Metro w Łodzi
px33 pisze:A jeśli nie spieprzą projektu ŁKA i tunelu Fabryczny-Kaliski to właśnie ŁKA w tym tunelu będzie łódzkim metrem
Kiedyś ŁKA było pod nazwą Metro Łódź.
I tak kolej ma spełniać funkcje metra. A co do tramwaju w tunelu nie mam nic przeciwko ale na wąskich ulicach (auta górą tramwaj dołem) np. na Zielonej, Legionów, Kilińskiego (najbardziej zakorkowane odcinki) lub wydzielić tramwajom miejsce i dać im pierwszeństwo w ruchu.
Przypomnę, że gdy była ankieta odnośnie przebiegu trasy W-Z, zaproponowano również wariant via Zielona, gdzie tramwaj miał biec w tunelu na odcinku jakoś od Sienkiewicza do Gdańskiej. Ale autor koncepcji sam stwierdził, że to złe rozwiązanie, jednak uwzględnił je w takiej postaci, bo takie są plany związane z Nowym Centrum Miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No i to niby jest w planach. Przynajmniej według ludzi z forum SSC, którzy wydają się mieć jakiś wpływ na oficjalne decyzje.
Co do metra - to powinno być rozwinięcie łódzkiego węzła kolejowego. Nie bardzo jest gdzie budować jakieś nowe linie. Ale może powstać np. linia do Brzezin (takie plany były w kontekście KDP) czy Poddębic.
Co do metra - to powinno być rozwinięcie łódzkiego węzła kolejowego. Nie bardzo jest gdzie budować jakieś nowe linie. Ale może powstać np. linia do Brzezin (takie plany były w kontekście KDP) czy Poddębic.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix pisze:Dokładnie, powinno być odwrotnie. KM górą, bo przewozi więcej ludzi i zajmuje mniej miejsca (cennego w centrum).
Nie mam nic przeciwko, żeby KM jeździła górą - najważniejsze to, żeby mogła szybko przejechać i bezkolizyjnie (najwyżej krzyżując się z inną linią KM). Czyli auta w tunelach?
Przy trasie WZ były plany przez Zieloną i NCŁ i nawet jakby ktoś to wybrał nie zrealizowaliby tego. Za duży objazd (długi czas przejazdu) i ponad 200mln drożej. Torowisko w NCŁ to zupełnie inny projekt niż trasa W-Z i dobrze jakby ta linia połączyła się z Kopcińskiego.