Transmisyjnej. Za ulicą Tranmisyjną, po drugiej stronie bloków stoją nowe hale magazynowe. Teren wzdłuż Józefiaka jest przeznaczony również pod zabudowę przemysłową. Polecam wycieczkę na żywo.
Na wschód od ul. Józefiaka mamy jeszcze teren gdzie powstaje nowa zabudowa jednorodzinna w pobliżu ul Zakładowej

No tak, ktoś buduje dom to już "powstaje osiedle". Z pewnością tramwaj co 7,5 minut lub częściej jest tam koniecznie potrzebny.
Dalej na wschód za planowaną autostradą buduje się osiedle willowe (Tranzytowa, Trakcyjna, Dyspozytorska, Zakładowa). Jeszcze dalej kawałek lasu (nie uchroni się w całości przed wycinką pod działki mieszkalne) i mamy południową część Andrzejowa.

j.w.

A jakie to "osiedle willowe" się tam buduje? Więcej niż trzy domy ktoś niedawno postawił? Ja widzę tendencję w drugą stronę, bo za płotem budują autostradę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:Lubisz zagninać rzeczywistość, żeby udowodnić swoją niby rację. To są 4-5 przystanków MPK w zależności od kierunku jazdy. W przypadku dwóch, przystanki byłoby w odległości 1 km (w osiedlu).
Mapa nie kłamie. Nie muszę nic "zagninać" co by to znaczyło.
Odcinasz. Budowa trasy tramwajowej, która lada moment się rozpocznie, obsłuży bloki z wielkiej płyty w okolicy ulicy Odnowiciela.

Między ul. Opolczyka a Mazowieckiego jest 10 bloków. 4 skrajne są w odległości 250 metrów od skrzyżowania Hetmańska Zakładowa.
Najdalszy ma 150 metrów dalej do tegoż skrzyżowania.
Bloki pomiędzy Szczodrego i Świdnickiego: 6 w odległości 300m, kolejne 4 mające 100m dalej i 6 ostatnich mające kolejne 100 metrów więcej.
Na południe od ul. Odnowiciela i Świdnickiego jest park.

A teraz dla przykładu malutki kwartał przy ul Cynarskiego - na wschód od Hetmańskiej - po jej wschodniej stronie jest nie mniej niż 10 bloków. to je 300 metrów od Hetmańskiej. Do planowanej pętli tramwajowej Dell spacerek (na razie przez pole) - 500 - 600m.
Po zachodniej stornie tej ulicy mamy 6 bloków - przeciętnie 250m od Hetmańskiej.
Tan mały kwartał to tak nieco mniej niż połowa obszaru od Hetmańskiej do Józefiaka.

Mamy teren który już jest szykowany pod zabudowę - na północ od Zakładowej od Transmisyjnej do Józefiaka. Średnio 650 metrów od Hetmańskiej. To tak 35 - 40 bloków (analogia dla podobnego obszar bliżej Hetmańskiej).

SEC pisze: Ten obszar obecnie obsługują autobusy kursujące po Zakładowej (przystanek Zakładowa-Odnowiciela). W porównaniu do "potencjalnie możliwych do zabudowy terenów", bloki stoją tam już ok. 20 lat.
Zabudowa powstaje a od niedawana w dość szybkim tempie.
Powiedzmy w latach 90-tych i przez pierwszą połowę XXI wieku to mało co pobudowało się na wschód od Hetmańskiej.
SEC pisze: Zmieniając przebieg linii tramwajowej uzasadnia się jeszcze bardziej pozostawienie obecnej komunikacji autobusowej na Olechowie, którą tramwaj miał zastąpić, bo ten nie dojedzie tam gdzie powinien.
Tramwaj wg słusznej koncepcji i konieczność utrzymania przegubowych autobusów dowożących do centrum dla kilkudziesięciu bloków w niedalekiej przyszłości kontra inny przebieg i dodatkowa linia autobusowa dla 10 bloków TBS.
SEC pisze: Lepiej wybudować tramwaj tam, gdzie istnieje już wielkopłytowa zabudowa niż w miejscu, gdzie ktoś kiedyś może postawi sobie wille. Na pewno będzie korzystał z tramwaju.
Tyle że do ul Józefiaka nie budują się wille ale budynki wielorodzinne.
wille i to sporej liczbie to dalej na wschód od Józefiaka. Autostrada jakoś nie była straszakiem a jak widać zachęta do budowy.
SEC pisze: Bzdura. Osiedle buduje się (póki co tylko TBS w rejonie Zakładowej) do ulicy Transmisyjnej. Za ulicą Tranmisyjną, po drugiej stronie bloków stoją nowe hale magazynowe. Teren wzdłuż Józefiaka jest przeznaczony również pod zabudowę przemysłową. Polecam wycieczkę na żywo.
Zobaczymy jak to te magazyny się tam pobudują. Niestety ale taka działalność ucieka poza granice administracyjne miast z racji kosztów.

SEC pisze: No tak, ktoś buduje dom to już "powstaje osiedle". Z pewnością tramwaj co 7,5 minut lub częściej jest tam koniecznie potrzebny.
Jakoś w podobnym miejscu na Stokach musiał kursować koniecznie znacznie częściej niż przez środek bloków 11-kontygnacyjnych.
To tak jako przykładzik.

Tramwaj dojechałby na skraj zabudowy wielorodzinnej i z takiego miejsca można uruchomić krótkie linie autobusowe obsługujące dzielnice willowe.
Jakoś na Retkinii można było a tu nie da się.

No ale ważniejszy jest park, 5 TBS ów i przepakownia chińskiej tandety.
A do reszty rozwijającej się dzielnicy i tak trzeba będzie puścić ileś linii autobusowych obsługiwanych przegubowcami dowożącymi do centrum.

Planowaniy przebieg byłby OK gdyby postały inne trasy tramwajowe:
Przedłużenie Przybyszewskiego na wschód aż do Transmisyjnej (lub Józefiaka).

Przedłużenie w dalszej perspektywie Dąbrowskiego na wschód, które może połączyć się z ul. Hetmańską. Wtedy OK taka dodatkowa nitka do wspomagającej pętli byłby OK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

STUDI pisze: Mapa nie kłamie. Nie muszę nic "zagninać" co by to znaczyło.

Twoja jednak kłamie, chyba masz jakąś trefną mapę z lat 90tych. Policzmy przystanki

W stronę Janowa: Dąbrówki, Skrzetuskiego(jednokierunkowy), Zagłoby, Juranda ze Spychowa i Janów(dla wysiadających. Jest 5 przystanków.

