STUDI pisze:A co to ma znaczenie w podaniu ilości budynków? Ma jakieś?
A co ma ilość budynków do faktycznej ilości przystanków? Bredzisz.
SEC pisze:Trzykrotnie mniejszy od przyległego do Zakładowej kwartału Odnowiciela, Zakładowa Hetmańska.
Wspomniany obszar będzie lepiej obsługiwany wg projektu jaki będzie realizowany.
Ten obszar nie rozbuduje się na południe. Może jedynie rozbudować się w kierunku ul. Olechowskiej oddalając się znacznie do planowanego tramwaju. Na dodatek ten kwartał tylko punktowo styka się z linia tramwajowa w jednym ze swoich narożników.
Ważne, że się styka. Gdy nie będfzie się stykał, trzeba będzie pozostawić brygadożerne linie autobusowe na Zakładowej.
Obszar się nie rozbuduje. Raz, że kawałek dalej mamy już rzekę, cudze pole (właśnie tak), a poza tym gdyby miał się rozbudować to już dawno tak by się stało.
I nadal pozostanie. No minus linia 98. Ale pozostałe nadal będą. Tym bardziej że dojechać ma tylko jedna linia tramwajowa wg założeń projetku.
Założenia projektu nie mogą wpływać na ilość kursów po skończeniu budowy, bo to ustala ZDiT według potrzeb, a nie projektant w fazie projekowania.
Co zostanie - do końca nie wiadomo. Gdyby do Della pojechała 9tka, 96 stanie się zbędne po przetrasowaniu 85 przez Przybyszewskiego. Czyli z trzech brygadożernych linii 85, 96 i 98, pozostanie tylko 85 na zmienionej trasie, dojeżdżające od innej strony na Olechów, przez Zarzew. Konkurencja z tramwajem byłaby żadna.
Plany są tylko planami. Firmy zależny od logistyki uciekają z miast. Miasto to tylko koszt i zero korzyści.
Aha, czyli rozumiem że uciekną, a w ich miejscu powstanie 35-40 bloków przy Józefiaka.
Logistyka lokuje się przy istotnych połączeniach drogowych. Hale na Olechowie sukcesywnie wypełniają się najemcami, a sam park przemysłowy będzie się rozbudowywał. Nie po to się tu lokowali, żeby uciekać na wieś, kilometry od głównych autostrad.
Najszybciej to powstanie zabudowa mieszkalną. Tym bardziej że dla wielu zaleta będzie np. bliskość do autostrady by móc dojechać szybko do pracy. Pożyjemy zobaczymy jak to będzie z magazynami.
Przy Józefiaka znajdują się tereny pod planowaną wiodącą funkcje produkcyjną i usługową. Nie brnij dalej, bo nie ma to sensu.
Jak pisałem, kiedyś nikt nie planował osiedla na Widzewie Wschodzie a jedynie dzielnice przemysłową.
Jak nie będzie chętnych na magazyny w mieście (bo to wbrew ogólnym tendencjom) to teren przejmą deweloperzy.
Pożyjemy, zobaczymy.
Zdjęcia lotnicze na Google map to od niedawna - dwa lata może. A te świeże rycia w ziemi no cóż zastój.
Patrzę na te zdjęcia lotnicze i widzę trzy budynki w trakcie budowy w omawianym kwartale. Budynki oddano do użytki kilka lat temu. Dalszych etapów brak. Nic się nie dzieje od tego czasu. Zdjęcia są znaaacznie starsze. Przykładowo - nie ma śladu budowy Trasy Górna, która trwa już ponad 2 lata.
No raczej nie ubędzie linii na Zakładowej na wschód od Hetmańskiej. Ba nawet przybędzie linii albo brygad na obecnych.
Będzie to co jest teraz, czyli linia 82 łącząca m.in. Olechów z Andrzejowem.
Drugi z najmniejszych kwartałów zabudowy mieszkalnej na tym osiedlu. Na dodatek bez szans na rozbudowę w stronę planowanej linii tramwajowej.
Ale istniejący. Ty natomiast chcesz budować tramwaj tam gdzie nic nie ma, ale na podstawie swoich profesjonalnych obliczeń twierdzisz, że będzie.
Ważne, że o wspomniany kwartał będzie zahaczała linia tramwajowa. Zgranie tych, którzy dzisiaj korzystają z autobusów na Zakładowej.
Na które sukcesywnie wkracza zabudowa, mimo iz miało jej nie być.
Tam się nic nie dzieje od lat. Ale tak, buduje się!
Które jak nie powstaną to zwolnią miejsce pod inna zabudowę. Centra logistyczne uciekają z miast.
Dobrze.
A są chętni na zabudowę przemysłową bo raczej to ją burzą zamieniając na hipermarkety lub zwalaniajac miejsce pod bloczki TBS.
Raczej nie.
Tablice sprzedam - pojawia się ich sporo nie zawsze mają związek z autostradą. Takich tablic wiele jest np. na obrzeżach Warszawy. Generalnie Polska nie jest atrakcyjnym miejscem do mieszkania, pracy itd.
