Przystanki

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Kpc21 pisze:Na Wojska Polskiego nie jest wcale źle. Kierowcy tam zwalniają gdy tramwaj się zatrzymuje, w zasadzie nawet widząc nadjeżdżające auto od strony Franciszkańskiej można bez problemu przechodzić, bo nie jedzie ono tak szybko, by się nie zatrzymało.
Tak, ale sytuacja jest niebezpieczna, mimo że auta jadą tam wolniej niż na Śmigłego-Rydza. Może jest tak ze względu na stan dróg :) . Mimo że jadą wolniej, to właśnie od strony Franciszkańskiej jest tam ograniczona widoczność, zarówno dla kierowców, jak i pieszych. No i jest tam za mało miejsca, na przystanek. Szczególnie trudno mają osoby z wózkiem dziecięcym albo na wózku inwalidzkim. Ruch, szczególnie w godzinach szczytu, jest tam spory i czasami trudno jest przejść w ostatniej chwili, a stanie na tym chodniku o szerokości ok. 1 m. przy nadjeżdżającym tramwaju też nie jest bezpieczne. Chyba nawet motorniczowie boją się nie raz, żeby kogoś nie potrącić i dzwonią tam czasami.
Pod względem miejsca na wysiadanie/wsiadanie, podobnie jeszcze jest na Północnej, przy Nowomiejskiej oraz na Srebrzyńskiej, przy Kasprzaka, w kierunku Kozin.
Oczywiście nie ma na tych przystankach zazwyczaj tłumów i chyba dlatego jeszcze funkcjonują, ale jeśli remontujemy inne przystanki, to wypadałoby również te dostosować do potrzeb pasażerów.
SEC pisze:Na tym peronie może zatrzymywać się autobus w kier. północnym. Kiedyś zetka się tam zatrzymywała. Wygląda to podobnie jak np. Warszawska-Irysowa (linia N6).
Ale teraz tam chyba nic nie przystaje, czyli będą stawiać wiatę dla autobusu osobno i na zaś? No chyba, że mają już coś w planach. Określenie przystanku jako autobusowo-tramwajowy w kierunku południowym też trochę wprowadza w błąd. To będzie przystanek dla autobusu w kierunku północnym, w kierunku południowym znajduje się po drugiej stronie jezdni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Mat pisze:Tak, ale sytuacja jest niebezpieczna, mimo że auta jadą tam wolniej niż na Śmigłego-Rydza. Może jest tak ze względu na stan dróg :) . Mimo że jadą wolniej, to właśnie od strony Franciszkańskiej jest tam ograniczona widoczność, zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Ale paradoksalnie dzięki tej ograniczonej widoczności jest bezpieczniej, bo kierowcy jadą powoli :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Mat pisze:Ale teraz tam chyba nic nie przystaje, czyli będą stawiać wiatę dla autobusu osobno i na zaś? No chyba, że mają już coś w planach. Określenie przystanku jako autobusowo-tramwajowy w kierunku południowym też trochę wprowadza w błąd. To będzie przystanek dla autobusu w kierunku północnym, w kierunku południowym znajduje się po drugiej stronie jezdni.

To jest przystanek tramwajowy w kier. południowym (dla wysiadających) i autobusowy w kier. północnym na jednym peronie. To co, mają wymienić pół chodnika (długość składu), a reszty nie ruszać, bo aktualnie nie zatrzymuje się tam żaden autobus? Wystarczy wyciąć kawałek barierki i mamy przystanek 2 w 1.

http://tinyurl.com/lo2mof2
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Nie chodzi o chodnik, ale o wiatę, która jeśli będzie dla autobusów, to będzie się póki co marnować, bo na razie tam nic nie jeździ. Chyba że jest ona stawiana w jakimś konkretnym celu.
Mateusz

