Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

px33 pisze:To może trzeba jakoś rozwiązać problem tych spadków napięć? W Gdańsku czy Krakowie też spada do 500V?

Chociaż faktycznie na moje kilka przejażdżek 13, ze 3 razy widziałem jak motorniczy miał problem z ruszeniem, może to przez niskie napięcie.

Gdyby w parze z modernizacją torów i sieci trakcyjnej szła modernizacja podstacji i budowa nowych, to problemy ze spadkami napięć byłyby znikome - jak w Gdańsku, Krakowie czy innym porządnym "tramwajowym" mieście.
Jordi pisze: Co do "5" to dla mnie nie ma większego sensu, bo M8C są Chocianowickie, a 5 obsługiwana jest przez Telefoniczną. Zresztą całe miasto jechać, żeby obsłużyć no mówmy sobie szczerze obok "4" najmniej ważną linię w tym mieście, która spore potoki ma tylko w międzyszczycie 9-13, to gruba przesada...

Jak dla mnie już lepszym wyjściem jest danie je na 14 gdzie patrząc po frenkwencji w pierwszych tygodniach idealnie by się te wagony sprawdziły. Ewentualnie 15A lub 16/16A, żeby się nie marnowały na zajezdni Smile

Nic nie stoi na przeszkodzie skierować zaj. Chocianowice do obsługi linii 5 (choć byłyby to dość długie wyjazdy/zjazdu z/do zajezdni). Linia 14 odpada ze względu na W-Z, ponoć te wagony mają zakaz poruszania się po W-Z i ŁTR (stąd taka, a nie inna trasa zjazdowa 13 ze Szczecińskiej).
A na 15/15A są zbyt ciasne na istniejące potoki pasażerskie ;)
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

5 ma sens, bo ludzie tam narzekają że muszą wspinać się do tramwaju, a M8C mają wysuwane stopnie. I pojemnościowo są w sam raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

W nowym rozkładzie od poniedziałku nadal zjazd jest Kopernika i Politechniki Obrazek

Poza tym skoro dają sobie bez problemu radę od Chocianowic po Plac Reymonta (a to przecież ŁTR, a Pabianicka ma więcej kursów niż Zielona, czy Niższa), to nie rozumiem, czemu miałyby mieć zakaz.

Jak dla mnie idealna wydaje się być 14. Najlepiej jakby mig się wypowiedział, co zrobią z M8C. 5 to dla mnie dziwactwo, bo i tak dojazdy i zjazdy szczytowe będą musiały być przez ŁTR, albo Gdańską, a stamtąd do Zielonej blisko, gdzie 13 ma zaniki...

Skoro tylko rozkład 13 zmieniają, to podejrzewam, że M8C będą stać na zajezdni Obrazek

Kpc21 - w wielu miejscach ludzie narzekają. Ostatnio słyszałem, że parę osób z okolic Chojen chciało powrotu "tramwajów z Z1" na 1, bo były lepsze od staroci Konstalowskich. Ba napisali nawet do ZDiT, ale odpisano tylko, że "sprawdzą, czy to będzie możliwe".

Poza tym 5 jedzie Aleksandrowską, gdzie podobno M8C ma problemy, więc... A skrócenie jej do Żabieńca totalnie "zabije" i tak niezbyt oszałamiające zwykle potoki z Teofilowa na Bałucki...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 6 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

1 to też sensowna opcja na M8C.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

w zakazie jazdy przez ŁTR rozchodzi się o centralny odcinek sieci - na Pabianickiej chciał-nie chciał muszą się pojawić Obrazek

zjazdy na Chocianowice dla linii 5 odbywałyby się od Ronda Korfantego przez Włókniarzy, Kopernika, Politechniki, Pabianicką, także bez problemu.
Podpis.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Z czego ten zakaz wynika? Przecież to są dużo lepsze tramwaje niż śmigające po tych torowiskach trupach 805Na.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Może chodzi o pojemność pojazdów. Pojazdy takie jak M8C na ŁTR wypuszczane powinny być w dwuskładach, tyle że wtedy nie będą mieścić się w przystankach, no i taboru mamy na to trochę za mało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Jordi pisze:W nowym rozkładzie od poniedziałku nadal zjazd jest Kopernika i Politechniki :)

Poza tym skoro dają sobie bez problemu radę od Chocianowic po Plac Reymonta (a to przecież ŁTR, a Pabianicka ma więcej kursów niż Zielona, czy Niższa), to nie rozumiem, czemu miałyby mieć zakaz.

