Likwidacja torowiska na odcinku Chochoła - Szczecińska
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Problemem jest to, że patrzenie z czysto ekonomicznego punktu widzenia na komunikację miejską zwyczajnie nie ma sensu. Należałoby wtedy zlikwidować ją w całości - przecież w Łodzi UM dopłaca do biletów.
Komunikacja miejska powinna nade wszystko zapewniać możliwie bezproblemowy dojazd pomiędzy punktami w mieście. Bezproblemowy - to znaczy pewny i szybki, do pewnego stopnia także możliwie mało skomplikowany. Uważam, że tramwaj lepiej spełnia te kryteria - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mówimy o zatłoczonej drodze wylotowej z miasta.
Nie przeczę, że obecnie Chochoła cierpi na swoistą nadobsługę. Spokojnie wystarczyłaby tam jedna linia co 10' (niższa częstotliwość w mieście jest niestety nieco niecelowa). Możnaby - przy takim założeniu - znacznie ograniczyć koszty remontu budując jednotor.
Przy porównywaniu kosztów budowy jednotoru oraz odpowiedniego poszerzenia drogi, budowy zatoczek, budowy jakiejś pętli (zakładam, że Aleks nie byłby zainteresowany dodatkowymi kursami), zakupu taboru (zwiększenie parku o rzeczone 4 przegubowce przy istniejącym taborze tramwajowym do obsługi tematowych zadań) i tak dalej może już nie być tak oczywiście niekorzystne dla transportu szynowego.
Komunikacja miejska powinna nade wszystko zapewniać możliwie bezproblemowy dojazd pomiędzy punktami w mieście. Bezproblemowy - to znaczy pewny i szybki, do pewnego stopnia także możliwie mało skomplikowany. Uważam, że tramwaj lepiej spełnia te kryteria - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mówimy o zatłoczonej drodze wylotowej z miasta.
Nie przeczę, że obecnie Chochoła cierpi na swoistą nadobsługę. Spokojnie wystarczyłaby tam jedna linia co 10' (niższa częstotliwość w mieście jest niestety nieco niecelowa). Możnaby - przy takim założeniu - znacznie ograniczyć koszty remontu budując jednotor.
Przy porównywaniu kosztów budowy jednotoru oraz odpowiedniego poszerzenia drogi, budowy zatoczek, budowy jakiejś pętli (zakładam, że Aleks nie byłby zainteresowany dodatkowymi kursami), zakupu taboru (zwiększenie parku o rzeczone 4 przegubowce przy istniejącym taborze tramwajowym do obsługi tematowych zadań) i tak dalej może już nie być tak oczywiście niekorzystne dla transportu szynowego.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
84 i 89 to ja proponuję puścić do Zgierza np.na malinkę albo do Aleksandrowa częściowo po trasie 78 a potem niech odbiją drogą na Pabianice i później w głąb osiedla i drogą równoległą do Wojska Polskiego tą pierwszą koło Biedronki (od strony Pabianic) a później do 11 listopada i proponuję te linie przedłużyć pod nowo budowaną fabrykę w Aleksandrowie.Osobiście proponuję puścić 84 do Aleksandrowa a 89 proponuję dać do Zgierza na Malinkę.
Tyle że S14 nie będzie mieć zjazdów przy Aleksandrowskiej! Węzeł Teofilów znajduje się bardziej na południe i docelowo ma do niego prowadzić nowa dwupasmówka omijająca osiedle od południa, a najbliższa możliwość wjazdu będzie ze Szczecińskiej przy Rąbieńskiej.berkowaty pisze:Ja podejrzewam, że likwidacja tej pętli jest związana z dojazdem (planowanym) do S-14, tak żeby był dwupasmowy i stanowił przedłużenie dwupasmowej Aleksandrowskiej...
Tak więc dwupasmówka do Chochoła absolutnie nic nie daje, ani to jakiś większy węzeł/punkt docelowy, ani dalej się jej nie poszerzy, bo w Aleksie nie ma na to miejsca.
A Traktorową i św.Teresy zostawimy bez autobusów
Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi 4 autobusami - tyle brygad trzeba dodać do '78A' żeby je skierować na Chochoła, czy jak?
O ile celowość dwupasmówki do Aleksandrowa może być kontrowersyjna (zwłaszcza w kontekście Trasy Wojska Polskiego stanowiącej alternatywę dla Aleksandrowskiej, dojazd do S-14 i południową obwodnicę Aleksa i która może w tym stuleciu zostanie zbudowana), o tyle przebudowanie odcinka jednojezdniowego do standardu jaki jest w Aleksandrowie jest bez wątpienia konieczne.
Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi 4 autobusami - tyle brygad trzeba dodać do '78A' żeby je skierować na Chochoła, czy jak?
O ile celowość dwupasmówki do Aleksandrowa może być kontrowersyjna (zwłaszcza w kontekście Trasy Wojska Polskiego stanowiącej alternatywę dla Aleksandrowskiej, dojazd do S-14 i południową obwodnicę Aleksa i która może w tym stuleciu zostanie zbudowana), o tyle przebudowanie odcinka jednojezdniowego do standardu jaki jest w Aleksandrowie jest bez wątpienia konieczne.
Dostałęm pismo od ZDiT w sprawie likwidacji torowiska do pętli Chochoła. Oto fragmenty: "Aktualnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa na wykonanie rozbudowy ulicy Aleksandrowskiej w Łodzi, na odcinku od ul. Szczecińskiej do granicy miasta. Biuro projektów dla odc. od ul. Szczecińśkiej do ul. Chochołaprzedtsawiło do rozważenia 2 opisane poniżej warianty rozbudowy ulicy t.j.:
WARIANT I - nazywany wariantem z tramwajem- zakłąda rozbudowe ulicy poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie północnej, przebudowę linii tramwajowej na odcinku od ul. Szcecińśkiej do ul. Chochoła wraz z przebudową pętli tramwajowej przy ul. Chochoła. Po stronie północnej planowana jest dobudowa drugiej jezdni i chopdnika, natomiast po stronie południowej, chodnika i ścieżki rowerowej.
WARIANT II - nazywany wariantem bez tramwaju - zakłąda dobudowę drugiej jezdni po stronie południowej przy załozeniu likwidacji torowiska o długości 1000m, na odc. od ul. Szcecińskiej do ul. Chochola. Zakłąda się, że linie 2 i 8 funkcjonujące na przewidzianymdo likwidacji odcinku, zostaną skierowane na wcześniejszą pętlę tramwajową przy skrzyżowaniu ulic Szczecińska/Aleksandrowska, gdzie obecnie kończa bieg linie 5 i 13. Aby pętla mogła przyjąć dodatkowe skłądy tramwajowe należy dobudowac dodatkowy tor przyjazdowy i tor odjazdowy orza przebudować sieć trakcyjną. Po stronie południowej planowana jest dobudowa następujących obiektów: drugiej jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, a po stronie połnocnej, chodnika."
"PRZY PORÓWNANIU OBYDWU WARIANTÓW POD WZGLĘDEM KOSZTOWYM, ZAJĘTOŚCI POD ROZBUDOWĘ ULICY POWIERZCHNI STANOWIACYCH WŁĄSNOŚĆ OSÓB FIZYCZNYCH, STANU I ILOŚCI BUDYNKÓW DO WYBURZEŃ, KORZYSTNIEJ WYPADA WARIANT II. MAJĄC TO NA UWADZE, ZDiT PRZYJĄŁ DO DALSZEGO OPRACOWANIA ROZWIĄZANIA PRZEDSTAWIONE W TYM WARIANCIE"
WARIANT I - nazywany wariantem z tramwajem- zakłąda rozbudowe ulicy poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie północnej, przebudowę linii tramwajowej na odcinku od ul. Szcecińśkiej do ul. Chochoła wraz z przebudową pętli tramwajowej przy ul. Chochoła. Po stronie północnej planowana jest dobudowa drugiej jezdni i chopdnika, natomiast po stronie południowej, chodnika i ścieżki rowerowej.
WARIANT II - nazywany wariantem bez tramwaju - zakłąda dobudowę drugiej jezdni po stronie południowej przy załozeniu likwidacji torowiska o długości 1000m, na odc. od ul. Szcecińskiej do ul. Chochola. Zakłąda się, że linie 2 i 8 funkcjonujące na przewidzianymdo likwidacji odcinku, zostaną skierowane na wcześniejszą pętlę tramwajową przy skrzyżowaniu ulic Szczecińska/Aleksandrowska, gdzie obecnie kończa bieg linie 5 i 13. Aby pętla mogła przyjąć dodatkowe skłądy tramwajowe należy dobudowac dodatkowy tor przyjazdowy i tor odjazdowy orza przebudować sieć trakcyjną. Po stronie południowej planowana jest dobudowa następujących obiektów: drugiej jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, a po stronie połnocnej, chodnika."
