Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
KOMUNIKAT 200/14
W związku z rozpoczęciem budowy trasy W-Z na odcinku Bratysławska - Dworzec Łódź Kaliska na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarządu Dróg i Transportu od dnia 22 listopada 2014 r. do odwołania zawieszone zostanie kursowanie tramwajowej linii 8 oraz ulegną zmianie trasy tramwajów linii 12, 14 i autobusów linii 98B i Z10.
linia 8
zawieszona
linia 12
CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI
STOKI - Telefoniczna, działki, Pomorska, Narutowicza, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – CHOCHOŁA
linia 14
DĄBROWA - Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego - DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC
DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego – DĄBROWA
Na trasie objazdu tramwaje będą zatrzymywały się na istniejących przystankach tramwajowych.
linia 98B
MARATOŃSKA - Maratońska, Retkińska, Wyszyńskiego, Waltera Janke, Maratońska, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Augustów, Służbowa - ROKICIŃSKA
ROKICIŃSKA - Służbowa, Augustów, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, Maratońska, Waltera-Janke, Wyszyńskiego, Retkińska, Maratońska - MARATOŃSKA
linia Z10
WYSZYŃSKIEGO – Wyszyńskiego, Waltera Janke (zawraca przed ul. Maratońską), Waltera Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Łąkowa, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Służbowa, Augustów - AUGUSTÓW
AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Łąkowa, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO
trasie objazdu autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych i autobusowo - tramwajowych:
- Kopernika / Tobaco Park w obu kierunkach (linia Z10)
- Kopernika / Łąkowa w kierunku wschodnim (linia Z10)
oraz tymczasowych:
- Kopernika / Łąkowa w kierunku za zachodnim (linia Z10)
- Łąkowa / Mickiewicza w kierunku południowo - wschodnim (lina Z10)
- Bandurskiego / Wróblewskiego w obu kierunkach (linie 86, Z10 N2)
- Maratońska / Wileńska w obu kierunkach (linie 98, 98A, 98B)
- przystanek autobusowy Waltera Janke - Bratysławska (0800) w kier. północnym zostanie cofnięty na południe o ok. 25 m. Na którym będą będą zatrzymywały się autobusy linii:
- 86
- linii Z10 i N2 jadące w kierunku centrum
- linii 98B jadące w kierunku Retkini
- Autobusy linii 98B nie będą zatrzymywały się na przystanku autobusowym: - Wyszyńskiego / Bandurskiego w kierunku zachodnim
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=11086
W związku z rozpoczęciem budowy trasy W-Z na odcinku Bratysławska - Dworzec Łódź Kaliska na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarządu Dróg i Transportu od dnia 22 listopada 2014 r. do odwołania zawieszone zostanie kursowanie tramwajowej linii 8 oraz ulegną zmianie trasy tramwajów linii 12, 14 i autobusów linii 98B i Z10.
linia 8
zawieszona
linia 12
CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI
STOKI - Telefoniczna, działki, Pomorska, Narutowicza, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – CHOCHOŁA
linia 14
DĄBROWA - Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego - DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC
DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego – DĄBROWA
Na trasie objazdu tramwaje będą zatrzymywały się na istniejących przystankach tramwajowych.
linia 98B
MARATOŃSKA - Maratońska, Retkińska, Wyszyńskiego, Waltera Janke, Maratońska, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Augustów, Służbowa - ROKICIŃSKA
ROKICIŃSKA - Służbowa, Augustów, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, Maratońska, Waltera-Janke, Wyszyńskiego, Retkińska, Maratońska - MARATOŃSKA
linia Z10
WYSZYŃSKIEGO – Wyszyńskiego, Waltera Janke (zawraca przed ul. Maratońską), Waltera Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Łąkowa, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Służbowa, Augustów - AUGUSTÓW
AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Łąkowa, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO
trasie objazdu autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych i autobusowo - tramwajowych:
- Kopernika / Tobaco Park w obu kierunkach (linia Z10)
- Kopernika / Łąkowa w kierunku wschodnim (linia Z10)
oraz tymczasowych:
- Kopernika / Łąkowa w kierunku za zachodnim (linia Z10)
- Łąkowa / Mickiewicza w kierunku południowo - wschodnim (lina Z10)
- Bandurskiego / Wróblewskiego w obu kierunkach (linie 86, Z10 N2)
- Maratońska / Wileńska w obu kierunkach (linie 98, 98A, 98B)
- przystanek autobusowy Waltera Janke - Bratysławska (0800) w kier. północnym zostanie cofnięty na południe o ok. 25 m. Na którym będą będą zatrzymywały się autobusy linii:
- 86
- linii Z10 i N2 jadące w kierunku centrum
- linii 98B jadące w kierunku Retkini
- Autobusy linii 98B nie będą zatrzymywały się na przystanku autobusowym: - Wyszyńskiego / Bandurskiego w kierunku zachodnim
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=11086
Podpis.
