Strona 92 z 96

: czw 23:28, 05 lis 2015
autor: px33
na Włókniarzy od Kopernika do Legionów tory nie są w dobrym stanie.
Nie gorszym niż np. na Rzgowskiej. CR da radę.

Re: Dell i W-Z

: pt 01:17, 06 lis 2015
autor: michal7778
Josek101 pisze:Zwrotnica rozjazdowa przed Jana Pawła-Al.Włokniarzy motorniczy wysiadają by przestawiac zwrotnicę Rektinia-Teofilów.

Zwrotnice mają niedługo zacząć działać, podobno.
Josek101 pisze:Podjechała 2 na Przesiadkowo z tyłu 10 i prowadzacy 10 nie otwiera drzwi tylko czeka jak 2 odjedzie

Przecież te linie mają przystanki na różnych peronach.

Dell..

: pt 04:21, 06 lis 2015
autor: Josek101
Sorki błąd nie 10 a 11

: sob 11:21, 07 lis 2015
autor: XboXC
Tory na Włókniarzy są może nienajlepsze. Ale nie są złe. Istnieją o wiele gorsze odcinki. Niskacze nie mają aż tak wygórowanych wytycznych co do torowiska. Dałyby radę, z resztą nie raz tamtędy jechały.

: sob 12:38, 07 lis 2015
autor: eDragon55
Według mnie najlepiej jeszcze nie puszczać tamtędy tramwajów niskopodłogowych zgadza się, że to torowisko nie jest w tak złym stanie jak Wojska Polskiego czy Dąbrowskiego ale do torów na Włókniarzy na odcinku Legionów - Limanowskiego nie ma co porównywać bo te są równe.

Poza tym do obsady brygad tramwajów niskopodłogowych jeszcze czekają tramwaje linii 15, 15A i 16A a na tych liniach razem jest około 30 brygad na pewno mają lepszą trasę pod względem stanu torowiska niż linia 8. Najlepiej jakby tramwaje niskopodłogowe jeździły różnymi trasami (jeśli jest możliwość) bo w mieście jest nie tylko trasa W-Z i ŁTR chociaż te są najważniejsze dlatego w pierwszej kolejności niskopodłogowymi trzeba obstawić linię 10 i 11 a potem np. 15/15A.

: sob 13:36, 07 lis 2015
autor: px33
A propos różnych tras - lepiej mieć niskopodłogowy co drugi kurs na 5 liniach niż każdy na trzech. A już na pewno warto przesunąć niskopodłogowce ze szczytowych brygad 10 i 11 na inne linie.

: sob 13:56, 07 lis 2015
autor: eDragon55
Co do 11 to ówczesne władze nawet nie postarały się, żeby zakupiono dla tej linii całkowity tabor niskopodłogowy powinni byli kupić 15 Pes zamiast tylko 10.

W weekendy na 10 i 11 wyjeżdża 15 - 18 brygad tramwajów niskopodłogowych teoretycznie ma być 15 + 10 + 22 = 47 praktycznie trochę mniej bo niektóre już nie jeżdżą.
Na tabor niskopodłogowy nadają się tylko linie 10, 11, 15 i 15A (16A też ale nie jeździ w weekendy)
Łączna liczba brygad na tych liniach w weekendy to 27 - 32 czyli wszystkie mogłyby być w 100% niskopodłogowe ale czy na 15 mogłyby jeździć 122N i Swing to nie wiem formalnie były tylko Cityrunnery ale zdarzało się, że 122N awaryjnie zakrańcował na Kurczakach.
Przy takiej częstotliwości 16 w weekendy linia 16A też powinna jeździć i taką też można byłoby obstawić taborem niskopodłogowym.

: sob 15:39, 07 lis 2015
autor: px33
Na 12 CR albo nawet Pesa też spokojnie pojedzie, ewentualnie mogą być konieczne jakieś weekendowe poprawki na Stokach.
Na Włókniarzy same tory nie są jakieś koszmarne, wystarczy podbicie, przeszlifowanie i uzupełnienie tłucznia i będzie zupełnie nieźle.