Jak dla mnie idealna wydaje się być 14. Najlepiej jakby mig się wypowiedział, co zrobią z M8C. 5 to dla mnie dziwactwo, bo i tak dojazdy i zjazdy szczytowe będą musiały być przez ŁTR, albo Gdańską, a stamtąd do Zielonej blisko, gdzie 13 ma zaniki...
Nie wiem, dwa z nich mogą wrócić na 41, a reszta to chyba będzie stać bo tak naprawdę nie ma dla nich dobrych linii... ŁTR i W-Z odpadają z powodu małej pojemności i przede wszystkim braku drzwi w środkowym członie co skutkuje tym co się działo w tramwajowych wahadłach na Kościuszki w zeszłym roku - pustym środkowym członem i tłumami przy wejściach i długa wymianą pasażerów. 15/15A - to samo. Zostaje wspomniane 41 i 1, która wydaje się niezłym pomysłem ale nie wiem jak tu by było z zasilaniem. 4 i 5 pomijając kwestie zasilania - trochę długa trasa wyjazdowa/zjazdowa.
Zmiana rozkładu 13 jest związana z wydłużeniem czasu pracy brygady nr 13 a tym samym postojów na Śląskiej, więc się tym nie sugerujcie.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Czemu tylko 2? Na 41 jest w dni robocze 7 brygad, nie można by wszystkich obsadzić M8C?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie - zasilanie.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Czyli rzeczywiście kicha. 4 i 5 - długie trasy wyjazdów/zjazdów ale chyba i tak lepiej by jeździły na którejś z ww. linii, niż stały w zajezdni?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Oczywiście że lepiej. Szczególnie, że niby brakuje nam tramwajów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Oczywiście że lepiej. Szczególnie, że niby brakuje nam tramwajów.
Kolejny przykład że w MPK musi być solidne przewietrzenie albo całkowita likwidacja. Kupowanie taboru tylko po to by stał pod płotem. Naprawdę genialne no ale tam jak widać nadal mentalnie tkwią w PRL'u.

hax pisze:Podobno M8C są zbyt wrażliwe na spadki napięć (wagony dostosowane do 750V, miejscami napięcie na sieci na trasie 13 spada do 500-550V) stąd zdarzają się problemy z wagonami.
W Pabianicach gzie napięcie spada nawet poniżej 300V to jakoś jeżdzą, tak?

Jordi pisze:"zabije" i tak niezbyt oszałamiające zwykle potoki z Teofilowa na Bałucki...

Obserwacje są zgoła odmienne.
Do Bałuckiego Rynku z dwóch storn 5 nabita na maxa. na przystanku na Bałuckim praktycznie całkowita wymiana pasażerów. W godzinach kiedy odbywa się handel na Bałuckim. Jest specyficzny ten handel bo sklepy w hali otwierane są najpóźniej o 6 (jest już niezły tłok - emeryci oni nawet grubo przed 6 potrafią zasuwać do sklepu, na rynek) a zamykają się nawet około 13 - 14. W soboty to potrafi być jazda na glonojada w 5-tce.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Dzięki mig za odpowiedź Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:W Pabianicach gzie napięcie spada nawet poniżej 300V to jakoś jeżdzą, tak?
No, ponoć przez to je stamtąd wycofali. Ale potem ze dwie brygady przywrócili... Nie rozumiem tego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:
STUDI pisze:W Pabianicach gzie napięcie spada nawet poniżej 300V to jakoś jeżdzą, tak?
No, ponoć przez to je stamtąd wycofali. Ale potem ze dwie brygady przywrócili... Nie rozumiem tego.

500 - 550 to żaden spadek z nominalnego 600 V choć przy podstacji bywa 660 V. Eliny sobie dawały radę do 400 V (poniże też ale wymagany był odpowiedni motorniczy, który umiał patrzeć na wyświetlacz z napięciem i natężeniem prądu). 500 - 550 to dość typowe napięcie a nie wielki spadek.

M6S, stare helmuty tez sa na 750 V bowiem takie napięcie jest standardem w Niemczech. Jakoś jeżdżą na trasach podmiejskich.