W stronę centrum/Dąbrowy: Janów(na pętli), Juranda ze Spychowa, Zagłoby, Dąbrówki. Łącznie 4 przystanki.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

MKM2010 pisze: Twoja jednak kłamie, chyba masz jakąś trefną mapę z lat 90tych. Policzmy przystanki

Google Maps. Tylko zdjęcie lotnicze. Skala niestety orientacyjna. Odległości szacowane (jeszcze raz szacowane) przy tej samej skali powiększenia.

Wracając do przystanków
Lokalizacje przystanków można zrobić i co 100m.

Kierunek północny:
Dąbrówki - w sumie to przystanek przy Zakładowej.
Skrzetuskiego i Zagłoby w odległości jakieś 150 - 180 metrów od siebie. Śmiechu warte no ale OK dwa.
Juranda ze Spychowa jest przy pętli Janów. Trochę na siłe ten przystanek.

Czyli 2 przystanki pomiędzy. Zakładając odległości 350 - 400 metrów pomiędzy nimi.

W druga stronę jest o ten jednokierunkowy mniej. Chociaż odległości pomiędzy nimi bardziej równomierne.


Mapa Google nie ma niestety wiarygodnej skali ale bez zmiany skali proporcje pomiędzy odległościami pozostają OK.

Ale jak trzeba znajdę mapę topograficzną i z dokładnością do kilku metrów policzę.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Mapa nie kłamie. Nie muszę nic "zagninać" co by to znaczyło.

O czym ty w ogóle piszesz? Nie umiesz policzyć ile faktycznie jest przystanków między Rokicińską (Janowem), a Zakładową? Nie umiesz.
Między ul. Opolczyka a Mazowieckiego jest 10 bloków. 4 skrajne są w odległości 250 metrów od skrzyżowania Hetmańska Zakładowa.
Najdalszy ma 150 metrów dalej do tegoż skrzyżowania.
Bloki pomiędzy Szczodrego i Świdnickiego: 6 w odległości 300m, kolejne 4 mające 100m dalej i 6 ostatnich mające kolejne 100 metrów więcej.
Na południe od ul. Odnowiciela i Świdnickiego jest park.

A teraz dla przykładu malutki kwartał przy ul Cynarskiego - na wschód od Hetmańskiej - po jej wschodniej stronie jest nie mniej niż 10 bloków. to je 300 metrów od Hetmańskiej. Do planowanej pętli tramwajowej Dell spacerek (na razie przez pole) - 500 - 600m.

Po zachodniej stornie tej ulicy mamy 6 bloków - przeciętnie 250m od Hetmańskiej.

Niestety, ale twoje profesjonalne wyliczenia nie zmienią faktu, że próbujesz odciąć istniejącą kilkudziesięcioletnią zabudowę przy Odnowiciela, Szczodrego i Świdnickiego i zmuszasz do utrzymywania brygadożernej komunikacji autobusowej na Zakładowej, aby ten rejon obsłużyć. Budowa tramwaju mija się wtedy z celem, bo ten miał ograniczyć kursowanie autobusów.
Tan mały kwartał to tak nieco mniej niż połowa obszaru od Hetmańskiej do Józefiaka.

Zabudowa wielorodzinna najdalej może (choć nie musi) znaleść się do ul. Transmisyjnej. Dalej są hale magazynowe i kolejne w planach.
Mamy teren który już jest szykowany pod zabudowę - na północ od Zakładowej od Transmisyjnej do Józefiaka. Średnio 650 metrów od Hetmańskiej. To tak 35 - 40 bloków (analogia dla podobnego obszar bliżej Hetmańskiej).

Zacznij łaskawie czytać. To jest teren pod zabudowę magazynową, a nie mityczne 35-40 bloków, bo ty tak powiedziałeś. Nikt tam nie planuje i nie planował osiedla.
Zabudowa powstaje a od niedawana w dość szybkim tempie.
Powiedzmy w latach 90-tych i przez pierwszą połowę XXI wieku to mało co pobudowało się na wschód od Hetmańskiej.

Na Olechowie w miejscu o którym mówisz wysyp zaczął się po 2000 roku, ale w chwili obecnej od kilku lat jest raczej zastój. Kończono najwyżej zabudowę kwartału.
Tramwaj wg słusznej koncepcji i konieczność utrzymania przegubowych autobusów dowożących do centrum dla kilkudziesięciu bloków w niedalekiej przyszłości kontra inny przebieg i dodatkowa linia autobusowa dla 10 bloków TBS.

Jedynie słuszny przebieg daje możliwość ograniczenia do minimum ilość autobusów na Zakładowej. Twój niesłuszny przebieg odcina już dawno wybudowaną część Olechowa (Odnowiciela, Szczodrego, Świdnickiego) i kieruje tramwaj w miejsce, gdzie stoi kilka bloków TBS na północ od Zakładowej (z których do Hetmańskiej jest rzut beretem), a po drugiej stronie znajdują się nieużytki, które sąsiadują z halami magazynowymi. Krótkie podsumowanie tej żmudnej dyskusji.
SEC pisze:Tyle że do ul Józefiaka nie budują się wille ale budynki wielorodzinne.

Wskaż choć JEDEN budynek wielorodzinny, który wybudował się między Transmisyjną, a Józefiaka.

Po raz dziesiąty mówię (do ciebie nie trafia, trudno) - ostatnie bloki TBS sąsiadują z halami Pannatoni. Między Transmisyjną, a Józefiaka jest miejsce pod zabudowę przemysłową.
wille i to sporej liczbie to dalej na wschód od Józefiaka. Autostrada jakoś nie była straszakiem a jak widać zachęta do budowy.

Jakoś nie widać tych willi, na dodatek w sporej liczbie (hoho!).

Autostrada była taką zachętą, że co chwilę widać tablice "sprzedam".
SEC pisze:Zobaczymy jak to te magazyny się tam pobudują. Niestety ale taka działalność ucieka poza granice administracyjne miast z racji kosztów.

Prędzej zobaczymy te twoje mityczne 35-40 bloków na Józefiaka, co?

Hale o których mowa powstały właśnie w tym miejscu ze względu na bliskość autostrady. Nie mają gdzie uciec. Szczególnie, że teren Pannatoni sukcesywnie się rozbudowuje.

http://www.panattoni.pl/files/Galleries/LodzEast/warehouse_03_lores.jpg

P.S. Nie widać willi. Jedynie ulice i domy, które istnieją tam od lat.
SEC pisze:Jakoś w podobnym miejscu na Stokach musiał kursować koniecznie znacznie częściej niż przez środek bloków 11-kontygnacyjnych.
To tak jako przykładzik.

I co tym przykładem chcesz zwojować? Udowodnić, że budowa kolejnej linii tramwajowej w domki jednorodzinne ma uzasadnienie? Stoki przynajmniej mają gęstą, zwartą zabudowę wzdłuż linii tramwajowej.
Tramwaj dojechałby na skraj zabudowy wielorodzinnej i z takiego miejsca można uruchomić krótkie linie autobusowe obsługujące dzielnice willowe.
Jakoś na Retkinii można było a tu nie da się.

