Strona 91 z 96

: śr 21:06, 28 paź 2015
autor: Kpc21
eDragon55 pisze:Jak na liniach miejskich mają być M8C to najlepiej te wyremontowane a z tego co kojarzę to końca października mieli zmodernizować kilka sztuk. A tak w ogóle to takie tramwaje lepiej nadają się na linie podmiejskie zamiast Konstali, które jeszcze pojawiają się na 41 lub 46.
Zmodernizowany jest jeden i powinien pojsc, jako czesciowo niskopodlogowy, na 10. A modernizacja pozostalych jest ponoc zawieszona ze wzgledu na oddelegowanie pracownikow do Pesy.

: śr 21:44, 28 paź 2015
autor: eDragon55
Mogliby dać jakiś na 13 jak już bo na liniach miejskich, które są całe z Chocianowic jeżdżą przeważnie same starocie (mało bulw a o Woltanach to już nie wspomnę) przydałoby się coś nowocześniejszego chociaż na niektórych brygadach.
Najlepiej jakby z każdego osiedla było trochę brygad z Chocianowic i trochę z Telefonicznej a nie tak, że prawie całe osiedle z Chocianowic (np. Dąbrowa) albo z Telefonicznej (Widzew, Retkinia). Wiadomo, że im linia jest bliższa danej zajezdni tym więcej brygad ale np. 13 ma niedaleko do Telefonicznej od swojej trasy a za to 8 ma podobną odległość (od strony Teofilowa) do jednej i drugiej zajezdni.

: śr 22:36, 28 paź 2015
autor: Mat
Niedługo pewnie wyjedzie Woltan z Chocianowic. Wiem, że to na razie 1 skład i wiem, że nie ma członu niskopodłogowego, ale jednak to coś nowszego niż stare Konstale.

: śr 23:08, 28 paź 2015
autor: kuba_łódź
Szczerze, to Woltan od starego Konstala różni się głównie wyglądem (i aparaturą). Nie zniwelowano podstawowej wady, czyli wysokiej podłogi. I po co pompować kasę w te pseudo modernizacje ?

: śr 23:32, 28 paź 2015
autor: Jordi
Wszystkie nówki lecą na Telefoniczną. M8C na szczęście nawet po modernizacji wszystkie będą na Choćkach. Ale ogólnie najwięcej nieprzerobionych Konstali ma Telefoniczna. Choćki już w większości mają modernizacje (co prawda zwykle najstarsze, ale i ponoć większość ostatnich modern "Woltan" w przyszłym roku ma iść na Chocianowice. Zostało im bodaj 13, czy 14 składów Konstali do moderny na ten moment.

M8C przerobione to jedno ma być jak dotychczas na 16. 10 jest 100% z Telefonicznej.

Po 31.10 rozkład linii na zajezdnie wygląda następująco. Chyba, że gdzieś palnąłem byka i źle policzyłem Obrazek

1 - Chocianowice (7)
2 - Chocianowice (7) / Telefoniczna (5)
3 - Chocianowice (11) / Telefoniczna (5)
4 - Telefoniczna (5)
5 - Telefoniczna (10)
6 - Chocianowice (7) / Telefoniczna (4)
8 - Telefoniczna (13)
9 - Telefoniczna (12)
10 - Telefoniczna (21) - czyli jeden Swing będzie na rezerwę xD
11 - Telefoniczna (12)
12 - Telefoniczna (20)
13 - Chocianowice (12)
14 - Chocianowice (10)
15 - Chocianowice (11) / Telefoniczna (13)
16 - Chocianowice (14)
41 - Chocianowice (7)
43 - Telefoniczna (4)
46 - Telefoniczna (11)

Chocianowice (86)
Telefoniczna (131)

Razem (217)

: czw 00:15, 29 paź 2015
autor: eDragon55
Dla 10 minimum to 18 brygad ale 20 w zupełności wystarczą, a pozostałe 2 Swingi mogliby dać na 11 za to 15 zyskałaby więcej Cityrunnerów.
Szkoda, że 11 nie jeździ co 6 minut na tej linii jest większe zapotrzebowanie niż na 10 tylko, że na dodatkowe 10 brygad brakowałoby taboru niskopodłogowego.

Na 5 jest 9 brygad i nie wiem czy na 13 jest 13 brygad bo rano jakaś zjeżdża do zajezdni ale częstotliwości nie ubywa. Za to linii 1 ubyła jedna brygada w porównaniu do stanu na dziś ale to dlatego, że trasa będzie trochę krótsza.
Co do 12 to dokładniej 9 brygad idzie na 12A a 11 brygad na linię 12.

