Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
Gdzieś słyszałem jak Wąsowicz mówił, że są teraz w fazie składania wniosku do Unii o dofinansowanie w sprawie budowy tramwaju na Olechów wraz z zakupem nowego taboru tramwajowego. Na spotkaniu klubowym też o tym wspominał (być może w kuluarach a nie oficjalnie, nie pamiętam już), że po po ŁTR tramwaj na Olechów będzie następnym głównym priorytetem.
Najlepiej to i z jednej i z drugiej strony ze wspólną pętlą na południu osiedla (Dell?). Ale przez Przybysza się_nie_da a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru). No ale im dalej od budynków mieszkalnych tym lepiej, transport publiczny jest wtedy najbardziej atrakcyjny... n/c.
O wydłużenie linii tramwajowej od Augustów do Janowa i dalej na Olechów prosi się od dawna. Od strony Przybyszewskiego z centrum na Janów na około jeżdzą 96 i 98, a na Rokicińskiej jest jedynie 85, które już teraz jest dość oblegane od krańcówki i dzięki temu, że jeździ szybciej ma tylu zwolenników, że ludzie wolą dojechać tą linią na Janów i dalej się przesiąść na cokolwiek w kier. Zakładowej.ukalo pisze:Lepiej byłoby Przybyszewskiego - lepsza dostępność.
Jeśli chodzi o Przybyszewskiego to od Czajkowskiego do dawnej krańcówki autobusowej os. Słowiańskie tramwaj jechałby polem (przy Augustów w zasadzie nikt nie wsiada/wysiada), a pod cmentarz na Książąt Polskich tramwaju raczej się nie przewiduje z powodu następnych komplikacji jaką napewno byłoby poprowdzenie linii przez ul. Zakładową.
Jestem zwolennikiem tramwaju zarówno od strony Rokicińskiej, jak i Przybyszewskiego, ale z priorytetem od północnej strony.
W obecnej chwili - rozbudowa Olechowa na południe i fabryka Della to chyba najlepsze wyjście... jakby nie patrzeć os. Olechów powiększa się też na wschód od Hetmańskiej, ale tam raczej pozostaje '82'.morton pisze:Najlepiej to i z jednej i z drugiej strony ze wspólną pętlą na południu osiedla (Dell?).
Jak dla mnie prędzej niż przez Zakładową.morton pisze:Ale przez Przybysza się_nie_da
Nie przesadzajmy - 100 metrów można pokonać w minutę, a jeśli chodzi o przejście z osiedla do trasy tramwajowej to myślę że max. 5 minut.morton pisze:a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
SEC pisze:Nie przesadzajmy - 100 metrów można pokonać w minutę, a jeśli chodzi o przejście z osiedla do trasy tramwajowej to myślę że max. 5 minut.morton pisze:a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru).
100 metrów niby można pokonać w minute ale nie każdy tak może. Poza tym mówiłem o przeciętnym mieszkańcu a taki nie mieszka rzut kamieniem od Rokicińskiej, tylko na przykład w głebi osiedla.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Patrząc w przyszłość z większym dystansem, śmiało można powiedzieć, że jakby linia "poszła" od Przybyszewskiego w przeciągu 10 lat wokół niej powstałaby stosowna zabudowa mieszkalna, chociaż nie tylko.
Zresztą i bez tego z pewnością się tam tereny rozbudują.
Na moje oko, linia będzie poprowadzona od Rokicińskiej, co nie znaczy, że nie byłoby dobrze od Przybyszewskiego.
Zresztą i bez tego z pewnością się tam tereny rozbudują.
Na moje oko, linia będzie poprowadzona od Rokicińskiej, co nie znaczy, że nie byłoby dobrze od Przybyszewskiego.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
No, skoro naprawdę są chęci, to daję 75% że inwestycja kiedyś wypali.
Czy projektując myślami linię pod DELL, uwzględniacie mniej więcej taki przebieg jak zaznaczyłem na poniższej mapce (źródło mapy - zumi.pl)
Z Rokicińskiej do Hetmańskiej, gdzie miejsca na poboczu aż nadto a następnie przebicie do Ofiar Terroryzmu 11 września z pętlą w pobliżu autobusowej?
Są może jakieś inne typy?
Czy projektując myślami linię pod DELL, uwzględniacie mniej więcej taki przebieg jak zaznaczyłem na poniższej mapce (źródło mapy - zumi.pl)
Z Rokicińskiej do Hetmańskiej, gdzie miejsca na poboczu aż nadto a następnie przebicie do Ofiar Terroryzmu 11 września z pętlą w pobliżu autobusowej?
Są może jakieś inne typy?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
My tu sobie rysujemy mapki, a tyczasem drzewka na wewnętrznym pasie Rokicińskiej mają się dobrze.
12 lat mieszkania tutaj (i tyle samo lat obietnic) uodporniło mnie skutecznie na hasło "tramwaj na Olechów" - uwierzę, jak zobaczę.
Ps - pamiętacie jeszcze pierwsze schematy nowych linii tramwajowych z 2000r.? Na nich była już linia na Olechów narysowana przerywaną linią (jak dziś odcinki wyłączone z ruchu z okazji remontu) - i jakoś 8 lat minęlo jak jeden dzień...
12 lat mieszkania tutaj (i tyle samo lat obietnic) uodporniło mnie skutecznie na hasło "tramwaj na Olechów" - uwierzę, jak zobaczę.
Ps - pamiętacie jeszcze pierwsze schematy nowych linii tramwajowych z 2000r.? Na nich była już linia na Olechów narysowana przerywaną linią (jak dziś odcinki wyłączone z ruchu z okazji remontu) - i jakoś 8 lat minęlo jak jeden dzień...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Łódź kasę dostanie, o ile miasto rzeczywiście przyłoży się do wniosku o dofinansowanie - tutaj akurat nie widzę problemu. Problemem jest fakt, że najpierw trzeba zakończyć ŁTR (mówię o odcinku łódzkim) i prawidłowo się z niego rozliczyć - efekt końcowy może nam bardzo pomóc (bądź zaszkodzić) i od niego będzie wiele zalezało.
No i nie zapominajmy o wyborach samorządowych, które są już za 2 lata - wiadomo, że ostatni rok kadencji i tak jest dla wszelkich decyzji stracony...
No i nie zapominajmy o wyborach samorządowych, które są już za 2 lata - wiadomo, że ostatni rok kadencji i tak jest dla wszelkich decyzji stracony...
Póki co 98 jeździ przez Przybyszewskiego, więc nie jest tak źle. Może nawet lepiej, bo mniejszy dubel z tramwajem i autobus dojeżdza tam, gdzie tramwaj już nie (coś jak ul. Maratońska). Nawet jeśli powstanie tramwaj na Olechów i wydłużona 8 lub 10 dublowałaby się z 98 to autobus może mieć krańcówkę na Czajkowskiego - koniec zabudowań w postaci bloków. Przy Augustów nic nie ma, jedynie gdzieś dalej w kier. Rokicińskiej, gdzie z resztą kursuje 64 i ma przystanek.