Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Post autor: mateeusz »

Przy 11 napisali "Kursuje tramwaj niskopodłogowy", natomiast przy 10 i 15 brak informacji o pojazdach niskopodłogowych.

Tak w ogóle to na odcinku Olechowskim odbywały się już jakieś jazdy próbne? Na Retkini kilkanaście dni przed otwarciem pojawił się już pierwszy tramwaj.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Okazuje się, że OSSR zostanie uruchomiony dopiero w listopadzie, a 12 notuje duże opóźnienia przez czerwone światła: www.dzienniklodzki.pl/artykul/9035199,tramwaje-kursujace-na-trasie-wz-spozniaja-sie-nawet-20-minut,id,t.html

Dlaczego w tym mieście nie da się niczego zrobić dobrze?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Widać że trochę się przyłożyli do tych rozkładów.
12 i 10 na Wyszyńskiego zgrane odjazdy i w dni robocze i w weekendy.
Nareszcie 4 i 11 są zgrane ze sobą na Zgierskiej - w niedziele w ciągu dnia równo co 10 min., wieczorem co 8/12 co jest do przyjęcia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę. Na rozkładach ze strony ZDiT pojawiają się przystanki 'Przybyszewskiego - Nurta-Kaszyńskiego' i 'Rokicińska - Książąt Polskich' zamiast patologicznych numerków. Zmianę zapowiadały już wcześniej zmienione nazwy przystanków na tablicach SIP w tych miejscach. Zmiana wg mnie na plus.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Kolejne spostrzeżenie dotyczące tym razem autobusów:
Brak oznakowania kursów niskopodłogowych. Słusznie bo praktycznie 100% kursów jest realizowanych niskaczami, w tym linie z EA-1 gwarantowane 100%.
Co do rozkładu 99 dziwi brak kursów zjazdowych z 11 Listopada a na pewno powinny jakieś być - z Wyszyńskiego zjeżdżają tylko 4 brygady. Tu musi być błąd.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Rozłożyliście serwer MPK gdzie były wrzucone rozkłady....
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:W rozkładach 10, 11 i 15 nie ma oznaczonych kursów niskopodłogowych. Rozumiem, że niskopodłgowce z 15 znikną, ale jak oni zamierzają obsadzić nimi w pełni, w tej sytuacji, 10 i 11?
Często nie ma na tych rozkładach oznaczeń kursów niskopodłogowych, bo w momencie generowania tabliczek nie było znanej obsady dla poszczególnych brygad. Na przystankach i stronie MPK będą.
Kto powiedział, że 10 i 11 będą obsadzone w pełni niskopodłogowcami? Nie starczy wagonów nawet na samą 10. Będą 4 CR z 15. 11 bez zmian. Nowością będzie 6 M8C na 13.

Pierwszy tramwaj na odcinku olechowskim to 10/6 obsadzona CR:
4:00 ET1
4:16 Szpital Korczaka
4:40 Olechów p.
4:47 Olechów o.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

13 na dwukierunkach? Jakiś żart? A 41 na Konstalach? Braki mają?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze:13 na dwukierunkach? Jakiś żart? A 41 na Konstalach? Braki mają?
41 to OIDP aż 5 brygad.....
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

BULL pisze:13 na dwukierunkach? Jakiś żart? A 41 na Konstalach? Braki mają?

Jaki żart? Ty wiesz jak te tramwaje są wygodne? O niebo lepsze od Konstali. Ciepło, wygodnie, porządnie. Nie to co szrot z PRL...

Podmiejskie to niech jeżdżą na tych zdezelowanych Niemcach i 805Na. M8C powinny jak najbardziej kursować na miejskich liniach. Po przebudowie wszystkich bezwględnie cały tabor tego typu tylko w granicach Łodzi. Reszta niech walczy o ŁTM i zakup 15 tramów, czy ile tam chcą...
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Czyli 10 jednak w weekendy co 20 minut co najwyżej w soboty od 8 do 15 co 15 minut ale szkoda, że 9/9A i 13 nie dopasowali też do tego taktu a poza tym przez resztę tygodnia prawie wszystkie linie jeżdżą co 6 lub 12 minut.

12A jednak będzie tylko linią, z krótkimi szczytami w pozostałej części dnia sama 12 co 12 minut. Dobrze, że na Narutowicza w końcu będzie równy takt i w szczycie oraz poza nim będzie więcej kursów jak teraz.

Na razie dobrze też zgrali 8 i 14 z Żabieńca bo różnica między odjazdami to 5 - 7 minut gorzej jest w drugą stronę.


Z 11 nie można zabierać tramwajów niskopodłogowych w sumie to najważniejsza linia tramwajowa w mieście. 10 musi poczekać pewnie do końca roku ludzie wytrzymają te 2 miesiące na Konstalach.

