Zajezdnia Dąbrowskiego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Ciuchajka
Bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt 19:30, 09 gru 2008
Kontakt:

Zajezdnia Dąbrowskiego

Post autor: Ciuchajka »

Dzisiaj fotografowałem metodą "wydeptując ścieżkę..." i z motorniczych prosił mnie o poruszenie tematu sprzedaży terenu zajezdni miastu z podobno przyczyn poszerzania Dąbrowskiego, ponoć w tym roku. WTF, ktoś coś wie więcej? Mam nadzieję, że zwykła plotka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ciuchajka, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Plotka funkcjonuje od wielu lat i jak widać ma się dobrze Obrazek
No, ale o Kilińskiego też krążyła...
Orfi82
Niemowa
Posty: 6
Rejestracja: pn 19:57, 30 kwie 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Orfi82 »

Tutaj wyciąg z dokumentu przebudowa układu drogowo/komunikacyjnego CHOCIANOWICE

>>>>> "Rozwiązanie geometrii w planie oparto na przyjętej przez ZDiT wykonanej uprzednio
koncepcji przebudowy ul.Pabianickiej z uwzględnieniem wytycznych z Rady Technicznej
w ZDiT sprawie w/w koncepcji oraz informacji MPK o rozbudowie
zajezdni Chocianowice oraz opracowanej geometrii na etapie projektu budowlanego,
przyjętej przez Radę Techniczną z dnia 20.09.2006"

"...przebudowa torów tramwajowych od zajezdni Chocianowice do południowej granicy
miasta wraz z przebudową połączenia z zajezdnią oraz budowę nowej pętli
tramwajowej w rejonie CH IKEA"
"W geometrii torów uwzględniono rozbudowę zajezdni Chocianowice.
W jej rejonie zwiększono do 3.20m rozstaw torów (wychodząc z istniejącego około 3.05m
rozstawu) zwiększając wstawki proste (poprzez zastosowanie odpowiednich wielkości
promieni łuków torów w planie) dla lokalizacji w przyszłości rozjazdów dla docelowych wjazdów i wyjazdów z zajezdni. Ze względu na przyszłą lokalizację tych rozjazdów usytuowano przystanki tramwajowe w rejonie ul. Chocianowickiej po południowej stronie tej ulicy. Ze względu na taką lokalizację przystanków tramwajowych przewidziano na tym
skrzyżowaniu przejścia przez ul. Pabianicką po obu stronach ul. Chocianowickiej. Zlokalizowano przystanki autobusowe przy tym skrzyżowaniu na wylocie zachodnim
(ul. Chocianowickiej) i wylocie północnym (ul. Pabianickiej) oraz przesiadkowe przystanki autobusowe (przy awariach komunikacji tramwajowej) na pętli tramwajowej (z budową jezdni dla autobusów MPK dla połączenia z jezdnią zachodnią ul. Pabianickiej)" <<<<<<<<<<<

i wszystko jasne. Może nie w tym roku ale za 2-3 lata...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Orfi82, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Tak - cytacik elegancki, ale... Pytanie jest o zajezdnie Dąbrowskiego, a nie Chocianowice Obrazek

Poza tym tego postu wyżej nie da sie czytać. Jeśli już sie coś cytuje, to są odpowiednie do tego narzędzia na forum Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kuba pisze:Tak - cytacik elegancki, ale... Pytanie jest o zajezdnie Dąbrowskiego, a nie Chocianowice :P

Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.
Kuba pisze:Poza tym tego postu wyżej nie da sie czytać. Jeśli już sie coś cytuje, to są odpowiednie do tego narzędzia na forum Obrazek

1. Nie musisz czytać
2. Nie musisz odpisywać
3. Nie musisz być niemiły.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

morton pisze:
Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.

Taa, jasne, rozbudowa ma na celu zbudowanie dodatkowego wjazdu w wyjazdu ze strony Pabianic a nie zwiekszenie liczby torow postojowych na zaj. Wiec jedno z drugim ma malo wspolnego.