"PRZY PORÓWNANIU OBYDWU WARIANTÓW POD WZGLĘDEM KOSZTOWYM, ZAJĘTOŚCI POD ROZBUDOWĘ ULICY POWIERZCHNI STANOWIACYCH WŁĄSNOŚĆ OSÓB FIZYCZNYCH, STANU I ILOŚCI BUDYNKÓW DO WYBURZEŃ, KORZYSTNIEJ WYPADA WARIANT II. MAJĄC TO NA UWADZE, ZDiT PRZYJĄŁ DO DALSZEGO OPRACOWANIA ROZWIĄZANIA PRZEDSTAWIONE W TYM WARIANCIE"
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Po co druga jezdnia na tym odcinku? I tak w Aleksandrowie będzie zwężenie...nie wystarczy poszerzyć jezdni o trochę...do tego będa musieli zabrać kawał terenu od szpitala w Kochanówku...no i dalej też niezbyt jest gdzie poszerzać Nie no genialne ZDiT jest strasznie ograniczony Jak jużmówiłem jednotor jak na stokach by starczył ehhh
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Dziś w dzienniku jest artykuł o planowanej likwidacji w/w torowiska oraz pętli Chochoła ,która to likwidacja jest planowana na rok 2011
DŁ pisze:Planowana przebudowa ulicy Aleksandrowskiej może wymusić skrócenie linii tramwajowej. Zgodnie z założeniami, zlikwidowana ma zostać pętla Chochoła i dwa przystanki przed nią. Tramwaje miałyby dojeżdżać tylko do Szczecińskiej.
- Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji przebudowy Aleksandrowskiej - zastrzega Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu. - Rzeczywiście, zakładamy likwidację linii tramwajowej między Szczecińską a Chochoła, ale inwestycja rozpocznie się dopiero w 2011 roku.
Zaproponowany przez ZDiT wariant przebudowy Aleksandrowskiej zaakceptowała rada osiedla Bałuty Zachodnie. Jednak większość mieszkańców okolicznych osiedli o planach miasta wie tylko z plotek.
- Powinniśmy poznać uzasadnienie decyzji i dowiedzieć się, jakie rozwiązania transportowe zaproponowane będą w zamian - uważa Piotr Szałkowski z Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. - Powinna się odbyć dyskusja i konsultacje społeczne.
Szałkowski uważa, że urzędnicy powinni przede wszystkim powiedzieć, czy likwidacja torowiska utrudni życie łodzianom.
- Może linia tramwajowa powinna być poprowadzona przez osiedla bloków na Teofilowie, zamiast Aleksandrowską? - zastanawia się Piotr Szałkowski.
Renata Borkowska-Kubiak zapewnia, że mieszkańcy nie zostaną pozbawieni komunikacji.
- Na pewno zapewnimy łodzianom transport publiczny w tym rejonie miasta - deklaruje. - Planujemy też lepsze skomunikowanie osiedla Zielony Romanów z resztą miasta.
O planach drogowców nie chce wypowiadać się MPK.
- Wierzę, że miasto tak zaplanuje transport, aby był on najwygodniejszy dla pasażerów, ale także racjonalny z ekonomicznego punktu widzenia - wymijająco odpowiada Bogumił Makowski, rzecznik miejskiego przewoźnika.
Ciekawostką w całej sprawie jest fakt, że o planach ZDiT nie wie Jarosław Wojcieszek, wiceprezydent nadzorujący prace Zarządu Dróg. - Jeżeli są takie pomysły, to nie były ze mną uzgadniane - wyjaśnia Wojcieszek. - Tramwaje są miastotwórcze, linie nie powinny być skracane.
Żeby zachować odcinek torowiska na ulicy Aleksandrowskiej potrzebne było by zwiększenie liczby pasażerów na tym odcinku , by więcej jeździło ludzi tramwajem a nie autobusem . Wtedy inaczej na to spojrzą i nie usuną
A jak byście chcieli żeby założono taką stronkę jak http://ratujmytramwaje.pl/ to jestem chętny do wykonania tego zadania
A jak byście chcieli żeby założono taką stronkę jak http://ratujmytramwaje.pl/ to jestem chętny do wykonania tego zadania
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Myślę, że to nic nie zmieni, bo obecnie przecież w godzinach szczytu ok. 1/2 pasażerów 78 (kier. pl. Wolności), wysypuje się na krańcówce Chochoła. Należy również doliczyć okolicznych mieszkańców, także podsumowując liczba osób korzystających z tej pętli jest spora.Żeby zachować odcinek torowiska na ulicy Aleksandrowskiej potrzebne było by zwiększenie liczby pasażerów na tym odcinku , by więcej jeździło ludzi tramwajem a nie autobusem .
