Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL:
Wygaszanie popytu.

SEC:
Pamiętasz jak pośpiesznie przywrócono 14tkę? Widać ktoś ma przebicie że 14 "must be"
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Myślę że "ten ktoś wpływowy" zdecydowanie nie miałby przeciwko, gdyby przy obecnych zmianach tras zamiast 14 była to odpowiednio częściej kursująca 12. Co komu po takiej 14?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Myślę że "ten ktoś wpływowy" zdecydowanie nie miałby przeciwko, gdyby przy obecnych zmianach tras zamiast 14 była to odpowiednio częściej kursująca 12. ...

Ale jak tam gdzie mieszka nie ma 12tki to co?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To w zamian należałoby wzmocnić 9 dla lepszego zbalansowania sieci
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

4 i 7 kursują razem non-stop co 20 Min. Aby zharmonizować z poniższym taktem z liniami 9/A i 13 musieli by kursować w szczycie co 15 Min.

Dopasowanie rozkładów linii 13 oraz zwiększenie częstotliwości linii 9/A. Efekt: Równy takt do Konstantynowa w szczycie (co 30 minut zamiast co 20/40 minut).

14 powinno zostać skasowane.

Razem wszystkie linie po Śmigłego-Rydza i Kopcińskiego kursowały by co 3-4 minut w szczycie oraz dokładnie co 5 minut poza szczytem.
Na odcinku Pomorska / Narutowicza-Zielona równy takt od 7,5 minut do 10 minut.

Linia 12: Częstotliwość bez zmian.
A: Każdy drugi kurs tylko w relacji Szczecińska-Radiostacja.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Dąbrowskiego ma wystarczającą liczbę kursów wystarczy dobrze zsynchronizować odjazdy 4 i 9/9A do tego jest jeszcze 2, która tam jeździ. 12 wraca do swojej dawnej częstotliwości, trasa linii 14 od ponad roku jest bez sensu same koła robi i jak dla mnie niepotrzebnie kursuje. Wystarczą mocne 12 (do połączenia centrum i osieli z dw Łódź Kaliska) i 13 (połączenie osiedli z centrum w tym na Śmigłego-Rydza i Kopcińskiego uzupełniłoby zawieszoną 14) ew. można wzmocnić też 4 i 7.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Zawieszając 14 i tak Dąbrowa traci 2 kursy, jak by 4 i 9/A dostali po jednym dodatkowym kursie w szczycie.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Na Dąbrowie zawsze były trzy linie tramwajowe to obejdzie się bez 14 a jak musi być jakieś uzupełnienie to można też dodać wariant skrócony linii 4 o łącznej częstotliwości co 10 minut.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Dlaczego nie został dokończony odcinek retkinski?

Post autor: bombardier »

Dlaczego nie został dokończony odcinek Retkinski ? , a zabiera sie teraz za odcinek Karolewski ?
Na odcinku Retkinskim jest jeszcze do wymiany torowisko na skrzyzowaniu z Retkinską i Waltera Janke.
Według mnie powinni na początku skończyć to co zostało rozpoczęte .
Na odcinku Retkinskim pracownicy pracują tylko w kilku punktach , a na pozostałych nic albo prawie nic sie nie dzieje .
Teraz gdy rozpoczną odcinek Karolewski - to jeszcze tych pracowników ubedzie na rzecz ulicy Bratysławskiej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Co z tego, że odcinek retkiński byłby skończony? Termin oddania jest wspólny. To dobrze, że weszli na kolejny odcinek. Mniejsze ryzyko ewentualnych opóznień.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Skończenie odcinka retkińskiego i tak nic by nie dało, jedyny dojazd tam tramwajem jest przez Karolew.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Dlaczego nie został dokończony odcinek retkinski?

Post autor: STUDI »

bombardier pisze: Według mnie powinni na początku skończyć to co zostało rozpoczęte .
Na odcinku Retkinskim pracownicy pracują tylko w kilku punktach , a na pozostałych nic albo prawie nic sie nie dzieje .
Sens byłyby jak najpierw by całość zamknęli w pierwszej kolejności otworzyli nowe torowisko do pętli Bratysławska. A tka to nie ma to większego znaczenia że nieskończono odcinka Waltera-Janke - Popiełuszki. .
bombardier pisze: Teraz gdy rozpoczną odcinek Karolewski - to jeszcze tych pracowników ubędzie na rzecz ulicy Bratysławskiej
I co z tego? Bardziej należy się martwić tym czy przypadkiem zimy nie będziemy mieć mroźnej, snieżnej i długiej. A i tak obecny okres przy lekkiej zimie, tak do marca to będzie na luzie jeśli chodzi o prace budowlane.