O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak (obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki). A planu przebudowy ul. Dabrowskiego jeszcze nie ma wiec trudno powiedziec czy zajezdnia zostanie, czy idioci ze ZDiT beda chcieli ja zlikwidowac i cala okolice zaasfaltowac.

Aleksej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Aleksej pisze:
morton pisze:
Rozbudowa Chocianowic jest następstwem "ewentualnej" likwidacji Dąbrowskiego.

Taa, jasne, rozbudowa ma na celu zbudowanie dodatkowego wjazdu w wyjazdu ze strony Pabianic a nie zwiekszenie liczby torow postojowych na zaj. Wiec jedno z drugim ma malo wspolnego.

Jasne, jasne. Są różne wersje. M. in. taka, że na Chockach dobudują pare torów wzdłuż Chocianowickiej. Ale póki nie ma konkretów to nie ma o czym gadać.
O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak (obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki).

Ostatnio słychać ploty, że odnalazł się właściciel "pola" i może chcieć odzyskać swoją część.
No, ale ludzie gadają a jak będzie to zobaczymy :P
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Na Chocianowicach o ile dobrze pamiętam jest albo 7 albo 8 torów za pętlą , tam gdzie odstawiają wycofane wagony i po wybudowaniu nowej krańcówki było by miejsce na nowe tory. O ile wiarygodna jest plotka o likwidacji ZET 2
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

morton pisze: Jasne, jasne. Są różne wersje. M. in. taka, że na Chockach dobudują pare torów wzdłuż Chocianowickiej. Ale póki nie ma konkretów to nie ma o czym gadać.

Nie ma różnych wersji, przy przebudowie Pabianickiej przy Chocianowickiej ma być częściowo zmodernizowana zaj. Chocianowice poprzez budowę dodatkowego wjazdu i wyjazdu z kier. Pabianic. To jest już zakontraktowane. Inne plany nawet jeśli były to zostały już dawno zaniechane.

Dobudowanie dodtkowych torów wzdłuż Chocianowickiej wymagałoby dodatkowego wyjazdu z zajezdni przy tej ulicy (jak to miało miejsce kiedyś przez pętlę), a tego nie będzie, inaczej nie da się poprowadzić torów ponieważ przeszkadza budynek.
morton pisze: Ostatnio słychać ploty, że odnalazł się właściciel "pola" i może chcieć odzyskać swoją część.
No, ale ludzie gadają a jak będzie to zobaczymy :P

ZTCW to już przed rozbudową zajezdni w latach 60 sprawy własnościowe gruntów zostały uregulowane, ale za czasów PRLu można było wszystko sknocić więc kto wie.

Ale i tak największym zagrożeniem dla istnienia zajezdni Dąbrowskiego jest chęć abudowania tam radzieckiej autostrady a nie sprawa własności gruntów.

Aleksej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Radzieckiej?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Aleksej pisze:O likwidacji Dabrowskiego slychac od dawna, ale zadnych konkretow brak
W przypadku zaj. Kilińskiego oficjalne "konkrety" pojawiły się na 3 miesiące przed likwidacją.
Aleksej pisze:(obecnie zreszta nie ma miejsca na innych zajezdniach aby przejac pociagi z dwojki
Rok temu też mówiło się o stacjonowaniu autobusów na Nowym Józefowie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

M.C. pisze: Rok temu też mówiło się o stacjonowaniu autobusów na Nowym Józefowie...

Jesli autobusy mialyby stac na Nowym Jozefowie to tylko i wylacznie na czas dokonczenia budowy nowej plyty postojowej na Nowych Sadach. NS zostaly calkowicie przebudowane, plyta postojowa zostala powiekszona aby przyjac dodatkowe pojazdy po zamknieciu Kilinskiego.

