Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zobaczcie sobie na stronie zdit objazdy mpk od 1 marca. 82 i 75 na dworzec północny - czegoś takiego jeszcze nie było Obrazek

zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/autobusy_2015_v_10_6aa10f0b.jpg
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Post autor: Solar »

Teraz objazd 82 przez Rokicińską i Hetmańską nabiera większego sensu, ta linia w pewnym stopniu ma zastąpić mieszkańcom Janowa i Olechowa 85.

Swoją drogą, to po skierowaniu 9 do Della, 85 mogłoby jeździć taką trasą (przez Zakładową, Przybyszewskiego, Rydza-Śmigłego na Dw. Północny) - pozwoliłoby to zachować większość relacji z Olechowa i skrócić 96 z Teofilowa chociażby na Wydawniczą.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Od 1marca 75 i 82 na Dworzec Północny PKS za 85A? Z8 za 85 Wydawnicza-Janów i Z98 po trasie 98A też do Wydawniczej? te mapki..

Nie. Autobusy będą zawracały na tymczasowej zawrotce na Piłsudskiego przy Wydawniczej.

A więc taki skrót, mojego własnego autorstwa:

54/54A skierowane na Plac Dąbrowskiego
64 na Dworzec Łódź Widzew, przez Niciarnianą(z zawrotką przy Konstytucyjnej, w kierunku Północnego zawraca na wiadukcie Wałowa/Widzewska), Przybyszewskiego, Augustów, Służbową
75 ZNIKA Z WIDZEWA, od Korczaka pojedzie przez Kopcińskiego, Palki, Wojska Polskiego, Źródłową na Dworzec PKS Północny
82/82A ZNIKA Z STAREGO WIDZEWA, od Przybyszewskiego/Niciarniana, prosto Przybyszewskiego i dalej jak 75 na Północny
85/85A zostaje skrócone z Della/Janowa do Piłsudskiego/Śmigłego Rydza(wschodnia strona skrzyżowania)
98/98A zostaje skrócone z Nowego Józefowa/Maratońskiej do Piłsudskiego/Śmigłego Rydza(zachodnia strona skrzyżowania)
LINIA 98B ZOSTANIE ZAWIESZONA
Z10 zostaje podobnie jak 98/98A skrócone do Piłsudskiego/Śmigłego Rydza(zachodnia strona skrzyżowania)

Uruchomione zostaną dwie linie zastępcze:

Linia Z8 - zastępująca Z10 na odcinku Piłsudskiego/Śmigłego Rydza(wschodnia strona skrzyżowania) - Augustów
Linia Z98 - zastępująca 98 na odcinku Piłsudskiego/Śmigłego Rydza(wschodnia strona skrzyżowania) - Janów. W kierunku Janowa autobusy Z98 będą wykonywać podjazd pod Tesco, dotychczas realizowany przez linię 75
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dodatkowo 85 znika z trasy Doły-skrzyżowanie marszałków, w zamian obsługiwać ją będą linie 75 i 82.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Warto w pierwszej kolejności podkreślić jedno co nie jest od razu widoczne przy wymieinionych trasach a co widać na mapkach:

Nie będzie w ciągu dnia przejazdu zbiorkomem w kierunku W-E przez ciąg Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza od Narutowicza do Przybyszewskiego. Jedynym wyjątkiem będzie nocne N1.


Jak ktoś pamięta mapki dołączone do dokumentacji przetargowej na realizacje odcinków 1,2 4 - 8 trasy W-Z zakładano że linie jak np. Z10 miały mieć objazdy podobne jak N1. Powód zaniechania - albo powodem jest znaczna obsuwa harmonogramu i mus skrócenia czasu przebudowy reszty tego skrzyżowania albo dostrzeżono ze na objazdach w dzień te autobusy stanęłyby w korkach.

