Zajezdnia Dąbrowskiego
Zajezdnia Dąbrowskiego
Dzisiaj fotografowałem metodą "wydeptując ścieżkę..." i z motorniczych prosił mnie o poruszenie tematu sprzedaży terenu zajezdni miastu z podobno przyczyn poszerzania Dąbrowskiego, ponoć w tym roku. WTF, ktoś coś wie więcej? Mam nadzieję, że zwykła plotka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ciuchajka, łącznie zmieniany 1 raz.
Tutaj wyciąg z dokumentu przebudowa układu drogowo/komunikacyjnego CHOCIANOWICE
>>>>> "Rozwiązanie geometrii w planie oparto na przyjętej przez ZDiT wykonanej uprzednio
koncepcji przebudowy ul.Pabianickiej z uwzględnieniem wytycznych z Rady Technicznej
w ZDiT sprawie w/w koncepcji oraz informacji MPK o rozbudowie
zajezdni Chocianowice oraz opracowanej geometrii na etapie projektu budowlanego,
przyjętej przez Radę Techniczną z dnia 20.09.2006"
"...przebudowa torów tramwajowych od zajezdni Chocianowice do południowej granicy
miasta wraz z przebudową połączenia z zajezdnią oraz budowę nowej pętli
tramwajowej w rejonie CH IKEA"
"W geometrii torów uwzględniono rozbudowę zajezdni Chocianowice.
W jej rejonie zwiększono do 3.20m rozstaw torów (wychodząc z istniejącego około 3.05m
rozstawu) zwiększając wstawki proste (poprzez zastosowanie odpowiednich wielkości
promieni łuków torów w planie) dla lokalizacji w przyszłości rozjazdów dla docelowych wjazdów i wyjazdów z zajezdni. Ze względu na przyszłą lokalizację tych rozjazdów usytuowano przystanki tramwajowe w rejonie ul. Chocianowickiej po południowej stronie tej ulicy. Ze względu na taką lokalizację przystanków tramwajowych przewidziano na tym
skrzyżowaniu przejścia przez ul. Pabianicką po obu stronach ul. Chocianowickiej. Zlokalizowano przystanki autobusowe przy tym skrzyżowaniu na wylocie zachodnim
(ul. Chocianowickiej) i wylocie północnym (ul. Pabianickiej) oraz przesiadkowe przystanki autobusowe (przy awariach komunikacji tramwajowej) na pętli tramwajowej (z budową jezdni dla autobusów MPK dla połączenia z jezdnią zachodnią ul. Pabianickiej)" <<<<<<<<<<<
i wszystko jasne. Może nie w tym roku ale za 2-3 lata...
>>>>> "Rozwiązanie geometrii w planie oparto na przyjętej przez ZDiT wykonanej uprzednio
koncepcji przebudowy ul.Pabianickiej z uwzględnieniem wytycznych z Rady Technicznej
w ZDiT sprawie w/w koncepcji oraz informacji MPK o rozbudowie
zajezdni Chocianowice oraz opracowanej geometrii na etapie projektu budowlanego,
przyjętej przez Radę Techniczną z dnia 20.09.2006"
"...przebudowa torów tramwajowych od zajezdni Chocianowice do południowej granicy
miasta wraz z przebudową połączenia z zajezdnią oraz budowę nowej pętli
tramwajowej w rejonie CH IKEA"
"W geometrii torów uwzględniono rozbudowę zajezdni Chocianowice.