Jest już taka linia - 82. Aha, tam nie ma dzielnic willowych.
No ale ważniejszy jest park, 5 TBS ów i przepakownia chińskiej tandety.
A do reszty rozwijającej się dzielnicy i tak trzeba będzie puścić ileś linii autobusowych obsługiwanych przegubowcami dowożącymi do centrum.

Póki co to nic się nie rozbudowywuje w miejscach o których piszesz. To tylko pobożne życzenia, żeby udowodnić swoje niby racje.
Przedłużenie w dalszej perspektywie Dąbrowskiego na wschód, które może połączyć się z ul. Hetmańską. Wtedy OK taka dodatkowa nitka do wspomagającej pętli byłby OK.

Przeszkadza ci park między TBS, a Dellem, ale ciężkie kilometry przez pustkowia między Dąbrową Przemysłową, a Olechowem to już świetna koncepcja (rzecz jasna twoja). Zabawny jesteś.
STUDI pisze:
MKM2010 pisze: Twoja jednak kłamie, chyba masz jakąś trefną mapę z lat 90tych. Policzmy przystanki

Google Maps. Tylko zdjęcie lotnicze. Skala niestety orientacyjna. Odległości szacowane (jeszcze raz szacowane) przy tej samej skali powiększenia.

Wracając do przystanków
Lokalizacje przystanków można zrobić i co 100m.

Kierunek północny:
Dąbrówki - w sumie to przystanek przy Zakładowej.
Skrzetuskiego i Zagłoby w odległości jakieś 150 - 180 metrów od siebie. Śmiechu warte no ale OK dwa.
Juranda ze Spychowa jest przy pętli Janów. Trochę na siłe ten przystanek.

Czyli 2 przystanki pomiędzy. Zakładając odległości 350 - 400 metrów pomiędzy nimi.

W druga stronę jest o ten jednokierunkowy mniej. Chociaż odległości pomiędzy nimi bardziej równomierne.


Mapa Google nie ma niestety wiarygodnej skali ale bez zmiany skali proporcje pomiędzy odległościami pozostają OK.

Ale jak trzeba znajdę mapę topograficzną i z dokładnością do kilku metrów policzę.

Ach, no tak. Żeby udwodnić swoje, likwidujesz w myślach istniejące przystanki, bo są blisko siebie. O przystanek przy Skrzetusiego wnioskowali mieszkańcy. Napisz wprost, że to jeden przystanek (odległość 1700 metrów).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:O czym ty w ogóle piszesz? Nie umiesz policzyć ile faktycznie jest przystanków między Rokicińską (Janowem), a Zakładową? Nie umiesz.
A co to ma znaczenie w podaniu ilości budynków? Ma jakieś?
SEC pisze: Niestety, ale twoje profesjonalne wyliczenia nie zmienią faktu, że próbujesz odciąć istniejącą kilkudziesięcioletnią zabudowę przy Odnowiciela, Szczodrego i Świdnickiego...
Trzykrotnie mniejszy od przyległego do Zakładowej kwartału Odnowiciela, Zakładowa Hetmańska. Ten obszar nie rozbuduje się na południe. Może jedynie rozbudować się w kierunku ul. Olechowskiej oddalając się znacznie do planowanego tramwaju. Na dodatek ten kwartał tylko punktowo styka się z linia tramwajowa w jednym ze swoich narożników.
SEC pisze: i zmuszasz do utrzymywania brygadożernej komunikacji autobusowej na Zakładowej, aby ten rejon obsłużyć. Budowa tramwaju mija się wtedy z celem, bo ten miał ograniczyć kursowanie autobusów.
I nadal pozostanie. No minus linia 98. Ale pozostałe nadal będą. Tym bardziej że dojechać ma tylko jedna linia tramwajowa wg założeń projetku.
Zabudowa wielorodzinna najdalej może (choć nie musi) znaleść się do ul. Transmisyjnej. Dalej są hale magazynowe i kolejne w planach.
W planach to nigdy nie miało być ani na Widzewie Wschodzie ani na Olechowie osiedli mieszkaniowych.
Plany są tylko planami. Firmy zależny od logistyki uciekają z miast. Miasto to tylko koszt i zero korzyści.

Najszybciej to powstanie zabudowa mieszkalną. Tym bardziej że dla wielu zaleta będzie np. bliskość do autostrady by móc dojechać szybko do pracy. Pożyjemy zobaczymy jak to będzie z magazynami.
Zacznij łaskawie czytać. To jest teren pod zabudowę magazynową, a nie mityczne 35-40 bloków, bo ty tak powiedziałeś. Nikt tam nie planuje i nie planował osiedla.
Jak pisałem, kiedyś nikt nie planował osiedla na Widzewie Wschodzie a jedynie dzielnice przemysłową.
Jak nie będzie chętnych na magazyny w mieście (bo to wbrew ogólnym tendencjom) to teren przejmą deweloperzy.
Na Olechowie w miejscu o którym mówisz wysyp zaczął się po 2000 roku, ale w chwili obecnej od kilku lat jest raczej zastój. Kończono najwyżej zabudowę kwartału.
Zdjęcia lotnicze na Google map to od niedawna - dwa lata może. A te świeże rycia w ziemi no cóż zastój.
Jedynie słuszny przebieg daje możliwość ograniczenia do minimum ilość autobusów na Zakładowej.
No raczej nie ubędzie linii na Zakładowej na wschód od Hetmańskiej. Ba nawet przybędzie linii albo brygad na obecnych.
Twój niesłuszny przebieg odcina już dawno wybudowaną część Olechowa (Odnowiciela, Szczodrego, Świdnickiego)
Drugi z najmniejszych kwartałów zabudowy mieszkalnej na tym osiedlu. Na dodatek bez szans na rozbudowę w stronę planowanej linii tramwajowej.
i kieruje tramwaj w miejsce, gdzie stoi kilka bloków TBS na północ od Zakładowej (z których do Hetmańskiej jest rzut beretem),
Docelowo dalej będzie niż ze środka tego ulubionego Twojego kwartału do Zakładowej.
a po drugiej stronie znajdują się nieużytki,
Na które sukcesywnie wkracza zabudowa, mimo iz miało jej nie być.
które sąsiadują z halami magazynowymi.
Które jak nie powstaną to zwolnią miejsce pod inna zabudowę. Centra logistyczne uciekają z miast.
Po raz dziesiąty mówię (do ciebie nie trafia, trudno) - ostatnie bloki TBS sąsiadują z halami Pannatoni. Między Transmisyjną, a Józefiaka jest miejsce pod zabudowę przemysłową.
A są chętni na zabudowę przemysłową bo raczej to ją burzą zamieniając na hipermarkety lub zwalaniajac miejsce pod bloczki TBS.
Jakoś nie widać tych willi, na dodatek w sporej liczbie (hoho!).
Autostrada była taką zachętą, że co chwilę widać tablice "sprzedam".
Tablice sprzedam - pojawia się ich sporo nie zawsze mają związek z autostradą. Takich tablic wiele jest np. na obrzeżach Warszawy. Generalnie Polska nie jest atrakcyjnym miejscem do mieszkania, pracy itd.
SEC pisze: Hale o których mowa powstały właśnie w tym miejscu ze względu na bliskość autostrady. Nie mają gdzie uciec. Szczególnie, że teren Pannatoni sukcesywnie się rozbudowuje.
To czemu przybywa ich najwięcej poza miastami? Na razie wymieniłeś aż jedna firmę. No panie tłum - porównajmy do nawet do stosunkowo niewielkiej jak na Polskie warunki strefy przemysłowej pod Strykowem. A nieco dalej na południe powstanie druga dobra lokalizacja w pobliżu skrzyżowania A1 i S8. Olechów nie oferuje nic więcej - a na pewno wyższe koszty prowadzenia działalności .

