Strona 1 z 96

Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

: śr 23:03, 09 lip 2008
autor: Bros
Gdzieś słyszałem jak Wąsowicz mówił, że są teraz w fazie składania wniosku do Unii o dofinansowanie w sprawie budowy tramwaju na Olechów wraz z zakupem nowego taboru tramwajowego. Na spotkaniu klubowym też o tym wspominał (być może w kuluarach a nie oficjalnie, nie pamiętam już), że po po ŁTR tramwaj na Olechów będzie następnym głównym priorytetem.

: czw 00:18, 10 lip 2008
autor: o3r
No tak, ale to nie wynika z tekstu. Nieładnie Obrazek

Ciekawe, jak im ta nowa linia wyjdzie.

: czw 09:55, 10 lip 2008
autor: ukalo
Pewnie Rokicińską Obrazek

: czw 09:57, 10 lip 2008
autor: prof_klos
O, więc jednak wszystko dąży w tym kierunku! Obrazek

: czw 10:50, 10 lip 2008
autor: SEC
ukalo pisze:Pewnie Rokicińską Obrazek
To źle?

: czw 11:08, 10 lip 2008
autor: ukalo
Lepiej byłoby Przybyszewskiego - lepsza dostępność.

: czw 11:21, 10 lip 2008
autor: morton
Najlepiej to i z jednej i z drugiej strony ze wspólną pętlą na południu osiedla (Dell?). Ale przez Przybysza się_nie_da a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru). No ale im dalej od budynków mieszkalnych tym lepiej, transport publiczny jest wtedy najbardziej atrakcyjny... n/c.

: czw 11:50, 10 lip 2008
autor: SEC
ukalo pisze:Lepiej byłoby Przybyszewskiego - lepsza dostępność.
O wydłużenie linii tramwajowej od Augustów do Janowa i dalej na Olechów prosi się od dawna. Od strony Przybyszewskiego z centrum na Janów na około jeżdzą 96 i 98, a na Rokicińskiej jest jedynie 85, które już teraz jest dość oblegane od krańcówki i dzięki temu, że jeździ szybciej ma tylu zwolenników, że ludzie wolą dojechać tą linią na Janów i dalej się przesiąść na cokolwiek w kier. Zakładowej.

Jeśli chodzi o Przybyszewskiego to od Czajkowskiego do dawnej krańcówki autobusowej os. Słowiańskie tramwaj jechałby polem (przy Augustów w zasadzie nikt nie wsiada/wysiada), a pod cmentarz na Książąt Polskich tramwaju raczej się nie przewiduje z powodu następnych komplikacji jaką napewno byłoby poprowdzenie linii przez ul. Zakładową.

Jestem zwolennikiem tramwaju zarówno od strony Rokicińskiej, jak i Przybyszewskiego, ale z priorytetem od północnej strony.
morton pisze:Najlepiej to i z jednej i z drugiej strony ze wspólną pętlą na południu osiedla (Dell?).
W obecnej chwili - rozbudowa Olechowa na południe i fabryka Della to chyba najlepsze wyjście... jakby nie patrzeć os. Olechów powiększa się też na wschód od Hetmańskiej, ale tam raczej pozostaje '82'.
morton pisze:Ale przez Przybysza się_nie_da
Jak dla mnie prędzej niż przez Zakładową.
morton pisze:a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru).
Nie przesadzajmy - 100 metrów można pokonać w minutę, a jeśli chodzi o przejście z osiedla do trasy tramwajowej to myślę że max. 5 minut.

: czw 12:00, 10 lip 2008
autor: o3r
To dla ciebie, ale niekoniecznie dla osób starszych lub nie powiem jakich (by kolejnej awantury nie było).

: czw 12:01, 10 lip 2008
autor: morton
SEC pisze:
morton pisze:a na Rokicińskiej będzie przynajmniej 100 metrów od jakiejkolwiek zabudowy mieszkalnej (dla przeciętnego mieszkańca oznacza to przynajmniej 10 minut spaceru).
Nie przesadzajmy - 100 metrów można pokonać w minutę, a jeśli chodzi o przejście z osiedla do trasy tramwajowej to myślę że max. 5 minut.

100 metrów niby można pokonać w minute ale nie każdy tak może. Poza tym mówiłem o przeciętnym mieszkańcu a taki nie mieszka rzut kamieniem od Rokicińskiej, tylko na przykład w głebi osiedla.