Czyli zwykła ściema. Po prostu MPK nie lubi niemieckich wagonów i tyle. Nie bo nie. Konstal ponad wszystko bo się da młotkiem naprawić. .
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Tylko wagony stycznikowe (M6S) są bardziej odporne na wahania napięcia od wagonów tzw. chopperowych (M8C) - te pierwsze po prostu pojadą, w tych drugich siada sterowanie. I właśnie przez spadki napięcia wycofano je z obsługi 41, potem coś grzebali w podstacji i na próbę wróciła 1-2 brygady, ale dalej było kiepsko i wycofali ponownie.

Eliny, Woltany, Eniki są projektowane pod polskie sieci (na 600V), stąd spadek do 400V wiele im nie zmienia. W przypadku wagonów 750V to jest spadek napięcia o prawie połowę - trudno oczekiwać od takiej konstrukcji poprawnego działania.
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Die Linie 301 transportiert jährlich über 7,4 Mio. Fahrgäste (Stand 2005). Sie ist die einzige Straßenbahnlinie, die ausschließlich auf Gelsenkirchener Stadtgebiet verkehrt. Dabei verläuft sie auf den ersten 4,8 km im Stadtbahn-Tunnel Hauptbahnhof – Zoom Erlebniswelt (ehemals Ruhr-Zoo). Im weiteren Verlauf an der Oberfläche, zwischen Erle Forsthaus und Middelicher Straße, wurde die Strecke im Straßenraum mit Seitenbahnsteigen (als Aufpflasterung des Gehwegs) ausgebaut. Am Goldbergplatz/Buer Rathaus führt sie ca. 100 Meter durch eine Fußgängerzone, um dann später am Bahnübergang Buer-Süd Bahnhof die Eisenbahnstrecke Wanne-Eickel – Dorsten eingleisig und niveaugleich zu kreuzen. Als Besonderheit verkehrt sie in Horst zwischen Buerer Straße und Schloß Horst gemeinsam mit der normalspurigen U11 auf Dreischienengleisen. Da in diesem Bereich eine elektrische Betriebsspannung von 750 Volt (im Gegensatz zu den sonst netzüblichen 600 Volt) herrscht, konnten zunächst auf dieser Strecke nur dafür umgebaute ältere Triebwagen vom Typ M6S eingesetzt werden; die modernen Niederflurbahnen vom Typ NF6D dürfen nur bis Buer-Süd Bf verkehren, da wegen des Einzelrad-Einzelfahrwerks (EEF) Entgleisungsgefahr besteht. Im September 2008 hat der Einsatz der Variobahn auf dieser Linie begonnen, die die hochflurigen M-Wagen auf dieser Linie vollständig abgelöst hat.
A swoją drogą, jest to całkiem ciekawa linia, bo na pewnym odcinku jedzie tunelem, na pewnym odcinku po deptaku, a na pewnym odcinku po trójtorze :)

I do niedawna były jedynymi tramwajami, które mogły obsługiwać tę linię. Były jeszcze NF6D, ale one nie mogą na pewien odcinek tej linii wjechać przez coś z wózkami, co zagraża wykolejeniem. Swoją drogą, to nie są czasem te tramwaje, które chce sprowadzić MPK? No i jest jeszcze nowy typ, Variobahn od Stadlera.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

A i owszem, to są te tramwaje (inaczej zwane MGT6D) - ponoć pasują do nich wózki od 805Na, stąd pomysł zakupu Obrazek
Podpis.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Trochę szkoda, że zabierają M8C z 13 bo są lepsze od Konstali ale jak łódzka infrastruktura nie daje rady to co zrobić. Najgorzej jak tramwaje będą miały bezczynnie stać w zajezdni bo nie po to były kupione.
Na linię 1 byłyby idealne tu nie ma takiego dużego potoku a na Kilińskiego nie było problemu z napięciem zależy jeszcze czy na Wojska Polskiego nie będzie problemu.

W nowym rozkładzie 13 dobrze, że wydłużają czas kursowania 13 brygady tej linii bo w tygodniu popołudniu co chwile jakiś kurs się grubo opóźniał i potem odjeżdżały dwa na raz.
Jakby tramwaje trzymały się rozkładu to by nie trzeba było tyle brygad ale to dotyczy prawie wszystkich linii tramwajowych i autobusowych najgorzej chyba jest na 12 bo pod Barlickim w stronę Retkini stoi w dużym korku bo auta stoją na torowisku zamiast jechać bliżej chodnika i dopiero na lewy pas wjeżdżać jak zaczyna się przystanek. Przy rondzie Solidarności jest podobnie sznur aut blokuje 15, 15A i 43 czasem się czeka 10 minut jak tramwaj przejedzie.
ODPOWIEDZ