Nawet nie było tłumu chętnych na te stręfę po południowej stronie dellostrady. Mam uwierzyć że tam nagle będzie wysyp firm? Zwłaszcza że kilka kilometrów na południe będzie lepsza lokalizacja.

SEC pisze: P.S. Nie widać willi. Jedynie ulice i domy, które istnieją tam od lat.

Tu tez nie ma nowych domów.
https://www.google.pl/maps/@51.7377607,19.5878009,671m/data=!3m1!1e3
SEC pisze:I co tym przykładem chcesz zwojować? Udowodnić, że budowa kolejnej linii tramwajowej w domki jednorodzinne ma uzasadnienie? Stoki przynajmniej mają gęstą, zwartą zabudowę wzdłuż linii tramwajowej.
I takie gęste zwarte zabudowy ala Stoki już dawno powstały w wielu innych miejscach Łodzi i jakoś KM tam nie ma.
Ale jak widać lubisz odwrócić kota ogonem a bloki przy Łagiewnickiej to oczywiście nie jest zwarta zabudowa... Mniej mieszkańców. Pustkowie prawie że masakrycznie ścieto obsługe komunikacyjna tejże dzielnicy zaś nie tknięto jej na tychże Stokach.
Jest już taka linia - 82. Aha, tam nie ma dzielnic willowych.
Cholerne krótka jak dojeżdża praktycznie do centrum. No i w ogóle nie brygadożerna. Prawie jak ta uruchamiana S3 albo 94.
I stawiam na to że tramwaj na Olechowie nie spowoduje jej skrócenia.
Póki co to nic się nie rozbudowywuje w miejscach o których piszesz. To tylko pobożne życzenia, żeby udowodnić swoje niby racje.
Dokładnie takie same jak te Twoje z natłokiem hal magazynowych.
Przeszkadza ci park między TBS, a Dellem, ale ciężkie kilometry przez pustkowia między Dąbrową Przemysłową, a Olechowem to już świetna koncepcja (rzecz jasna twoja). Zabawny jesteś.
A umiesz czytać? Nie to widać.
Wyrwanemu z kontekstu fragmentowi można przypisywać dowolny sens.

Wybudowano kiedyś ulicę i urwano ja w polu. do budynków wzdłuż Dąbrowskiego na przemysłowej Dąbrowie poprzenoszono różne instytucje (po co?) . Wybudowano niemalże autostradę do nikąd. Jednocześnie wpycha się dojazd na Olechów ciasną ulicę Olechowską. Dlaczego nie dokończyć? Zostawić tak jak te wiadukt przy Pomorskiej?

Owszem odcinek od torów kolejowych do Olechowskiej to były teren przemysłowy. Na dodatek niezbyt intensywnie zabudowany i mozna go zagospodoarować. No ale łatwiej jest coś porzucić potem inne gdzieś dalej budować itd. Ale to tylko przerwa w dojezi ena blokowisko.

Tramwaj z południowej części miasta mógłby dojechać do Janowa.
Niestety w Łodiz jest tlyko jeden kieriune do centrum i tylko do centrum.
ciekawe że objazdowa 5-tka bardzo przypadła do gustu mieszkańcom. W warszawie uruchomiają linie łączące sąsiednie dzielnice ktore nie wjeżdżają do centrum (bo po co?). Ale to już inny temat.

Na dodatek padło swtwierdzenie że gdyby inaczej patrzono w Łodzo na rozwój sieci tramwajowej.
Napisz wprost, że to jeden przystanek (odległość 1700 metrów).
Ty to napisałeś. Dla mnie optymalna odległość to jakieś 350m.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:A co to ma znaczenie w podaniu ilości budynków? Ma jakieś?

A co ma ilość budynków do faktycznej ilości przystanków? Bredzisz.
SEC pisze:Trzykrotnie mniejszy od przyległego do Zakładowej kwartału Odnowiciela, Zakładowa Hetmańska.

Wspomniany obszar będzie lepiej obsługiwany wg projektu jaki będzie realizowany.
Ten obszar nie rozbuduje się na południe. Może jedynie rozbudować się w kierunku ul. Olechowskiej oddalając się znacznie do planowanego tramwaju. Na dodatek ten kwartał tylko punktowo styka się z linia tramwajowa w jednym ze swoich narożników.

Ważne, że się styka. Gdy nie będfzie się stykał, trzeba będzie pozostawić brygadożerne linie autobusowe na Zakładowej.

Obszar się nie rozbuduje. Raz, że kawałek dalej mamy już rzekę, cudze pole (właśnie tak), a poza tym gdyby miał się rozbudować to już dawno tak by się stało.
I nadal pozostanie. No minus linia 98. Ale pozostałe nadal będą. Tym bardziej że dojechać ma tylko jedna linia tramwajowa wg założeń projetku.

Założenia projektu nie mogą wpływać na ilość kursów po skończeniu budowy, bo to ustala ZDiT według potrzeb, a nie projektant w fazie projekowania.

Co zostanie - do końca nie wiadomo. Gdyby do Della pojechała 9tka, 96 stanie się zbędne po przetrasowaniu 85 przez Przybyszewskiego. Czyli z trzech brygadożernych linii 85, 96 i 98, pozostanie tylko 85 na zmienionej trasie, dojeżdżające od innej strony na Olechów, przez Zarzew. Konkurencja z tramwajem byłaby żadna.
Plany są tylko planami. Firmy zależny od logistyki uciekają z miast. Miasto to tylko koszt i zero korzyści.

Aha, czyli rozumiem że uciekną, a w ich miejscu powstanie 35-40 bloków przy Józefiaka.