Ciekawe... Na 12 wróci takt 7/8 minut w szczycie?? No i ile dadzą na 14, bo jak po prostu międzyszczyt wyrównają do 20 minut to żenua... Powinno wrócić 10 w szczycie i 20 poza - tak już jakoś to by wyglądało...
No i dodatkowo zmieniają rozkłady linii jadących po Śmigłego-Rydza - 4,7,9,13 - oby 13 nie walnęli już co 20, jak 14 ma być częściej...
No i dostosują chyba "5" do 12 i 14 na Aleksandrowskiej...
No i dodatkowo zmieniają rozkłady linii jadących po Śmigłego-Rydza - 4,7,9,13 - oby 13 nie walnęli już co 20, jak 14 ma być częściej...
No i dostosują chyba "5" do 12 i 14 na Aleksandrowskiej...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
BULL pisze:Tak z ciekawości po co tyle 12 i 14 na Teofilów?
Zastąpienie zawieszonej "8". Poza tym ten ciąg tramwajowy jest naprawdę zawalony, więc skierowanie dodatkowo 14 do Żabieńca jest korzystne dla Żubardzia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
W Łodzi to jest dziwnie. Póki jest konieczność objazdów to nikomu nie przeszkadza, że po Gdańskiej i Politechniki gna 6 linii. Teraz to samo z Teofilowem. Miną objazdy i znowu parę kursów będzie ok.
Tak z przekory po co taki dojazd na Teofilów ? Jakby nie było objazdu, co byłoby też ok? Po Paderewskiego 15 co 30 minut od 19 też jest super, a dłuży czas była 6,11,15,15A, 16 i 16A.
Tak z przekory po co taki dojazd na Teofilów ? Jakby nie było objazdu, co byłoby też ok? Po Paderewskiego 15 co 30 minut od 19 też jest super, a dłuży czas była 6,11,15,15A, 16 i 16A.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
Coś musi zastąpić "8" w bardzo popularnej relacji Teofilów - Kaliski.
Jak dla mnie, to powinna się pojawić jakaś zetka osiedlowa krążąca po Karolewie nawet jednokierunkowo. jako uzupełnienie.
Jak dla mnie, to powinna się pojawić jakaś zetka osiedlowa krążąca po Karolewie nawet jednokierunkowo. jako uzupełnienie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez sensu jest dalsze funkcjonowanie linii 14 z Dąbrowy w rejony dw. Łódź Żabieniec dojedziemy również 2 i 13 dużo szybciej niż 14.
Najlepiej byłoby zawiesić też 14 a 12 i 13 dać co 7,5 minuty.
Najlepiej byłoby zawiesić też 14 a 12 i 13 dać co 7,5 minuty.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Kol. STUDI, podpieranie się wikipedią jeśli chodzi o systemy tramwajowe na świecie to błąd. Zresztą w żadnym wypadku Wikipedia NIE JEST miarodajnym źródłem informacji, to jest tylko żałosna imitacja encyklopedii papierowej.
Polecam strony dotyczące szynowej komunikacji miejskiej, np urbanrail lub transphoto, znacznie więcej informacji, zazwyczaj również schemat sieci, w miarę aktualny, plus liczne zdjęcia.
Polecam strony dotyczące szynowej komunikacji miejskiej, np urbanrail lub transphoto, znacznie więcej informacji, zazwyczaj również schemat sieci, w miarę aktualny, plus liczne zdjęcia.
W 100% mairodajanym nie jest ale mapka systemów w Niemczech jest przygotowana naprawdę uczciwie.sayan696 pisze:Kol. STUDI, podpieranie się wikipedią jeśli chodzi o systemy tramwajowe na świecie to błąd.
to było podane tak na szybko.
W krajach wyoskorozwiniętych albo takich z duzym zasobem portfela to zdecydowanie bym odrzucał light-rail do porównania np. z naszymi systemami tramwajowymi bo on będzie znacznie odbiegał od tramwaju na rzecz kolei czy metra.
Bo jak tak to naszą ŁKA moża by tez wrzucić jako tramwaj ale chyba jednak wyczuwa się różnicę. A WKD - co z tego że jeszcze niskie napięcie jak tabor ma cechy kolejowe?