Na tym odcinku to są tylko dwie bardziej skomplikowane przebudowy - pętla Wyszyńskiego oraz rejon przy dworcu Kaliskim plus na dokładkę nowy past A+T pod estakadą
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:To w zamian należałoby wzmocnić 9 dla lepszego zbalansowania sieci
9B - Dąbrowa - Legionów. Do parku zimą to nie potrzeba tylu kursów tramwajów a tym bardziej nie potrzeba ich po 23:00.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

9B w relacji Dąbrowa-Legionów z jednoczesnym zawieszeniem 14 powinno być wprowadzone w momencie skierowania 9/9A na Dąbrowę.
Ale widać komuś opłaca się trzymać sztuczny twór w postaci 14...
Podpis.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nocne kursy na Zdrowie to naleciałość pierwszego okresu po zamknięciu Fabrycznego, gdy Widzew przejął cały ruch pociągów. Wydłużono wtedy kursowanie 8, 9, 75, 77 i jeszcze czegoś pewnie. Co najlepsze - od dawna nie ma takiej potrzeby, bo nie ma pociągu, który przyjeżdża chwilę po 23. "Soplica" jest przed północną, "Pogoria" jeździ przez Olechów. Do tej pory jedynie zorientowano się, że coś nie tak jest z 75 i chyba po dwóch latach przy okazji otwarcia Trasy Górna i zmianie trasy, nocne kursy zlikwidowano. 9 mimo, że odjeżdża teraz z Dąbrowy(!), nadal do późna jeździ na Zdrowie, a 77 wiezie samego kierowce po Dąbrowie ostatnim kursem na Rembielińskiego (na dodatek jedzie w parze z 69B do zajezdni).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

14 powinna zostać zawieszona już od 1.10.2013 najpierw bez sensu powtarzała prawie całą trasę linii 13 (od Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego do Legionów) potem jechała przez Narutowicza na Wyszyńskiego (później Bratysławska) robiąc koło a teraz też robi koło w dodatku powtarza trasę linii 13 a na odcinku Zielona/Gdańska - Dworzec Łódź Żabieniec jeździ ponad 10 minut dłużej bo robi koło.
Jak dla mnie kasa poszła w błoto bo można było lepiej zorganizować KM podobnym kosztem.


Obecnie 12 ma dobrą częstotliwość można ją zostawić lub skrócić niektóre warianty do Telefonicznej lub Żabieńca (z drugiej strony) a 14 zawiesić.
W zamian na całej trasie wzmocnić:
- linię 13 do częstotliwości 7,5 minuty (pozyskanie 7 lub 8 z 10 brygad obecnej 14)
- linię 4 i 9/9A do częstotliwości 15 minut oraz ułożenie rozkładu tak żeby jeździły średnio co 7 - 8 minut (pozyskanie kilku brygad ze skróconego warianty linii 12)
- linia 7 powrót na ŁTR najlepiej z częstotliwością co 12 minut i dopasować rozkład do linii 2

Dzięki temu na Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielonej mamy równy takt.
Jest mocna linia 13, która łączy duże osiedla z centrum bez robienia dodatkowej trasy.
Dworzec Łódź Kaliska jest połączony z centrum oraz z Żabieńcem linią, która jeździ co 7,5 minuty.
Dąbrowskiego traci tylko dwa kursy na godzinę ale za to ma dwie linie, które razem jeżdżą co 7,5 minuty i do tego linia 2.
Linia 2 byłaby wzmacniana linią 7 wtedy liczba pasażerów rozłożyłaby się.
Z Julianowa i Radogoszcza do rejonów uczelni jeździłaby częściej linia 4.

Liczba kursów byłaby podobna a jednak KM dużo lepsza.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Z moich dwudniowych obserwacji wynika, że 14 radzi sobie dobrze w takcie 15 minut z Dąbrowy aż do Kaliskiego - dalej już różnie, ale 12 to samo ma. To 9/9A z Dąbrowy przez całe miasto do Zdrowia potrafi mieć wolne miejsca siedzące. 4 bez sensu dawać więcej, bo jakichś tłumów dziś przy Bałuckim też nie widziałem. Jeden wagon 5 o wiele bardziej zapchany... 12 co 7/8 póki co średnie napełnienie, a od Kaliskiej do Teofilowa spokojnie można sobie siąść w 90% kursów, no ale ludzie muszą się przyzwyczaić.