Logistyka lokuje się przy istotnych połączeniach drogowych. Hale na Olechowie sukcesywnie wypełniają się najemcami, a sam park przemysłowy będzie się rozbudowywał. Nie po to się tu lokowali, żeby uciekać na wieś, kilometry od głównych autostrad.
Najszybciej to powstanie zabudowa mieszkalną. Tym bardziej że dla wielu zaleta będzie np. bliskość do autostrady by móc dojechać szybko do pracy. Pożyjemy zobaczymy jak to będzie z magazynami.

Przy Józefiaka znajdują się tereny pod planowaną wiodącą funkcje produkcyjną i usługową. Nie brnij dalej, bo nie ma to sensu.
Jak pisałem, kiedyś nikt nie planował osiedla na Widzewie Wschodzie a jedynie dzielnice przemysłową.
Jak nie będzie chętnych na magazyny w mieście (bo to wbrew ogólnym tendencjom) to teren przejmą deweloperzy.

Pożyjemy, zobaczymy.
Zdjęcia lotnicze na Google map to od niedawna - dwa lata może. A te świeże rycia w ziemi no cóż zastój.

Patrzę na te zdjęcia lotnicze i widzę trzy budynki w trakcie budowy w omawianym kwartale. Budynki oddano do użytki kilka lat temu. Dalszych etapów brak. Nic się nie dzieje od tego czasu. Zdjęcia są znaaacznie starsze. Przykładowo - nie ma śladu budowy Trasy Górna, która trwa już ponad 2 lata.
No raczej nie ubędzie linii na Zakładowej na wschód od Hetmańskiej. Ba nawet przybędzie linii albo brygad na obecnych.

Będzie to co jest teraz, czyli linia 82 łącząca m.in. Olechów z Andrzejowem.
Drugi z najmniejszych kwartałów zabudowy mieszkalnej na tym osiedlu. Na dodatek bez szans na rozbudowę w stronę planowanej linii tramwajowej.

Ale istniejący. Ty natomiast chcesz budować tramwaj tam gdzie nic nie ma, ale na podstawie swoich profesjonalnych obliczeń twierdzisz, że będzie.

Ważne, że o wspomniany kwartał będzie zahaczała linia tramwajowa. Zgranie tych, którzy dzisiaj korzystają z autobusów na Zakładowej.
Na które sukcesywnie wkracza zabudowa, mimo iz miało jej nie być.

Tam się nic nie dzieje od lat. Ale tak, buduje się!
Które jak nie powstaną to zwolnią miejsce pod inna zabudowę. Centra logistyczne uciekają z miast.

Dobrze.
A są chętni na zabudowę przemysłową bo raczej to ją burzą zamieniając na hipermarkety lub zwalaniajac miejsce pod bloczki TBS.

Raczej nie.
Tablice sprzedam - pojawia się ich sporo nie zawsze mają związek z autostradą. Takich tablic wiele jest np. na obrzeżach Warszawy. Generalnie Polska nie jest atrakcyjnym miejscem do mieszkania, pracy itd.

Na szczęście niedługo wybory.
SEC pisze:To czemu przybywa ich najwięcej poza miastami? Na razie wymieniłeś aż jedna firmę. No panie tłum - porównajmy do nawet do stosunkowo niewielkiej jak na Polskie warunki strefy przemysłowej pod Strykowem. A nieco dalej na południe powstanie druga dobra lokalizacja w pobliżu skrzyżowania A1 i S8. Olechów nie oferuje nic więcej - a na pewno wyższe koszty prowadzenia działalności .

Takie hale jak słusznie zauważyłeś buduje się w pobliżu miast, przy węzłach autostradowych. Mamy to niebywałe szczęście, że budowa A1 znajduje się w granicach miasta. To cała filozofia. Takie magazyny buduje się z perspektywą na wiele lat, a nie na chwilę.
Nawet nie było tłumu chętnych na te stręfę po południowej stronie dellostrady. Mam uwierzyć że tam nagle będzie wysyp firm? Zwłaszcza że kilka kilometrów na południe będzie lepsza lokalizacja.

Nic dziwnego, że na dzień dobry nie wypełnia się cała powierzchnia. Gdy ta się wypełnia, buduje się kolejne hale obok.

Kilka domów otoczonych lasem nie uzasadnia ciągnięcia tam linii tramwajowej. Ci mieszkańcy korzystają ze swoich samochodów.
SEC pisze:I takie gęste zwarte zabudowy ala Stoki już dawno powstały w wielu innych miejscach Łodzi i jakoś KM tam nie ma.

Jest komunikacja autobusowa.
Ale jak widać lubisz odwrócić kota ogonem a bloki przy Łagiewnickiej to oczywiście nie jest zwarta zabudowa... Mniej mieszkańców. Pustkowie prawie że masakrycznie ścieto obsługe komunikacyjna tejże dzielnicy zaś nie tknięto jej na tychże Stokach.

Tylko, że to dyskusja na inny temat. Rozkręcono reformę komunikacji miejskiej, więc mamy co mamy. Trójka nie pojedzie częściej, bo przepustowość na ŁTR jest ograniczona. Z kolei nie mozna też pociąć rozkładu 12, żeby dostosować go do faktycznej obsługi Stoków. EOT.
Cholerne krótka jak dojeżdża praktycznie do centrum. No i w ogóle nie brygadożerna. Prawie jak ta uruchamiana S3 albo 94.
I stawiam na to że tramwaj na Olechowie nie spowoduje jej skrócenia.

Krótka nie jest, ale dowozi do tramwajów na W-Z. Obsługuje ją raptem 5 brygad (szóstej nie liczę, bo kursuje tylko rano i jest to jakieś przejście z linii nocnej) przy kółku wynoszącym 120 minut. Faktycznie, brygadożerna.
Dokładnie takie same jak te Twoje z natłokiem hal magazynowych.

Hale magazynowe powstają i wypełniają się najemcami. W temacie bloków nic się nie zmieniło jeśli chodzi o tereny na południe od Zakładowej. Z resztą to nie są moje fanaberie. Przystąpiono już do mpzp.
A umiesz czytać? Nie to widać.
Wyrwanemu z kontekstu fragmentowi można przypisywać dowolny sens.

Przeczytałem i wyśmiałem ten megalomański i nowatorski pomysł. Szczególnie, że krytykujesz wszystko i wszędzie, bo jest "obok parku".
Wybudowano kiedyś ulicę i urwano ja w polu. do budynków wzdłuż Dąbrowskiego na przemysłowej Dąbrowie poprzenoszono różne instytucje (po co?) . Wybudowano niemalże autostradę do nikąd. Jednocześnie wpycha się dojazd na Olechów ciasną ulicę Olechowską. Dlaczego nie dokończyć? Zostawić tak jak te wiadukt przy Pomorskiej?

