Korki/opóźnienia.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
berkowaty
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 12:30, 13 wrz 2007
Lokalizacja: Bursinel

Post autor: berkowaty »

@ swistaqos, @ SEC

Panowie. Fakty są takie:
1. skrzyżowanie marszałków się blokuje i bedzie się blokować
2. Autostrady, czyli wyprowadzenie tranzytu z miasta, się zbudują
3. Skoro nie ma tranzytu, to N-S będzie odciążona
4. Rozbudowa Łodzi, to raczej Olechow, Janów, a nie południe
5. Budowa wschodniej obwodnicy Łodzi (tam naprawdę nic nie ma, bo przeciez dojechanie z Bałut na Widzew, to albo przez marszałkow, albo Brzezińska Janosika, Niciarniana.... Niciaarniana... tragedia)

ergo: może estakada nie jest potrzebna w relacji N-S, wobec perspektywy Konstytucyjnej. Natomiast upłynnienie ruchu W-E jest jak najbardziej konieczne. Ilość osób dojeżdżających do Centrum z szeroko pojętego Widzewa raczej się zwiększa niz zmniejsza...

Estakada, tunel, czy może rozwiązanie jak w Krakowie (cały czas mi to rondo Mogilskie łazi po głowie) jest konieczne. To skrzyżowanie już chyba jest newralgicznym punktem w mieście.

Dodam: proszę pamiętać, Ja w Łodzi nie mieszkam już prawie 10 lat, więc wszystkie moje wypowiedzi o ruchu w Łodzi są czystymi dywagacjami. Nie znam codzienności. Jak do Łodzi przyjeżdżam, a to się zdarza głównie na BN, to poruszam się tramwajami, a samochodzik stoi sobie na parkingu.

pozdr. Bart
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Co do dojazdu z Bałut na Widzew - prawie kompletna tragedia. Sytuację jakoś ratuje 8. Bo na dojazd 96 chyba tylko głupcy się zdecydują.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKMLODZ, łącznie zmieniany 2 razy.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Przypominam, że budowa jakiejkolwiek estakady na tym skrzyżowaniu jest niemożliwa przynajmniej z jednego powodu - zasłonięcia sąsiednich budynków mieszkalnych i biurowych. Ponadto jest niemożliwa z powodu zasłonięcia zabytkowego (wpis do rejestru) szpitala im. Korczaka.

Lata komunizmu, kiedy nikt się tym nie przejmował, minęły.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

szymaxxx pisze:Co do dojazdu z Bałut na Widzew - prawie kompletna tragedia. Sytuację jakoś ratuje 8. Bo na dojazd 96 chyba tylko głupcy się zdecydują.
Ja co prawda tylko na odcinku Widzew-Centrum jeżdżę, ale chwalę sobie 96.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Dla WZtki jedyne normalne rozwiązanie to zakopanie jej na odcinku Sarnia - Wólczańska. Inne wyjścia specjalnie nie mają sensu i przyniosą tylko krótkotrwałą poprawę.

Jeżeli A1 będzie płatna, i do tego wysoko (ok. 20 gr za km) to marna będzie z niej obwodnica - nadal wielu będzie jeździło przez Łódź, by zaoszczędzić. Jedyne rozwiązanie to budowa trasy Konstytucyjnej która odciąży obecną DK14, ale oczywiście w odpowiednim standardzie (bezkolizyjność!). Inaczej korki nie znikną, ale przesuną się tylko kilka kilometrów na wschód.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

msq pisze:Dla WZtki jedyne normalne rozwiązanie to zakopanie jej na odcinku Sarnia - Wólczańska. Inne wyjścia specjalnie nie mają sensu i przyniosą tylko krótkotrwałą poprawę.

Dlaczego nie pójdziemy dalej i nie przeniesiemy pod ziemię odcinka od Widzewskiej aż po aleje Unii Lubelskiej? Przecież w newralgicznych godzinach przy Niciarnianej potrafią utworzyć się nie małe korki, a o problemach komunikacyjnych przy estakadzie nie wspominając.
msq pisze:Jeżeli A1 będzie płatna, i do tego wysoko (ok. 20 gr za km) to marna będzie z niej obwodnica - nadal wielu będzie jeździło przez Łódź, by zaoszczędzić.


Dlatego trwają negocjacje aby "łódzki" odcinek był niepłatny podobnie jak to ma miejsce pod Poznaniem.
Nie widzę sensu w przejeździe przez Łódź jadąc z południa na północ. Czas jaki się straci jest nieporównywalny z oszczędnościami. Zbaczając na Łódź ponowny wjazd na A1 nie byłby prędko możliwy.
msq pisze:Jedyne rozwiązanie to budowa trasy Konstytucyjnej która odciąży obecną DK14, ale oczywiście w odpowiednim standardzie (bezkolizyjność!). Inaczej korki nie znikną, ale przesuną się tylko kilka kilometrów na wschód.