Na razie jest jeszcze możliwy przejazd tramwajów. Kwestia max 2 miesięcy (bo raczej nie wierze że "wyrzymają" do lipca (zostałyby tylko wtedy 4 miesiące na podbudowy i prace torowe) i tramwaje znikną aż do listopada.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Wklejcie trasy MPK przewidziane przy zamknięciu Marszałków.
Pamiętam jakieś Z13 i tyle...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Te przetargowe trasy. Link nie działa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Czyli mamy 75 i 82/82A kosztem 85/85A, które będzie skrócone do Korczaka. Mamy też Z za autobus chociaż mogło zostać 98B
Ciekawe jak pojadą tramwaje ale do zawieszenia na pewno powinna iść 14
9/9A skrócona do Radiostacji
13 skrócona do Radiostacji lub Telefonicznej (do momentu, gdy 12 kursuje przez Kopernika) potem powinna być wydłużona z Chochoła na Stoki oraz skrócony wariant Szczecińska - Telefoniczna razem co 5 minut w dni robocze i co 10 minut w weekendy ale 12 wtedy do zawieszenia.
4 i 7 na pewno zmiana trasy najlepiej obie przez ŁTR a jeśli nie to jedna z nich powinna pojechać przez Politechniki z tym, że 4 powinna wykorzystywać nowe torowisko na Kilińskiego (między Narutowicza a Pomorską).
Z13 na trasie Śląska - Piłsudskiego przez Niższą i Śmigłego-Rydza i mogłaby też pojawić się linia zastępcza z drugiej strony Piłsudskiego - Radiostacja

Pewnie tramwaje będą jeździć do 13 marca potem w weekend będzie budowa zawrotki dla tramwaju zastępczego no i od 16 marca pewnie zacznie kursować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Zgodnie z przypuszczeniami od 16 marca:
4 z Helenówka na ... Koziny od Placu Wolności w prawo,
9tki na Radiostację,
13 na Radiostację,
14 przez Dąbrowskiego, Rzgowska, Pabianicka, Politechniki, Kopernika....Żabieniec - nadal co 15 minut,

Nowości i zaskoczenia:

1 Śląska - Śmigłego-Rydza-Przybyszewskiego-Piotrkowska-Kościuszki -Zielona -Kilińskiego -Wojska Polskiego - Strykowska co 20 minut,
Z4 - Dąbrowa -Śmigłego-Rydza (m in przystanek pod Prokuraturą?) -Kopcińskiego - Jaracza -Plac Dąbrowskiego,
57 jako wsparcie połączenia z Z1 z wjazdami przez Wigury i Abramowskiego,

7,Z5 zawieszone. Z1 zostaje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Właściwie to wymyślono częstotliwość co 18 minut dla linii 1 ale to za mało bo częstotliwość co 12 minut byłaby w sam raz tak jak reszty linii na ŁTR. Jeśli Z4 ma kursować co 5 minut to 14 spokojnie można byłoby skierować na Śląską (i tak już nie ma prawie nic wspólnego ze stałą trasą).

Jeszcze jedna z opcji to uruchomienie Z13 co 10 minut tak jak planowano kiedyś bo jeden tramwaj co 18 minut z takiego dużego osiedla to zdecydowanie za mało.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Z13 powinno jeździć razem z Z4, przy czym faktycznie Z13 mogło by mieć mniejszą częstotliwość, ale tak, żeby na wspólnym odcinku z Z4, nie jeździły stadami i razem, przynajmniej rozkładowo, bo jak to by było w praktyce, to by się okazało.

Jeśli by funkcjonowało Z13, to 14 mogłoby jeździć albo na Dąbrowę, albo na Śląską, choć ze Śląskiej raczej by było lepiej, bo częstotliwość nie jest duża, a trasa nie pokrywała by się po części z 2, tak jak jest teraz od Dąbrowy do pl. Niepodległości. Mimo tego reszta trasy 14 raczej na plus, bo przynajmniej nie dubluje 12 na większości trasy. Ciekawy również pomysł z trasą 1.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jedyne co z nowego układu mi się podoba, to nowa trasa 14.

Bardzo złą decyzją jest likwidacja Z5. Ta linia miała pasażerów. A oni na siłę dokładają kolejną przesiadkę. Najpierw z 1 do 57 (już teraz przepełnionego), następnie z 57 do Z1.

Wygięcie 57 przez Kilińskiego to też nie jest dobra decyzja.

To wygląda tak, jakby Z1 zlikwidowali żeby na siłę znaleźć jakieś autobusy na Z4. A że parę linii tramajowych na sporych odcinkach (jedną w całości) zawiesili, to żeby była dla motorniczych praca, Z5 zastąpili tramwajem 1. By nie przybyła czasem jakaś praca przewozowa.