Pewnie, że można dokończyć. Tyle, że lokowanie tam dodatkowo tramwaju w częściach przemysłowych i rolnych nie ma najmniejszego sensu.
Tramwaj z południowej części miasta mógłby dojechać do Janowa.
Niestety w Łodiz jest tlyko jeden kieriune do centrum i tylko do centrum.
ciekawe że objazdowa 5-tka bardzo przypadła do gustu mieszkańcom. W warszawie uruchomiają linie łączące sąsiednie dzielnice ktore nie wjeżdżają do centrum (bo po co?). Ale to już inny temat.

Jest 72 dojeżdżające z Olechowa na Górniak. Autobusy 12m, częstotliwość 20-minutowa w szczycie. Jeśli chcesz to zastąpić tramwajem to powodzenia. Bardzo opłacalne dla miasta.
Ty to napisałeś. Dla mnie optymalna odległość to jakieś 350m.

1700 metrów / 350 metrów = 4,85 przystanku. Tyle właśnie jest teraz. No, ale dla ciebie to raptem 2 przystanki.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Dzięki SEC, że chce ci się rozdrabniać te brednie i na nie odpowiadać. Bo jak ktoś twierdzi, że przy autostradach powstanie zabudowa mieszkalna bo ludzie będą mogli szybko dojechać autostradą do pracy a jednocześnie twierdzi, że ci sami ludzie będą potrzebować pociągnięcia im linii tramwajowej, to mi się klawiatura automatycznie wyłącza.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

A mi się bardzo dobrze czyta tę wymianę zdań i złośliwie poproszę:
Jeszcze! Jeszcze!
Świetna rozrywka po dniu pracy.
Studi, odpuść, prima aprilis był dwa dni temu Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Nie ma dziś wolnych środków unijnych, które można by przeznaczyć na przebudowę łódzkiej Trasy W-Z - wynika z wypowiedzi rzecznika Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. To istotne, bo - odkąd dwa tygodnie temu przygotowany przez Urząd Miasta kosztorys dla drugiego etapu okazał się o 114 mln zł niższy od najtańszych złożonych w przetargu ofert - władze Łodzi przedstawiały ewentualne zwiększenie dofinansowania jako jedyną szansę na dokończenie inwestycji.

http://www.rynek-kolejowy.pl/51633/lodz_mir_nie_zwiekszy_dofinansowania_trasy_w_z_skad_wziac_114_mln_zl.html
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Nie chce mi się szczegółowo komentować wypowiedzi Studiego. Faktycznie podziwiam SECa, że mu się chce. Ja napiszę możliwie najkrócej (bez cytowania konkretnych fragmentów, bo nie chce mi się szukać). Ogólnie uważam, że planowany przebieg linii tramwajowej nie jest zły. Sam Studi przyznał, że osiedle będzie się rozbudowywało na wschód od Hetmańskiej. Za kilkanaście lat może się więc okazać, że tramwaj będzie podążał środkiem osiedla jak to ma miejsce na Retkinii czy Radogoszczu.

Poza tym polecam Ortofotomapę (wersja 2013). Mapy Google są w tej kwestii mało aktualne. Nie ma tam przedłużenia ulic Zagłoby i Juranda na wschód od Hetmańskiej, nie mówiąc o Józefiaka, która jest w rzeczywistości już od kilku lat. W porównaniu z Mapą Google obecnie zwiększyła się liczba bloków na przedłużeniu ulic Cynarskiego i Wojewódzkiego (ciekawostka: ulica nie ma nazwy, nie jest asfaltowa tylko z kostki, a teren był chyba jedną wielką działką, bo są tam bloki m.in. o adresie Wojewódzkiego 32, 32A, 32B, 32C, 32D, 32E Obrazek).

Studi może o tym nie wie, ale część przemysłowa wzdłuż Zakładowej między Transmisyjną a Józefiaka szybko się rozrasta. Właśnie budują kolejne hale. SEC napisał o Panattoni, a Studi na to, że "Na razie wymieniłeś aż jedna firmę". Dla wiadomości: Panattoni to kompleks kilku hal, które podnajmują innym firmom. W tym momencie mieszczą się tam m.in. takie firmy jak Hutchinson, RR Donnelley, Pall-Ex, MediaExpert, Poltraf i jeszcze kilka innych. Nawet teraz pomyślałem, że gdyby wybudować porządny chodnik (z oświetleniem) łączący al. Ofiar na wysokości pętli Dell z Zakładową na wysokości tych hal to niektórzy pracownicy pewnie mieliby bliżej z pętli Dell do pracy niż z przystanku Zakładowa/Hetmańska (bo wiele osób tam wysiada i nie czekając na "82" idzie dalej pieszo).

Poza tym Dell nie pracuje tylko i wyłącznie w godzinach 6-14-22. Czasem zdarza się że i w innych godzinach (czasem też w dni świąteczne, jak np. weekend majowy, a nawet ostatnio chyba 1 listopada pracowali). Ponadto widziałem też kiedyś kurs 85 w okolicach 8 rano to właściwie większość osób wysiadła na pętli Dell i udała się na teren Panattoni położony na wschód od Informatycznej. Także to nie będzie tak, że tramwaj do samego Della będzie woził ludzi tylko 3 razy dziennie, a w pozostałych godzinach pusty.

Na marginesie: SEGRO buduje kolejne hale przy Rokicińskiej między Rokicińską 156 a Hetmańską. Tam też więc powstaną kolejne miejsca pracy.

Natomiast co do zabudowy mieszkalnej. Cały rejon ulic Mazowieckiego i Łokietkówny jest od wielu lat już uzbrojony, tak że wszystko z powrotem zarosło. Przykład: stacja transformatorowa "w krzakach" KLIK. W przyszłości może doczekamy się także tam bloków. Kilka postów wyżej było też wspomniane coś o polu przy Odnowiciela. Otóż niedawno na tym polu między kościołem a Szczodrego pojawiła się tabliczka na sprzedaż lub wynajem. Kto wie, może ktoś postawi tam jakiś dyskont albo nowe bloki. Dodatkowo są jeszcze "bloki Misztala" na wschód od Hetmańskiej (obecnie budują kolejne dwa w rejonie Zagłoby).