A 16A na obecnej trasie też ma słaby punkt - skrzyżowanie Rzgowska-Dąbrowskiego i najbliższe okolice. To może być nawet bardziej dyskwalifikujące niż kilometr średniej jakości torów na Włókniarzy

: sob 16:10, 07 lis 2015
autor: eDragon55
Co do 16A to zapomniałem dopisać, że w weekendy powinna jeździć trasą 16 przez Paderewskiego i Pabianicką. Ze Stoków kiedyś wycofano Cityrunnery na 12A byłoby łatwiej ale ta linia też jeździ tylko w dni robocze. Trzeba czekać jak miasto wyremontuje kolejne odcinki niektórym liniom niedużo brakuje.

: pt 11:32, 20 lis 2015
autor: Kpc21
Na GTLodz podają, że na 10 wyjechały dzisiaj 122N, co najmniej dwie.

: pt 11:58, 20 lis 2015
autor: mig
Dziś jeździ najprawdopodobniej 5, planowo są 4. Za to z linii 13 od poniedziałku najprawdopodobniej znikają M8C.

: pt 12:00, 20 lis 2015
autor: Kpc21
I gdzie idą?

Dlaczego znikają? Za mało miejsca?

: pt 12:33, 20 lis 2015
autor: hax
Podobno M8C są zbyt wrażliwe na spadki napięć (wagony dostosowane do 750V, miejscami napięcie na sieci na trasie 13 spada do 500-550V) stąd zdarzają się problemy z wagonami.

: pt 13:28, 20 lis 2015
autor: Kpc21
No to muszą pójść gdzieś, gdzie nie ma problemów z zasilaniem i jest stabilne 600 V. Przy czym na ŁTR czy WZ się nie nadają, bo tam jest za duża frekwencja. Ale na trasie linii 5 też pewnie zbyt dobrze pod tym względem nie jest.

: pt 13:42, 20 lis 2015
autor: hax
Na trasie linii 5 może być problem z torowiskiem na Wojska Polskiego.

: pt 13:46, 20 lis 2015
autor: Kpc21
Na Kilińskiego od Piłsudskiego do Tuwima dawały radę, to i na Wojska Polskiego sobie poradzą.

W Pabianicach stan torowiska też chyba dobry nie jest, a i tam jeździły.

: pt 13:50, 20 lis 2015
autor: hax
Teoretycznie tak i w sumie na linię 5 byłyby jak znalazł - pytanie co na to MPK?

: pt 13:51, 20 lis 2015
autor: px33
To może trzeba jakoś rozwiązać problem tych spadków napięć? W Gdańsku czy Krakowie też spada do 500V?

Chociaż faktycznie na moje kilka przejażdżek 13, ze 3 razy widziałem jak motorniczy miał problem z ruszeniem, może to przez niskie napięcie.

: pt 13:51, 20 lis 2015
autor: px33
To może trzeba jakoś rozwiązać problem tych spadków napięć? W Gdańsku czy Krakowie też spada do 500V?

Chociaż faktycznie na moje kilka przejażdżek 13, ze 3 razy widziałem jak motorniczy miał problem z ruszeniem, może to przez niskie napięcie.

: pt 14:29, 20 lis 2015
autor: Jordi
Co do M8C jest to chyba prawda. Z tego, co słyszałem to problemy są na 3 odcinkach. 1. Od Niższej do Dąbrowskiego, 2. Zielona od Placu Barlickiego do Włókniarzy i 3. Aleksandrowska. Od samego początku ich wprowadzenia na "13" codziennie notują opóźnienia sięgające kilkunastu minut.

Co do "5" to dla mnie nie ma większego sensu, bo M8C są Chocianowickie, a 5 obsługiwana jest przez Telefoniczną. Zresztą całe miasto jechać, żeby obsłużyć no mówmy sobie szczerze obok "4" najmniej ważną linię w tym mieście, która spore potoki ma tylko w międzyszczycie 9-13, to gruba przesada...

Jak dla mnie już lepszym wyjściem jest danie je na 14 gdzie patrząc po frenkwencji w pierwszych tygodniach idealnie by się te wagony sprawdziły. Ewentualnie 15A lub 16/16A, żeby się nie marnowały na zajezdni Obrazek