I tu się zgadzamy, budowane obwodnice powinny mieć odpowiedni standard.


Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

swistaqos pisze: Nie widzę sensu w przejeździe przez Łódź jadąc z południa na północ. Czas jaki się straci jest nieporównywalny z oszczędnościami. Zbaczając na Łódź ponowny wjazd na A1 nie byłby prędko możliwy.
Jeśli ktoś nie będzie objeżdżał Łodzi autostradą żeby nie płacić, na pozostałym odcinku tym bardziej z autostrady nie będzie korzystać.

Jeśli nie uda się uczynić bezpłatną autostradowej obwodnicy Łodzi, budowa Trasy Konstytucyjnej będzie raczej niezbędna.

A Niciarniana powinna mieć bezkolizyjne połączenie z Piłsudskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

swistaqos pisze:Dlaczego nie pójdziemy dalej i nie przeniesiemy pod ziemię odcinka od Widzewskiej aż po aleje Unii Lubelskiej?

Dlaczego ne pójdziemy dalej i nie przeniesiemy pod ziemię odcinka od Malowniczej aż po Sanitariuszek? Przecież w newralgicznych godzinach przy Malowniczej potrafią utworzyć się niemałe korki.
Kpc21 pisze:A Niciarniana powinna mieć bezkolizyjne połączenie z Piłsudskiego.

Najlepiej czteropoziomowy węzeł w windą międzygalaktyczną pośrodku.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

@gothmucha

Chyba nie wyraziłem się jasno. Nie jestem zwolennikiem budowania tuneli, estakad, ani skrzyżowań wielopoziomowych w centrum miasta.


Pozdrawiam Michał
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

swistaqos pisze:
Tomasz.bu pisze:W poniedziałek rano korek na Piłsudskiego przed skrzyżowaniem marszałków sięgał ul. Wodnej. Dodam tylko, że był to korek... tramwajowy. Gratuluję poczucia humoru.

W poniedziałek wszystko obserwował NR i chyba wyciągnięto z tego jakieś wnioski,

Dzisiaj (9.30) sytuacja podobna. Korek tramwajów od Wodnej, 10 minut w kolejce do przystanku.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

swistaqos pisze:Chyba nie wyraziłem się jasno. Nie jestem zwolennikiem budowania tuneli, estakad, ani skrzyżowań wielopoziomowych w centrum miasta.

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
rafik1987
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: pt 12:14, 31 lip 2009
Lokalizacja: Księży Młyn

Post autor: rafik1987 »

Dzisiaj podróż 77 od przystanku Brzeźna/Piotrkowska do Fabryczna/Przędzalniana --> 45 minut. Co za tym idzie, 77/1 opóźnione tylko na tym odcinku o 35 minut:/

Mogliby ciut przyspieszyć ten remont Kilińskiego...
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Spoko, śnieg spadł, zima zaskoczyła i się przedłuży. Jeszcze nasz pseudo-konserwator zażyczył sobie montaż kratownicy kolejowo-tramwajowej dla pociągów widmo. Więc w okolicach skrzyżowania Tymienieckiego będą robić wszystko od nowa, co przypominam - już skończyli.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Takie są skutki niedotrzymania procedur. Ten fragment ulicy znajduje się w obszarze ochrony konserwatorskiej i ktoś (ZDiT? anyone?) nie pofatygował się do WUOZ, żeby uzgodnić warunki remontu na tym fragmencie. A potem jest płacz, że zły WKZ każe rozbierać i robić od nowa...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Korki tramwajowe były też wczoraj na trasie ŁTR od Legionów do Mickiewicza. Podróż "trójką" ok. 14 od Legionów do r. Sybiraków zajęła mi... prawie godzinę. Na szczęście referendum już niedługo Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Po referendum korki znikną? Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie, chodzi o to, że będę mógł rozliczyć rządzących wtedy za to co się dzieje w mieście, a nie ukrywam, że nie podoba mi się styl rządzenia nim.
EOT bo zaraz się rozpęta burza na tematy polityczne Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ogólnie się zgadzam, tylko nie liczyłbym na szybką poprawę.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Zgadzam się, jednakże jest jakaś nadzieja, że już niedługo coś zacznie się zmieniać na lepsze Obrazek
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

A potem jest płacz, że zły WKZ każe rozbierać i robić od nowa...
Ale sama decyzja jest absurdalna - po co tam robić kratownicę dla normalnego toru? Sens to by jakiś miało, gdyby zrobili z kolei Scheiblerowskiej wąskotorówkę i puścili tramwaj, który by uzupełnił sieć. Jaki ma sens robienie tam 1435 mm? Żaden.
ODPOWIEDZ