: czw 03:22, 29 paź 2015
autor: Kpc21
Jordi pisze:M8C przerobione to jedno ma być jak dotychczas na 16. 10 jest 100% z Telefonicznej.
Bez sensu. Czy Zgierz płaci za niską podłogę? Raczej nie. To dlaczego on tam jeździ?

: czw 05:29, 29 paź 2015
autor: Mat
By zgierzanie też mogli poczuć i przetestować niską podłogę Obrazek.

: czw 10:38, 29 paź 2015
autor: STUDI
eDragon55 pisze:Ciekawe kiedy Kilińskiego będzie przejezdne dla tramwajów od Piłsudskiego do Narutowicza bo jest dłużej nieprzejezdne niż cała trasa W-Z.

Lato 2016. Nie ma pacia na zakończenie prac przy dworcu wcześniej. Wiosna nierealna. Lato 2016 ale w tedy to mało istotne czy to czerwiec czy sierpień.

: sob 14:07, 31 paź 2015
autor: BULL
Dwie awarie póki co na Trasie W-Z. Pokutuje brak 98. Ciekawe czy przeszło by połączenie 55 z 98 i wydłużenie 72 do Lotniska. Zawsze to jakieś rozwiązanie. Na upartego 55 jedzie na trasie zbliżonej do 98 i omija te zawężenia na tunel.
Takie trasy wyglądałyby tak:
55- Nowy Józefów-Maratońska-Bandurskiego-Mickiewicza-Żeromskiego-Politechniki-Wólczańska -Radwańska-Sienkiewicza -Tymienieckiego-Milionowa-Śmigłego-Rydza-Przybyszewskiego-Zakładowa -Hetmańska-Janów(Olechów)
72 Lotnisko -Maczka-Pienista-Obywatelska(Nowe Sady - Elektronowa)Politechniki Wróblewskiego Czerwona....Janów

: sob 14:22, 31 paź 2015
autor: eDragon55

: sob 16:56, 31 paź 2015
autor: pawlak
Generalnie dziś była tragedia. KZ jeździło nawet jak już było po zatrzymaniu a nie było go gdy zaczynało się zatrzymanie. Na szczęście udało mi się przejechać szczęśliwie z Retkinii na Olechów i poza:
- za dużej pętli na Augustów
- za małej pętli na Olechowie
- i tej jakże 'potrzebnej' sygnalizacji na HetmańskaOdnowiciela
to według mnie W-Z spełnia kryteria dobrej trasy.

Jedynie na odcinkach betonowych Citek trochę podskakiwał, ale to tylko Citek Obrazek Przynajmniej takie miałem wrażenie.

Generalnie rowerem i tak szybciej, przynajmniej jak się jedzie trochę szybciej niż przeciętny rowerzysta (sprawdzone, podgoniłem jeszcze dwie brygady 10tki przed sobą), więc jeśli ma ktoś trochę pary w nogach to raczej tramwaj wyprzedzi.

: sob 23:52, 31 paź 2015
autor: eDragon55
Dziś było około 5 zatrzymań w pierwszym dniu funkcjonowania nowej trasy W-Z w tym jedno trwało około 2 godzin. Nie wyrobili się ze wszystkim nawet nie zdążyli rozwiązać problemu z napięciami a próby zrobili 1 - 2 dni przed uruchomieniem trasy za to na Retkini pierwsze próby przejazdu odbyły się około 3 tygodnie przed otwarciem.

Co do pętli Augustów to przesadzili z wielkością pętli dla jednej linii spokojnie wystarczyłby jeden tor zwłaszcza, że niedaleko są też pętle Batorego i Lodowa, więc tramwaje miałyby gdzie zakończyć trasę w przypadku awarii.
Są inne pętle potrzebujące powiększenia np. Szczecińska, Kurczaki, Telefoniczna.
Przy okazji remontów powstała nam pętla uliczna w centrum (Kościuszki - Żwirki - Piotrkowska - Mickiewicza) i niebawem powstanie kolejna przy dworcu Fabrycznym.

Dziś nie miałem okazji przejechać się po trasie W-Z tramwajem tylko autem co do tunelu to ruch odbywał się płynnie i jechało się szybciej niż przed remontem ale nie o to jest najważniejsze tylko usprawnienie komunikacji miejskiej.

: ndz 07:33, 01 lis 2015
autor: BULL
Ja bym nie powiększał pętli na Telefonicznej, a raczej pociągnął tory dalej dołem Pomorskiej do CKD i tam pętlę zrobił lub wydłużył tory na Narutowicza też do CKD.
Co do Kurczaków to co najmniej odnowił. Tu ewentualnie moźna by było wybudować 2 tor wyjazdowy z pętli i nieco przesunąć przystanki odjazdowe ku Rzgowskiej. Tory do Czmp mało realne. No chyba że coś w Paradną.