EA-1 8-)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Strzelam, że tam wiaty nie będzie z racji przystanku dla wysiadających. Nie wymieniono przy każdym przypadku czy będzie wiata, a jedynie ogólna wzmianka o pracach brukarskich.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Przeczytaj dokładnie Obrazek . Prace brukarskie wynikające z montażu wiat. Z resztą ZDiT nie pierwszy raz by montował wiatę na przystanku dla wysiadających. Jeśli ma to być wiata tylko dla autobusu, to też ciekawe z jakiej okazji, o czym już wspomniałem w poprzednim poście.
Mateusz

EA-1 8-)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Mat pisze:Przeczytaj dokładnie ;) . Prace brukarskie wynikające z montażu wiat.

Dokładnie nie ma napisane, że tam własnie będzie wiata.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Część 2: Modernizacja infrastruktury przystankowej w następującym zakresie:
- Montaż wiat przystankowych typu Merkury lub równoważnych oraz typu Secesja lub równoważnych, zgodnie z rysunkiem.
- Prace brukarskie wynikające z montażu wiat przystankowych na terenie Miasta Łodzi
Czyli chodnik będzie wymieniany tylko w takim obszarze, by zamontować wiatę. Powyższy zakres prac dotyczy wszystkich wymienionych przystanków.
Jedyna nieścisłość może tylko wynikać z określenia autobusowo-tramwajowy, bo nie wiadomo, co dokładnie autor miał na myśli. Obecnie przystanek jest tramwajowy. Jeśli są plany, by zrobić tak, jak pisałeś, przystanek dwustronny, to pytanie, czy ta wiata ma być dla tramwajowego i autobusowego osobno, czy tylko dla tramwajowego lub autobusowego. Wiata dla tego drugiego chyba miałaby sens, jeśli jest zamiar coś tam na stałe puścić. Jeśli wiata ma być tylko dla przystanku dla wysiadających z tramwaju, to dlaczego pisać o przystanku autobusowym.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Na modernizowanych przystankach, oprócz wiat, zostaną także podwyższone perony, które będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych i niewidomych.
Komunikat
Oprócz tych przystanków, zostanie zmodernizowany również ten przy pętli Radiostacja, ale już ze środków rady osiedla, a także te na trasie WZ (to dość oczywiste), ul. Kilińskiego (ciekawe, czy naprawdę, na całej) i na drogach z torowiskiem tramwajowym wokół NCŁ.

Inna sprawa dotycząca łódzkich przystanków.
Miasto straciło ok. 2,5 mln zł, przez nieszczegółowy zapis w ustawie o pobieraniu opłat od przewoźników, za korzystanie z przystanków.
Artykuł
Marne pocieszenie, że Łódź, pod tym względem, jest pierwszym miastem.
Jak słusznie zauważył zastępca ZDiT, sprawa egzekwowania, jaki pojazd faktycznie korzysta z przystanku, również nie jest rozwiązana.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

nie można pobierać takiej samej opłaty za zatrzymanie się autobusu i busa
Przecież to jest absurd, zachęcający jeszcze bardziej przewoźników do wożenia ludzi taborem, który nadaje się co najwyżej do przewozu ziemniaków na targ...

A tak w ogóle, to jeśli chodzi o wykorzystywanie miejskich przystanków przez innych przewoźników, miasto nie przestrzega uchwały rady miejskiej i m.in. jako przystanki początkowe linii ustala przystanki, które w uchwale są określone jako przelotowe, co kończy się tym, że na przystanku brakuje miejsca dla autobusu MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Mat pisze:ul. Kilińskiego (ciekawe, czy naprawdę, na całej)
Na odcinku Piłsudskiego - Narutowicza (w związku z remontem ulicy na odcinku Piłsudskiego - Tuwima oraz budową dróg wokół dworca Fabrycznego).
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

u

Post autor: Mat »

No właśnie tak myślałem, że odcinka od Chojen do Piłsudskiego to nie dotyczy Obrazek .
Mateusz

