Korki/opóźnienia.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Tomas pisze:Linia N6
No fakt, nie pomyślałem o nocnych. Dzięki.
dopec pisze:MPK to nie tylko autobusy i tramwaje.W głównej mierze dotyczy to pewnie pojazdów pogotowia technicznego i znienawidzonych przez wszystkich prowadzących fiatów panda z NR.A napis ten był od samego początku.
Jesteś pewien, że znaki tego typu stawiają na uprzywilejowanej pozycji również te pojazdy? Muszę przyznać, że mnie to zaskoczyło, myślałem, że znak "(nie) dotyczy MPK" oznacza w domyśle pojazdy komunikacji zbiorowej, czyli tramwaje i autobusy, a nie pojazdy z logo MPK. One mają pomarańczowe koguty, więc podchodzą chyba pod inny paragraf, ze specjalnymi uprawnieniami?

Scenka z opisywanego skrzyżowania z dziś, przed 15: w wykopie jest 6 pracowników, z czego: jeden pisze smsa, czterech prowadzi rozmowę, w tym dwóch paląc papierosy, jeden pracuje łopatą. Na Rzgowskiej i Paderewskiego kilkusetmetrowe korki. Chyba nie tak powinno to wyglądać... :?
SEC pisze:Utrudnienia na Rzgowskiej miały trwać do 18.11.2009...
18.12, tak podawali w mediach i na tablicach informacyjnych.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

ukalo pisze:No, ci z pand to tragedia, parę minut przed czasem jedziesz i już afera Obrazek
I bardzo dobrze, nie ma nic gorszego niż przyjazd przed czasem - już spóźnienie się pojazdu jest "lepsze", jeżeli w ogóle mamy o tym w taki sposób mówić.
Scenka z opisywanego skrzyżowania z dziś, przed 15: w wykopie jest 6 pracowników, z czego: jeden pisze smsa, czterech prowadzi rozmowę, w tym dwóch paląc papierosy, jeden pracuje łopatą. Na Rzgowskiej i Paderewskiego kilkusetmetrowe korki. Chyba nie tak powinno to wyglądać...
Wkleiłbym moje opisy pracy robotników na Kilińskiego (i Hydrobudowy i MPK), ale nie przeszłoby to przez cenzurę ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 1 raz.
dopec
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: śr 20:12, 25 lis 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dopec »

Adamix pisze:
dopec pisze:MPK to nie tylko autobusy i tramwaje.W głównej mierze dotyczy to pewnie pojazdów pogotowia technicznego i znienawidzonych przez wszystkich prowadzących fiatów panda z NR.A napis ten był od samego początku.
Jesteś pewien, że znaki tego typu stawiają na uprzywilejowanej pozycji również te pojazdy? Muszę przyznać, że mnie to zaskoczyło, myślałem, że znak "(nie) dotyczy MPK" oznacza w domyśle pojazdy komunikacji zbiorowej, czyli tramwaje i autobusy, a nie pojazdy z logo MPK. One mają pomarańczowe koguty, więc podchodzą chyba pod inny paragraf, ze specjalnymi uprawnieniami?
Pomarańczowe koguty pełnią tylko funkcję ostrzegawczą i nie nadają takim pojazdom specjalnych przywilejów.Co innego niebieskie i do tego sygnały dźwiękowe.
msq pisze:
ukalo pisze:No, ci z pand to tragedia, parę minut przed czasem jedziesz i już afera Obrazek
I bardzo dobrze, nie ma nic gorszego niż przyjazd przed czasem - już spóźnienie się pojazdu jest "lepsze", jeżeli w ogóle mamy o tym w taki sposób mówić.
Parę minut jest nie dopuszczalne, ale jeśli chodzi o kilkadziesiąt sekund przed czasem to jest dopiero przesada.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez dopec, łącznie zmieniany 2 razy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