: ndz 17:33, 01 lis 2015
autor: mig
eDragon55 pisze:Co do pętli Augustów to przesadzili z wielkością pętli dla jednej linii spokojnie wystarczyłby jeden tor zwłaszcza, że niedaleko są też pętle Batorego i Lodowa, więc tramwaje miałyby gdzie zakończyć trasę w przypadku awarii.
Trzeba myśleć przyszłościowo, pętle buduje się na lata, kiedyś może tam krańcować więcej tramwajów. Poza tym w przypadku awarii na odcinku olechowskim zawracając tramwaje na Batorego i na Lodowej odcinasz cały Widzew Wschód od tramwajów. A zawracając na Augustów mieszkaniec Widzewa jadąc do/z Centrum praktycznie nie odczuje utrudnień. Wtedy obecna pojemność pętli przy dodatkowych 15 poc./h wygląda zupełnie inaczej.
Pełna zgoda co do konieczności rozbudowy Kurczaków i Szczecińskiej, tak samo przydałaby się nowa pętla przy CKD dla odciążenia Telefonicznej i możliwości poprowadzenia przez Lumumbowo 12A.

: wt 12:44, 03 lis 2015
autor: M. Kaźmierczak
Dla mnie WZ to totalny bubel. Krańcówka Wyszyńskiego się kotłuje, jest za mała i niepraktyczna IMHO. Dlaczego na całym odcinku od Wyszyńskiego do Kaliskiego nie mogli zrobić pasu AT, tylko na pewnych odcinkach? W razie awarii tramwajowej autobus szybko przeleciałby torowiskiem i po krzyku - sytuacja uratowana, a takto KZ będzie kręcić jak Majka Jeżowska mikrofonem. Dodatkowo byłoby to genialne ułatwienie dla pojazdów uprzywilejowanych. Tak samo od Kaliskiego do Ronda Inwalidów. Tam też powinien być na całej długości pas AT, a nie na wybranych fragmentach. I kluczowa sprawa. Gdzie jest do cholery wiadukt na skrzyżowaniu Marszałków!? To co się tam dzieje woła o pomstę do nieba... 700 mln wyrzucone w błoto.

: wt 20:56, 03 lis 2015
autor: kuba_łódź
Typowa polska logika. Stara trasa W-Z była be, bo korki, bo stara, a nowa jeszcze gorsza Obrazek

: wt 21:18, 03 lis 2015
autor: px33
PAT to nie jest idealne rozwiązanie, kosztuje więcej, wymaga więcej miejsca i jest trochę droższy w eksploatacji. Za tydzień centralny odcinek się dotrze i regularna KZ nie będzie już potrzebna, tym bardziej że na trasie są gęsto rozłożone awaryjne pętle (4 pętle na samej trasie WZ i już niedługo nieodległa pętla w NCŁ), więc awarie nie powinny być szczególnie dokuczliwe.
Wydaje mi się wręcz, że już obecne niedogodności dla pasażerów wynikają głównie z niedbalstwa dyspozytorów, którzy nie wyrównują tramwajów na mieście (bez systemu nadzoru albo na dwóch równoległych to dość trudne, ale do zrobienia), przy odrobinie dobrej woli dałoby się to już teraz nieźle zoptymalizować.

Swoją drogą, dobrze byłoby zamienić krańcówkami 8 z 14 (tj. 14 na Chochoła). Obie linie mają identyczne takty, a na tak skróconej 8 mogłaby się pojawić niska podłoga i dzięki temu po rezygnacji z idiotycznego w naszych realiach obsadzania 100% brygad na linii niską podłogą (tj. warto dać konstale na szczytach i posiłkowych 10 i 11) mielibyśmy już 5 linii niskopodłogowych - 8, 10, 11, 12, 15.
Nowy system informacji będzie umiał wyświetlać informację o kursie niskopodłogowym?

: wt 22:29, 03 lis 2015
autor: eDragon55
Nawet jakby zamieniono krańcówkami 8 z 14 to i tak na trasie 8 nie będzie można dać tramwaju niskopodłogowego bo na Włókniarzy od Kopernika do Legionów tory nie są w dobrym stanie. Druga sprawa to powstałby większy dubel 2, 13 i 14 i trzy linie z Dąbrowy na Teofilów to kiepski pomysł.

Dell i W-Z

: czw 23:19, 05 lis 2015
autor: Josek101
C o mi sie nie podoba. Zwrotnica rozjazdowa przed Jana Pawła-Al.Włokniarzy motorniczy wysiadają by przestawiac zwrotnicę Rektinia-Teofilów. Podjechała 2 na Przesiadkowo z tyłu 10 i prowadzacy 10 nie otwiera drzwi tylko czeka jak 2 odjedzie