Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

KOMUNIKAT 200/14
W związku z rozpoczęciem budowy trasy W-Z na odcinku Bratysławska - Dworzec Łódź Kaliska na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarządu Dróg i Transportu od dnia 22 listopada 2014 r. do odwołania zawieszone zostanie kursowanie tramwajowej linii 8 oraz ulegną zmianie trasy tramwajów linii 12, 14 i autobusów linii 98B i Z10.

linia 8
zawieszona

linia 12
CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI

STOKI - Telefoniczna, działki, Pomorska, Narutowicza, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – CHOCHOŁA

linia 14
DĄBROWA - Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego - DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC

DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego – DĄBROWA

Na trasie objazdu tramwaje będą zatrzymywały się na istniejących przystankach tramwajowych.

linia 98B
MARATOŃSKA - Maratońska, Retkińska, Wyszyńskiego, Waltera Janke, Maratońska, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Augustów, Służbowa - ROKICIŃSKA

ROKICIŃSKA - Służbowa, Augustów, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, Maratońska, Waltera-Janke, Wyszyńskiego, Retkińska, Maratońska - MARATOŃSKA

linia Z10
WYSZYŃSKIEGO – Wyszyńskiego, Waltera Janke (zawraca przed ul. Maratońską), Waltera Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Łąkowa, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińska, Służbowa, Augustów - AUGUSTÓW

AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Łąkowa, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO

trasie objazdu autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych i autobusowo - tramwajowych:

- Kopernika / Tobaco Park w obu kierunkach (linia Z10)

- Kopernika / Łąkowa w kierunku wschodnim (linia Z10)

oraz tymczasowych:

- Kopernika / Łąkowa w kierunku za zachodnim (linia Z10)

- Łąkowa / Mickiewicza w kierunku południowo - wschodnim (lina Z10)

- Bandurskiego / Wróblewskiego w obu kierunkach (linie 86, Z10 N2)

- Maratońska / Wileńska w obu kierunkach (linie 98, 98A, 98B)

- przystanek autobusowy Waltera Janke - Bratysławska (0800) w kier. północnym zostanie cofnięty na południe o ok. 25 m. Na którym będą będą zatrzymywały się autobusy linii:

- 86

- linii Z10 i N2 jadące w kierunku centrum

- linii 98B jadące w kierunku Retkini

- Autobusy linii 98B nie będą zatrzymywały się na przystanku autobusowym: - Wyszyńskiego / Bandurskiego w kierunku zachodnim

http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=11086
Podpis.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ciekawe... Na 12 wróci takt 7/8 minut w szczycie?? No i ile dadzą na 14, bo jak po prostu międzyszczyt wyrównają do 20 minut to żenua... Powinno wrócić 10 w szczycie i 20 poza - tak już jakoś to by wyglądało...

No i dodatkowo zmieniają rozkłady linii jadących po Śmigłego-Rydza - 4,7,9,13 - oby 13 nie walnęli już co 20, jak 14 ma być częściej...

No i dostosują chyba "5" do 12 i 14 na Aleksandrowskiej...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

"14" bym się nie spodziewał częściej, niż co 20 minut, chyba że zrobią niespodziankę i naprzemiennie z "12" w równym takcie rzucą.
Co do linii ze Śmigłego-Rydza, to mam nadzieję, że chodzi o dopasowanie kursów całości do siebie (nadzieja umiera ostatnia).
Podpis.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Tak z ciekawości po co tyle 12 i 14 na Teofilów?
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

BULL pisze:Tak z ciekawości po co tyle 12 i 14 na Teofilów?

Zastąpienie zawieszonej "8". Poza tym ten ciąg tramwajowy jest naprawdę zawalony, więc skierowanie dodatkowo 14 do Żabieńca jest korzystne dla Żubardzia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

W Łodzi to jest dziwnie. Póki jest konieczność objazdów to nikomu nie przeszkadza, że po Gdańskiej i Politechniki gna 6 linii. Teraz to samo z Teofilowem. Miną objazdy i znowu parę kursów będzie ok.
Tak z przekory po co taki dojazd na Teofilów ? Jakby nie było objazdu, co byłoby też ok? Po Paderewskiego 15 co 30 minut od 19 też jest super, a dłuży czas była 6,11,15,15A, 16 i 16A.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Coś musi zastąpić "8" w bardzo popularnej relacji Teofilów - Kaliski.
Jak dla mnie, to powinna się pojawić jakaś zetka osiedlowa krążąca po Karolewie nawet jednokierunkowo. jako uzupełnienie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

12 i 14 będą w łącznym takcie co 5 minut w szczycie.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Bez sensu jest dalsze funkcjonowanie linii 14 z Dąbrowy w rejony dw. Łódź Żabieniec dojedziemy również 2 i 13 dużo szybciej niż 14.
Najlepiej byłoby zawiesić też 14 a 12 i 13 dać co 7,5 minuty.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Bez sensu to będzie 12 tka na osiedle domków jednorodzinnych co 10 minut.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

STUDI pisze:Bez sensu to będzie 12 tka na osiedle domków jednorodzinnych co 10 minut.