dopec pisze:
Adamix pisze:
dopec pisze:MPK to nie tylko autobusy i tramwaje.W głównej mierze dotyczy to pewnie pojazdów pogotowia technicznego i znienawidzonych przez wszystkich prowadzących fiatów panda z NR.A napis ten był od samego początku.
Jesteś pewien, że znaki tego typu stawiają na uprzywilejowanej pozycji również te pojazdy? Muszę przyznać, że mnie to zaskoczyło, myślałem, że znak "(nie) dotyczy MPK" oznacza w domyśle pojazdy komunikacji zbiorowej, czyli tramwaje i autobusy, a nie pojazdy z logo MPK. One mają pomarańczowe koguty, więc podchodzą chyba pod inny paragraf, ze specjalnymi uprawnieniami?
Pomarańczowe koguty pełnią tylko funkcję ostrzegawczą i nie nadają takim pojazdom specjalnych przywilejów.Co innego niebieskie i do tego sygnały dźwiękowe..
Może się mylę, ale wydaje mi się, że żółte koguty też dają jakieś przywileje, np. zwalniają z obowiązku jazdy przy prawej krawędzi jezdni.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

msq pisze:
ukalo pisze:No, ci z pand to tragedia, parę minut przed czasem jedziesz i już afera Obrazek
I bardzo dobrze, nie ma nic gorszego niż przyjazd przed czasem - już spóźnienie się pojazdu jest "lepsze", jeżeli w ogóle mamy o tym w taki sposób mówić
To był sarkazm...
dopec
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: śr 20:12, 25 lis 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dopec »

morton pisze:Może się mylę, ale wydaje mi się, że żółte koguty też dają jakieś przywileje, np. zwalniają z obowiązku jazdy przy prawej krawędzi jezdni.
Takowe przywileje daje przeznaczenie danego pojazdu np. odkurzacze zamiatające jezdnie wzdłuż krawężników,a koguty ostrzegają,że dany pojazd porusza się wolno i nie z tej strony co powinien.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wydawało mi się, że do 18.11. Przynajmniej taki napis kojarzy mi się z informacji na DK1 w Rzgowie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeszcze w temacie Rzgowskiej: Na skrzyżowaniu z Broniewskiego i Paderewskiego wyłączono sygnalizacje - korków w ogóle nie ma. Na skrzyżowaniu, od strony Paderewskiego niekiedy nie ma żadnego samochodu na horyzoncie. Być może teraz ruch jest już większy, ale pewnie nieprzesadnie.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Z powodu remontu kratownicy torowej na skrzyżowaniu Kopcińskiego- Śmigłego Rydza- Piłsudskiego robią się w godzinach szczytu potężne korki. Po 16, na Kopcińskiego, sięgały od Piłsudskiego do Narutowicza.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Nie tylko na Kopcińskiego i na innych ulicach w pobliżu "marszałków", ale także korkowała się już ulica Narutowicza (w porywach korek sięgał nawet od Pl. Dąbrowskiego do Kopcińskiego).
Korki też były dzisiaj na Przybyszewskiego w kier. Śmigłego-Rydza i sięgały one już od Carrefoura (jeśli już się tam korkuje to najczęściej za Zapadłą).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Stopniowo znikają utrudnienia na skrzyżowaniu przy Białym Kościele.
Zniknął już wykop na wlocie Broniewskiego. Udrożniono także północną jezdnię Paderewskiego, a co za tym idzie z powrotem do dyspozycji są dwa pasy ruchu dla jadących od strony Broniewskiego i Rzgowskiej w stronę RLL. Lada moment zostanie załatana dziura na jezdni południowej Paderewskiego, już jest nieco szerzej.
Pozostają jeszcze dziury na Rzgowskiej w stronę Matki Polki.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