W jej rejonie zwiększono do 3.20m rozstaw torów (wychodząc z istniejącego około 3.05m
rozstawu) zwiększając wstawki proste (poprzez zastosowanie odpowiednich wielkości
promieni łuków torów w planie) dla lokalizacji w przyszłości rozjazdów dla docelowych wjazdów i wyjazdów z zajezdni. Ze względu na przyszłą lokalizację tych rozjazdów usytuowano przystanki tramwajowe w rejonie ul. Chocianowickiej po południowej stronie tej ulicy. Ze względu na taką lokalizację przystanków tramwajowych przewidziano na tym
skrzyżowaniu przejścia przez ul. Pabianicką po obu stronach ul. Chocianowickiej. Zlokalizowano przystanki autobusowe przy tym skrzyżowaniu na wylocie zachodnim
(ul. Chocianowickiej) i wylocie północnym (ul. Pabianickiej) oraz przesiadkowe przystanki autobusowe (przy awariach komunikacji tramwajowej) na pętli tramwajowej (z budową jezdni dla autobusów MPK dla połączenia z jezdnią zachodnią ul. Pabianickiej)" <<<<<<<<<<<
i wszystko jasne. Może nie w tym roku ale za 2-3 lata...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Orfi82, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba pisze:Tak - cytacik elegancki, ale... Pytanie jest o zajezdnie Dąbrowskiego, a nie Chocianowice
Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.
Kuba pisze:Poza tym tego postu wyżej nie da sie czytać. Jeśli już sie coś cytuje, to są odpowiednie do tego narzędzia na forum
1. Nie musisz czytać
2. Nie musisz odpisywać
3. Nie musisz być niemiły.
morton pisze:
Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.
Taa, jasne, rozbudowa ma na celu zbudowanie dodatkowego wjazdu w wyjazdu ze strony Pabianic a nie zwiekszenie liczby torow postojowych na zaj. Wiec jedno z drugim ma malo wspolnego.
O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak (obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki). A planu przebudowy ul. Dabrowskiego jeszcze nie ma wiec trudno powiedziec czy zajezdnia zostanie, czy idioci ze ZDiT beda chcieli ja zlikwidowac i cala okolice zaasfaltowac.
Aleksej
Aleksej pisze:morton pisze:
Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.
Taa, jasne, rozbudowa ma na celu zbudowanie dodatkowego wjazdu w wyjazdu ze strony Pabianic a nie zwiekszenie liczby torow postojowych na zaj. Wiec jedno z drugim ma malo wspolnego.
Jasne, jasne. Są różne wersje. M. in. taka, że na Chockach dobudują pare torów wzdłuż Chocianowickiej. Ale póki nie ma konkretów to nie ma o czym gadać.
O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak (obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki).
Ostatnio słychać ploty, że odnalazł się właściciel "pola" i może chcieć odzyskać swoją część.
No, ale ludzie gadają a jak będzie to zobaczymy
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Na Chocianowicach o ile dobrze pamiętam jest albo 7 albo 8 torów za pętlą , tam gdzie odstawiają wycofane wagony i po wybudowaniu nowej krańcówki było by miejsce na nowe tory. O ile wiarygodna jest plotka o likwidacji ZET 2
morton pisze: Jasne, jasne. Są różne wersje. M. in. taka, że na Chockach dobudują pare torów wzdłuż Chocianowickiej. Ale póki nie ma konkretów to nie ma o czym gadać.
Nie ma różnych wersji, przy przebudowie Pabianickiej przy Chocianowickiej ma być częściowo zmodernizowana zaj. Chocianowice poprzez budowę dodatkowego wjazdu i wyjazdu z kier. Pabianic. To jest już zakontraktowane. Inne plany nawet jeśli były to zostały już dawno zaniechane.
Dobudowanie dodtkowych torów wzdłuż Chocianowickiej wymagałoby dodatkowego wyjazdu z zajezdni przy tej ulicy (jak to miało miejsce kiedyś przez pętlę), a tego nie będzie, inaczej nie da się poprowadzić torów ponieważ przeszkadza budynek.
morton pisze: Ostatnio słychać ploty, że odnalazł się właściciel "pola" i może chcieć odzyskać swoją część.
No, ale ludzie gadają a jak będzie to zobaczymy
ZTCW to już przed rozbudową zajezdni w latach 60 sprawy własnościowe gruntów zostały uregulowane, ale za czasów PRLu można było wszystko sknocić więc kto wie.
Ale i tak największym zagrożeniem dla istnienia zajezdni Dąbrowskiego jest chęć abudowania tam radzieckiej autostrady a nie sprawa własności gruntów.