: czw 12:26, 10 lip 2008
autor: ukalo
W sumie to jeszcze jedna kwestia jest ważna - czy jest już dokładnie ustalony przebieg linii od Rokicińskiej do Della?

: czw 12:38, 10 lip 2008
autor: prof_klos
Patrząc w przyszłość z większym dystansem, śmiało można powiedzieć, że jakby linia "poszła" od Przybyszewskiego w przeciągu 10 lat wokół niej powstałaby stosowna zabudowa mieszkalna, chociaż nie tylko.

Zresztą i bez tego z pewnością się tam tereny rozbudują.

Na moje oko, linia będzie poprowadzona od Rokicińskiej, co nie znaczy, że nie byłoby dobrze od Przybyszewskiego.

: czw 12:47, 10 lip 2008
autor: przemeqq
Pani dyrektor Giedryś też w ubiegłym roku wspominała w wywiadzie dla "Wyborczej", że po ŁTR będzie modernizowana trasa W - Z z przedłużeniem na Olechów

: czw 13:05, 10 lip 2008
autor: Bros
Wąsowicz mówił, że linia będzie prowadzona od strony Rokicińskiej. Przez Przybyszewskiego też by chcieli zrobić ale to zależy czy znajdą się chętni inwestorzy, którzy wyłożą na nią kasę. Może uda im się kogoś namówić i coś wynegocjują.

: czw 13:12, 10 lip 2008
autor: prof_klos
No, skoro naprawdę są chęci, to daję 75% że inwestycja kiedyś wypali.

Czy projektując myślami linię pod DELL, uwzględniacie mniej więcej taki przebieg jak zaznaczyłem na poniższej mapce (źródło mapy - zumi.pl)
Z Rokicińskiej do Hetmańskiej, gdzie miejsca na poboczu aż nadto a następnie przebicie do Ofiar Terroryzmu 11 września z pętlą w pobliżu autobusowej?
Są może jakieś inne typy?

: czw 14:27, 10 lip 2008
autor: gothmucha
My tu sobie rysujemy mapki, a tyczasem drzewka na wewnętrznym pasie Rokicińskiej mają się dobrze.

12 lat mieszkania tutaj (i tyle samo lat obietnic) uodporniło mnie skutecznie na hasło "tramwaj na Olechów" - uwierzę, jak zobaczę.

Ps - pamiętacie jeszcze pierwsze schematy nowych linii tramwajowych z 2000r.? Na nich była już linia na Olechów narysowana przerywaną linią (jak dziś odcinki wyłączone z ruchu z okazji remontu) - i jakoś 8 lat minęlo jak jeden dzień...

: czw 14:28, 10 lip 2008
autor: prof_klos
W sumie masz rację, ale teraz widać, że ktoś się za sprawę pewnie wziął.
Tylko, czy Łódź dostanie znów kasę?

Zawsze miło sobie pofantazjować.

: czw 14:33, 10 lip 2008
autor: gothmucha
Łódź kasę dostanie, o ile miasto rzeczywiście przyłoży się do wniosku o dofinansowanie - tutaj akurat nie widzę problemu. Problemem jest fakt, że najpierw trzeba zakończyć ŁTR (mówię o odcinku łódzkim) i prawidłowo się z niego rozliczyć - efekt końcowy może nam bardzo pomóc (bądź zaszkodzić) i od niego będzie wiele zalezało.

No i nie zapominajmy o wyborach samorządowych, które są już za 2 lata - wiadomo, że ostatni rok kadencji i tak jest dla wszelkich decyzji stracony...

: czw 14:34, 10 lip 2008
autor: ukalo
Jeśli przebieg byłby taki, to faktycznie z punktu widzenia Janowa i Olechowa nie ma większej różnicy. Traci jednak Widzew pomiędzy rondem Sybiraków, a ul. Augustów.

: czw 14:42, 10 lip 2008
autor: SEC
Póki co 98 jeździ przez Przybyszewskiego, więc nie jest tak źle. Może nawet lepiej, bo mniejszy dubel z tramwajem i autobus dojeżdza tam, gdzie tramwaj już nie (coś jak ul. Maratońska). Nawet jeśli powstanie tramwaj na Olechów i wydłużona 8 lub 10 dublowałaby się z 98 to autobus może mieć krańcówkę na Czajkowskiego - koniec zabudowań w postaci bloków. Przy Augustów nic nie ma, jedynie gdzieś dalej w kier. Rokicińskiej, gdzie z resztą kursuje 64 i ma przystanek.