A za środkowy pas Rzgowskiej (w kier. północnym) się wreszcie zabiorą? Bo od kilku tygodni stoi zagrodzony i nadal nic się tam nie dzieje.
Na marginesie, wie ktoś może czy jak wschodnia nitka Rzgowskiej również będzie rozkopywana gdy skończą się prace na części zachodniej (odcinek Bankowa-Mochnackiego)?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ten pas jest zdaje się zamknięty, żeby nie można było z niego skręcić w lewo, bo za zakrętem, na Paderewskiego jest wykop. W innym wypadku tworzyłyby się zatory na skrzyżowaniu. Tak mi się wydaje.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Hm, w sumie to logiczne. Nie pomyślałem nad takim rozwiązaniem i powiązaniem zamknięcia tego pasa ze zwężeniem na Paderewskiego. Zmylił mnie wywiad z rzecznikiem ZDiT z początku robót, gdy mówił coś o przenoszeniu wodociągu spod środka skrzyżowania na obrzeża. Ale rzeczywiście, gdyby skręcało się z 2 pasów, a za skrętem nagle robił jeden, łatwo byłoby o stłuczkę (przykład skrętu Broniewskiego->Rzgowska, gdzie samochody zajeżdżały sobie drogę, przez co część blokowała skrzyżowanie.
Dzięki za pomysł Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Adamix pisze:A za środkowy pas Rzgowskiej (w kier. północnym) się wreszcie zabiorą? Bo od kilku tygodni stoi zagrodzony i nadal nic się tam nie dzieje.
Wykopów już nie ma, wszystkie pasy przejezdne.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

W poniedziałek rano korek na Piłsudskiego przed skrzyżowaniem marszałków sięgał ul. Wodnej. Dodam tylko, że był to korek... tramwajowy. Gratuluję poczucia humoru.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Tomasz.bu pisze:W poniedziałek rano korek na Piłsudskiego przed skrzyżowaniem marszałków sięgał ul. Wodnej. Dodam tylko, że był to korek... tramwajowy. Gratuluję poczucia humoru.

W poniedziałek wszystko obserwował NR i chyba wyciągnięto z tego jakieś wnioski, gdyż w kolejnych dniach nie było już takich zatorów tramwajowych we wspomnianej relacji. Przystanek Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza stał się podwójny i wydaje mi się, że również ustawienie świateł zostało zmodyfikowane (dając dłuższe fazy skrętu).

Pozdrawiam Michał
berkowaty
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 12:30, 13 wrz 2007
Lokalizacja: Bursinel

Post autor: berkowaty »

Chyba czas pomyśleć o budowie wiaduktu na skrzyżowaniu marszałków, zamiast budować waginy na pl. Dąbrowskiego.
Nie wiem czy w relacji N-S, czy W-E, ale chyba czas popatrzeć jak to zrobiono w Krakowie z rondem Mogilskim, czy ulica Opolską

pozdr.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

berkowaty pisze:Chyba czas pomyśleć o budowie wiaduktu na skrzyżowaniu marszałków, zamiast budować waginy na pl. Dąbrowskiego.
Nie wiem czy w relacji N-S, czy W-E, ...

Jednak chyba lepiej nie budować estakady na skrzyżowaniu marszałków i dwupoziomowe coś na rondzie Solidarności, tylko w końcu wykonać plan budowy ulicy Konstytucyjnej jako wschodniej obwodnicy miasta. Budowa Konstytucyjnej w pewnym stopniu pozwoliłaby odciążyć ciąg N-S z tranzytu lokalnego. Natomiast planowana obwodnica Łodzi utworzona przez A1 pozwoli wyprowadzić tranzyt ciężarowy, podążający obecnie z południa kraju w stronę Strykowa, poza miasto.

Uważam, że to pozwoliłoby w znaczący sposób odciążyć Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Palki, co z kolei przełożyłoby się na możliwość zwiększenia priorytetu al. Piłsudskiego, jako jednego z planowanych dojazdów do autostrady.

Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Estakada nad al. Śmigłego-Rydza to może niekoniecznie, ale tunel - czemu nie?
ODPOWIEDZ