Obecne zajezdnie tramwajowe nie sa w stanie przejac pociagow z dwojki. Telefoniczna zostala powiekszona co prawda o trzy tory, ale i tak duzo wiecej pociagow tam sie nie zmiesci (jak 3 byla odciata od swiata to juz byly duze problemy z pojemnoscia zajezdni). Na Chocianowicach nie planuje sie zadnego zwiekszenia torow postojowy (o czym juz pisalem)

Nawet jesli MPK przejeloby MKT, to zajezdnia na Helenowku i tak wymaga gruntownego remontu aby mogla sprawnie funkcjonowac. Zreszta przejecie MKT przez MPK jest blokowane przez Zgierz.

Aleksej
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Zajezdnia Dąbrowskiego będzie wpisana do wojewódzkiego rejestru zabytków. Są jednak osoby bardzo niezadowolone z tego powodu...
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Aleksej pisze:przejecie MKT przez MPK jest blokowane przez Zgierz

Pierwsze słyszę. Skąd ta informacja?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Skąd ta informacja?
Z MPK ;) W ogóle to to ma sens bo w MKT udziały mają wszystkie gminy, przez które przejeżdża '46', a w MPK tylko Łódź. Poza tym to tak naprawdę niczego by nie zmieniło bo przejęcie MKT przez MPK nie sprawiłoby automagicznie, że na całej '46' byłyby ważne i zgierskie i łódzkie bilety.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Zabytkowa zajezdnia
W zajezdni tramwajowej przy ul. Dąbrowskiego mogło jednorazowo pomieścić się trzysta wagonów tramwajowych. Teraz jednak obiekt zbudowany w 1928 r. w stylu modernistycznym jest wystawiony przez MPK na sprzedaż. Władze miasta mając na uwadze wartość historyczną, wpisały go do gminnej ewidencji zbytków.

Trwają prace nad umieszczeniem zajezdni w rejestrze wojewódzkiego konserwatora, co w sposób ostateczny zabezpieczy ją przed rozbiórką. W ofercie sprzedaży zawarta jest informacja o historycznym charakterze obiektu.

- Przebudowa skrzyżowania ulic Kilińskiego i Dąbrowskiego będzie tak zaplanowana, aby zajezdnia była maksymalnie chroniona - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. (A.J.)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Skoro miasto tak bardzo chce chronić ten obiekt, to skąd naciski na konserwatora, żeby nie wpisywał go do rejestru zabytków? Zwykła propaganda, ot co.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

EI pisze:Zajezdnia tramwajowa na sprzedaż
(msm)
Dzisiaj 04:33:25 , Aktualizacja dzisiaj 04:33:25

Władze Łodzi zdecydowały, że wystawiona zostanie na sprzedaż zajezdnia tramwajowa przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i ul. Dąbrowskiego. Jej cena wywoławcza to 5,4 mln zł. Jednocześnie rozpoczęły się starania, by została ona wpisana do rejestru zabytków.

Na sprzedaż terenu o powierzchni 26 tys. mkw. MPK ogłosiło przetarg. Po jego rozstrzygnięciu władze miasta chcą przystąpić do przebudowy torowiska i ul. Kilińskiego – zostaną one na odcinku ul. Dąbrowskiego – ul. Siedlecka odsunięte kilkanaście metrów na wschód. Trzeba będzie w ciągu trzech lat wyburzyć dwie kamienice, które już są wyłączone z eksploatacji. Tramwaje będą jeździć do zajezdni przy ul. Telefoniczne
Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jak zwykle, inteligentny redaktor napisał, że "Tramwaje będą jeździć do zajezdni przy ul. Telefonicznej". Ktoś, kto się nie domyśli, że chodzi o przeniesienie składów na Telefoniczną, uzna, iż ta część Łodzi zostanie pozbawiona tramwajów.
Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Zajezdnia Dąbrowskiego

Post autor: Dagma »

Witajcie.
W dniu dzisiejszym doszły do mnie niepokojące infomacje na temat ZTK-2
Podobno zniszczono kawałek tylnej ściany hali od strony szkoły. Więcej informacji na ten temat podam wieczorem jak to sam sprawdzę. Obrazek
ODPOWIEDZ