Jak na liniach miejskich mają być M8C to najlepiej te wyremontowane a z tego co kojarzę to końca października mieli zmodernizować kilka sztuk. A tak w ogóle to takie tramwaje lepiej nadają się na linie podmiejskie zamiast Konstali, które jeszcze pojawiają się na 41 lub 46.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Nie kilka sztuk a jedynie chyba jeden i nie teraz bo ci Co to mogą zrobić to PESY klepią w Bydzi.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

pawlak pisze:Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę. Na rozkładach ze strony ZDiT pojawiają się przystanki 'Przybyszewskiego - Nurta-Kaszyńskiego' i 'Rokicińska - Książąt Polskich' zamiast patologicznych numerków. Zmianę zapowiadały już wcześniej zmienione nazwy przystanków na tablicach SIP w tych miejscach. Zmiana wg mnie na plus.
O ile Przybyszewskiego/Nurta-Kaszyńskiego jest OK, o tyle Rokicińska/Książąt Polskich jest dla mnie niezrozumiałe. Przecież nie ma w Łodzi takiego skrzyżowania (no chyba, że w jakichś tam planach, które nie wiadomo czy kiedykolwiek będą zrealizowane). Uważam, że powinna być stara nazwa lub jakaś inna.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Po kolei przeglądam rozkłady, więc będzie dużo pisania.

1 no chciałoby się nieco częściej, ale to może przy otwarciu Kilińskiego całego się da. 11 minut z Chojen do Piłsudskiego, a 14 do Stajni to naprawdę dobrze wygląda Obrazek

2 szczyt o dobrą godzinę za krótki niestety Obrazek

3 czas przejazdu zabija Obrazek W stronę Wycieczkowej szczyt jeszcze jako tako do 17:40-45 wygląda (w centrum). W drugą stronę jak 2 niestety...

O 4 nie ma co gadać.

O 5 tyle, żeby chociaż w takim takcie wróciła na starą trasę, gdy skończą Kilińskiego, to będzie super Obrazek No i szczyt na 5 jest do 18:15 na centralnym odcinku przy Bałuckim w obu kierunkach, tak więc dobrze to wygląda.

6 to samo co 2 - za krótki szczyt o godzinę praktycznie...

8 w miarę, choć te 20 minut dłużej do tej 18 z minutami mogłoby być.

9 BRAWO. Cały dzień średnio co 12 minut. No to z 85 da radę w takim razie. Chociaż też ten szczyt o te 30 minut można było dać dłuższy, no ale kasy pewno nie ma. Trzeba będzie krzyczeć na konsultacjach.

10 Obrazek Obrazek Obrazek Do 21 co 10 minut!!! Co prawda zastępuje tym nieco 14, ale i tak - normalnie jak w Wawie 1,9, czy 33 xD No i czas przejazdu 47 minut to naprawdę dobry czas, a jeszcze przy OSSR może z 2-3 minuty się da urwać. No i też z 30 minut dłuższy szczyt by się przydał jednak (ten 6 minut).

11 to samo - 30 minut dłuższy szczyt chociaż... Plus w Soboty do 17-18 takt 15, bo z IKEI jadą zapchane równo tramy po 15 w weekendy...

12 nawet w porządku, bo zjazdy do Telefonicznej to i tak 90% trasy, a na Stoki to 1 kurs na 15 minut wystarczyłby nawet Obrazek

13 w miarę ujdzie.

14 w stronę Dąbrowy okej, w stronę Żabieńca mogłaby z 30 minut dłuższy szczyt mieć, ale tu chyba chodzi o zjazdy do zajezdni bardziej i dlatego Dąbrowa wydaje się mieć nieco krótszy ten szczyt.

15 z Telefonicznej okej, choć te niedziele co 24 minuty wariat to tak średnio - 20 powinno jednak być. W drugą stronę też okej prócz niedziel.

16 z Kurczaków godzinę za krótki szczyt. Z Helenówka rozkład w miarę okej.

50 i 54 bez większych zmian.

55 brakuje A, które dałoby takt 12-15 na tej linii. 25-30 to stanowczo za mało.

64, 68 i 69 bez większych zmian w rozkładzie.

76 szczyt poranny skróciłbym do 8:30, a za to popołudniowy wydłużyłbym o te pół godziny chociaż do 18:10. Tak to wygląda okej zwłaszcza, że częściowo będą przegubowce. Z Szczecińskiej opóźniłbym szczyt choćby o 30 minut.

80 właściwie ten sam jeden zarzut - skrócenie poranka i wydłużenie popołudnia. Tak to chociaż w szczycie spory zysk, bo 12 minut taktu.

82 bez zmian tak naprawdę.

