Metro w Łodzi
Metro w Łodzi
Czy ktoś ma może projekty Łódzkiego metra ? dowiedziałem się od ojca że były kiedyś plany zrobienia w Łodzi 2 linii i przebiegały mniej więcej tak :
Linia 1 : Olechów/Janów-Dąbrowa-Chojny-Centrum- Aleksandrów Łódzki (to nie są przystanki tylko przebieg linii)
Linia 2: Pabianice-Retkinia-Centrum (2 wspólne przystanki z linią 1 ) - Bałuty-Radogoszcz
Jeżeli ktoś coś więcej wiedział by o tym projekcie to może się tutaj pochwalić
Linia 1 : Olechów/Janów-Dąbrowa-Chojny-Centrum- Aleksandrów Łódzki (to nie są przystanki tylko przebieg linii)
Linia 2: Pabianice-Retkinia-Centrum (2 wspólne przystanki z linią 1 ) - Bałuty-Radogoszcz
Jeżeli ktoś coś więcej wiedział by o tym projekcie to może się tutaj pochwalić
O ile wiem to nie sa oficjalne plany.
Kiedys drazylem ten temat - mialy byc 2 (w niektorych wariantach 3) linie, odpowiednio A, B i C.
W jakims opracowaniu (zdecydowanie bylo oficjalne) dokopalem sie do 8 wariantow:
Wariant 1:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn
Wariant 2:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn
Wariant 3:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow
B: Chocianowice - Lublinek - Retkinia - (skrzyzowanie z A tym razem bardziej na poludnie - Piotrkowska/Zielona?) - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow
Wariant 4:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa
Wariant 5:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Karolew - (Piotrkowska/Zielona?) - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa
Wariant 6:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP (tak jak wariant 4 z ta roznica, ze linia wczesniej odbija na poludnie na Chojny)
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa
Wariant 7 (oznaczony jako "WYBRANY")
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow (widoczna odnoga do CZMP jak w wariancie 1, nie ma jednak przy niej ani "A" ani "B")
B: Chocianowice - Lublinek - Retkinia - Piotrkowska/Zielona - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow
Wariant 8:
A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow (rowniez widoczna odnoga do CZMP jak w wariancie 1 - bez
oznaczenia)
B: Smulsko - Retkinia - Piotrkowska/Zielona - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow
C: Chocianowice - Lublinek - Rokicie - (tu trasa rownolegla do A, pi razy oko wzdluz ciagu Politechniki-Zeromskiego) - Pl. Barlickiego (?) - Balucki Rynek - Pojezierska - Radogoszcz
Uwaga: Wszystkie warianty przewiduja szybki tramwaj Retkinia - Janow.
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=23087583&a=23402963
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez J.S., łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze:Autor twierdzi co innego. Natomiast jeśli wklejasz coś od siebie to dobrze, abyś również podał źródło.J.S. pisze:O ile wiem to nie sa oficjalne plany.
Nie znam autora, ale z jego (?) wypowiedzi wynikalo, ze te mapy to raczej jego mniej lub bardziej luzne koncepcje.
Co do zrodla moich danych - niestety ciezko teraz z dostepem do niego, wiec dokladnie nie powiem, ale bylo to studium wykonalnosci metra z lat 80.
W bibliotece PW znalazłem materiały z konferencji naukowo-technicznej
z roku z tego co pamiętam 1987
w Łodzi planowano dwie linie:
Linia A: Teofilów - Rynek Bałucki - Śródmieście - Plac Niepodległości - Dąbrowa - Olechów - Janów.
Linia B: (ew. Pabianice) - Retkinia - Dworzec Kaliski - Dworzec Fabryczny - Dzielnica Uniwersytecka - Henryków.
Nie są to nazwy stacji, tylko przebieg trasy.
Najpierw miała być realizowana linia A.
z roku z tego co pamiętam 1987
w Łodzi planowano dwie linie:
Linia A: Teofilów - Rynek Bałucki - Śródmieście - Plac Niepodległości - Dąbrowa - Olechów - Janów.
Linia B: (ew. Pabianice) - Retkinia - Dworzec Kaliski - Dworzec Fabryczny - Dzielnica Uniwersytecka - Henryków.
Nie są to nazwy stacji, tylko przebieg trasy.
Najpierw miała być realizowana linia A.
http://www.transpolska.most.org.pl/pics/lodz3.gif Trasa linii metra jakie miało jeździć w Łodzi
14 kwietnia w programie T. Lasoty "Łódzkie bez tajemnic (Telewizja Łódź) był reportaż o starych tramwajach oraz o planach budowy metra:
http://ww6.tvp.pl/20678,20090505903961.strona
http://ww6.tvp.pl/20678,20090505903961.strona
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
A dlaczego nie pomyślano o wpuszczeniu linii tramwajowych pod ziemię, tak aby zwiększyć przepustowośc ulic ? Myślę o Al. Piłsudskiego, Zachodniej, Kilińskiego, Narutowicza itd. Wtedy nawet tramwaj z kolizyjnymi skrzyżowaniami i tak jechał by płynnie zmniejszając czas przejazdu. Wtedy fundamenty budynków nie stały by na przeszkodzie budowy, a Łódź była by świetnie skomunikowana, nie mówiąć o połączeniu ze Zgierzem, czy Pabianicami. A tak utopiliśmy miliony złotych na tzw. Tramwaj Regionalny który i tak niczego nie zmienił.