Metro w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Cvany
Czasem wpada
Posty: 74
Rejestracja: ndz 19:04, 14 gru 2008
Lokalizacja: Łódź Górna
Kontakt:

Metro w Łodzi

Post autor: Cvany »

Czy ktoś ma może projekty Łódzkiego metra ? dowiedziałem się od ojca że były kiedyś plany zrobienia w Łodzi 2 linii i przebiegały mniej więcej tak :

Linia 1 : Olechów/Janów-Dąbrowa-Chojny-Centrum- Aleksandrów Łódzki (to nie są przystanki tylko przebieg linii)
Linia 2: Pabianice-Retkinia-Centrum (2 wspólne przystanki z linią 1 ) - Bałuty-Radogoszcz

Jeżeli ktoś coś więcej wiedział by o tym projekcie to może się tutaj pochwalić Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Coś tam kiedyś słyszalem ale to były odległe czasy. Pomarzyć zawsze zdrowo.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Cvany
Czasem wpada
Posty: 74
Rejestracja: ndz 19:04, 14 gru 2008
Lokalizacja: Łódź Górna
Kontakt:

Post autor: Cvany »


dzięki

Jak by ten projekt wypalił byśmy byli 1 miastem w polsce z 2 liniami metra !
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jakby projekty zawsze "wypalały" to Warszawa miałaby metro jakieś pół wieku temu.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »


Bardzo czytelne są te nazwy... (ofc do Ciebie SEC nie mam pretensji)
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »


O ile wiem to nie sa oficjalne plany.

Kiedys drazylem ten temat - mialy byc 2 (w niektorych wariantach 3) linie, odpowiednio A, B i C.

W jakims opracowaniu (zdecydowanie bylo oficjalne) dokopalem sie do 8 wariantow:

Wariant 1:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn

Wariant 2:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn

Wariant 3:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow
B: Chocianowice - Lublinek - Retkinia - (skrzyzowanie z A tym razem bardziej na poludnie - Piotrkowska/Zielona?) - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow

Wariant 4:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa

Wariant 5:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP
B: Chocianowice - Lublinek - Karolew - (Piotrkowska/Zielona?) - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa

Wariant 6:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Chojny - Jozefow - CZMP (tak jak wariant 4 z ta roznica, ze linia wczesniej odbija na poludnie na Chojny)
B: Chocianowice - Lublinek - Nowe Sady - Pl. Wolnosci - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow - Dabrowa

Wariant 7 (oznaczony jako "WYBRANY")

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow (widoczna odnoga do CZMP jak w wariancie 1, nie ma jednak przy niej ani "A" ani "B")
B: Chocianowice - Lublinek - Retkinia - Piotrkowska/Zielona - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow

Wariant 8:

A: Teofilow - Zubardz - Balucki Rynek - Pl. Wolnosci - Pl. Niepodleglosci -
Dabrowa - Olechow (rowniez widoczna odnoga do CZMP jak w wariancie 1 - bez
oznaczenia)
B: Smulsko - Retkinia - Piotrkowska/Zielona - Lumumbowo - Henrykow - Wiaczyn - Janow - Olechow
C: Chocianowice - Lublinek - Rokicie - (tu trasa rownolegla do A, pi razy oko wzdluz ciagu Politechniki-Zeromskiego) - Pl. Barlickiego (?) - Balucki Rynek - Pojezierska - Radogoszcz

Uwaga: Wszystkie warianty przewiduja szybki tramwaj Retkinia - Janow.

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=23087583&a=23402963
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez J.S., łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

J.S. pisze:O ile wiem to nie sa oficjalne plany.
Autor twierdzi co innego. Natomiast jeśli wklejasz coś od siebie to dobrze, abyś również podał źródło.
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

SEC pisze:
J.S. pisze:O ile wiem to nie sa oficjalne plany.
Autor twierdzi co innego. Natomiast jeśli wklejasz coś od siebie to dobrze, abyś również podał źródło.

Nie znam autora, ale z jego (?) wypowiedzi wynikalo, ze te mapy to raczej jego mniej lub bardziej luzne koncepcje.

Co do zrodla moich danych - niestety ciezko teraz z dostepem do niego, wiec dokladnie nie powiem, ale bylo to studium wykonalnosci metra z lat 80.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

W bibliotece PW znalazłem materiały z konferencji naukowo-technicznej
z roku z tego co pamiętam 1987
w Łodzi planowano dwie linie:

Linia A: Teofilów - Rynek Bałucki - Śródmieście - Plac Niepodległości - Dąbrowa - Olechów - Janów.

Linia B: (ew. Pabianice) - Retkinia - Dworzec Kaliski - Dworzec Fabryczny - Dzielnica Uniwersytecka - Henryków.

Nie są to nazwy stacji, tylko przebieg trasy.
Najpierw miała być realizowana linia A.
Cvany
Czasem wpada
Posty: 74
Rejestracja: ndz 19:04, 14 gru 2008
Lokalizacja: Łódź Górna
Kontakt:

Post autor: Cvany »

http://www.transpolska.most.org.pl/pics/lodz3.gif Trasa linii metra jakie miało jeździć w Łodzi
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Tyle, że to nie o prawdziwe metro chodziło.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

ZTCP to SKM miało być.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Tak, z wykorzystaniem głównie kolei obwodowej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

14 kwietnia w programie T. Lasoty "Łódzkie bez tajemnic (Telewizja Łódź) był reportaż o starych tramwajach oraz o planach budowy metra:
http://ww6.tvp.pl/20678,20090505903961.strona
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

A w którym roku? Bo jeśli w tym to już za późno.
reniacia
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: ndz 15:22, 25 lip 2010

Post autor: reniacia »

Ja słyszałam, że te plany dlatego zostały planami, ponieważ fundamenty budynków w śródmieściu nie pozwalają na zrobienie metra w Łodzi. Dlatego tak ciężko jest to zrobić... A przecież takie metro powinno właśnie przez śródmieście jeździć, bo tak to nigdzie się nie dostanie...

Pisz staranniej (o3r)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Metro nie powstanie, bo nie ma ani sensu, ani realnych możliwości sfinansowania budowy. A ploteczki - jak to ploteczki rodziły się przy okazji różne. Ta o fundamentach równie dużo warta, co taka o powiązaniu budowy metra z mlecznością krów w powiecie.
lookasso
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: czw 07:56, 06 wrz 2012

Post autor: lookasso »

A dlaczego nie pomyślano o wpuszczeniu linii tramwajowych pod ziemię, tak aby zwiększyć przepustowośc ulic ? Myślę o Al. Piłsudskiego, Zachodniej, Kilińskiego, Narutowicza itd. Wtedy nawet tramwaj z kolizyjnymi skrzyżowaniami i tak jechał by płynnie zmniejszając czas przejazdu. Wtedy fundamenty budynków nie stały by na przeszkodzie budowy, a Łódź była by świetnie skomunikowana, nie mówiąć o połączeniu ze Zgierzem, czy Pabianicami. A tak utopiliśmy miliony złotych na tzw. Tramwaj Regionalny który i tak niczego nie zmienił.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Po pierwsze znacznie zwiększyłoby to koszty. Po drugie łódzki tabor w większości nie może poruszać się w tunelach. Po trzecie chowanie tramwajów pod ziemie nie sprzyja poprawie dostępu do komunikacji.

Myślę, że dalsza dyskusja jest zbędna.
ODPOWIEDZ