Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Sama "10" może być za mało. Ja bym jeszcze "8" albo "9" dorzucił i wtedy można by myśleć o skróceniu np. "96" i "98".
Pętla na Augustowie - jeżeli tylko część linii wydłużą pod Della - na pewno nie zniknie, a nawet jeśli wszystkie linie wydłużą no to może stanowić pętlę rezerwową w razie jakichś awarii (jak Bratysławska czy Batorego).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

A no tak, 3 to dobra opcja, przecież tuła się to na Augustów. Zapomniałem nawet. Liczyłem samą 8, 9, 10.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Można zmodernizować pętlę i zbudować dodatkowo przystanki A+T. Trójka na Olechów to trochę naokoło więc nie wiem czy byłby to dobry pomysł. Ale 8, 9 i 10 - jak najbardziej tak. Przy okazji przydałyby się zmiany tras autobusowych - przede wszystkim skrócenie 98 gdzieś w okolice r. Inwalidów. Na Retkini można zrobić dowozówkę z Nowego Józefowa przez Maratońską do Dworca Kaliskiego. Z północnej części osiedla podobną rolę może spełniać linia 80. Pod znakiem zapytania stałaby też trasa lub w ogóle istnienie linii 85 bo pokrywałaby się w dużej części z 9.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

8 i 10 pokrywają się taki kawał trasy, że ciężko patrzeć na to jako na 2 linie.
9 - może i dobry pomysł.
ZDiT i MPK planują zdaje się 9 i 10, o ile czegoś nie pokręciłem znowu.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

ukalo pisze:ZDiT i MPK planują zdaje się 9 i 10, o ile czegoś nie pokręciłem znowu.
mig pisze:Przy okazji przydałyby się zmiany tras autobusowych - przede wszystkim skrócenie 98 gdzieś w okolice r. Inwalidów. Na Retkini można zrobić dowozówkę z Nowego Józefowa przez Maratońską do Dworca Kaliskiego. Z północnej części osiedla podobną rolę może spełniać linia 80. Pod znakiem zapytania stałaby też trasa lub w ogóle istnienie linii 85 bo pokrywałaby się w dużej części z 9.
Jeżeli faktycznie 9 i 10 miały by zostać wydłużone to ja proponuję 98 skrócić do Dw. Kaliskiego (może tam powstanie A+T? to by było w sam raz) - ew. do Centralu; 96 można by było chyba skrócić z Rojnej np. do Wydawniczej, a 85 żeby nieco zrekompensować brak 98 na Puszkina (a tam np. od strony Centralu wysiada czasem i z pół autobusu) i aby sie tak nie pokrywało z 9-ką to z Dw. Północnego na Rokicińskiej właśnie skręt w Puszkina i np. do Czajkowskiego. Przy okazji likwidacja 85A.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

9 i 10 na Olechów. 3 i 8 mają i tak już długie trasy
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

o ile mnie pamięć nie myli to na Olechów miały być wydłużone 9 i 10, mówione o tym było zdaje się przy reformie linii z 2001 r.
Bartek12042
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008

Post autor: Bartek12042 »

Wg mnie pod Della powinni jak najbardziej dać 8,9 i 10.Dlaczego 8???Wg mnie jest to jedna z najgłówniejszych linii tramwajowych w Łodzi i jedna z bardzo rentownych.Jeździ się szybko 8.Jeździ nią dużo ludzi o każdej porze dnia.Np.Fabryka ABB zmiany pracowników 5:30-6:00,13:30-14:00 i 21:30-22:00 i wtedy wszyscy praktycznie na przystanku Aleksandrowska x Rydzowa pchają się w 8.Rozmawiałem też z ludźmi i większość by chciała 8 pod Della bo spora grupa jeździ z olechowa do ABB i z okolic Olechowa i Janowa.8 jak najbardziej powinna jeździć pod Della mimo,że ma i tak już długą trasę.Po przedłużeniu 9 pod Della zwiększy się ilość pasażerów w 9 i zwiększy się jej rentowność a 10 zrobi się najgłówniejszą linią po 11 w mieście.Ciekawe jaki tabor kupią na W-Z???Przypuszczam,że wezmą pod uwagę Pesy,CR lub Konstale NGT6 (Gdańsk,Kraków) bo te NGT6 są z Bombardiera.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Wezmą to co wygra przetarg Obrazek
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Bartek12042 pisze:Rozmawiałem też z ludźmi i większość by chciała 8 pod Della bo spora grupa jeździ z olechowa do ABB
Tak jasne, wszyscy akurat konkretnie do ABB...
I ile wynosi ta większość i jak "spora" jest to grupa?
Bartek12042
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008

Post autor: Bartek12042 »

Ok.20 - 25 osób tyle mi się udało wyliczyć osób jeżdżących w kierunku janowa i olechowa 8 akurat na olechód i janów i w okolice della.Dziś jeżdżą z przesiadką na 82,85,85a,96,98 a 8 akurat byłaby pod ich dom.Obecnie w ABB robi ok.5-6 tys. ludzi.Więc 8 byłaby wg mnie rentowna i tak bo po drodze i tak by się jeszcze ktoś załapał do tej grupki z ABB.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Bartek12042 pisze:Ok.20 - 25 osób tyle mi się udało wyliczyć osób jeżdżących w kierunku janowa i olechowa 8 akurat na olechód i janów i w okolice della.