W kwestii przystanków na Hetmańskiej dodam tylko, że wg projektu zlikwidowany zostanie przystanek autobusowy przy Skrzetuskiego, a ten przy Dąbrówki w kier. na Janów zostanie przesunięty o ok. 150 m na północ (bliżej betonowej jezdni Przybyszewskiego).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

domino pisze:Nie ma dziś wolnych środków unijnych, które można by przeznaczyć na przebudowę łódzkiej Trasy W-Z - wynika z wypowiedzi rzecznika Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. To istotne, bo - odkąd dwa tygodnie temu przygotowany przez Urząd Miasta kosztorys dla drugiego etapu okazał się o 114 mln zł niższy od najtańszych złożonych w przetargu ofert - władze Łodzi przedstawiały ewentualne zwiększenie dofinansowania jako jedyną szansę na dokończenie inwestycji.

http://www.rynek-kolejowy.pl/51633/lodz_mir_nie_zwiekszy_dofinansowania_trasy_w_z_skad_wziac_114_mln_zl.html

W momencie jak to dytowałeś, od kilku godzin na tym samym portalu była kolejna informacja, że były rozmowy, o których rzecznik najwyraźniej nie wie, bo pieniądze na WZ będą.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: A co ma ilość budynków do faktycznej ilości przystanków? Bredzisz.
Budynki właśnie wyznaczają konieczność postawienie przystanku. nie las, park.
SEC pisze: Wspomniany obszar będzie lepiej obsługiwany wg projektu jaki będzie realizowany.
Pod warunkiem że nic na wschód nie powstanie a na miejscu parku pojawiłby się bloki.
Ważne, że się styka. Gdy nie będfzie się stykał, trzeba będzie pozostawić brygadożerne linie autobusowe na Zakładowej.
Pudło bo dla tego kwartału najbliżej (oraz najwygodniej bo prze zpole to tak średnio wygodnie) jest przystanek w pobliżu skrzyżowania Zakładowa Hetmańska. W jednym i w drugim przypadku byłby tam tramwaj który skutecznie by zastąpił linie 98 i 96. Za tym przystankiem przemawia jeszcze fakt iż jest we wspomnianej okolicy jest bardzo dobra oferta handlowo-usługowa.
Obszar się nie rozbuduje. Raz, że kawałek dalej mamy już rzekę, cudze pole (właśnie tak), a poza tym gdyby miał się rozbudować to już dawno tak by się stało.
No super wreszcie zauważyłeś że w tym kierunku jest limit na zabudowę. Na niekorzyść tramwaju do Della nie powstają bloki na miejscu parku.
Założenia projektu nie mogą wpływać na ilość kursów po skończeniu budowy, bo to ustala ZDiT według potrzeb, a nie projektant w fazie projekowania.
Brednia jakich mało. Właśnie udowodniłeś bezszens budowania linii tramwajowej wg aktualnego projektu. Realizowanie kosztownych projektów komunikacjnycnh bez zastanowienie się nad tym jakie będą nadal potrzeby komunikacyjne jest tym bardziej bezsensownym marnowaniem pieniędzy.
Co zostanie - do końca nie wiadomo. Gdyby do Della pojechała 9tka, 96 stanie się zbędne po przetrasowaniu 85 przez Przybyszewskiego.
Już to widzę jak mieszkańcy zgodzą się na zabranie im dojazdu do północnego Środmieścia. Projekt tramwaju zakłada tylko jedną linię tramwajową -czyli linię 10. Linia 96 może być na Olechowie zlikwidowana tylko gdy do Della dojedzie tez 9-tka ale ze zwiększona liczbą kursów.
A tiu proszę linia 85 jadąca do nikąd w zamian za dojazd do centrum.
Czyli z trzech brygadożernych linii 85, 96 i 98, pozostanie tylko 85 na zmienionej trasie, dojeżdżające od innej strony na Olechów, przez Zarzew. Konkurencja z tramwajem byłaby żadna.
Niestety ale 96 zostanie jak nie dojedzie 9-tka. Jedynie tylko 98 znika na pewno.
Aha, czyli rozumiem że uciekną, a w ich miejscu powstanie 35-40 bloków przy Józefiaka.
Deweleoperzy chętnie wykorzystują takie tereny.
Logistyka lokuje się przy istotnych połączeniach drogowych. Hale na Olechowie sukcesywnie wypełniają się najemcami, a sam park przemysłowy będzie się rozbudowywał. Nie po to się tu lokowali, żeby uciekać na wieś, kilometry od głównych autostrad.
Druga droga ekspresowa jest jeszcze bardziej atrakcyjna. O zdecydowanie niższych kosztach prowadzenia działalności na wsi niz w mieście nie wspomnę. O gehennie firm z urzędami tez nie wspominam.

Przy Józefiaka znajdują się tereny pod planowaną wiodącą funkcje produkcyjną i usługową. Nie brnij dalej, bo nie ma to sensu.
Chciejstwo urzędników łódzkich. Ale jakoś się już budują w Rzgowie. A to dopiero początek tego co tam powstanie.
Ale istniejący. Ty natomiast chcesz budować tramwaj tam gdzie nic nie ma, ale na podstawie swoich profesjonalnych obliczeń twierdzisz, że będzie.
Ale w przeciwieństwie do Della za tymi halami będzie zabudowa mieszkalna może i nawet handlowa. Przy okazji tramwaj nie byłby tylko dowozówką trzech zmian ale tez dojazdem do przesiadki do znacznie skróconej np. linii 82. Krótsza linia, niższe koszty a przy okazji potencjał do lepszej obsługi komunikacyjnej. Mieszkańcy willowych osiedli niestety nie mają sensownej oferty dojazdu autobusem do swoich osiedli.
Takie hale jak słusznie zauważyłeś buduje się w pobliżu miast, przy węzłach autostradowych. Mamy to niebywałe szczęście, że budowa A1 znajduje się w granicach miasta. To cała filozofia. Takie magazyny buduje się z perspektywą na wiele lat, a nie na chwilę.
Nie, bliskość miasta nie miała znaczenia. Tam jest skrzyżowanie dwóch autostrad. A po dugiej stornie aglomeracji powstaje skrzyżowanie A1 z S8. To centrum logistyczne powstałoby niezależnie od tego jak daleko od Łodzi by było.
Nic dziwnego, że na dzień dobry nie wypełnia się cała powierzchnia. Gdy ta się wypełnia, buduje się kolejne hale obok.
Pod warunkiem ze niem w pobliżu bardziej konkurencyjnego (dwie drogi - autostrada i ekspresówka, niższe opłaty, mniejsze problemy z urzędami) miejsca. A takie jest.
Kilka domów otoczonych lasem nie uzasadnia ciągnięcia tam linii tramwajowej. Ci mieszkańcy korzystają ze swoich samochodów.
Dla nich m.in. na razie ciągniemy lnie 82 az ze skraju centrum. Tramwaj dojechałby bo do pętli która byłaby przystankiem początkowym linii autobusowych jadących dalej. Już to pisałem krótsze linie, tanszy tabor i potencjalnie lepsza oferta (bo trudno nazwać coś dojazdem jak jest półtora kilometr do przystanku).
Tylko, że to dyskusja na inny temat. Rozkręcono reformę komunikacji miejskiej, więc mamy co mamy. Trójka nie pojedzie częściej, bo przepustowość na ŁTR jest ograniczona. Z kolei nie mozna też pociąć rozkładu 12, żeby dostosować go do faktycznej obsługi Stoków. EOT.
Bla, bla, bla. Powiela sie te same błędy. A 12 można bezproblemowo pociąc nie każdy kurs musi dojeżdzać na Stoki.
Pewnie, że można dokończyć. Tyle, że lokowanie tam dodatkowo tramwaju w częściach przemysłowych i rolnych nie ma najmniejszego sensu.
Tak ale po tym odcinku jest blokowisko. Najpierw przeniesienie linii 72 z ciasnej Olechowskiej. Łatwiejszy dojazd samochodem.
Pomija już to że lepiej jest zabudować obie strony Dąbrowskiego niż np. planować nowe osiedla/dzielnice przy granicach administracyjnych.
Ponadto jakoś na tym zadupiu lokuje się urzędy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

tornado pisze:Czemu remont Kilińskiego zostawili na koniec?