EA-1 8-)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Podwyższenie peronów rzeczywiście będzie zapewne dla osób o ograniczonej mobilności dużym ułatwieniem – tym bardziej, że na wielu z nich powierzchnia przeznaczona dla oczekujących na tramwaj nie jest obecnie wcale wyniesiona ponad szyny. Rezultat przebudowy można jednak nazwać połowicznym – i to nie tylko dlatego, że na obsługujących przystanki liniach będą nadal kursowały wyłącznie wysokopodłogowe wagony 805Na. Z opisu zamówienia oraz z wypowiedzi przedstawicieli ZDiT wynika bowiem, że standard przystanków po modernizacji będzie taki, jak na przebudowanej w 2011 r. ul. Puszkina. A wysokość nad główką szyny jest tam zbyt niska, by pozwolić np. na wjazd do jednego z eksploatowanych obecnie przez MPK niskopodłogowych wagonów (typu Cityrunner lub Pesa 122N) na wózku inwalidzkim bez konieczności rozkładania pochylni.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-przystanki-beda-podwyzszone-ale-wciaz-zbyt-niskie-48843.html
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Przystanki

Post autor: Josek101 »

Na wiatach przystankowych nie powinno byc reklam od strony jazdy pojazdu.Siedzi sie na ławeczce i nie wiesz czy jedzie cos czy nie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Na szczęście ZDiT pomału od tego odchodzi Obrazek . Na obu rodzajach stawianych wiat (Merkury i Secesja) raczej reklam nie zobaczymy.
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Już jakiś czas temu zrezygnowano z ustawiania takich wiat, wszystkie nowe są już z szybą od strony najazdowej.
stokrotka
Niemowa
Posty: 3
Rejestracja: sob 13:17, 09 maja 2015

Post autor: stokrotka »

Też nie podobają mi się wszechobecne reklamy, dobrze, że powoli się od nich odchodzi na przystankach
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Przystanki

Post autor: Josek101 »

Na ulicy Legionów przy rozwidleniu z Cmentarną powinien byc przystanek.I tak prawie kazdy tramwaj zatrzymuje się by przestawił motorniczy zwrotnicę czy to 4 czy 43 lub 46 .Po przestawieniu wagon rusza by zatrzymac się kilkanaście metrów dalej.Dla mnie bezsens
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Teoretycznie dałoby radę tam upchnąć przystanek, tam przy budynku. Osobiście uważam, że bardziej sprzyjająca infrastruktura przystankowa jest tam, gdzie są obecnie przystanki i chyba bardziej to sprzyja pasażerom, bo odległość od przystanku przy Gdańskiej do tego przy Mielczarskiego jest ok. Mają bezpośredni dojazd do Cmentarnej. Tu co prawda byłby lepszy dojazd do Żeromskiego, ale nie wiem czy zainteresowanie tam było by wystarczające.
No i poza tym wszystkim to osobiście zamiast przestawiać przystanki, byłbym przede wszystkim za remontem dosyć wysłużonego już torowiska na Legionów i Cmentarnej przy okazji. Wtedy można zamontować zwrotnicę automatyczną i problem postoju znika. Auta tam też nie mają lekko. Asfalt tam leży tylko na części jezdni, a kostka i nierówności są bardzo denerwujące.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Mat pisze:Teoretycznie dałoby radę tam upchnąć przystanek,

Najpierw zlikwiduj sklepy a potem wymuś aby nie było parkowania na jezdni. Powodzenia życzę. Policja unika pojawiania się w tych rejonach. Straż Miejska nie odważa się w ogóle tam pojawić a tym bardziej interweniować. Legionów to "ulica cudów'. Okoliczne jak Mielczarskiego, Próchnika, 1 Maja lepsze nie są. Tam miejscowa "ylyta" potrafi zaparkować na środku ulicy i ma w 4 literach.
ODPOWIEDZ