Ponadto czy linie w 90% na wierzchu ale z trzecią szyna to traktować jak metro czy lekką kolej ew tradycyjne tramwaj? to jedno tylko pytanko.
I ile będzie dyskutantów tyle będzie wersji rozdzielania tramwaj, lekka klej, metro, skm.....
W Niemczech zachodnich to niestety dokonano znacznej rzezi tramwajów i to w więszych nawet miastach niz te 200 tysięcy. Gdy nie era komuny w DDR to by takie miasta jak Jena, Goerllitz, Potsdam, Straussberg nie miały od dawna tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Wariant z 12A do Radiostacji nie był zbyt ekonomiczny?
Kolejny super pomysł na oszczędzanie, którym Zdit tłumaczy się przy każdej okazji na proponowane zmiany tras.
Dziwi także, że 4 i 7 robi kółka przez pół miasta choć ŁTR jest sprawny.
Po trzecie komu przeszkadzały skręty z Placu Kościelnego w stronę Placu Wolności lub czy hotel jest na tyle ważny, że skręt przeszkadzałby w przyjmowaniu gości.
Kolejny super pomysł na oszczędzanie, którym Zdit tłumaczy się przy każdej okazji na proponowane zmiany tras.
Dziwi także, że 4 i 7 robi kółka przez pół miasta choć ŁTR jest sprawny.
Po trzecie komu przeszkadzały skręty z Placu Kościelnego w stronę Placu Wolności lub czy hotel jest na tyle ważny, że skręt przeszkadzałby w przyjmowaniu gości.
Najlepsze byłyby takie zmiany:
- Zawieszenie 14
- 12 na trasie Stoki - Chochoła co 15 minut, weekendy co 20 minut
- 12A na trasie Telefoniczna - Dworzec Łódź Żabieniec co 15 minut w weekendy też co 20 minut.
- 13 na obecnej trasie co 7,5 minuty albo chociaż 10 minut przez cały dzień w tygodniu.
- 7 powinna pojechać przez ŁTR jeśli 13 miałaby jeździć co 7,5 minuty
Obecnie 12 i 14 nadają się tylko w relacji Teofilów/Żabieniec - Dw. Łódź Kaliska oraz Centrum - Dw. Łódź Kaliska ale w pełnej relacji to mało kto tym pojedzie.
Z Teofilowa do centrum najlepsze są 2 i 13. Na pewno będzie lepiej pojechać 13 niż 12 bo do centrum jedzie o 10 minut szybciej, więc bardzo ważne jest wzmocnienie 13. Linią 14 mało kto będzie jeździł i pewnie po jakimś czasie wprowadzą międzyszczyty i weekendy znów co 30 lub 40 minut.
- Zawieszenie 14
- 12 na trasie Stoki - Chochoła co 15 minut, weekendy co 20 minut
- 12A na trasie Telefoniczna - Dworzec Łódź Żabieniec co 15 minut w weekendy też co 20 minut.
- 13 na obecnej trasie co 7,5 minuty albo chociaż 10 minut przez cały dzień w tygodniu.
- 7 powinna pojechać przez ŁTR jeśli 13 miałaby jeździć co 7,5 minuty
Obecnie 12 i 14 nadają się tylko w relacji Teofilów/Żabieniec - Dw. Łódź Kaliska oraz Centrum - Dw. Łódź Kaliska ale w pełnej relacji to mało kto tym pojedzie.
Z Teofilowa do centrum najlepsze są 2 i 13. Na pewno będzie lepiej pojechać 13 niż 12 bo do centrum jedzie o 10 minut szybciej, więc bardzo ważne jest wzmocnienie 13. Linią 14 mało kto będzie jeździł i pewnie po jakimś czasie wprowadzą międzyszczyty i weekendy znów co 30 lub 40 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Ależ oczywisće. Ponieważ pod estakadą nie ma pętli to trzeba dwie relacje połączyć ze sobą. W czym problem.eDragon55 pisze: Obecnie 12 i 14 nadają się tylko w relacji Teofilów/Żabieniec - Dw. Łódź Kaliska oraz Centrum - Dw. Łódź Kaliska ale w pełnej relacji to mało kto tym pojedzie.
Przy takiej częstotliwości 12 tak. Gdyby podzielono kursy po równo to trochę by skorzystało z 14 przesiadając się z 78 i 96 na Żabieńcu. Ale i tak szału by nie było.eDragon55 pisze: Linią 14 mało kto będzie jeździł...