Aleksej
W przypadku zaj. Kilińskiego oficjalne "konkrety" pojawiły się na 3 miesiące przed likwidacją.Aleksej pisze:O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak
Rok temu też mówiło się o stacjonowaniu autobusów na Nowym Józefowie...Aleksej pisze:(obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
M.C. pisze: Rok temu też mówiło się o stacjonowaniu autobusów na Nowym Józefowie...
Jesli autobusy mialyby stac na Nowym Jozefowie to tylko i wylacznie na czas dokonczenia budowy nowej plyty postojowej na Nowych Sadach. NS zostaly calkowicie przebudowane, plyta postojowa zostala powiekszona aby przyjac dodatkowe pojazdy po zamknieciu Kilinskiego.
Obecne zajezdnie tramwajowe nie sa w stanie przejac pociagow z dwojki. Telefoniczna zostala powiekszona co prawda o trzy tory, ale i tak duzo wiecej pociagow tam sie nie zmiesci (jak 3 byla odciata od swiata to juz byly duze problemy z pojemnoscia zajezdni). Na Chocianowicach nie planuje sie zadnego zwiekszenia torow postojowy (o czym juz pisalem)
Nawet jesli MPK przejeloby MKT, to zajezdnia na Helenowku i tak wymaga gruntownego remontu aby mogla sprawnie funkcjonowac. Zreszta przejecie MKT przez MPK jest blokowane przez Zgierz.
Aleksej
Z MPK W ogóle to to ma sens bo w MKT udziały mają wszystkie gminy, przez które przejeżdża '46', a w MPK tylko Łódź. Poza tym to tak naprawdę niczego by nie zmieniło bo przejęcie MKT przez MPK nie sprawiłoby automagicznie, że na całej '46' byłyby ważne i zgierskie i łódzkie bilety.Skąd ta informacja?
Zabytkowa zajezdnia
W zajezdni tramwajowej przy ul. Dąbrowskiego mogło jednorazowo pomieścić się trzysta wagonów tramwajowych. Teraz jednak obiekt zbudowany w 1928 r. w stylu modernistycznym jest wystawiony przez MPK na sprzedaż. Władze miasta mając na uwadze wartość historyczną, wpisały go do gminnej ewidencji zbytków.
Trwają prace nad umieszczeniem zajezdni w rejestrze wojewódzkiego konserwatora, co w sposób ostateczny zabezpieczy ją przed rozbiórką. W ofercie sprzedaży zawarta jest informacja o historycznym charakterze obiektu.
- Przebudowa skrzyżowania ulic Kilińskiego i Dąbrowskiego będzie tak zaplanowana, aby zajezdnia była maksymalnie chroniona - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. (A.J.)
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
ŹródłoEI pisze:Zajezdnia tramwajowa na sprzedaż
(msm)
Dzisiaj 04:33:25 , Aktualizacja dzisiaj 04:33:25
Władze Łodzi zdecydowały, że wystawiona zostanie na sprzedaż zajezdnia tramwajowa przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i ul. Dąbrowskiego. Jej cena wywoławcza to 5,4 mln zł. Jednocześnie rozpoczęły się starania, by została ona wpisana do rejestru zabytków.
Na sprzedaż terenu o powierzchni 26 tys. mkw. MPK ogłosiło przetarg. Po jego rozstrzygnięciu władze miasta chcą przystąpić do przebudowy torowiska i ul. Kilińskiego – zostaną one na odcinku ul. Dąbrowskiego – ul. Siedlecka odsunięte kilkanaście metrów na wschód. Trzeba będzie w ciągu trzech lat wyburzyć dwie kamienice, które już są wyłączone z eksploatacji. Tramwaje będą jeździć do zajezdni przy ul. Telefoniczne
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
Zajezdnia Dąbrowskiego
Witajcie.
W dniu dzisiejszym doszły do mnie niepokojące infomacje na temat ZTK-2
Podobno zniszczono kawałek tylnej ściany hali od strony szkoły. Więcej informacji na ten temat podam wieczorem jak to sam sprawdzę.
W dniu dzisiejszym doszły do mnie niepokojące infomacje na temat ZTK-2
Podobno zniszczono kawałek tylnej ściany hali od strony szkoły. Więcej informacji na ten temat podam wieczorem jak to sam sprawdzę.