Mogliby chociaż na 57 puścić w tej sytuacji przeguby, ale wątpię że tak zrobią...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Kpc21 pisze:Bardzo złą decyzją jest likwidacja Z5. Ta linia miała pasażerów. A oni na siłę dokładają kolejną przesiadkę. Najpierw z 1 do 57 (już teraz przepełnionego), następnie z 57 do Z1.

Wygięcie 57 przez Kilińskiego to też nie jest dobra decyzja.
Główną wadą są przesiadki. To wygięcie 57 jest związane z likwidacją Z5 i faktycznie problemem mogą być tutaj solówki. Dodatkowa przesiadka jest chyba tylko jedna, z 1 na 57 (przydał by się dodatkowy przystanek na Narutowicza przy Kilińskiego, bo w tej chwili pasażerów czeka wędrówka z 1 do P.O.W. lub Sienkiewicza), z 57 na Z1, to tak jak było z Z5 na Z1, czyli zostało bez zmian. Ewidentnie Z5 rozbili na 1 i 57. Tylko że zastępując Z5, na 1 przydała by się częstotliwość 12 min, podobnie jak na ŁTRze (jak napisał eDragon55).
Kpc21 pisze:To wygląda tak, jakby Z1 zlikwidowali żeby na siłę znaleźć jakieś autobusy na Z4.
Na Z1 jeżdżą tramwaje i ta linia nie została zlikwidowana. Chyba chodziło Ci o Z5 ;) .
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tak, Z5. Potem pisząc o tramwaju Z1 coś mi nie pasowało - już wiem co.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kpc21 pisze:Jedyne co z nowego układu mi się podoba, to nowa trasa 14.

Która powinna być zawieszona już dawno temu (wtedy kiedy ją już zawiesili) i na razie nie wracać. Za dużo pieniędzy ma miasto. Jak rozkopią Włókniarzy to chyba przez Białystok będzie jeździć, ale ma jeździć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:To wygląda tak, jakby Z1 zlikwidowali żeby na siłę znaleźć jakieś autobusy na Z4. A że parę linii tramajowych na sporych odcinkach (jedną w całości) zawiesili, to żeby była dla motorniczych praca, Z5 zastąpili tramwajem 1. By nie przybyła czasem jakaś praca przewozowa.

Mogliby chociaż na 57 puścić w tej sytuacji przeguby, ale wątpię że tak zrobią...

Policz sobie ilostan taboru oraz liczbę brygad w dzień roboczy, skonfrontuj i będziesz mieć odpowiedź.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Jedyne co z nowego układu mi się podoba, to nowa trasa 14.
To będzie muchowóz - linia tylko dla utrzymania etatów mototniczych. Jedynie co dobre to to że nie będzie durnej Z13 wożącej powietrze.
Kpc21 pisze: Bardzo złą decyzją jest likwidacja Z5. Ta linia miała pasażerów.
Po pierwsze a skąd autobusy brać?
Po drugie to jakoś tłumów w niej nie było.
Kpc21 pisze: Wygięcie 57 przez Kilińskiego to też nie jest dobra decyzja.
Jedyna rozsądna niestety.
Kpc21 pisze: A że parę linii tramwajowych na sporych odcinkach (jedną w całości) zawiesili, to żeby była dla motorniczych praca, Z5 zastąpili tramwajem 1. By nie przybyła czasem jakaś praca przewozowa.
Niestety ale kasa miejsca świeci pustkami.
Można zwolnić motorniczych, OK ale co będzie już późną jesienią tego roku? Skąd ich wtedy weźmiesz. Przecież po utracie pracy ci ludzie nie będą bezczynnie czekać aż ponownie MPK ich zatrudni.
Kpc21 pisze: To wygląda tak, jakby Z1 zlikwidowali żeby na siłę znaleźć jakieś autobusy na Z4.
....
Mogliby chociaż na 57 puścić w tej sytuacji przeguby, ale wątpię że tak zrobią...
Skąd je wziąć? Mogli Ikarusów nie ciąć na żyletki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z taborem chyba nie ma problemu. Przyszły nówki, a starszych nie kasują (chyba, że pojedyncze wyjątki). Ilostan najstarszych Mercedesów O405GN w zasadzie stoi w miejscu od jakiegoś czasu.
ODPOWIEDZ