Każdy sposób na ratowanie tego odcinka jest dobry, więc mysle, ze pomysł ze strona jest bardzo dobry. Ja mogę iść do GW i porozmawiać np. z red. Jagiełłą na ten temat. Przydałaby sie też akcja informacyjna dla społeczeństwa. Ja w 100% mogę sie zaangażować w jakikolwiek projekt ratujący to torowisko!
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
Można zostawić tramwaj na Chochoła i poszerzyć aleksandrowską.Wystarczy tylko puścić tory przez łąki za ul.Plonową.Fakt budują coś koło tych łąk ale spokojnie można wyciąć kawałek lasu,wyrównać teren i puścić przez łąki tramwaj i zrobić na pętle od strony ul.Plonowej.Fakt trochę by to kosztowało bo teren na łąkach jest między małą rzeczką i stawem rybnym,który jest już tak zanieczyszczony,że ryb już tam nie ma.Spadnie deszcz dosyć mocny i teren na łąkach bliżej pętli jest podmokły.Torowisko musiałoby być na specjalnej podbudowie żeby się nie podmywało.Są też 2 działki opuszczone.Naprawdę jest wielka szansa by uratować tramwaj.Nie można zlikwidować tramwaju na chochoła gdyż często jeżdżę 8 i widzę ile nią ludzi jeździ.Od pętli do samej Szczecińskiej jest już ok.połowa tramwaju pełna a na przystanku przy ul.Rydzowej 8 jest już pełna.A przy Wareckiej już tłok i ludzie jeżdżą ściśnięci jak sardynki.Z 2 nie jest lepiej.A na tych łąkach jest dużo miejsca.Można zrobić porządne przystanki,chodnik i ścieżkę rowerową.Wystarczy kupić te 2 opuszczone działki,wyciąć krzaki i trochę lasu,wyrównać teren i mamy tramwaj na chochoła.Jak mi nie wierzycie proszę się wybrać w okolice pętli chochoła i sami oceńcie.Inwestycja nie będzie tania ale tramwaj na chochoła będzie uratowany.W tej chwili to wg mnie najlepszy pomysł co do budowy torowiska na chochoła wraz z poszerzeniem Aleksandrowskiej.Można pogodzić w ten sposób poszerzenie Aleksandrowskiej i tramwaj na Chochoła.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bartek12042, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Jeśli mówimy o dużych inwestycjach to najlepszą byłoby wydłużenie linii tramwajowej do Zielonego Romanowa z pętla usytuowaną przy granicy miasta (przy drodze krajowej nr 71), która to pętla obsługiwałaby też aleksandrowskie osiedla obok.Bartek12042 pisze:Inwestycja nie będzie tania ale tramwaj na chochoła będzie uratowany.W tej chwili to wg mnie najlepszy pomysł co do budowy torowiska na chochoła wraz z poszerzeniem Aleksandrowskiej.Można pogodzić w ten sposób poszerzenie Aleksandrowskiej i tramwaj na Chochoła.
Nie mieszkam w okolicy, ale nieraz widziałem, że na wspomnianym odcinku w każdym wagonie jedzie max. 5 osób (może więcej jest w godzinach zmian w pobliskim szpitalu). Dominuje tam zabudowa jednorodzinna, więc jakim cudem tramwaje kursujące średnio co 5 minut generują ruch, który zapełnia pół składu?Bartek12042 pisze:Od pętli do samej Szczecińskiej jest już ok.połowa tramwaju pełna a na przystanku przy ul.Rydzowej 8 jest już pełna.A przy Wareckiej już tłok i ludzie jeżdżą ściśnięci jak sardynki.Z 2 nie jest lepiej.
Zastanawiam się dlaczego Aleksandrowska od Szczecińskiej do Chochoła nie może być poszerzona kosztem strony północnej. Stoi tam sporo ruder. Przy Chochoła, przed szpitalem szersza trasa odbijałaby już na stronę południową.Adam1022 pisze:Dobry pomysł, ale nie sądzę by chciano taki pomysł wziąć pod uwagę.Za dużo rzeczy nie jasnych w tej kwestii jest . I pozostaje jeszcze kwestia połączenia wymienionej przez Ciebie ulicy w polach z torowiskiem na Aleksandrowskiej oraz pętlą Szczecińska