I dla grupy 25 (a nie będzie i 30) osób miałaby kursować linia tramwajowa mająca 8 kursów na godzinę przez cały dzień?! Obrazek Taka "grupa" ludzi może się spokojnie przesiąść...
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

ukalo pisze:Wezmą to co wygra przetarg ;)

Ja chcialem tylko zauwazyc, ze na razie oficjalnie slowem sie nikt nie zajaknal nt. zakupu taboru. Ani prasa, ani UMŁ.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A dlaczego akurat 10, a nie 8? W przypadku tej drugiej linii mielibyśmy szybką linię na znacznie dłuższej i obleganej trasie.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

"3" mogą wydłużyć do Della, albo chociaż na Olechów (ale na skrzyżowaniu Hetmańska/Zakładowa nie ma już chyba miejsca na dodatkową, choćby awaryjną pętlę), ale to pod warunkiem, że na Przybyszewskiego pojawi się druga linia tramwajowa (np. "18"Augustów - Ikea).
Bartek12042
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008

Post autor: Bartek12042 »

18 proponuję skierować z Della do Ikei.Linia będzie bardziej rentowna i można dać solówki po godzinach szczytu a w szczycie proponuję dać normalne składy 2 wagonów.Moja trasa 18 -> Dell,Hetmańska,Rokicińska,Puszkina,Przybyszewskiego,Kilińskiego,Dąbrowskiego,Rzgowska,Plac Niepodległości,Rondo Lotników Lwowskich,Pabianicka,Ikea
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

3 pod Dell się nie opłaca. Jeżeli nie powstanie torowisko prosto Przybyszewskiego to tramwaj robiłby koło przez Puszkina, Rokicińską i Hetmańską czyli pasażerom wygodniej i szybciej było by przesiąść się na 55 lub 96.
8 pod Dell to wydłużenie i tak długiej już trasy. Zostają więc 10 (jako oczywiste przedłużenie trasy tramwajowej WZ) i 9 jako linia która połączy Olechów z "bardziej północną" częścią Centrum.
Przy okazji niezbędna będzie też reorganizacja linii autobusowych na Olechowie i Janowie. 85 na obecnej trasie będzie dublować tramwaj, więc lepiej żeby pojechało Puszkina i Przybyszewskiego albo na Dąbrowę tak jak kiedyś 64. Na Janów prosto Rokicińską można by wydłużyć 75. 98 jeżeli nie zostanie zlikwidowane można dać po trasie 82 do Andrzejowa, przy okazji likwidując tę linię.
Michplo
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn 22:13, 31 mar 2008
Lokalizacja: Łódź- Górna

Post autor: Michplo »

Chyba lepszy byłby wariant: Dell,Hetmańska,Rokicińska,Puszkina,Przybyszewskiego, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, IKEA
albo:
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki(gdyby ktoś zbudował łuki:D), Żwirki, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, IKEA
a to już totalny kosmos (z cyklu marzenia ściętej głowy):
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, RLL, Pabianicka, IKEA (wiem, że nie ma torów i łuków w niektórych miejscach:D)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SEC pisze:A dlaczego akurat 10, a nie 8? W przypadku tej drugiej linii mielibyśmy szybką linię na znacznie dłuższej i obleganej trasie.

Im dłuższa trasa, tym więcej brygad niezbędnych do jej obsługi (chyba, że zmniejszamy częstotliwość kursowania).

Dodatkowo linia 10 powinna zacząć kursować częściej niż obecnie po ewentualnym wydłużeniu na Olechów (nowi pasażerowie nie tylko z Olechowa/Janowa, ale i Widzewa dzięki wyremontowanemu torowisku).

Może mogłaby się stać kręgosłupem komunikacyjnym, podobnie jak 9-tka w Warszawie:
http://www.ztm.waw.pl/baza/20090208/9/401515.HTM
?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przede wszystkim nie widzę potrzeby zwiększania częstotliwości kursowania 10, co innego w przypadku ósemki. Wystarczy się przejechać od Centralu/dworca Kaliskiego w stronę Teofilowa.
ODPOWIEDZ