Jeżeli już coś zmieniać, to 13 dał co 10, 14 co 20 cały dzień i 12 z 7/8 na 10 cały dzień. 9/9A na Radiostację (powietrze wozi po Śmiegłego), no i 5 mogłaby cały dzień co 12 minut albo dodać drugi wagon do rozkładu, który jest...

2,5,13 jadą strasznie obładowane już przy Żabieńcu. A 12 i 14 pustawe...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Jordi pisze:12 co 7/8 póki co średnie napełnienie, a od Kaliskiej do Teofilowa spokojnie można sobie siąść w 90% kursów, no ale ludzie muszą się przyzwyczaić.
.

Bo jest 14 i jeśli ktoś jedzie tylko na Żubardź to wsiada w pierwsze lepsze co podjedzie a nie czeka specjalnie na 12, jak 14 jedzie w to samo miejsce. Generalnie częstotliwość jest lepsza niż normalnie, stąd i tramwaje luźniejsze(chociaż "12" przy lepszej częstotliwości niż zawieszone "8" jest też momentami zawalone). Prosty wniosek. "14" po prostu pełni funkcję uzupełniającą.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

ZDiT pisze:Skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Kilińskiego jako pierwsze w tym roku zostanie zamknięte dla ruchu w ramach przebudowy trasy W-Z. Prac na drogach, które spowodują liczne zmiany dla kierowców i pasażerów MPK będzie jednak znacznie więcej.
Zamknięcie skrzyżowania z ul. Kilińskiego poprzedziło otwarcie w grudniu skrzyżowania trasy W-Z z ul. Sienkiewicza. Podobnie postępować będziemy w sytuacjach zajmowania przez wykonawcę kolejnych skrzyżowań – zamykając jedno otwierać będzie inne, znajdujące się po sąsiedzku. Najważniejsze przebudowy, jak remont skrzyżowania Marszałków czy remont skrzyżowania al. Jana Pawła II z al. Mickiewicza prowadzone będą etapowo. Umożliwi to zachowanie częściowej przejezdności.
Pierwsza cześć prac na skrzyżowaniu trasy W-Z z al. Jana Pawła II rozpocznie się w drugiej połowie lutego. Natomiast na początku marca wykonawca trasy W-Z zamknie część skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Śmigłego-Rydza.
Prace na obu skrzyżowaniach potrwają do jesieni.
W tym roku poważnych utrudnień kierowcy i pasażerowie muszą spodziewać się także na skrzyżowaniach trasy W-Z z ulicami: Retkińską, Wileńską, Niciarnianą, Augustów, Zakładową, Kazimierza Odnowiciela.
Przypominamy, że także w tym roku prowadzone będą prace związane z przebudową ulic: Kilińskiego, Wierzbową, Tramwajową, Politechniki (skrzyżowanie przy ul. Wołowej), Niciarnianą, Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, Romanowską.
O każdej zmianie w ruchu ZDiT informować będzie mieszkańców komunikatami na stronie oraz dzięki pośrednictwu mediów. Przeprowadzimy także akcje informacyjne z rozdawaniem ulotek mieszkańcom, punktami informacyjnymi, oraz komunikatami w radiu, prasie i telewizji.

Z1 ma kursować do Orlej zamiast do Tuwima.
Remont przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Jana Pawła II wymuszą zmiany tras linii 12 i 14 wtedy 12 pojedzie przez Zielona i Legionów a 14 powinni w koñcu zawiesić bo po co kolejny skrócony wariant 13 chyba ze 14 pojedzie przez Politechniki?
Poza tym w marcu tramwaje już przez skrzyżowanie Marszałków nie przejada, wiec pewnie 9/9A i 13 pojada do Radiostacji a 4 i 7 pewnie przez LTR
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

14 powinna zakończyć jeżdżenie wtedy kiedy pierwotnie ją zawiesieli i wzmnocnić 9 w szczycie. Obecnie niepotrzebnie nabija się kilometry na trasach zastępczych, dublując inne połączenia, a linie na stałych trasach pękają w szwach. Udało się wykrzeć mimo bezsensowności takiego rozwiązania. I nie zdziwie się jeśli po zamknięciu Włókniarzy, 14 nadal będzie kursować, byle gdzie, ale żeby jeździć.
ODPOWIEDZ