83 to samo co z 76 i 80. Nie będę się powtarzać xD

85 cóż... No na szczęście 9 jest cały dzień co 12 minut, to 85 na samych przegubach z 9 dadzą radę obsłużyć potok Widzew-Narutowicza-Doły.

86 wiadomo - utrata całodniowego taktu 12. Niestety... A wcale w międzyszczycie pusto nie było w tych autobusach - chyba, że też przeguby będą, to komfortowo zmian praktycznie nie będzie.

98 chcieli, to mają. 99 miało być częściej, ale nie obsługiwałoby Maratońskiej od Wyszyńskiego do Retkińskiej... Takt podobny do tego, co było. Zyskuje bardzo Nowy Józefów, choć tak szczerze tam autobus co 15 minut jest totalnie niepotrzebny poza zmianami...

99 na plus za takt 12. Nawet do 18 w centrum wychodzi, więc to też zaleta.


Ogólnie no w większości linii jest za krótki szczyt popołudniowy, ale pewno na tyle kasy starczyło... Niemniej trzeba walczyć o to, żeby ten szczyt był do 18:30, a na tramwajach okres przejściowy 15 minut do 20:00 i od 20:00 takt 20... Tak to nawet nieźle to wygląda mimo wszystko.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Kuba pisze:
pawlak pisze:Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę. Na rozkładach ze strony ZDiT pojawiają się przystanki 'Przybyszewskiego - Nurta-Kaszyńskiego' i 'Rokicińska - Książąt Polskich' zamiast patologicznych numerków. Zmianę zapowiadały już wcześniej zmienione nazwy przystanków na tablicach SIP w tych miejscach. Zmiana wg mnie na plus.
O ile Przybyszewskiego/Nurta-Kaszyńskiego jest OK, o tyle Rokicińska/Książąt Polskich jest dla mnie niezrozumiałe. Przecież nie ma w Łodzi takiego skrzyżowania (no chyba, że w jakichś tam planach, które nie wiadomo czy kiedykolwiek będą zrealizowane). Uważam, że powinna być stara nazwa lub jakaś inna.

No dobra z tym masz rację. Nurta-Kaszyńskiego na plus, Książąt Polskich na minus :D Co prawda wg starych map Książąt Polskich pasuje w miarę lokalizacją, ale nie ma takiego skrzyżowania i numer powinien zostać.

Jeszcze takie pytanko które nasunęło mi się dziś w zapchanym 57: jest szansa na powrót przegubów na 57? Marne co? :(
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ja słyszałem, że kilka brygad ma być przegubowych od 02.11 (oczywiście 31.10 i 01.11 wszystkie 57 mają być przegubowe).
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Nadal nie ma porządnej częstotliwości w weekendy na 16 zamiast co 30 - 40 minut powinno być 15 - 20 minut zawsze można uruchomić 16A tak samo więcej 15 i 15A w weekendy.
Co do 10 to liczyłem, że w weekendy będzie jeździć co 10 minut ale niestety tylko co 20.

Czas przejazdu z Hetmańska/Zakładowa do Ronda Sybiraków wynosi 8 minut dla 96 i 14 minut dla 3 poza tym 96 zostaje z obecną częstotliwością, więc na tym odcinku jest bezkonkurencyjne.


Dla większości autobusów porobili 20 minutowy szczyt nawet dla 85 i 86 wyjątkiem jest tylko 69 tu zostało co 10 minut przez cały dzień roboczy. W liniach tramwajowych usunęli międzyszczyty z wyjątkiem 5 (czyli nie uległo to zmianie) no i dodali linie szczytową 12A.


I tak w wielu miejscach są cięcia w porównaniu sprzed remontów linie tramwajowe jadą rzadziej zwiększyła się tylko częstotliwość 1, 9/9A, 10 i 12 (jeśli liczyć też 12A) reszta zmniejszona. Dobrze, że zrobili porządek jeśli chodzi o częstotliwości ale jeszcze brakuje.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:zwiększyła się tylko częstotliwość 1,
Taktów linii 1 nie ruszono. 18/20
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Zaszaleli z rozkładem 10 i 12. Ilość linii na Retkinię to farsa. Po to budowali
nowe tory by nic tam nie jeździło? Może 14A na Retkinię z Dąbrowy? Coś jak
15 15A.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

STUDI pisze:
eDragon55 pisze:zwiększyła się tylko częstotliwość 1,
Taktów linii 1 nie ruszono. 18/20

Teraz częstotliwość się nie zmieniła ale przed remontami (w 2013 roku) jeździła co 20 minut, 5 podobnie teraz nie ruszono częstotliwości tej linii ale przed remontami też jeździła co 20 minut.
Ciekawe kiedy Kilińskiego będzie przejezdne dla tramwajów od Piłsudskiego do Narutowicza bo jest dłużej nieprzejezdne niż cała trasa W-Z.
ODPOWIEDZ