Na szczęście niedługo wybory.
SEC pisze:To czemu przybywa ich najwięcej poza miastami? Na razie wymieniłeś aż jedna firmę. No panie tłum - porównajmy do nawet do stosunkowo niewielkiej jak na Polskie warunki strefy przemysłowej pod Strykowem. A nieco dalej na południe powstanie druga dobra lokalizacja w pobliżu skrzyżowania A1 i S8. Olechów nie oferuje nic więcej - a na pewno wyższe koszty prowadzenia działalności .
Takie hale jak słusznie zauważyłeś buduje się w pobliżu miast, przy węzłach autostradowych. Mamy to niebywałe szczęście, że budowa A1 znajduje się w granicach miasta. To cała filozofia. Takie magazyny buduje się z perspektywą na wiele lat, a nie na chwilę.
Nawet nie było tłumu chętnych na te stręfę po południowej stronie dellostrady. Mam uwierzyć że tam nagle będzie wysyp firm? Zwłaszcza że kilka kilometrów na południe będzie lepsza lokalizacja.
Nic dziwnego, że na dzień dobry nie wypełnia się cała powierzchnia. Gdy ta się wypełnia, buduje się kolejne hale obok.
Kilka domów otoczonych lasem nie uzasadnia ciągnięcia tam linii tramwajowej. Ci mieszkańcy korzystają ze swoich samochodów.
SEC pisze:I takie gęste zwarte zabudowy ala Stoki już dawno powstały w wielu innych miejscach Łodzi i jakoś KM tam nie ma.
Jest komunikacja autobusowa.
Ale jak widać lubisz odwrócić kota ogonem a bloki przy Łagiewnickiej to oczywiście nie jest zwarta zabudowa... Mniej mieszkańców. Pustkowie prawie że masakrycznie ścieto obsługe komunikacyjna tejże dzielnicy zaś nie tknięto jej na tychże Stokach.
Tylko, że to dyskusja na inny temat. Rozkręcono reformę komunikacji miejskiej, więc mamy co mamy. Trójka nie pojedzie częściej, bo przepustowość na ŁTR jest ograniczona. Z kolei nie mozna też pociąć rozkładu 12, żeby dostosować go do faktycznej obsługi Stoków. EOT.
Cholerne krótka jak dojeżdża praktycznie do centrum. No i w ogóle nie brygadożerna. Prawie jak ta uruchamiana S3 albo 94.
I stawiam na to że tramwaj na Olechowie nie spowoduje jej skrócenia.
Krótka nie jest, ale dowozi do tramwajów na W-Z. Obsługuje ją raptem 5 brygad (szóstej nie liczę, bo kursuje tylko rano i jest to jakieś przejście z linii nocnej) przy kółku wynoszącym 120 minut. Faktycznie, brygadożerna.
Dokładnie takie same jak te Twoje z natłokiem hal magazynowych.
Hale magazynowe powstają i wypełniają się najemcami. W temacie bloków nic się nie zmieniło jeśli chodzi o tereny na południe od Zakładowej. Z resztą to nie są moje fanaberie. Przystąpiono już do mpzp.
A umiesz czytać? Nie to widać.
Wyrwanemu z kontekstu fragmentowi można przypisywać dowolny sens.
Przeczytałem i wyśmiałem ten megalomański i nowatorski pomysł. Szczególnie, że krytykujesz wszystko i wszędzie, bo jest "obok parku".
Wybudowano kiedyś ulicę i urwano ja w polu. do budynków wzdłuż Dąbrowskiego na przemysłowej Dąbrowie poprzenoszono różne instytucje (po co?) . Wybudowano niemalże autostradę do nikąd. Jednocześnie wpycha się dojazd na Olechów ciasną ulicę Olechowską. Dlaczego nie dokończyć? Zostawić tak jak te wiadukt przy Pomorskiej?
Pewnie, że można dokończyć. Tyle, że lokowanie tam dodatkowo tramwaju w częściach przemysłowych i rolnych nie ma najmniejszego sensu.
Tramwaj z południowej części miasta mógłby dojechać do Janowa.
Niestety w Łodiz jest tlyko jeden kieriune do centrum i tylko do centrum.
ciekawe że objazdowa 5-tka bardzo przypadła do gustu mieszkańcom. W warszawie uruchomiają linie łączące sąsiednie dzielnice ktore nie wjeżdżają do centrum (bo po co?). Ale to już inny temat.
Jest 72 dojeżdżające z Olechowa na Górniak. Autobusy 12m, częstotliwość 20-minutowa w szczycie. Jeśli chcesz to zastąpić tramwajem to powodzenia. Bardzo opłacalne dla miasta.
Ty to napisałeś. Dla mnie optymalna odległość to jakieś 350m.
1700 metrów / 350 metrów = 4,85 przystanku. Tyle właśnie jest teraz. No, ale dla ciebie to raptem 2 przystanki.