Bo nie ma sensu tego robić zanim prace związane z budową głowicy dworca nie będą zbliżać się ku końcowi. Niestety kolejna niekompetencja i amatorszczyzna magistratu tylko dodatkowo wydłuży budowę dworca o kolejne kilka miesięcy.

eDragon55 pisze:I tak podzielili to na kilka etapów ale nieczynne jest Kilińskiego i to też jest utrudnienie.

Etapy to były we wcześniejszych podejściach bo realizacji trasy W-Z. Gdy ogłoszono ostatni przetarg na budowę trasy W-Z to w zasadzie etapów brak - całość robiona od razu, jedynie tylko wstępnie podzielili harmonogram wyłączeń aby nie zamknąć jednocześnie dwóch newralgicznych skrzyżowań - marszałków i te pod estakada przy Dworcu Kaliskim. Ostatni przetarg już miała na starcie miesięczną obsuwę, potem źle przygotowana dokumentacja przetargowa dodała kolejny miesiąc opóźnienia a teraz mamy trzeci miesiąc obsuwy bo brak pieniążków i nagle nieroby z magistratu zauważyły że trzeba poprosić o pieniążki.

Niestety terminu zakończenie raczej się nie da przesunąć o dwa kolejne miesiące wiec płan niejednoczesnego zamykania tranzytów być może spali na panewce. Zaś to co sie dzieje na Inflanckiej (prace miały się zacząć w marcu... a nadal nie ma pozwoleń na budowę) raczej tylko skłania do refleksji że dobrze będzie jak zaczną dłubać jesienią.

Na razie wiadomo ze do końca maja prace nie zaczną się (a miały sie zacząć w połowie marca....)

A wracając do utrudnień.... od najbliższego weekendu zamykają ulice Tramwajową aż do jesieni 2015 roku. Będzie ciekawie gdy nieprzejezdnym będzie skrzyżowanie marszałków. Czeka jeszcze zamknięcie ul Narutowicza bo koniecznie w tym roku trzeba wymieniać nawierzchnię na tej ulicy (od Piotrkowskiej do Sienkiewicza) no i jeszcze utrudnienia będą z przebudową skrzyżowania Uniwersytecka / Narutowicza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

To W- Z zaliczy obsuwę z pół roku, a w ramach
odrabiania strat zrezygnują z czegoś.
Kilińskiego powinno być już dawno dłubane nawet
mimo braku dworca, dla samej przejezdności
przez Centrum. Objazd Składowa POW komu potrzebny teraz.
Z1 i Z2 powinno od początku chodzić do Piłsudskiego.
A tak Kilińskiego pojedziemy w 2016.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

tornado pisze:Kilińskiego powinno być już dawno dłubane nawet
mimo braku dworca, dla samej przejezdności
Po co? Skrzyżowanie Kilińskiego/Piłsudskiego i tak trzeba będzie zamknąć ze względu na przebudowę WZ. Bez sensu zamykać Kilińskiego dwa razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Bo nie ma sensu tego robić zanim prace związane z budową głowicy dworca nie będą zbliżać się ku końcowi. Niestety kolejna niekompetencja i amatorszczyzna magistratu tylko dodatkowo wydłuży budowę dworca o kolejne kilka miesięcy.

Napotkane trudne warunki geologiczne to z pewnością niekompetencja urzędników...
A wracając do utrudnień.... od najbliższego weekendu zamykają ulice Tramwajową aż do jesieni 2015 roku. Będzie ciekawie gdy nieprzejezdnym będzie skrzyżowanie marszałków. Czeka jeszcze zamknięcie ul Narutowicza bo koniecznie w tym roku trzeba wymieniać nawierzchnię na tej ulicy (od Piotrkowskiej do Sienkiewicza) no i jeszcze utrudnienia będą z przebudową skrzyżowania Uniwersytecka / Narutowicza.

Będą budować m.in. linię tramwajową do nowego Fabrycznego dla której specjalnie założyłeś wątek z hasłem "bye bye".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: Napotkane trudne warunki geologiczne to z pewnością niekompetencja urzędników...
Ściema.... No ale dla gawiedzi coś musi być.
Są miasta na świecie ze znacznie trudniejszymi warunkami geologicznymi i jakoś daje się tam szybko budować tunele, metro itd...

A za ostatni powód przesuniecie terminu dla prasy podano całkowicie nieistotna kwestię.

No ale jak położenie nowej nawierzchni asfaltowej ma trwać 60 dni to tak, to kurcze piasek glina, itd to już trudne warunki geologiczne.

A może tak SEC kilka słówek od siebie o tym jak to miasto wywiązywało się z płatności za faktury wystawione po odbiorze ....

SEC pisze: Będą budować m.in. linię tramwajową do nowego Fabrycznego dla której specjalnie założyłeś wątek z hasłem "bye bye".

Stosowna dokumentacja przetargowa nie wspomina nic o linii tramwajowej. A to SIWZ plus inne załączone dokumenty stanowią wiążącą treść dla a nie tekścik na jakiejś podstronie www.

tornado pisze: A tak Kilińskiego pojedziemy w 2016.

Optymista jesteś. Bo patrzeć na to, jak unieważnia ZDiT przetargi na roboty budowlane to może się okazać że z braku monety to zamknięcie tej ulicy "trochę" się przedłuży. Trochę bo przy czasie trwania budowy CKD ew dwa lata to pikuś....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w oficjalnym komunikacie zadeklarowało zwiększenie dotacji na budowę Trasy WZ i w przysłanych nam wytycznych jednoznacznie zaleca kontynuowanie inwestycji. Zgłoszona przez radnych opozycji propozycja rozpisania nowego przetargu to skrajna nieodpowiedzialność, przedłużenie prac o kilkanaście miesięcy i utrata 300 mln zł unijnego dofinansowania.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