Kiedyś na Stokach było 11 kursów/h a teraz jest 6 kursów/h. Zawsze zamiast 14 można dać inne wzmocnienie dla 12 tak jak planowano 12A od Żabieńca do Radiostacji albo Telefonicznej.
sayan696
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz 06:19, 02 lis 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sayan696 »

Kol. STUDI, podpieranie się wikipedią jeśli chodzi o systemy tramwajowe na świecie to błąd. Zresztą w żadnym wypadku Wikipedia NIE JEST miarodajnym źródłem informacji, to jest tylko żałosna imitacja encyklopedii papierowej.
Polecam strony dotyczące szynowej komunikacji miejskiej, np urbanrail lub transphoto, znacznie więcej informacji, zazwyczaj również schemat sieci, w miarę aktualny, plus liczne zdjęcia.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

sayan696 pisze:Kol. STUDI, podpieranie się wikipedią jeśli chodzi o systemy tramwajowe na świecie to błąd.
W 100% mairodajanym nie jest ale mapka systemów w Niemczech jest przygotowana naprawdę uczciwie.
to było podane tak na szybko.

W krajach wyoskorozwiniętych albo takich z duzym zasobem portfela to zdecydowanie bym odrzucał light-rail do porównania np. z naszymi systemami tramwajowymi bo on będzie znacznie odbiegał od tramwaju na rzecz kolei czy metra.

Bo jak tak to naszą ŁKA moża by tez wrzucić jako tramwaj ale chyba jednak wyczuwa się różnicę. A WKD - co z tego że jeszcze niskie napięcie jak tabor ma cechy kolejowe?

Ponadto czy linie w 90% na wierzchu ale z trzecią szyna to traktować jak metro czy lekką kolej ew tradycyjne tramwaj? to jedno tylko pytanko.
I ile będzie dyskutantów tyle będzie wersji rozdzielania tramwaj, lekka klej, metro, skm.....


W Niemczech zachodnich to niestety dokonano znacznej rzezi tramwajów i to w więszych nawet miastach niz te 200 tysięcy. Gdy nie era komuny w DDR to by takie miasta jak Jena, Goerllitz, Potsdam, Straussberg nie miały od dawna tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

12 co 7 i 8 minut na odcinku Dw. Kalski - Chochoła to ma jakiś sens-nie będzie 8. Ale po co tyle 12 na Giewont?
14 co 15 minut - ciut lepiej, ale nie lepiej byłoby zwiększyć 13?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze:12 co 7 i 8 minut na odcinku Dw. Kalski - Chochoła to ma jakiś sens-nie będzie 8. Ale po co tyle 12 na Giewont?
A podobno tnie się kursy bo brak kasy.... a tu proszę bardzo lekką ręką się marnuje ją.

14 co 15 minut - ciut lepiej, ale nie lepiej byłoby zwiększyć 13?[/quote]
Oczywiście.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Wariant z 12A do Radiostacji nie był zbyt ekonomiczny?
Kolejny super pomysł na oszczędzanie, którym Zdit tłumaczy się przy każdej okazji na proponowane zmiany tras.
Dziwi także, że 4 i 7 robi kółka przez pół miasta choć ŁTR jest sprawny.
Po trzecie komu przeszkadzały skręty z Placu Kościelnego w stronę Placu Wolności lub czy hotel jest na tyle ważny, że skręt przeszkadzałby w przyjmowaniu gości.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Najlepsze byłyby takie zmiany:
- Zawieszenie 14
- 12 na trasie Stoki - Chochoła co 15 minut, weekendy co 20 minut
- 12A na trasie Telefoniczna - Dworzec Łódź Żabieniec co 15 minut w weekendy też co 20 minut.
- 13 na obecnej trasie co 7,5 minuty albo chociaż 10 minut przez cały dzień w tygodniu.
- 7 powinna pojechać przez ŁTR jeśli 13 miałaby jeździć co 7,5 minuty

Obecnie 12 i 14 nadają się tylko w relacji Teofilów/Żabieniec - Dw. Łódź Kaliska oraz Centrum - Dw. Łódź Kaliska ale w pełnej relacji to mało kto tym pojedzie.
Z Teofilowa do centrum najlepsze są 2 i 13. Na pewno będzie lepiej pojechać 13 niż 12 bo do centrum jedzie o 10 minut szybciej, więc bardzo ważne jest wzmocnienie 13. Linią 14 mało kto będzie jeździł i pewnie po jakimś czasie wprowadzą międzyszczyty i weekendy znów co 30 lub 40 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze: Obecnie 12 i 14 nadają się tylko w relacji Teofilów/Żabieniec - Dw. Łódź Kaliska oraz Centrum - Dw. Łódź Kaliska ale w pełnej relacji to mało kto tym pojedzie.
Ależ oczywisće. Ponieważ pod estakadą nie ma pętli to trzeba dwie relacje połączyć ze sobą. W czym problem.
eDragon55 pisze: Linią 14 mało kto będzie jeździł...
Przy takiej częstotliwości 12 tak. Gdyby podzielono kursy po równo to trochę by skorzystało z 14 przesiadając się z 78 i 96 na Żabieńcu. Ale i tak szału by nie było.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Utrzymywanie wzmocnionej 14 przy jednoczesnym wzmocnieniu 12 to nonsens. W tym samym czasie 15 z Kurczaków co 40 minut nadal ma się dobrze... O co w tym chodzi?
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Właśnie coś jest nie tak. Jeśli objazd dotyczy inwestycji to robi się mega dojazdy i promocje.
Ciekawe jaka jest prawda o 15 co 30 minut. Kurczaki mają za nic. Kiedyś 15 co 7 i 8 minut, 6 i 5 co 10 minut. Co takiego się stało? Ludzie wymarli, że ochłapy na Kurczaki jadą?
ODPOWIEDZ